Yan Çanta Hakkında

Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Merhaba, malum ülkenin ekonomik durumundan dolayı hepimiz bir şekilde hayatı idame ettirebilmek için çözüm üretmeye çalışıyoruz.

Bir çift yan çanta almam gerekli, fakat döviz kurundan dolayı yurtdışında 500 birim paraya alınan çantalara 2 maaşı bırakmak lazım. Soft çantalar da 1 maaş civarında. Yerli üretim vb. seçenekler 300-500 liraya bulunabilse bile 1 sezon sonra pek iç açıcı durmuyorlar.

Made in china veya yerli üretim topcase (arka çanta) fiyatları ise görece olarak ucuz. İşin mucitlik kısmına gelirsek, zaten motosikletimde yan çanta demiri bulunmadığı için normal topcase alıp tablasını yan çanta demiri şeklinde bir şekilde motosiklete monte edip kullanmayı düşünüyorum.

Daha önce bu şekilde bir çalışmaya denk geldiniz mi? Hostes veya pilot boy diye geçen valizlere de bir bağlantı aparatı yapabilirim. Bu da bir diğer seçenek. Veya var ise farklı önerilerinize açığım.
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
Spiral,taş kaynak makinasına ve biraz boya ile yapılmayacak şey yok.Geçen yıl arkadaşın motora sizin anlattığınız gibi olmasa da benzer bir proje yapmıştık.Arkadaş motoru aldığında üstünde X marka uyumlu çanta demiri vardı.Arkadaş internetten ikinci el Y marka çanta ve başka motosiklet uyumlu demiri vardı.Demirin sadece çanta kısmına gelen kısmını kesip diğer motorun üstündeki çanta demirine kaynatıp,motor üstündeki demiri yeni aldığı çantaya uyumlu hale getirmiştik.

Sizin bahsettiğiniz projede en sıkıntılı kısım sıfırdan motorunuza uyumlu çanta demiri yapmak.İnternetten motorunuza uyumlu çanta demiri modellerini inceleyip,kullanacağınız topcase apartı buna uygulanabilir.

Bu arada yanlış hatırlamıyorsam ya malum satış sitesinde yada internette gezinirken sizin bahsettiğini gibi topcase i yan çanta gibi kullananları gördüm.Dediğim gibi tek sorun buna uygun çanta demiri hazırlamak.
 
Katılım
14 Mar 2019
Mesajlar
493
hocam ankarada ATK diye bir firma var kendileri yapıyor ve çok uygun fiyatları. yani en son öyleydi halada piyasaya göre çok uygundur sanırım. facebook sayfası felan var isterseniz bir bakın.
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
BİM poşet. Saray eşrafına destek olursunuz, ceza da yemezsiniz.

Rüzgarda hışırtı sorunu olur, denedim daha önce :p

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:18 ----------



Teşekkürler bu ve benzeri çözümleri çok düşündüm ama yapmışken biraz daha iyi bir şey çıksın ortaya diyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:19 ----------

Spiral,taş kaynak makinasına ve biraz boya ile yapılmayacak şey yok.Geçen yıl arkadaşın motora sizin anlattığınız gibi olmasa da benzer bir proje yapmıştık.Arkadaş motoru aldığında üstünde X marka uyumlu çanta demiri vardı.Arkadaş internetten ikinci el Y marka çanta ve başka motosiklet uyumlu demiri vardı.Demirin sadece çanta kısmına gelen kısmını kesip diğer motorun üstündeki çanta demirine kaynatıp,motor üstündeki demiri yeni aldığı çantaya uyumlu hale getirmiştik.

Sizin bahsettiğiniz projede en sıkıntılı kısım sıfırdan motorunuza uyumlu çanta demiri yapmak.İnternetten motorunuza uyumlu çanta demiri modellerini inceleyip,kullanacağınız topcase apartı buna uygulanabilir.

Bu arada yanlış hatırlamıyorsam ya malum satış sitesinde yada internette gezinirken sizin bahsettiğini gibi topcase i yan çanta gibi kullananları gördüm.Dediğim gibi tek sorun buna uygun çanta demiri hazırlamak.


Yan çanta demiri sorun değil, onu bir şekilde yaparım. Zamanında olmaz dedikleri CBR 600 F'e topcase demiri yapmıştım :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:20 ----------

hocam ankarada ATK diye bir firma var kendileri yapıyor ve çok uygun fiyatları. yani en son öyleydi halada piyasaya göre çok uygundur sanırım. facebook sayfası felan var isterseniz bir bakın.

ATK'yı biliyorum evet güzel ve uygun fiyatlı çantalar yapıyor. Ama benim motor CBF 600, dolayısıyla o tarz çantalar Touring motorlar için çok güzel olsa da spor touring motosikletler için pek uygun durmuyorlar.
 
Katılım
10 Şub 2020
Mesajlar
430
Hocam, ben de şöyle çanta var soft-heybe 1-2 defa kullandım. İstersen satabilirim evde öylece duruyor. Fiyatı konuşuruz.

x16_688090782a5a.jpg
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890


Soft vs. FZ6 yan çanta demirinin 2-3 parça kaynak ve demir ara parça yapımı ile uydurulmuş hali.

Sert yan çantanın tadı paha biçilemez...
 
Katılım
19 Ocak 2015
Mesajlar
458
Motosikleti
BMW F650 GS (2006)
Senede birkaç defa kullanacaksanız, Soft Çanta derim.
Ben öyle yaptım, şimdiye kadar sadece 2-3 kez kullandım soft çantaları, iyi ki o kadar para vermemişim diyorum.

Ama sürekli kullanacak olsam soft çanta uygun olmayabilirdi.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
Her soft çanta öyle olacak demek değil tabii ki ama bu resimdeki harbiden de inanılmaz uyduruk duruyor...

Forte GT denilen ve içinde sert! taban olan çantanın hali. Elbette yolda egzoza sürtme ve erime hadisesi de cabası. 160 160 giderken o kokuyu hissetmek ve durmak tadından yenmedi. Kaldı ki çok iyi bağladım. Ama durmuyor bu aletler... Sert çanta iyidir. Güvenlidir...
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Forte GT denilen ve içinde sert! taban olan çantanın hali. Elbette yolda egzoza sürtme ve erime hadisesi de cabası. 160 160 giderken o kokuyu hissetmek ve durmak tadından yenmedi. Kaldı ki çok iyi bağladım. Ama durmuyor bu aletler... Sert çanta iyidir. Güvenlidir...

İyi güzel demişsin hocam ama, yerli üreticisi yok bunların. İthal olanlarda servet değerinde.

Velhasıl bir çözüm üretmem gerek, zrka çantayı (topcase) yan çanta olarak kullanan birilerini arıyorum hala kısacası :)
 
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
O dediğini yapmakta bir şey yok ki hocam. Ben de yapacaktım açıkçası. Bu çanta demirlerini bulamasaydım kendim düz demir imal edip kappa ya da gibi monolock tablaları bağlayacaktım.

Coocase 2.el olarak güzel uygun ve sağlam bir alternatif marka. Maxem'in 30-40 lt aralığında olanları da yan çanta olarak kullanılabilir.

Benim orjinal çantalara sukuter alınabildiği için ben bu yola gittim. Şansıma elimde Givi yan çantam vardı. Güzel fiyatlara kovalanıp daha sonraki motosikletlerde de kullanılabilir. Zira hep ihtiyaç.

Hani belki şunlar biraz daha iyi olabilir...

https://urun.n11.com/canta/forte-gt-70888-hard-yan-heybe-ve-arka-canta-3-lu-set-P301561374
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Merhaba, malum ülkenin ekonomik durumundan dolayı hepimiz bir şekilde hayatı idame ettirebilmek için çözüm üretmeye çalışıyoruz.

Bir çift yan çanta almam gerekli, fakat döviz kurundan dolayı yurtdışında 500 birim paraya alınan çantalara 2 maaşı bırakmak lazım. Soft çantalar da 1 maaş civarında. Yerli üretim vb. seçenekler 300-500 liraya bulunabilse bile 1 sezon sonra pek iç açıcı durmuyorlar.

Made in china veya yerli üretim topcase (arka çanta) fiyatları ise görece olarak ucuz. İşin mucitlik kısmına gelirsek, zaten motosikletimde yan çanta demiri bulunmadığı için normal topcase alıp tablasını yan çanta demiri şeklinde bir şekilde motosiklete monte edip kullanmayı düşünüyorum.

Daha önce bu şekilde bir çalışmaya denk geldiniz mi? Hostes veya pilot boy diye geçen valizlere de bir bağlantı aparatı yapabilirim. Bu da bir diğer seçenek. Veya var ise farklı önerilerinize açığım.

merhaba 0531 233 33 31 bu numarayı arayıp görüşün hem yeri de bursa da işinizi görmüş olursunuz. ben maxem sl32 veya 36 modelini yan çanta olarak kullandım dominarda iki çantaya 110tl ödemiştim.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,002
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Üç sefer, demirsiz, yerli üretim kumaş yan çanta ile uzun yol tecrübesinden sonra paraya kıydım marka yan çanta demiri ve sert çanta aldım. Hepi topu 4 aylık sigara parasına maloldu, yan çanta sevdası sigarayı bıraktırdı bana. Ne mutlu :)

Kararı şöyle verdim: Son seyahatte yağmur çamura yakalanıp çanta muhteviyatı komple ıslanınca sert çantaya geçmek şart oldu diye düşündüm. Tam da sigara zamlarına denk geldi, dedim sigara içmeyeceğim artık, parasıyla da yan çanta alacağım. Çanta parası çoktan çıktı, şimdi çocuğa altın alınıyor o lanet sigara parasıyla...
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Okuyanlar vardir konuyu mutlaka ben de araya kaynayayim scooter kullanan biri olarak :)

Maxi scooterda yan canta, heybe canta kullanan ve onerisi olan var mi? Orjinal topcase 5000tl, almak istemiyorum. Yazin uzun yol yapiyorum ve esyam cok. Su an 2 sirt cantasi ile idare ediyorum, biri sele altina digeri sele uzerine bagliyorum. heybe canta daha kullanisli olur mu dusunmuyor degilim.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,948
ben senin dediğin gibi yapan gördüm hardcase çanta yı yana takmış alt tablasını yan demire bağlamış çanta duruyor düşmüyor en büyük sıkıntı açıp kapatırken eşyalar dökülme eğiliminde
en güzeli yan çanta demiri ve tr yapımı soft çanta

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:09 ----------

ahanda bundan alı takmııştı lar v storm 650 ye



https://www.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/dev-kampanya-kappa-k42n-orjinal-canta-siyah_pdp_538202867?utm_source=google-pla&utm_medium=paid-search&utm_content=441617456818&utm_term=100808483405&ga_prodid=538202867&ga_merchantid=147139803&sc_gcsp=gg&gclid=EAIaIQobChMIiPCP4amu6gIVjKiyCh1kCQ2aEAQYAyABEgI9SvD_BwE
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst