Yaziklar olsun bana

Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Selamlar...
Ben hem arac sürücüsü olarak ve motosiklet sürücüsü olarak bugün yasadigimi paylasmak istedim..
Kendimden korktum, utandim... :pr:
Bugün Matorcu arkadaslarla toplanip sezonu actik..
150-200Km yol yaptik sanirim.. Sayaca bakmadigim icin tam olarak bilmiyorum nekadar gezdik..
Harika bir gündü Matorlarla gezerken..
Hicbir sorun yasamadik..
Saat 17 gibi evlere döndük..
Ve ben ise basladim.. (Taksi kullaniyorum)
Saat 19 gibi kacinci turum bilmiyorum ama merkez bana gidecegim adresi verdi..
Numara bilmemne..
Ben sokaga gidip numarayi ariyorum..
Numara yolun karsi tarafinda..
Neyse ev numarasini gördüm..
Evin hemen yanindada kocaman bir garaj girisi var..
Arabayi oraya birakip zile basmak en iyisi..
Önüme bakiyorum kimse yok..
Aynalara bakiyorum kimse yok..
Sinyalimi verip sola kiriyorum ve yeniden sol aynama bakiyorum..
Bir Scooter.. :pr::pr: Beni sollamaya cikmis..
Onu son saniyede görmemle kazik fren yapiyorum..
O mecburiyetle karsi seride gecmek zorunda kaliyor ve beni solluyor.. (Karsidan gelen yok dedigim gibi)
Cok yavas oldugum icin zaten hemen durdum aninda..
Scooter kullanicisi bana ters ters bakiyor.. :pale:
Ben sadece ellerimi havaya kaldiriyorum "özür dilerim" misali..
Ve gerccekten utaniyorum kendimden..
Birdaha o aynaya bakmasaydim solumdan dalicakti cocuk hakli olarak.. Benim salakligim.. :pr::pr:

Onun icinki..

Hicbir arac sürücüsü bugün bir Motosikletliyi asagi indirecem diye yatagindan kalkmaz sabahleyin..
Sizi görmeyen arac sürücülerine bildiginiz bütün küfürleri etmeyin..
Gözükmüyoruz.. :pale:
Ve herzaman arac sürücüleri sizleri görmüyormus gibi kullanin o mereti..
Ben bir Motosiklet sürücüsü olarak görmüyorsam düsünün artik hayatinda hic motosiklete binmemis adamlari...
 
Katılım
24 Ocak 2009
Mesajlar
824
Allah korumuş usta geçmiş olsun. Dediğin doğru gözükmüyoruz. Bazen ben bile farketmiyorum araç içinde.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
8 Ara 2011
Mesajlar
1,782
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
aynalarının köşelere birer tane tümsek ayna takacaksın dostum..bunun başka yolu yok..herkes takmalı..motorsiklete dahi takmalı..
 
Katılım
17 Şub 2012
Mesajlar
1,039
Scooterli önceden tahmin etmen bu kadar zormu park yapacak işte araba daha niye farkedilmezlik yapıyon

Birde olacakları önceden tahmin etmeye çalış kuralını birdaha sevmeye başladım ..
 
Katılım
19 Mar 2011
Mesajlar
1,661
Geçmiş olsun. Kaza ve yaralanma olmaması sevindirici haber. Evet taksicilerin hepsi aynı değil, motosikletlere yol veren ,saygılı şöförlerde var. Çoğunluğu kötü(kasap) olunca, malesef kurunun yanında yaşta yanıyor.
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
olaya çok taraflı bakabilmeyi bildiğin için öncelikle ellerinden öperim ve tebrik ederim abim, allahtan tatsız bir olay yaşanmamış ve inşallah yaşanmazda :)
 
Katılım
28 Ara 2011
Mesajlar
1,269
aynısı dün başıma geldi sağa kırdım bende baktım aynaya kimse yok yavaş yavaş geçerkenbi motosiklet sağ çamurluğa çarptı sinyalimide vermiştim o kadarda bakmama rağmen görmedim işin anlamadığım tarafı o eşşek hiç mi önüne bakmıyordu koca arabanın hareket ettiğini görmedi neyseki yavaş hareket ediyordum da fazla birşey olmadı motoru devirmedi allahtan adam durmadı zaten kaçtı gitti
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Çok benzer bir durum benim de başıma geldi. O gün ikna oldum zaten görünmediğimize. O günden beri farlarım açık gidiyorum. Hep kızıyoruz aynaya bakmıyorlar diye de, ben aynadaki motosikleti farkedemedim neredeyse. Bir de geceleri ayrı bir dert motosikleti farketmek.

Geçmiş olsun. Bence kendinizden utanılacak bir durum da yok açıkçası. Elinizden geleni yapmışsınız, biraz insan kapasitesi sonuçta, herşeyi herzaman 4'4lük yapamazsınız. Ayrıca o scooter sürücüsünün de korna çalmaya tenezül etmemesi ayrı bir hata.
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
benim de başıma aynısı gelmişti..bi scooter soldan girmişti arabaya...neyseki çok yavaşlamıştı da vurmadan hemen önce indi scooterdan, gidonlardan tutatarak yanda kendisi koşar vaziyette girdi kapıya...
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
aynı olayı bir de sukutırcıdan dinleyelim remzi :) ;

"dün hava güzeldi, motorla biraz dolaşayım dedim.
bomboş yolda sakin sakin ilerlerken sağda bir taksi gördüm,
sinyalimi verip solundan yoluma devam edecektim ki;
hayvan herif gözümün içine baka baka direksiyonu üstüme kırıp gaza bastı
son anda sıyırıp karşı şeride geçtim, indim motordan
"neden böyle yaptın lavuk" diye ikaz ettim kibarca
ama adam motorcu etiyle beslenen bir taksi şoförü, bana "defol git, alırım ayağımın altına" dedi
ben buna bir osmanlı tokadı aşkettim, yere yapıştı
elimden zor aldılar hibinoyu.

yorum 1;
iyi etmişsin kardeş ellerine sağlık.

yorum 2;
aynısı banada oldu, pipisini kesip anahtarlık yaptım.

yorum 3;
taksimde sallandıralım bikaçını, bak bakalım bi daha yapıyolarmı.
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
Selamlar...
Ben hem arac sürücüsü olarak ve motosiklet sürücüsü olarak bugün yasadigimi paylasmak istedim..
Kendimden korktum, utandim... :pr:
Bugün Matorcu arkadaslarla toplanip sezonu actik..
150-200Km yol yaptik sanirim.. Sayaca bakmadigim icin tam olarak bilmiyorum nekadar gezdik..
Harika bir gündü Matorlarla gezerken..
Hicbir sorun yasamadik..
Saat 17 gibi evlere döndük..
Ve ben ise basladim.. (Taksi kullaniyorum)
Saat 19 gibi kacinci turum bilmiyorum ama merkez bana gidecegim adresi verdi..
Numara bilmemne..
Ben sokaga gidip numarayi ariyorum..
Numara yolun karsi tarafinda..
Neyse ev numarasini gördüm..
Evin hemen yanindada kocaman bir garaj girisi var..
Arabayi oraya birakip zile basmak en iyisi..
Önüme bakiyorum kimse yok..
Aynalara bakiyorum kimse yok..
Sinyalimi verip sola kiriyorum ve yeniden sol aynama bakiyorum..
Bir Scooter.. :pr::pr: Beni sollamaya cikmis..
Onu son saniyede görmemle kazik fren yapiyorum..
O mecburiyetle karsi seride gecmek zorunda kaliyor ve beni solluyor.. (Karsidan gelen yok dedigim gibi)
Cok yavas oldugum icin zaten hemen durdum aninda..
Scooter kullanicisi bana ters ters bakiyor.. :pale:
Ben sadece ellerimi havaya kaldiriyorum "özür dilerim" misali..
Ve gerccekten utaniyorum kendimden..
Birdaha o aynaya bakmasaydim solumdan dalicakti cocuk hakli olarak.. Benim salakligim.. :pr::pr:

Onun icinki..

Hicbir arac sürücüsü bugün bir Motosikletliyi asagi indirecem diye yatagindan kalkmaz sabahleyin..
Sizi görmeyen arac sürücülerine bildiginiz bütün küfürleri etmeyin..
Gözükmüyoruz.. :pale:
Ve herzaman arac sürücüleri sizleri görmüyormus gibi kullanin o mereti..
Ben bir Motosiklet sürücüsü olarak görmüyorsam düsünün artik hayatinda hic motosiklete binmemis adamlari...

Sözüm meclisten dışarı ama bazı scooter kullanıcılarına çok kızıyorum bir motosiklet kullanıcısı olarak.

Ara sokaklarda dip gaz, yayalara açık olan caddelerde (bahariye gibi) dip gaz,

Sürekli bir yarış içindeler.

Yahu bir çocuk fırlar, bir kedi - köpek fırlar demek yok. Şuursuzca dip gaz...

O yüzden çok yüklenmeyin kendinize.

Sinyal verdim diyorsunuz, sollamaya kalkacağına hız kesip yavaşlasaymış...

Kaldı ki, aynada görünmeyeceğini O'nun motor üzerindeyken daha iyi bilmesi lazım...
 
Katılım
19 Ağu 2011
Mesajlar
1,177
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
aynı olayı bir de sukutırcıdan dinleyelim remzi :) ;

"dün hava güzeldi, motorla biraz dolaşayım dedim.
bomboş yolda sakin sakin ilerlerken sağda bir taksi gördüm,
sinyalimi verip solundan yoluma devam edecektim ki;
hayvan herif gözümün içine baka baka direksiyonu üstüme kırıp gaza bastı
son anda sıyırıp karşı şeride geçtim, indim motordan
"neden böyle yaptın lavuk" diye ikaz ettim kibarca
ama adam motorcu etiyle beslenen bir taksi şoförü, bana "defol git, alırım ayağımın altına" dedi
ben buna bir osmanlı tokadı aşkettim, yere yapıştı
elimden zor aldılar hibinoyu.

yorum 1;
iyi etmişsin kardeş ellerine sağlık.

yorum 2;
aynısı banada oldu, pipisini kesip anahtarlık yaptım.

yorum 3;
taksimde sallandıralım bikaçını, bak bakalım bi daha yapıyolarmı.

Anlaşılan bu gün topiklerde çok hareket ve aksiyon olacak :)dur bismillah daha yeni geldik uykulu uykulu verme yüksekten dozu MUKAVEMETLİMİRAM :)
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
721
Bence sizin suçunuz yok. Zaten sinyal vermek demek, yapacağınızı zaten önceden trafikte ki diğer araçlara bildirmek demek.

Yalnız bizim memlekette malasef sağınızdan süratle bir aracın geçmesini istiyorsanız sağınıza, solunuzda bir aracın geçmesini istiyorsanız da, solunuza sinyal vermeniz yeterli.

Sonuçta herşey trafikte saygı ve sabırdan geçiyor ki malasef bunlar bizim çok büyük eksikliklerimiz.

Ben şahsen sinyal veren bir araç gördüğümde yavaşlıyorum, yol veriyorum. Önüme bir araç girmiş, ya da biraz beklemişim benim için cok ta önemli değil.

Diğer arkadaşlarında yazdığı gibi, eğer bir manyağa denk gelmezseniz, kimse durup dururken sizi düşürmek, size problem çıkarmak istemez. Hatta doğru düzgün ekipmanla kurallara uygun şekilde kullanırsanız, araçlar size daha bile dikkat ediyor. Bu tamamane benim kişisel fikrim. Bu durumda görünürlük çok önemli. Bu açıdan da enduroların çok büuük avantajı olduğunu düşünüyorum. Zira motor görünmese bile en azından tüm standart arabalardan yüksekte olduğunuz için, kafanız, bir yeriniz gözüküyor.

Superlight kullanırken çok pat küt diye önüme çıkan oluyordu, bende ona göre kullanıyordum, ama artık çok daha görünür olduğumu düşünüyorum, çünkü önüme çıkan araç sayısı çok azaldı.
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
806
Ben bir Motosiklet sürücüsü olarak görmüyorsam düsünün artik hayatinda hic motosiklete binmemis adamlari... [/B]

Çok doğru söylüyorsunuz.. Çok geçmiş olsun.

Ben hep kendimi hep görünmez olarak düşünüyorum trafikte. (Görünür olsam bile!) Kimi zaman duran trafikte, sağdan soldan boşluktan geçmiyorum, arabanın arkasında bekliyorum..
Arkamdaki araç g.tümün dibine girip iyice yaklaşıyor ve kornaya basıyor.. Böyle bi milletiz işte biz.
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Sevgili Kardeşlerim,

Remzi haklı hiç görünmüyoruz , araç sürücüleri aynalarına baktıklarıklarında ya kör noktada kalıyoruz yada dikkat çekmeyecek kadar küçük görünüyoruz (sadece 50mt mesafedeki koskoca bir goldwing görüş alanınızda baş parmağınızdan daha küçük bir yer işgal eder bunu biliyormuydunuz). Bu nedenle özellikle dönüşe geçen araçlar için bizlerin diğer araçlardan çok daha fazla tetikte olmamız gereklidir. Sağda veya solda duran her aracın potansiyel olarak u dönüşüne geçebileceğini değerlendirmeli gerekirse hızımızı düşük tutarak o bölgeden geçmeliyiz. Yok ben illa 50 km ile ara sokakta giderim onlar bana dikkat etsin derseniz siz daha fazla üzülen taraf olabilirsiniz.

Sevgiler
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
3,302
evet araçlar bizi farketmiyor çoğu zaman ama motosiklet kullanan cahillerde yok değil.benimde aracıma sola dönerden bitane motor çarptı.ben sinyalimi vermişim tek şeritli yol sola döneceğim anda beni sollamaya kalkıyor.ve netice tamponun sol tarafına sürtmeyle hooopp yere yapıştı.açıkçası hiç üzülmedim.bihassa çok sinirlendim.çünkü 15-16 yaşlarında altındakini bisiklet sanan bir salak,ne mont nede kask var.bu resmet bilgisizlik ve cehalet...(her önüne gelene motor verilirse olacağı bu...)
 
Katılım
29 Ocak 2010
Mesajlar
207
Bir diğer konu da, motor üzerindeyken arkamdan gelen diğer motoru görmem çok zor oluyor. Ölü açı çok geniş aynalarımız küçük olduğundan.

Örnek: Cumartesi akşamı Boğaz köprüsünden ağır ağır giderken 3-4 araçlık bir enduro grubu arkadan geldi. Ben yalnızca ilk motoru fark etmiştim xenon farından. Sağa yanaşacakken bir baktım sağımdan bir ışık hüzmesi daha geliyor ama ayna bomboş. Bi motor daha geçti, dedim 2 kişilermiş. Sonra aynı şekilde, aynamda hiç görünmeden iki tane daha geçti..

Demem o ki, evet bir şeride 2 motor rahat sığıyoruz ama ölü açımız çok geniş olduğundan, çaprazlardan yanaşırken bir selektör ya da "bip" yapmakta sonsuz fayda var.
Ben fermuar düzeni gereği sağ tarafa geçmeye çalışırken neyse ki acele etmemişim, daha kötü olabilirdi sonu.
 
Katılım
8 Kas 2009
Mesajlar
1,401
3gündür Almanya'daydım. Biraz canım sıkılmıştı arkadaşımın scooteriyle akşam saatlerinde şöyle bir dolaşayım dedim.
Sokakta düşük hızla ilerlerken yolun kenarında durmakta olan bir taksiyi tam sollayacaktım ki adam aniden kalkış yaparak neredeyse bana çarpacaktı.Ulan Almanya'da da mı aynı bu taksi şoförleri dedim içimden ve sağlam bir kroşe çıkartmaya hazırlanırken adamcağız özür mahiyetinde elini kaldırarak af diledi.Neyse dedim hiç olmazsa buradakiler özür dilemesini biliyorlar diyerek yoluma devam ettim.

Remzi senmişsin o taksi şoförü meğerse.:p:king::wiinkk::thumleft:
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst