Yeni Ehliyet Sistemine Göre A2 Ehliyet İle 600cc Kullanmak

Katılım
10 Ocak 2017
Mesajlar
3,076
A2 ile güçlü bir motosiklet kullanmayi düşünüyorsan hiç a2 ye boşuna para verme 1 sene ehliyetsiz bin aynı şey.
Yetersiz ehliyetten ehliyetin yokmuş gibi yapıştırıyorlar cezayi
 
Katılım
12 Ara 2018
Mesajlar
71
benim bildiğim a2 ehliyet 250 cc kadar destekliyor bende yeni aldım ehliyetimi A eliyeti ise 250 cc üstünü sürebileceğin anlamına geliyor direk A ehliyeti alabilmek içinde hiç motor ehliyeti almamışsan 24 yaşında olman gerekiyor ya da 2 yıllık motor ehliyetin olması lazım a2 alabilmen için
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,004
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
CB500F kullanılabilir, bir de bazı A2'ye uymayan motorlarda güç kısıtlı (sonradan açılabilen) şekilde satıldığı oluyor. Türkiye'de yapıyorlar mı emin değilim, yapıyorlarsa ve ruhsata işleniyorsa o şekil sıfır alabilirsiniz, sonra açtırır yeni hali için de yeni ruhsat çıkartırsınız. (Ek muayene ister mi emin değilim, sormanız lazım...)
 
Katılım
5 Haz 2016
Mesajlar
75
Ben yıllardır ehliyetsiz motosiklet kullanmak durumunda kaldım. Bu sene ehliyetimi alıyorum fakat yeni sisteme göre A2 de belli sınırlandırmalar var yaşımda 23 ve ortalama 5-6 yıllık orta derecede tecrübem var. Yavaştan 600cc motosiklete geçmeyi planlıyordum fakat bu yeni sistem hayallerimi yıktı. Yeni düzendeki A2 ehliyet ile 600cc motor kullanmam ne gibi sıkıntı çıkartır. Motosiklet alma planımı sıfır 250cc yerine 600cc den yana kullanacak gibiyim.

Merhabalar

Belki arada söylenmiştir ama tekrar söyleyeyim. "A2 ehliyet sınırlandırmasında motor hanci söz konusu değil" 1 ocak 2016'da yürürlüğe giren değişiklikler ile birlikte a2 için "motor gücü (kilowatt cinsinden)" ve "güç/ağırlık oranı" sınırlandırmaları söz konusu. Şüphesiz büyük motorla büyük güç elde edildiği için yüksek hacimli motor kullanılamıyor ancak bakmanız gereken motor hacmi değil, gücü ve güç/ağırlık oranları. Polis kontrolde ruhsatta yazan motor gücüne bakar ve ağırlık oranına bakar.

Aşağıda trafik yönetmeliğinden alıntı ve yönetmeliğin linki var. Ordan da bakabilirsiniz.


c) A2 sınıfı sürücü belgesi gücü 35 kilovatı ve gücünün ağırlığına oranı 0,2’yi geçmeyen, sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler ile gücü 15 kilovatı geçmeyen üç tekerlekli motosikletleri kullanacaklara verilir.

http://www.trafik.gov.tr/sayfalar/trafikmevzuat.aspx
 
Katılım
25 Eki 2018
Mesajlar
57
slm

Merhabalar

Belki arada söylenmiştir ama tekrar söyleyeyim. "A2 ehliyet sınırlandırmasında motor hanci söz konusu değil" 1 ocak 2016'da yürürlüğe giren değişiklikler ile birlikte a2 için "motor gücü (kilowatt cinsinden)" ve "güç/ağırlık oranı" sınırlandırmaları söz konusu. Şüphesiz büyük motorla büyük güç elde edildiği için yüksek hacimli motor kullanılamıyor ancak bakmanız gereken motor hacmi değil, gücü ve güç/ağırlık oranları. Polis kontrolde ruhsatta yazan motor gücüne bakar ve ağırlık oranına bakar.

Aşağıda trafik yönetmeliğinden alıntı ve yönetmeliğin linki var. Ordan da bakabilirsiniz.


c) A2 sınıfı sürücü belgesi gücü 35 kilovatı ve gücünün ağırlığına oranı 0,2’yi geçmeyen, sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler ile gücü 15 kilovatı geçmeyen üç tekerlekli motosikletleri kullanacaklara verilir.

http://www.trafik.gov.tr/sayfalar/trafikmevzuat.aspx
slm..a2 ehliyetim yok ..yaş 37 b sınıfı ehliyetim var...direkt a sınıf için başvurabiliyor muyum ..a2 al sonra a sınıfı için ayrıca direksiyon sınavına gir durumu olmasın diye
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,834
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
slm..a2 ehliyetim yok ..yaş 37 b sınıfı ehliyetim var...direkt a sınıf için başvurabiliyor muyum ..a2 al sonra a sınıfı için ayrıca direksiyon sınavına gir durumu olmasın diye

Ben 2017 ylında B snıfı ehliyetim varken direkt A sınıfı için başvurdum ve sınavı geçip A sınıfı ehliyet alabildim.
Sınava sürücü kursunun honda cbf500 motoru ile katılmıştım.
 
Katılım
9 Eyl 2019
Mesajlar
119
Ehliyetisz motor kullanacağıma öleyim daha iyi, bu topa girme dostum hem kendini yakarsın hem kazaya karıştığın adamı yakarsın, kul hakkına bile girer bu konu öle diyim sana
 
Katılım
25 Eki 2018
Mesajlar
57
Gidip A ehliyet alsana, neden almıyorsun?

alınamıyor sanıyordum espresso arkadaş uyardı..direkt a sınıfı alacağım

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:51 ----------

Ben 2017 ylında B snıfı ehliyetim varken direkt A sınıfı için başvurdum ve sınavı geçip A sınıfı ehliyet alabildim.
Sınava sürücü kursunun honda cbf500 motoru ile katılmıştım.

bo çok hoşuma gitti a sınıf ehliyet alacağım ..motor alsam da almasam da elimin altında olsun..bazen hevesleniyorum ehliyetim olmayınca fren yapıyordum
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
MADDE 9 ‒ Aynı Yönetmeliğin 76 ncı maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Madde 76 ‒ Sürücü belgesi alacakların;

a) Yaş bakımından;

1) M, A1 ve B1 sınıfı sürücü belgesi alacakların 16,

2) A2, B, BE, C1, C1E, F ve G sınıfı sürücü belgesi alacakların 18,

3) A sınıfı sürücü belgesi alacakların 20 (gücü 15 kilovatı aşan üç tekerlekli motosikletler için 21),

4) C, CE, D1 ve D1E sınıfı sürücü belgesi alacakların 21,

5) D, DE sınıfı sürücü belgesi alacakların 24

yaşını bitirmiş olmaları,

b) Deneyim bakımından;

1) A sınıfı sürücü belgesi alacakların en az iki yıllık A2 sınıfı,

2) C1, C, D1 ve D sınıfı sürücü belgesi alacakların en az B sınıfı,

3) BE sınıfı sürücü belgesi alacakların B sınıfı,

4) CE sınıfı sürücü belgesi alacakların C sınıfı,

5) C1E sınıfı sürücü belgesi alacakların C1 sınıfı,

6) DE sınıfı sürücü belgesi alacakların D sınıfı,

7) D1E sınıfı sürücü belgesi alacakların D1 sınıfı

sürücü belgesine sahip olmaları,

c) Öğrenim durumu itibarıyla en az ilkokul düzeyinde eğitim almış olmaları,

ç) 26/9/2006 tarihli ve 26301 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Sürücü Adayları ve Sürücülerde Aranacak Sağlık Şartları ile Muayenelerine Dair Yönetmelikte belirtilen şartları taşımaları,

d) Sürücü sınavlarını başararak, motorlu taşıt sürücüsü sertifikası almış olmaları,

e) Adli sicillerinde, 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun 188, 190 ve 191 inci maddeleri, 21/3/2007 tarihli ve 5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanununun 4 üncü maddesinin yedinci fıkrası, 10/7/1953 tarihli ve 6136 sayılı Ateşli Silahlar ve Bıçaklar ile Diğer Aletler Hakkında Kanunun 12 nci maddesinin ikinci ve takip eden fıkralarında belirtilen suçlardan hüküm giydiğine dair kayıt bulunmaması,

f) Önceden verilmiş aynı sınıf bir başka sürücü belgesinin bulunmaması,

g) Başka sınıf sürücü belgesi alacaklar için, daha önce verilmiş ancak geri alınmış olan sürücü belgesinin 2918 sayılı Kanunda öngörülen şartlar yerine getirildiği için sahibine iade edilmiş olması

zorunludur.

A sınıfı sürücü belgesi alacak 24 yaşını doldurmuş adaylarda birinci fıkranın (b) bendinin birinci alt bendinde öngörülen deneyim şartı aranmaz.


Emniyet Genel Müdürlüğüne bağlı eğitim ve öğretim kurumları ile Türk Silahlı Kuvvetlerinin askeri ihtisas görevleri için subay ve astsubay sınıf okulu, astsubay meslek yüksekokulu ve astsubay temel kursunda eğitim gören veya buralardan mezun olanlar ile üniversitelerin sürücü eğitimi veren yüksekokullarından mezun olanlar bakımından A, C, D ve D1 sınıfı sürücü belgesi için birinci fıkranın (a) bendinde öngörülen yaş şartı 20 olarak uygulanır ve bu maddede öngörülen deneyim şartı aranmaz.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Ara 2015
Mesajlar
52
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yetersiz ehliyet ile motosiklet kullanirsaniz, Allah korusun bir kaza durumunda ,%100 hakli bile olsaniz, ne sigorta nede kasko oder parayi, kendi motorunuzun gittiginemi yanarsiniz yoksa, ustune birde karsi taraftan cikabilecek yuklu arac masrafinami.. hele birde karsi taraf sakatlanir yada ölür ise vay ki halinize ne vay hemde. Bir dava acarlar hem iceride yatar hemde oyle bir tazminat odersiniz ki ocaginiza incir dikilir.

Ehliyetsiz araç kullandı diye "vurun abalıya" öyle mi? Hayır öyle değil.

Kazada haklıysan haklısındır ehliyetsiz olman durumu değiştirmez. Sigorta ve kasko kazanın yükünü üstlenmek zorundadır, zorunda kalma sebebiyse siz ehliyetsiz olduğunuz halde size sigorta ve kasko yapmasıdır. %100 haklı olduğunuz bir kaza durumunda sadece ehliyetsiz araç kullanmaktan ceza yersiniz. Karşı tarafın sigorta ve kasko şirketi ehliyetsiz olduğunuzu öğrenince sizden para tırtıklamaya çalışabilir. Mahkeme celbi göndermesini isterseniz onlar da çenesini kapatacaktır. Emsal karar "İzmir İl Hakem Heyeti, sürücünün ehliyetsiz olmasına rağmen kusur durumuna atıfta bulunup, sigorta şirketinin hasar tazminat talebini reddetti. Kararda, "Motosiklet sürücüsü ehliyetsiz de olsa kazanın oluşumunda sürücünün ehliyetsiz olmasının rol oynamadığı, ehliyetli de olsa çarpmayı önleyemeyeceği, bu nedenle kazanın oluşumuna sebebiyet vermediği durumlarda sigortacının sigortalıya rücu hakkının doğmayacağı" gerekçesine yer verildi."


Yazdıklarım ehliyetsiz araç kullanmaya teşvik sayılmamalıdır sadece hakkınızı bilin diye söylüyorum.
 
Katılım
3 Ağu 2005
Mesajlar
1,191
Motosikleti
Yamaha Tracer 9 GT+ Honda Activa
Ciddi olarak diyorum ki, motor ve ehliyet için ayırdığın paranı altına yatır, dolar da bak düştü yakında patlayacak, o arada güzel güzel paran artar, bir sene sonra hem A ehliyeti paran çıkar hem de istediğin motor parası, emin ol üstüne de bir güzel kıyafet aksesuar dizersin, hep bunu demek istemişimdir, ytd :mrgreen:
 
Katılım
4 Ocak 2004
Mesajlar
1,256
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Aslında 125 - 1000 cc arasında a2 ve a ehliyet her türlü iş görebilecek durumda , buradaki olay sizi çeviren memur arkadaşın insaniyet durumuna kalmış bir olay fakat şunu unutmayalım herhangi bir kaza durumunda zabıt tutma işlemi gerçekleştiğinde sigorta ve kasko gibi durumların sorunsuz olması için ehliyet yetkinizin kullandığınız motosiklet'e uygun olan durumda olması gerektiğini unutmayalım
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
21 Ağu 2016
Mesajlar
1,151
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Valla yetersiz ehliyet ile kazaya karışma durumu çok çok sakat. Ben o topa kimse girmesin derim. Başı çok yanar. Haklı iken haksız durumuna düşer.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,539
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Ama ben paramı biriktirmiş herşeyi planlamış ayarlamıştım o koydu bana. üstelik en iyi ihtimalle 1 yıl fark var arada. Hadi onu da geçtim sadece cc de değil kw-hp vs birsürü kısıtlama var onları da hesaba alınca benim zaten önceki yıllarda kullandığım motorlardan farksız bir motor alma imkanım oluyor sadece. 18-19 bin lirayı da 250cc lik motora vermek istemiyorum açıkçası şuan :farao:

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:02 ----------



Ya zaten benimki bir düşünceden ibaret. Sadece birikimimi beni idare edebilecek A2 ye uyumlu ve güç atiklik konusunda tatmin edebilecek bir motorda kullanmak istiyorum. Yani iyisini sağlamını güçlüsünü almak varken tatmin etmeyecek bir motora 18-19bin liramı heba etmek istemiyorum çünkü benim için baya büyük bir para o yüzden bir türlü karar veremedim ve A2 nin yeni sistemi beni deli ediyor.

Yukarıdaki mesajı 4 sene önce yazmışsın.

Hazır olmuşken 1 sene daha sor soruştur. 24 yaşında A ehliyet alırsın.

Ehliyeti de öyle başvurunca vermiyorlar hemen. Haftaya başvursan, sınavlarda da başarılı olursan aylar sonra alırsın.
 
Katılım
4 Tem 2018
Mesajlar
52
Ben yıllardır ehliyetsiz motosiklet kullanmak durumunda kaldım. Bu sene ehliyetimi alıyorum fakat yeni sisteme göre A2 de belli sınırlandırmalar var yaşımda 23 ve ortalama 5-6 yıllık orta derecede tecrübem var. Yavaştan 600cc motosiklete geçmeyi planlıyordum fakat bu yeni sistem hayallerimi yıktı. Yeni düzendeki A2 ehliyet ile 600cc motor kullanmam ne gibi sıkıntı çıkartır. Motosiklet alma planımı sıfır 250cc yerine 600cc den yana kullanacak gibiyim.

35 kw üstünü kullanamıyorsun zaten genelde 35 kw üstü motosiklet ler 600 cc den başlıyor yani sonuç olarak a ehliyeti çıkarırsan bunların hiçbiri seni bağlamaz
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst