Yargıtay'dan emsal ''RADAR'' kararı

Katılım
12 Nis 2003
Mesajlar
2,986
Manisa'nın Alaşehir ilçesinde F.A. adlı sürücü radara yakalandı. Hız limitini aşması üzerine 343 TL idari para cezası uygulandı.

F.A., cezanın iptali için Alaşehir Sulh Ceza Mahkemesi'ne başvurudu. Mahkeme, radar kontrolü yapılan yerde radar işaretinin olmadığı ve yasal uyarılar usulüne uygun yapılmadan kesilen para cezalarının hukuki mesnedinin bulunmadığını belirterek, itirazın haklı olduğu kanaatine vardı.

Emniyet Genel Müdürlüğü mahkemenin gerekçesinin kanuna aykırı olduğuna ilişkin başvuruda bulundu. Adalet Bakanlığı da Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığına başvurarak kanun yararına bozma talebinde bulundu.

Yargıtay, uyarıcı levha olmadan trafikte radarla hız kontrolü yapılamayacağına hükmetti; 'Hukuk devletinin bir erki olan idarenin görevinin, öncelikle bireylerin kuralları ihlal etmesini bekleyip cezalandırma yoluna gitmesi değil, kurallara uygun davranma düzeyini ve alışkanlığını geliştirmektir' dedi.

Kaynak: Haber7
 

Ekli dosyalar

  • radar-hiz-cezasi-ne-kadar.jpg
    radar-hiz-cezasi-ne-kadar.jpg
    83 KB · Görüntüleme: 18,149
Katılım
2 Eki 2009
Mesajlar
199
Yargıtay, uyarıcı levha olmadan trafikte radarla hız kontrolü yapılamayacağına hükmetti; 'Hukuk devletinin bir erki olan idarenin görevinin, öncelikle bireylerin kuralları ihlal etmesini bekleyip cezalandırma yoluna gitmesi değil, kurallara uygun davranma düzeyini ve alışkanlığını geliştirmektir' dedi.

Kaynak: Haber7

malesef ülkemiz kanun adamları özellikle kota doldurma adı altında önüne gelene ceza yazarak insanları kurallara uydurabileceğini düşünmekte...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Tem 2014
Mesajlar
154
malesef ülkemiz kanun adamları özellikle kota doldurma adı altında önüne gelene ceza yazarak insanları kurallara uydurabileceğini düşünmekte...

Öyle kişilerin bende ..... Devamını siz getirin :)
Ben bir memura söyledim gecende 160 tl ceza kesmişti bende o sinirlendi adama sen ömründe bu kadar parayı namusunda kazandın mı gördün mü günde 160 tl yi başka birşey demedim çekip gittim.
 
Katılım
12 Nis 2014
Mesajlar
401
İngiltere'de heryerde radar yazısı var aslında geçerken biliniyor orada kamera olduğu fakat öncelikle insan güvenliğini düşündükleri için yavaş gitmelerinin güvenli olacağına kanaat getirdikeri için radar koyuyorlar ama ülkemizde katil olmadığın sürece hızlı git tutturabildiğine cezaları giydirir caydırırım radar olmayan yerde(trafik polisi olmayan yerde istediğini yap) ne yaparsan yap gibi düşünülüyor. Aman kasa paralarla dolsun cezalar devletin ekmek kapısı gibi bizde,insan güvenliğini düşünen yok varsa yoksa para!
 
Katılım
17 Ağu 2007
Mesajlar
920
saçma bir karar. uyulması gereken hızın üzerine çıkılmış ise bu durum zaten ceza gerektirir. radar da tespit ediyor. hız limitine uymayanları cezalandırmak için radar uyarısına ne gerek var. adam olan hız limitlerine uyar uymayan ise bedelini öder.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst