Yeni Kask ve Bulanık Görme / Yüksekte Hissetme / Hafif Baş Dönmesi

Katılım
22 Şub 2014
Mesajlar
165
Merhaba arkadaşlar herkese. Öncelikle şunu belirteyim 4 yıldır motosiklet kullanıyorum ve 50bin küsür kilometre geçirdim motosiklet üstünde. Ekipmanlara kasklara vs yeni birisi değilim ondan belirtmek istedim.
2 gün kadar önce MT BLADE SV kask aldım. (internet üzerinden)

2 yıldır belkide daha fazla bir süredir MT REVENGE model kaskı kullanmaktaydım. Ondan öncesinde de NOLAN N64 kullanıyordum daha önce de LS2 nin bir modelini

Sorunum şu uzun zamandır revengeyi kullanıyorum kask artık eskidiğinden yeni kask alayım dedim ve sipariş ettim geldi.

Bugün okula gitmek için ilk kez taktım ve yola çıktığımda ilk 2 dk hafif baş dönmesi yaptı. Okula gidesiye kadar (30km) bulanık gördüm çok abartılcak şekilde değil fakat bulanık bir görüntü yani.

Ve motosikleti sürerken inanılmaz yüksekte hissettim kendimi selemin üstüne 30 40 cm yükseklikte bir minder koymuşlar gibi. Çok güvensiz hissettirdi.

SORUM ŞU: Bunların sebebi nedir? Bir kaç arkadaşıma danıştığımda yeni gözlük taktığında da bir afallarsın zamanla alışırsın dendi buda öyle dendi fakat daha önceki 3 kaskımda böyle bir şey ile karşılaşmamıştım.

Bu arada gözlük kullanmıyorum benim gözlerim mi bozulmaya başladı acaba?
 
Katılım
29 May 2016
Mesajlar
714
Enteresan. Vizör ile ilgili problem mi var acaba belki o bulanık görmenizi sağlıyordur haliyle baş dönmesinide. Diğer bir seçenek ise göz ile alakalı bir probleminiz olabilir göz tansiyonu gibi
 
Katılım
22 Şub 2014
Mesajlar
165
Spora giderken mt revenge kaski takip gittim hic bir problem yasamadim. Goruntu cok net. Blade kaska ozel birsey yasadim yani :/ gozlerim bozuk olsa ikiside ayni olurdu sanirim
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
Kask kafanı çok sıkmış falan olmasın? Bulanık görme deyince belki de kaskla alakalı değildir anlık bir tansiyon düşmesi veya yükselmesi durumu yaşamış olabilirsin.

Kaskı her kullandığında böyle bir durum varsa sorun kasktan kaynaklı demektir, bir iki kez daha dene bakalım aynı hissi verecek mi diye.
 
Katılım
22 Şub 2014
Mesajlar
165
Kendi vizoru ve dahili gunes vizoru icindeki koruyucu bantlari cikarmadimmi desem cikardim. Fakat cikardiktan sonra hic silmedim temiz bir bezle. Acaba o koruyucu bantin ince bir tabakasi mi kaldi seffaf. Yarin iyice silip bir daha deneyeyim.

Bu arada simdi hatirladim boyle vizoru indirdigimde goruntu objeler vs ince uzun gozukuyor yanlardan basik gibi. Yuksekte hissetme sebebimde bu sanirim
 
Katılım
27 Nis 2015
Mesajlar
4,294
ya vizör optik ya kask şakaklardan falan sıkma yapıyor ya da o gün tansiyonun düştü
 
Katılım
9 Mar 2014
Mesajlar
491
Vizör bombeli ya da plastikte enjeksiyon hatası var ve mercek etkisi yapıyor. Bende dalış maskelerinde öyle oluyorum. kaskın önüne diğer kaskın vizörünü tutup bak ya da hatalı vizörü söküp sadece vizörü kontrol et.
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
Bence de vizör hatalı üretim,mercek etkisi yapıyor. Öyle ise vizörü kaldırınca normale dönmesi lazım görüşünüzün.
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
Bence de kesinlikle vizör de optik sıkıntı var, hani böyle gözüne göre olmayan numaralı bir gözlük takarsın ya, onun gibi yani.
 
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
2,684
4 yılda 4 kask, bunlar yerine biraz daha kaliteli bir şey alsaydın keşke. Vizörlü ve vizörsüz görüşte fark varsa hatalı ürün gelmiş sana belli ki.
Baş dönmesine bir şey diyemem.
 
Katılım
4 May 2016
Mesajlar
476
Kimse gözlük kullanmıyor mu burada?
Vaktiyle gözlük yüzünden geceleri uyuyamayacak derecede baş ağrısı çekince bu konuyu epey detaylandırmasını isteyerek göz doktoruma sormuştum. Asıl doğrusunu ben söyleyeyim. Gözünüz bozulmuş. Belki önlem alacak derecede değil ama yine de doktora görünmenizi tavsiye ederim.
Göz rahatsızlıklarının en sık rastlananı göz merceğinin doğru çalışmamasından kaynaklanıyor. Göz merceği ışığı doğru kıramazsa göz lobunun arka duvarında kalan görme merkezine yanlış yansıtıyor. Düzgün göremiyoruz.
Bu düzgün görememe durumu her zaman az biraz baş dönmesi, ağrı yapabiliyor ama bu rahatsızlık yavaş yavaş geliştiği için biz istemsiz olarak önlem alıyoruz. Mesela gözümüzü kısıyoruz. Kendimizi alıştırıyoruz.
Bu rahatsızlık birdenbire ortaya çıkacak olsaydı herkes baş ağrısı çekerdi.
Mesela benim gözlerim uzun zamandır bozuktu ama 30 yaşımdan sonra gözlük takmaya başladım. Şu an gözlüğe alıştığım için bir süre takmadığım zaman hemen baş ağrısı yapıyor. Çünkü artık bozuk görmeye karşı bir refleksim kalmadı.

Kaskla ne alakası var? Kaskın camındaki kıvrılma çok az bir mercek etkisi görüyor olabilir. Ve bu ışığı tam da sizin göz rahatsızlığınıza etki edecek şekilde kırıyor olabilir. Bu mercek etkisi küçük göz rahatsızlığımızla birleşince ve biz bu bozuk görme durumuna alışık olmadığımız için sıkıntı çekebiliyoruz. Muhtemelen böyle.
Bu göz rahatsızlıkları aslında çoğu insanda var. Ancak belli bir seviyeye gelmezse önlem almanıza gerek kalmıyor.

Tabi camın mercekli olması bir fabrika hatası neticesinde olabilir. Kaskı başkasına verip bir süre takarak denemesini isteyin. Aynı durumdan şikayet ederse muhtemelen camı değiştirmeniz sorunu çözebilir.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
2,684
Kimse gözlük kullanmıyor mu burada?
Vaktiyle gözlük yüzünden geceleri uyuyamayacak derecede baş ağrısı çekince bu konuyu epey detaylandırmasını isteyerek göz doktoruma sormuştum. Asıl doğrusunu ben söyleyeyim. Gözünüz bozulmuş. Belki önlem alacak derecede değil ama yine de doktora görünmenizi tavsiye ederim.
Göz rahatsızlıklarının en sık rastlananı göz merceğinin doğru çalışmamasından kaynaklanıyor. Göz merceği ışığı doğru kıramazsa göz lobunun arka duvarında kalan görme merkezine yanlış yansıtıyor. Düzgün göremiyoruz.
Bu düzgün görememe durumu her zaman az biraz baş dönmesi, ağrı yapabiliyor ama bu rahatsızlık yavaş yavaş geliştiği için biz istemsiz olarak önlem alıyoruz. Mesela gözümüzü kısıyoruz. Kendimizi alıştırıyoruz.
Bu rahatsızlık birdenbire ortaya çıkacak olsaydı herkes baş ağrısı çekerdi.
Mesela benim gözlerim uzun zamandır bozuktu ama 30 yaşımdan sonra gözlük takmaya başladım. Şu an gözlüğe alıştığım için bir süre takmadığım zaman hemen baş ağrısı yapıyor. Çünkü artık bozuk görmeye karşı bir refleksim kalmadı.

Kaskla ne alakası var? Kaskın camındaki kıvrılma çok az bir mercek etkisi görüyor olabilir. Ve bu ışığı tam da sizin göz rahatsızlığınıza etki edecek şekilde kırıyor olabilir. Bu mercek etkisi küçük göz rahatsızlığımızla birleşince ve biz bu bozuk görme durumuna alışık olmadığımız için sıkıntı çekebiliyoruz. Muhtemelen böyle.
Bu göz rahatsızlıkları aslında çoğu insanda var. Ancak belli bir seviyeye gelmezse önlem almanıza gerek kalmıyor.

Tabi camın mercekli olması bir fabrika hatası neticesinde olabilir. Kaskı başkasına verip bir süre takarak denemesini isteyin. Aynı durumdan şikayet ederse muhtemelen camı değiştirmeniz sorunu çözebilir.

Kaskla alakası yok mu? arkadaş yeni aldığı kask ile bu sorunu yaşamış. Eski kaskı ile halen sorun yok anlaşılan, dolayısıyla gözünde problem olduğuna dair bir bulgu yok. Bahsettiğiniz göz rahatsızlıklarını anlamak için kask takmaya da gerek yok yani.
 
Katılım
4 May 2016
Mesajlar
476
Kaskla alakası yok mu? arkadaş yeni aldığı kask ile bu sorunu yaşamış. Eski kaskı ile halen sorun yok anlaşılan, dolayısıyla gözünde problem olduğuna dair bir bulgu yok. Bahsettiğiniz göz rahatsızlıklarını anlamak için kask takmaya da gerek yok yani.

Kaskla ne alakası var? Kaskın camındaki kıvrılma çok az bir mercek etkisi görüyor olabilir. Ve bu ışığı tam da sizin göz rahatsızlığınıza etki edecek şekilde kırıyor olabilir. Bu mercek etkisi küçük göz rahatsızlığımızla birleşince ve biz bu bozuk görme durumuna alışık olmadığımız için sıkıntı çekebiliyoruz. Muhtemelen böyle.

Uzun yazınca oluyor böyle.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
21 Ağu 2016
Mesajlar
1,151
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Vizör de sıkıntı var... Benim ls2 dede hafif yüksek görme oluyordu fakat bulanık görme veya baş dönmesi yaşamadım...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst