Yedigöller ve Karadeniz Ereğli'si Gezisi

Katılım
28 Eki 2011
Mesajlar
481


Selam arkadaşlar,

Ufak bir haftasonu (15-16 Ekim 2016) kaçamağı yaptım. Hep görüp duruyordum otobandan geçerken Yedigöller tabelasını sonunda nasip oldu gitmek. Bu mevsimlerde güzel oluyormuş Yedigöller turuncunun her tonunu görebilmek için.
Yedigöller'den sonra köy yollarından Kdz. Ereğli'sine geçtim ve 1 akşam kaldım Ereğli'de. Ertesi gün de sahil yolundan geri döndüm. Toplamda 650 km gibi birşey oldu 2 günde.

Aşağıda gezinin detaylarını ve fotolarını bulabilirsiniz.

İlk önce tüm rotayı ekleyelim.
rota_zpsa9jvbeid.png




1. gün;



Sabah 08:17 de teker döner :)
IMAG1178_zpsjbiad7r5.jpg


Gebze'den otobana girdim sonra ilk yedigöller yazan tabeladan çıktım. Daha hızlı gitmek isteyenler Bolu Tünelini geçtikten sonra otobandan çıkabilir.
IMAG1179_zpsf2buty8v.jpg


Bolu dağında viraj yapma şansım oldu otobandan sonra :)
IMAG1180_zpspqwbdlux.jpg


Bolunun içinde biraz kaybolduktan sonra Yedigöller yoluna girdim. Ve etraf güzelleşmeye başladı. Asfalt çok kaliteli ve manzaralar süper.
Zaten her virajda bir kaç araba durmuş fotoğraf çekiyorlar. Kimi yerlerde otobüsler durmuş. Yığınla insan fotoğraf çekiyordu.
Ben pek durmadım viraj yaptım bayağı :)
IMAG1183_zpsusiig2oi.jpg


Bi ara bayağı tepelere çıktık. Fakat hava sıcaklığı 6-7 dereceye düştü parmaklarımı hissetmemeye başladım. Kışlık eldivene geçtim durmuşken.
IMAG1185_zpsl9qgil0r.jpg


Yedigöllere bi 5 km kala yol arnavut kaldırımı oluyor takır tukur :)
IMAG1196_zpsii5cdghe.jpg

IMAG1198_zpssmhhvyyx.jpg

IMAG1197_zpsy8sqeqpv.jpg


Motoru girişe bıraktım ve 2 buçuk saat falan yürüyerek gezdim 7 gölü de.
"Genellikle yer yapısı serpantinlerden ve volkanik kayaçlardan oluşan sahada zaman zaman göçük yer hareketleri sürüklenmeye hazır arazi yapısı, göllerin meydana gelmesini hazırlayan başlıca faktörlerdir. Göller, kayan kitlelerin, vadilerin önlerini kapaması sonucu arkada suların biriktiği set gölleridir.
Bunlardan bazıları dip kaçakları ile birbirine bağlantılıdır.Milli Parkta hakim bitki örtüsü kayın ağaçlarıdır. Ayrıca meşe, gürgen, kızılağaç, karaçam, sarıçam, köknar, karaağaç, ıhlamur ve porsuk gibi değişik tür ağaçlar da görülmektedir. Etkili koruma ile Parkın içerisinde ve yakın çevresindeki sahalarda sayıları artan geyik, karaca, ayı, yabani domuz, kurt, tilki ve sincap türleri bulunmaktadır." diyor wikipedia :)
Ve başlıyoruz mükemmel fotolarla Yedigölleri gezmeye :)

İlk gölümüz İncegöl
IMAG1200_zpssohnsfok.jpg

IMAG1199_zpsncczxn5x.jpg

IMAG1203_zpsniul061w.jpg

IMAG1206_zps7ssm46ec.jpg


2. gölümüz Sazlıgöl
IMAG1204_zpsuf7fszkt.jpg

IMAG1208_zpsse6rmmns.jpg

IMAG1210_zpsjn8il8cr.jpg


3. gölümüz Nazlıgöl
IMAG1214_zpsptj9vcq0.jpg

IMAG1222_zps7ojoyyqo.jpg


Nazlıgöle inen merdivenler.
IMAG1217_zpsil98wxgj.jpg


Nazlıgöl Manzaralı çadırlar.
IMAG1218_zpsweks5nqc.jpg


4. gölümüz Kurugöl. Kuruyup gitmiş tabi ismine yakışır biçimde.
IMAG1223_zpsp0uoltfd.jpg

IMAG1224_zps6owvzwkb.jpg


Ve muhteşem manzarası ile Büyükgöl. 5. gölümüz yani.
IMAG1225_zpsljhjaboi.jpg

IMAG1227_zpszhmrrtgk.jpg

IMAG1229_zpsyf8qdm6w.jpg

IMAG1236_zpsfl0yq8et.jpg

IMAG1237_zpsxkddvglr.jpg

IMAG1242_zpsa40ddhsk.jpg

IMAG1226_zpsccgrjlsj.jpg


6. gölümüz Seringöl
IMAG1248_zpsmkxt7jil.jpg

IMAG1246_zpsftij0wnw.jpg

IMAG1247_zpsjctp1lgv.jpg

IMAG1250_zps81l3nxsf.jpg

IMAG1252_zpsluwkx1kh.jpg


Susamıştım :)
IMAG1251_zpstouocadi.jpg


7. ve son gölümüz Deringöl.
IMAG1255_zpsyssvpoe2.jpg

IMAG1265_zpsmdnu27nc.jpg

IMAG1260_zpsklpycuru.jpg

IMAG1257_zps60dmixnl.jpg

IMAG1267_zpsqtrgxeoy.jpg

IMAG1266_zpsfnujuyvm.jpg


Şelale diye bir tabela gördüm oraya doğru giderken devrilmiş bir ağaç.
IMAG1274_zps3r3wdult.jpg


Ve ufak bir şelale. Her yer gezenlerle dolu. İnsansız fotoğraf çekmek zor bayağı. 40-50 kişi aynı anda rehber eşliğinde gezenler var.
IMAG1276_zpsmccdlklr.jpg

IMAG1278_zps7ppca47n.jpg


Dilek Çeşmesi.
Eğer dilek tutup 7sinden de su içersen dileğin gerçekleşiyormuş. Çocuk, şöhret, huzur, para, mutluluk, aşk, sağlık demekmiş çeşmelerin sırasıyla adları :)
7 yerden akması lazım ama ben 6 saydım yandı dilekler :)
IMAG1282_zpsrd3urhud.jpg

IMAG1279_zpsfqklvbti.jpg


Şelaleyi ve dilek çeşmesini gördük. Şimdi yukarı tırmanmaca
IMAG1283_zpsxjs7oolg.jpg


Ve 2 buçuk saatlik yürüyüş sona erdi. Motorumu aldım bıraktığım yerden ve Devreğe gideceğim Yedigöller milli parkın içinde.
Yol stabil yol. Ama çok çukurlu, çukurdan kaçmaca oynadım 1 saat :)
IMAG1254_zpsenvlvzi7.jpg

IMAG1288_zpsef6frprq.jpg


Devreğe yaklaşınca asfalt oldu yol.
IMAG1290_zps2licyeta.jpg

IMAG1292_zpsw0fvgwlr.jpg


Güzel manzaralar.
IMAG1299_zpsdirougma.jpg


1 kamyon ancak sığıyor. Ona göre oymuşlar herhalde.
IMAG1302_zps7lzyctdm.jpg

IMAG1304_zps3mhbcaxj.jpg


Şöyle düzlükleri çok seviyorum.
IMAG1310_zps3ts95s09.jpg

IMAG1307_zpssjcde9l1.jpg

IMAG1311_zpsb0yen9j8.jpg


Devrekten köy yollarından Ereğliye saptım fakat yol çökmüş bi 30-40 dakika yolun düzeltilmesini bekledim. Boru döşediler :)
IMAG1317_zps83woqfgv.jpg

IMAG1318_zps4jtcf2o4.jpg


Ve Ereğliye vardım. Akşam kalacağım otel.
IMAG1320_zpsnf6ovyvj.jpg


Hava kararmadan sahili gezeyim dedim. Hemen eşyalarımı bırakıp sahile geldim. Paten kayıyor gençler.
IMAG1324_zpsozigsuhf.jpg


Gün batımını yakaladım. Çok sevindim :)
IMAG1330_zpszd4nuwpq.jpg

IMAG1329_zpswpixsp4i.jpg


1914 Sarıkamış Deniz Şehitleri anıtı.
IMAG1331_zpsaagr8gfc.jpg


Usul bil, adap bil, sınır bil, söylenmeyeni duyabil...
IMAG1332_zpslsjmdzck.jpg


Ereğlinin sahilini çok beğendim. Belediyeyi takdir ettim. Çok güzel düzenlenmiş. Ayrıca yol kenarında yürüyüş ve bisiklet yolu da var.
IMAG1334_zpsscgoeiqy.jpg

IMAG1335_zpsak2exx3b.jpg


Balık tutmak için ayrı yerler var denize yakın.
IMAG1338_zpsnnuaxzxq.jpg


Tekneler...
IMAG1339_zpswngsarnt.jpg


Herakles ve Üç başlı köpek Kerberos. Hikayeye göre Hera Herakles'i çıldırtmış, Herakles de kendi karısını ve çocuklarını öldürmüştür. Suçlarından arınması için Miken kralı Eurystheus'un hizmetine girip, onun her istediğini yapması gerekmiştir. Kralın Herakles'e yaptırdığı 12 işe mitolojide Herakles'in 12 görevi veya işleri denir. Bunlardan 12.si ölüler ülkesine inerek cehennemi bekleyen Kerberosu yeryüzüne çıkarmaktır.
Kerberus'u yeryüzüne çıkardıktan sonra,etrafa saçılan zehirli salyasından dünya üzerindeki ilk zehirli bitkiler oluşmuş ve buradan yayılarak diğer ülke ve topraklarda da yetişmeye başlamıştır.
IMAG1340_zpsjbrksrvp.jpg

IMAG1341_zps31ng9ylm.jpg


Yağlı boya çalışmaları. Telefonum gece böyle çekiyor :)
IMAG1342_zps3n0ogbvl.jpg

IMAG1346_zps28542xdt.jpg


Atatürk heykeli.
IMAG1348_zpslqpnixbc.jpg


Ara sokaklar;
IMAG1349_zpsihimbzzz.jpg

IMAG1350_zpstuu6b0ap.jpg




2. gün;



Sabah kahvaltımı ettikten sonra Cehennemağzı mağaraları diye ören yeri varmış hemen Ereğli merkezde. Orayı gezeyim dedim.
IMAG1367_zps8miy6xgr.jpg


3 tane mağara var Ören yerinde. Sırasıyla ilki Kilise Mağarası
IMAG1352_zpslcairblb.jpg

IMAG1351_zpsasudzcb6.jpg

IMAG1353_zpsfvsmsyr6.jpg

IMAG1354_zpszikptihy.jpg


Diğer mağaralara doğru yürümeye devam. Her biri 2-3 dakika yürüme mesafesi uzaklığında.
IMAG1356_zpsgr5grxzs.jpg


Heracles Mağarası
IMAG1357_zpsy6p5riom.jpg


Girişi biraz çetrefilli eğilip bükülmek gerekiyor :)
IMAG1358_zpsmfzzsgor.jpg


Bayağı büyük bir alanı var. Ve sarkıklardan damlaya damlaya oluşmuş göl :)
IMAG1361_zpsizpjaur0.jpg


Cehennemağzı burası imiş. Böyle dağda bi yarık.
IMAG1363_zpsm6ruffbf.jpg


Son mağara Ayazma Mağarası
IMAG1364_zpsv0wrxdwo.jpg

IMAG1365_zpsyhb7o3xd.jpg


Artık Ereğliden çıktım ve sahil yolundan kaptırıyorum. Yolda 2 tane pas küf içinde kocaman gemiler gördüm. İnsan içine düşse tetanoz falan kurtarmaz :)
IMAG1368_zpsv1f8pmob.jpg


Dönüş yolunda sakarya karasuya kadar sahilden devam ettim sonra Kaynarcaya geldikten sonra Adapazarından otoban. Foto çekmedim pek. Daha önce bildiğim yollar olduğu için.
IMAG1369_zpsanbdpf6d.jpg

IMAG1370_zpszzsfkc3r.jpg




Teşekkür ederim okuduğunuz için.



Önceki gezilerime bakmak isteyenler aşağıdaki linklere tıklayabilir...

1) Hayalim olan 11 günlük 4116 Kmlik Karadeniz Gezisi (2016 Yılı Gezisi)
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/168090-hayalim-olan-11-gunluk-4116-kmlik-karadeniz-gezisi.html

2) 4 Gece 5 Günlük Ufak Ege Gezisi Çeşme-Datça-Knidos (2016 Yılı Gezisi)
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/164165-4-gece-5-gunluk-ufak-ege-gezisi-cesme-datca-knidos.html

3) 2-3-4 Nisan Bergama Kaz Dağları ve Kuş Cenneti Gezisi (2016 Yılı Gezisi)
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/162640-2-3-4-nisan-bergama-kaz-daglari-ve-kus-cenneti-gezisi.html

4) 5 günlük Ufak Batı Karadeniz Gezisi Diyebiliriz (Çorum, Kastamonu, Bartın, Ulus) (2015 Yılı Gezisi)
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/153077-5-gunluk-ufak-bati-karadeniz-gezisi-diyebiliriz-corum-kastamonu-bartin-ulus.html

5) 5 günlük Ihlara, Ürgüp, Hacı Bektaş, Ilgaz ve Daday Gezim (2015 Yılı Gezisi)
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/151127-5-gunluk-ihlara-urgup-haci-bektas-ilgaz-ve-daday-gezim.html

6) 16-21 Mayıs Göller Bölgesi Gezim (2015 YIlı Gezisi)
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/147024-16-21-mayis-goller-bolgesi-gezim.html



 
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
her zamanki gibi muhteşem manzaralar ve anlatım.takipteyim,paylaşım için teşekkürler.ADANA'dan selam olsun.:king:
 
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
1,247
Malesef akdeniz ve egeyi bitirdim ama şu karadeniz.. ahh karadeniz.. mavi güzellik... girdabında boğ beni. Nasip olursa oralarda da olacağım.
 
Katılım
13 Eki 2016
Mesajlar
1
karadeniz ereğlide yasayan biri olarak bide sizin objektifden izlemek güzeldi :mrgreen:
 

MCV

Katılım
14 May 2014
Mesajlar
928
Süper manzaralar ve mekanlar.İmrenerek takip ettim.
Paylaşım için teşekkürler.
 
Katılım
20 May 2015
Mesajlar
44
Mükemmel yerler gezmişsin. Resimlere bakarken o kadar etkilendimki. Özellikle göllerin olduğu yer, devrilmiş ağaç, paslı gemiler. En kısa zamanda bende oralara gitmeliyim. Tekeriniz düz bassın, kalın sağlıcakla. :)
 
Katılım
11 Mar 2012
Mesajlar
1,572
vay beeee güzel gezi olmuş , kısmetse bizde yedigöller milli parkına kampa gideceğiz,gitmeden önce rehber niteliğinde bir gezi görmek iyi oldu,emeğinize sağlık teşekkürler...
 
Katılım
6 Eyl 2005
Mesajlar
2,546
Motosikleti
Honda Crf 250 L (2020), Honda Sh 125i
Çok güzel gezmişsin Güven.:cat:
Geçen yıl Yedigöller'de (Büyükgöl kıyısında) kamp yapmıştık. Beğenince bu yıl da yapmayı kararlaştırmıştık. Bu yıl (20 gün sonra) Nazlıgöl'ü hedefliyoruz. Gitmeden önce görmek iyi oldu. :wiinkk:

Teşekkürler paylaşıma. :)
 
Katılım
13 Nis 2013
Mesajlar
22
Sizi büyük bir beğeni ile takip ediyorum. Güzel yerler gezip güzel bi şekilde anlatıyorsunuz tarih konusunda baya bilgilisiniz. Şöyle güzel bi video ile Gökhan Eren tadında videolar hazırlasanız ne mükemmel olur. Hatta başarılı bile olur tutar sonra sponsporlar falan. Video yorucu derseniz kurgu çekim ben yaparım işim bu :mrgreen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst