Ybr ön amortisör yağ değişimi nasıl yapılır arkadaşlar?

Agv

Katılım
5 Haz 2013
Mesajlar
244
Hayırlı ramazanlar cümleten. Arkadaşlar motosiklet memlekette ben İstanbul'dayım. Memlekette ise tamirciye götürme imkanımız yok maalesef köy bölgesinde. İstanbul'a getirecektik fakat bazı aksilikler oldu iptal oldu. Şimdi ben yarın sabah yola çıkıyorum izindeyim. Memlekete gitmişken MOTUL 10W yağ alıp gideceğim internetten de bir kaç yere baktım farklı motosikletlerin keçe değişimine. Lokma ve anahtar takımım var. Sekman pensesi gerekli mi öyle yazıyor da? Bu konu hakkında bilgi verecek olan var mı arkadaşlar nasıl yağ ve contasını değiştirebiliriz? Elimden az çok tamir işi gelir. Daha önce motor bloğundan yağ kaçıyordu açıp keçesini değiştirmiştim, debriyaj, gaz telini de değiştirmiştim. Tabii basit işler biraz daha karışık görünüyor keçe olay.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:48 ----------

Güncel arkadaşlar
 
Katılım
21 Haz 2011
Mesajlar
325
Ybr 250 için keçe ve yağ değişimi yapmıştık. Uygun keçe ve uygun kalınlıktaki yağı aldıktan sonra, önce lastiği söküp sonra amortisörün üst kısmındaki somunu çıkarıp üst kapağını alıyorsun. İçinde yay görünüyor olacak. Sonra bağlantılarını sökerek önce birini motordan ayırıyorsun. Amortisörün dip kısmında küçük bir somun var onu sökmeden boru ve tüpü ayıramazsın. Uygun anahtar kullanman gerekir. İnternetten video izleyerek kafana takılan noktaları aydınlatabilirsin. Genel olarak bu şekilde

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:08 ----------

Yağı boşalttıktan sonra gaz yağı ile tüpün dibine çökmüş pislikleri temizlemen gerekebilir.Ne kadar yağ dolduracağını bilmen çok önemli,service manual elinin altında bulunsun. Ayrıca bir ölçek lazım olur.
 

Agv

Katılım
5 Haz 2013
Mesajlar
244
Teşekkürler hocam miktarını ve yağı not ettim amortisörü de ayırırım motosikletten tek çekindiğim nokta boruları ayırma işlemi geri toparlayabilir miyim diye düşünüyorum bu arada arka amortisörün çalışma şekli nedir acaba yağ var mı içinde hiç video görmedim ön amortisör için sadece bmw videosu bulabildim
 

Agv

Katılım
5 Haz 2013
Mesajlar
244
Arkadaşlar alttaki amprtisöüb tam altındaki allen vidayı yarım saattir çeviriyoruz gevşetiyoruz açılmıyor neden acaba bilen var mı
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst