Yamaha Yamaha YBR 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
Emeginize saglık gercekten guzel bi gezi raporu. Burada CBF150 ile YBR 250 nin performansı nasıldı. CBF150 nin 30-40 ile gittigi rampaları YBR250 ile 50-60 gibi gidebilirmiyim. Bu hafata başında Mersin'de Konyanın Hadim İlçesine Gittim. Mersinin Sertavul gecidini cıkarken, (Rakım1650) ruzgarında tam karşımızdan vurması nedeni ile cok zorlandık.Uzun bir sure 40-45km hızı gecemedim. Bu gibi durumlarda YBR250 ile 60-65km gibi hızlara cıkabilirmiyim... Bu arada Gezi folarının en kısa zamanda siteye atacagım....

Ybr 250 o rampalari yırtar derim ben cok rahat bence 60-80 arasi zaten 1. viteste redlinede 60 görmüyormu bu makina
 
Katılım
11 Mar 2005
Mesajlar
479
Beyazs nickli Gökhan Abiyi iyi tanırım. Tespitlerinde yanılmıyor. Aynı makinaları bende kullandım/kullanıyorum. Benin arkadaşımda CBF150 vardı. Vardı diyorum dayanamadı sattı. CBF 150 sahiplerini kınamıyorum yanlış anlaşılmasın. Ama bahsedilen 2 makina farklı makinalar. 2sinide kullandım. YBR250 güven veren bir makina. Hem viraj, frenleme hemde yol alma konusunda. Fiyatına yorumum yok, alıpda 1 senede motor değiştirmek yada ayran gönüllülük gibi problemi olmayan arkadaşlarımızı bu makina pişman etmeyecektir.
 
Katılım
11 Nis 2005
Mesajlar
101
Fotolarda gördüğünüz CBF150'si olan, benim kayınbiraderim. YBR125'ini satıp, 25 cc fazla olsun, çamurdan olsun diyip aldı CBF150'yi. Ancak hç memnun kalmadı, keske YBR125'i satmasaydım diyor simdi. Parayı denklestirirse, YBR250 alacak. Iki motor 200 km. gidis - 200 km. donus yol yaptık. Performans olarak fark var iki motor arasında. Ancak, bahsedilen rampa performansını yakalayıp, yakalayamayacığını tam söyleyemeyeceğim.
 
Katılım
6 Haz 2009
Mesajlar
534
Motosikleti
Pulsar NS400Z
jantları güzelmiş makinenin :D ama fiyatı çok uçuk dediğiniz gibi
 
Katılım
11 Nis 2005
Mesajlar
101
Sakarya festivali sonrası yaptığımız, günübirlik SülüklüGöl gezisi... YBR 250'ye biraz enduro yaşattık :)

SülüklüGöl : Yaklaşık 300 sene önce toprak kayması ile Hongurdak Deresi'nin önünün tıkanması sonucu oluşan Sülüklügöl, Adapazarı Dokurcun yakınlarında yaklaşık 1100 metre rakımda bulunuyor. Tabiatı Koruma Alanı ilan edilen göle adını veren sülükler, 1976 yılında üretme amacıyla göle bırakılan balıklar tarafından yok ediliyor.

Sülüklügöl'e, Akyazı üzerinden gidiliyor.

img_3728.jpg


img_3730.jpg


Kahvaltı için Akyazı'dan simitimizi aliyoruz.

img_3732.jpg


Marketten de içeceklerimizi.. Her ne kadar, marketçi amca beni çekme, ben fotojenik değilim dese de...

img_3735.jpg


img_3734.jpg


Kahvaltımızı yapmak için, yol üstünde dere kenarı bir yerde mola veriyoruz.

img_3736.jpg


img_3743.jpg


img_3748.jpg


Kahvaltı sonrası yolumuza devam ediyoruz. Dokurcun köyünü geçer geçmez, manzaralı güzel bir yol başlıyor.

img_3754.jpg


img_3759.jpg


Biraz sonra, bu dağlara tırmanacağız :)

img_3760.jpg


Asfalt yolun bitip, toprak yolun başladığı noktadayız. Burdan sonra oldukça zorlu 10 km. yol bekliyor bizi

img_3761.jpg


img_3763.jpg


Bazı zorlu yerlerde, yürüyerek çıkmak durumunda kalıyor MILKAm.

img_3764.jpg


Endur ruhu var ama motorumda :)

img_3768.jpg


45 dakikalık zorlu bir tırmanıştan sonra, Sülüklügöl'deyiz.. Çektiğimiz zorluklara değdi. Muhteşem bir manzarası var.

img_3769.jpg


img_3772.jpg


Kesinlikle, bir haftasonu gelinip, kamp atılacak yer olarak not ediyoruz.

img_3771.jpg


img_3773.jpg


img_3775.jpg


img_3776.jpg


img_3781.jpg


img_3785.jpg


img_3787.jpg


img_3789.jpg


img_3794.jpg


img_3797.jpg


Şimdi de zorlu iniş...

img_3798.jpg


img_3800.jpg


10 km. lik zorlu iniş tamam..

img_3801.jpg


img_3802.jpg


img_3803.jpg


img_3805.jpg


img_3808.jpg


img_3809.jpg


Toplam 450 km. yol yaptık. Zevkli bir haftasonuydu.
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
cok güzel gzi olmuş abi motoruna saglikk....Ön çamurlugu göremedim:mrgreen::mrgreen::mrgreen:
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
Sedat, ön çamurluğun değişme vakti geldi :)

ne olmuştuki abi... enduro yaparken falan:cherry::cherry:Geçmiş olsun valla ybrnin bile orjinal ön çamurlgu 80 lira ybr 250 ninki en az bi 150 lira vardir yan sanayiside yok onun ondan alasın bizimkinin yine yan sanaysii var 20 liraya kapatiyoz işi:cherry::cherry::cherry:
 
Katılım
11 Nis 2005
Mesajlar
101
Evet sorma.. Aynen 150 lira.. Yamaha yedek parça fiyatları çok fazla. Yedek parçayla motor toplamaya kalksan, motorun 3 katını bulur herhalde. İş dönüşü, arkadan bir servis aracına hafif dokundurdum.
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
Evet sorma.. Aynen 150 lira.. Yamaha yedek parça fiyatları çok fazla. Yedek parçayla motor toplamaya kalksan, motorun 3 katını bulur herhalde. İş dönüşü, arkadan bir servis aracına hafif dokundurdum.

Haklisin abi onlarda ydek parcadan parayi buluyolar ne yapsinlar gerci ybr 250 satarkende bayagi kar yapiyolar ama:cherry::cherry:...Yedek parcadada ellerine düşme yani o derece:cherry::cherry: İleride Zincir dişli degişimi yaptigini düşünürsek ben 1000 lira diyorum:mrgreen::mrgreen::mrgreen:(ileride dedigim bence 50 binden aşagi degişirilmez heralde o motorda)
 
Katılım
11 Nis 2005
Mesajlar
101
Temmuz ayında Brezilya'ya gidiyorum. Oradan alabileceğim yükte hafif, pahada ağır ne yedek parça varsa, alıp getirecem. Ne de olsa, bu motora en az 5 yıl daha binme niyetindeyim :)
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
Temmuz ayında Brezilya'ya gidiyorum. Oradan alabileceğim yükte hafif, pahada ağır ne yedek parça varsa, alıp getirecem. Ne de olsa, bu motora en az 5 yıl daha binme niyetindeyim :)

öyle bi imkanin varsa ne iyi olur bi takım zincir dişli seti 8-10 adet buji ön arka fren balatalari bide debriyaj balatasi 100 bine kadar götürürü:cherry::cat: Lastigide budan alirsin cokta güzel olur valla Hep kendi motorumdaki pilanlarim:queen::queen: bi ybr 250 alip 50 bin km ye kadar sadece yagini ve bujisini degiştirmek istiyorum....:):):)
 
Katılım
11 Nis 2005
Mesajlar
101
öyle bi imkanin varsa ne iyi olur bi takım zincir dişli seti 8-10 adet buji ön arka fren balatalari bide debriyaj balatasi 100 bine kadar götürürü:cherry::cat: Lastigide budan alirsin cokta güzel olur valla Hep kendi motorumdaki pilanlarim:queen::queen: bi ybr 250 alip 50 bin km ye kadar sadece yagini ve bujisini degiştirmek istiyorum....:):):)

28.000 km. de motor. Kitapçığına uyarak gidiyorum. 3 defa yağ, 1 defa buji, ve lastikleri değiştirdim. Üzerindeki Sports Daemon hoşuma gitmediği için, Michelen ile değiştirmiştim.
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279

abi cumartesi günü seni kartal sahilyolunda gördüm....:cherry:Motoru koruma demiirinden birde yan çantalardan tanidim...Ön çamurlugun hayirli olsun bu arada:cherry::cherry::cherry: peşinden de bi tane cbf 150 yetişcem diye ugrasiyodu artçili:mrgreen::mrgreen::mrgreen:
 
Katılım
11 Nis 2005
Mesajlar
101
abi cumartesi günü seni kartal sahilyolunda gördüm....:cherry:Motoru koruma demiirinden birde yan çantalardan tanidim...Ön çamurlugun hayirli olsun bu arada:cherry::cherry::cherry: peşinden de bi tane cbf 150 yetişcem diye ugrasiyodu artçili:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Evet, cumartesi sahil yolundan, Gebze'ye kampa gidiyorduk. Pesimde ki CBF 150'si ile, kayınbiraderdi. Onun da çadır, uyku tulumu ivir zivir vs'yi de ben tasiyorum :) Beldeyama'da olan tek camurluguda aldık bakalım :)

Geziden bir kaç resim;

img_3891.jpg


img_3895.jpg


img_3899.jpg


img_3909.jpg


img_3917.jpg


img_3924.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Arkadaşlar YBR 250 nin yedek parça fiyatları nasıl ? Bakıma kaç bin de bir giriyor ve ödediğiniz bakım maliyetleri ne kadar ? Yağ değişimi kaç binde bir ? Mesela ön arka dişli zincir seti ne kadar ? Mesela ön far.. sağ sol grenaj, sağ sol depo altı grenaj, ekzantrik zinciri ? Deb.. balatası, fren balataları ? Bunları değiştiren.. değiştirmese dahi fiyatlarını bilen varmı aramızda ? Ben cbf 250 almaktan yedek parça ve bakım maliyetlerinin astronomnik seviyede olmasından dolayı vazgeçip cbf 150 aldım. Şu an gayet memnunum hatta 14000 deyim ve geçen cumartesi 5 günde 1750 km yol kat ederek güzel bi güney turu yaptım. Çok yakın gelecekte olmasa bile 250 cc düşünüyorum. Cbf 250 devre dışı kaldı. Motor sıfırlaması 2500 tl (piston, segman, gömlek,krank), ön amortisör takımı 2000 tl, eksantrik zinciri 210 tl, ön kontrol panali komple 1000 tl. Forumdan biri debriyaj balatasını değiştirtmiş 400 tl. Grenaj fiyatlarını bilmiyorum ama bunlardan aşağı kalacağını sanmıyorum. Dolayısıyla ben bu motoru alsamda bi arıza durumunda elimde patlar yaptıramam. Alanlarda herhalde hayli zengince arkadaşlar. Cbf 150 de böyle bi sorunum yok. Mesela 80-100 bin oldu motoru bitirdim. krank dahilk 400 tl ye motor sıfırlıyorlar ve bunu yaptırabilecek gücüm var. Ybr 250 yedek parça ve bakım maliyetleri hakkında bilgi verebilecek arkadaş var mı ? Bi gün alırsam parça fiyatları ve bakım maliyetleri beni üzer mi =? Özellikle eski kullanıcılardan fazlaca km yapmış arkadaşlardan yardım.

Mesela cbf 150 lerde kronik yağ eksiltme durumu var. Ybr 250 lerde bu durum nasıl, yağ ilavesi yapmanız gerekiyormu diğer yağ değişimine kadar ?
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst