Yamaha'dan motosiklet kullanabilen bir robot! MOTOBOT

Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Motobot Yamaha’nın en son geliştirmiş olduğu insansız motosiklet kullanabilen bir robot tasarımı. Bu tasarım sayesinde alınan bilgiler ileride beklide Yamaha’nın motosiklerine entegre edebileceği sistemlerin geleceğini oluşturuyor.

Ve Yamahanın sistemi tamamen Avrupa sürüş sınırları dahilinde ve tasarımcının söylediğine göre Yamahanın YZF-R1M model motosikletini kullanan bu robot tasarlanırken Valentino Rossi nin sürüş stilinden feyz alınmış.

Tasarımın nihai amacı ise hiçbir müdahale olmadan bir pistte 200 km/h hızla bir motosikleti kullanabilmek. Güvenlik amaçlı takılan yan koruyucu denge lastikleri ise kimilerine komik görünsede tamamen güvenlik amaçlı konumlandırılmışlar. Yahama’nın iddaasına göre ise Motobot yakında bir motosikler sürücüsünün yapabildiği tüm manevraları yapabilecek durumda olacak ve kusursuz bir sürüş sunabilecek. Yamaha’nın bir sonraki adımı ise modifiye olmadan bir motosiklet üreterek insansız kullanıma ulaşmak.


0TwlX4.jpg


iNOXOf.jpg


NZcSrd.jpg


HFONUF.jpg


9wmajx.jpg


fN8gSh.jpg


KNNNXb.jpg


o0TgaQ.jpg


Vl9mW5.jpg
 

Ekli dosyalar

  • yamaha-motobot.jpg
    yamaha-motobot.jpg
    59 KB · Görüntüleme: 14,694
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
14 Eyl 2013
Mesajlar
622
Yamaha R1 kullanan robot

Sanırım yamaha mühendislerinin yapmış olduğu başarılı bir çalışma. Otonom otomobiller, motosiklet kullanan robotlar derken teknolojinin ne kadar uçsuz bucaksız olduğunu tahmin etmek pek zor olmasa gerek.

 
Katılım
14 Eyl 2013
Mesajlar
622
Moto GP de robotların yarıştığını ve motosiklet firmalarının kendi robotlarını tasarladığını filan düşünsenize. Kafa atan diz sallayan robotlar filan.
 
Katılım
12 Ağu 2015
Mesajlar
2,367
Arıza yapsa bile sorun yok kendinden söker motora takar..
Olmadı sırtına alır yürür.. :)
 
Katılım
3 Ara 2011
Mesajlar
892
Ben buna güvenip artçı olmam ya.
Bi kısa devre falan yapar hakkın rahmetine kavuşuruz :mrgreen:
 
Katılım
20 Ocak 2011
Mesajlar
452
Şöyle reklamlar çıkar muhtemelen
R1 robot chip tuning
- Stopi ön kaldırma akrobasi paketi
- Sakin, agrasif, allaha emanet sürüş modları
- Makas atma kırmızıda geçme paketi
 
Katılım
2 Ocak 2011
Mesajlar
714
Rossiden feyz alarak yaptılarsa yakında izleriz bunun da teknelerini :D

PBD3GO.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
1,576
Önce ayaklığı indirip kendi kendine ilk hızını alsın, ondan sonra gelsin :bounce:

Ama uzun yolda bundan bi tane almak çok iyi olur. Geçerim arkaya, yakarım sigarayı, ohhh. İlerde yazılım güncellemesi de gelir, ön kaldıranaından tut,stoppie yapanına, ön amasörleri pıstırıp mahalle arasında vututu yapanına kadar tüm versiyonları çıkar.

Daha sonra Mondial bunların çinli versiyonlarını getirtir.

Onlarda meslek lisesi çıkışına gider, milletin bacısına laf atar falan.
 
Son düzenleme:

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Madem b...kunu çıkardık devam edelim.

Türkiye'de satılacak V99 modelinin özellikleri.

*299 km/h kilit gidebilir.
*Hem sağdan hem soldan makas atabilme özelliği
*Evden çıkarken önce sağ ayağını atar.
*Motoru çalıştırmadan önce besmele çeker.
*180km/h den sonra otomatik devreye giren ayet-el kürsi duası
*299 km/h den itibaren Yasin suresi.
*Mangal yakabilir.
*Zırt pırt kornaya basarak ortama ayak uydurma
*Sol ve sağ dirsekte kask takma aparatı.
*Sabit parmak arası terlik ( her iki ayakta)
*Yoldan bağımsız sürme ( programlanabilir)
*Hatun algılandığında otomatik aragazı
*Forumlarda ilk motor hangisi başlığı açabilme özelliği
*Açılan konulara az daha koy ybr al şeklinde otomatik cevaplama
*Trafikte araçlara yaklaştığında egzoz bağırttırma özelliği
*Köprü ve otoyol gişelerinden geçerken otomatik açılan plaka kapatma zinciri
*4 farklı açıdan sürüş kayıt kamerası ( opsiyonel)
*Yolda biri osursa algılayıp kamera kaydı editleme ve " bakın bakın bugün başıma neler geldi " başlıklarıyla forumlarda otomatik konu açma özelliği
*Otomatik tavuk algılama
*Yayayken araçlara, araç kullanırken yayalara sistematik küfür etme kiti( farklı dillerde özelleştirilebilir)
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Haz 2015
Mesajlar
274
bir insandan daha iyi ağırlığını dengeler kendini korkusuzca yatırır gibi çılgın düşünceler geldi aklıma. ama yolda bataryası biterse nolcak? o zaman motorun robotu da şarj etmesi lazım.
 
Katılım
3 Tem 2014
Mesajlar
499
Amaç ne.. Bunu ırakta ya da surıye de insansız motosiklet olarak kullanmak mı??
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst