Yamaha Yamaha Dragstar XVS 650 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Özel mesajlar çalışmıyor bende maalesef, cevap yazamıyorum. Kullanıcı olarak bildiklerimi yazabilirim ancak. Başlıkta geçmediyse sorunuz ustaya danışmanız şart..

Arkadaşlar merhaba,

Draggy üstada mesaj attım ancak kendisi sanırım özelden çok nadiren iletişim kuruyor, canı sağolsun. Aklımdaki sorunları buradan yazayım bari draggy hocam ve bilgisi olan arkadaşlar cevap verirlerse minnettar olurum.

1- Motoru ilk sahibinden aldım, 2005 nmodel, 35k kilometrede 18,500 lira fiyat. Sizce nasıl?

2- Üzerinden VANCE & HINES egzoz var ve ıslık sesi yapıyor egzozdan mı acaba? Bir sorun teşkil eder mi?

3- Şanzıman kaçırma yapıyor, kalkarken yada 5. viteste ani gaz verince falan. Sadece debriyaj balatalarımı değiştirmek gerekir yoksa saç falan oluyormuş onlarıda değiştirmem gerekir mi? Balatayı hangi marka almalıyım?

4- Lastik seçimi konusunda tubeless falan muhabbetleri okudum, sanırım iç lastiksiz olanlar tubeless oluyor tam emin değilim. Pirelli mt route 66 alıp direk takabilir miyim, herhangi bir işleme gerek varmı? Bu lastik iyimidir?

5- Arıza ışığından bahsetmiştim, bunun tam sebebini öğrenmek için makineye mi sokmak gerekir? Makineye sokmanın maliyeti nedir?

Son olarak Motosikletin resimlerini aşşağıya koyuyorum, yorumlarınız ve yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar, Teşekkürler.


http://i.hizliresim.com/X0byyR.jpg
http://i.hizliresim.com/brvjjd.jpg
http://i.hizliresim.com/dPLooV.jpg

Motor güzel, fiyat iyi. ama artık 12 yaşında bir motor önceki sahibinin hangi bakımları yaptığını bilemezsin. alıp direkt kullanayım olamaz tabi ki, bi elden/gözden geçirip öyle kullanman lazım.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Nis 2017
Mesajlar
220
Bugün motorun ışığını saydık ve 15 kere yandığını gördük , kitapçıkta; "TPS disconnected or shorted" yazıyor 15 numaralı hata kodu için. Türkçeye çevirdiğimizde; "TPS bağlantısı kesildi veya kısa devre edildi" gibi birşey oluyor. TPS; Gaz Kelebeği Konum/Pozisyon Sensörü oluyormuş. Bu konu hakkında bilgisi olan varmı?
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
TPS bağlantısı oksitlenmiş olabilir temizleyip deneyin yoksa TPS dead ise değişecek (göstergeye bakjarak karar verilmemeli, servis kitapçığında ölçüm değeri var TPS ölçülmeli) .. Biraz tuzlu bir zımbırtı ama malum mitsubishi üretince altınla oluyor gramı :(
 
Katılım
21 Şub 2015
Mesajlar
21
selamlar saygılar
2 sorum olacak
1) ön frende stop lambası yanıyor, sorun yok. ama arka frene bastığında stop yanmıyor. neden olabilir?
2) 4 sinyal de çalışıyor, patlak ampul vs yok ama sinyal verdiğimde sanki sinyalin biri arızalı gibi çok hızlı yanıp sönüyor. kütüğün içini temizledim yine olmadı. başka neden kaynaklı olabilir?
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
selamlar saygılar
2 sorum olacak
1) ön frende stop lambası yanıyor, sorun yok. ama arka frene bastığında stop yanmıyor. neden olabilir?
2) 4 sinyal de çalışıyor, patlak ampul vs yok ama sinyal verdiğimde sanki sinyalin biri arızalı gibi çok hızlı yanıp sönüyor. kütüğün içini temizledim yine olmadı. başka neden kaynaklı olabilir?

hızlı yanıp sönen patlak yada kablosunda kısa devre var. araka fren müşirini kontrol et yayı çıkmış olabilir...
 
Katılım
10 Eki 2012
Mesajlar
98
@draggy o 1100 luk motoru aldim :) bi kac sorum var tecrubeleeine dayanarak

1. cisi direksiyon daha ağır geldi 650 ye göre aynı hızda sürmeme rağmen tam istediiğim gibi kontrol edemiyorum

2. cisi 120 km den sonra biraz fazla titreşim var gibi ve normalde 100 le gidiyoken boşta direksiyonu bıraktığımda direksiyon hiç yön değişmezdi dümdüz giderdi bunda dans ediyor yoldaki boşlukları çatlakları takip ediypr gibi. lastiklerden olabilir mi havası da inik olabiir aldığım adam yaşlıydı sadece 2 bin mil sürmüş

onun dışında backfire var :) ama hem en az 10 yıllık hemde düşük milli motorlarda backfire olmayan motor bulmak çok zor

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:21 ----------

bir de galiba debriyağ sıyırıyor bazen gaz verirken istop eder gibi oluyo.
 
Katılım
3 Nis 2017
Mesajlar
220
Sanzimana baktik bugun ve, sanziman saclari yanmis oldugunu gordum, tam olarak donmuyorlar. Bunun maliyeti nedir ve onerebileceginiz usta varmidir arkadaslar?
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Sanzimana baktik bugun ve, sanziman saclari yanmis oldugunu gordum, tam olarak donmuyorlar. Bunun maliyeti nedir ve onerebileceginiz usta varmidir arkadaslar?

şanzıman saçı derken debriyaj saçları mı?

@draggy o 1100 luk motoru aldim :) bi kac sorum var tecrubeleeine dayanarak

1. cisi direksiyon daha ağır geldi 650 ye göre aynı hızda sürmeme rağmen tam istediiğim gibi kontrol edemiyorum

2. cisi 120 km den sonra biraz fazla titreşim var gibi ve normalde 100 le gidiyoken boşta direksiyonu bıraktığımda direksiyon hiç yön değişmezdi dümdüz giderdi bunda dans ediyor yoldaki boşlukları çatlakları takip ediypr gibi. lastiklerden olabilir mi havası da inik olabiir aldığım adam yaşlıydı sadece 2 bin mil sürmüş

onun dışında backfire var :) ama hem en az 10 yıllık hemde düşük milli motorlarda backfire olmayan motor bulmak çok zor

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:21 ----------

bir de galiba debriyağ sıyırıyor bazen gaz verirken istop eder gibi oluyo.

1100 e çok yabancıyım :)

işte 4ü de hızlı yanıp sönüyor :)
bir de motoru yeni aldım pek bilmiyorum. bu fren müşiri ne tarafta ikamet eder acaba?

sağ Ayaklık takip et orada müşir, ayaklığa yay ile bağlı.. sinyal ampüllerinin hepsini kontrol et..
 
Son düzenleme:
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
36
Arkadaşlar merhaba. Sizlere bir sorum olacak.
Dragstar 650 classic model motosikletim ile 30km hiza çıktığımda titreşim hissediyorum. Bosta ve viteste bu durum aynı. Hiz arttıkça ornek olarak 35 km hiza çıktığımda bu titreşim yok oluyor. Acaba lastik balansi mi bozuk olabilir.

Not: Tekerlek rulmanlarini kontrol ettim.
 
Katılım
3 Nis 2017
Mesajlar
220
@draggy Evet debriyaj sacı yanlış söylemişim.

Ayrıca arkadaşlar anadolu yakasında önerebileceğiniz usta varmı?

Bu videodaki arkadaşlar debriyak saclarını değiştiriyor sanırım, eğer böyleyse çok kolaymış.



---------- Mesajlar birleştirildi - 19:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:39 ----------

https://www.youtube.com/watch?v=fMDRCM_NvbQ
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
video da kolayda pratikte olmuyo öle :) usta bilgisi yazdım öbür başlığına. Debriyaj saçını dert etme orjinalleri var..

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:24 ----------

video da kolayda pratikte olmuyo öle :) usta bilgisi yazdım öbür başlığına. Debriyaj saçını dert etme orjinalleri var..

Benim de balatalar değişecek, bakımlarını kendim yapmama rağmen dokunmuyorum o kısma, yağ filtre kapağındaki bir somun yuvasını yalama ettikten sonra :)
 
Katılım
3 Nis 2017
Mesajlar
220
video da kolayda pratikte olmuyo öle :) usta bilgisi yazdım öbür başlığına. Debriyaj saçını dert etme orjinalleri var..

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:24 ----------



Benim de balatalar değişecek, bakımlarını kendim yapmama rağmen dokunmuyorum o kısma, yağ filtre kapağındaki bir somun yuvasını yalama ettikten sonra :)

Cok tesekkur ederim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:07 ----------

Draggy hocam engin ustayla konustum gercekten iyi birisine benziyor. Kimin yonlendirdigini sordu isminizi bilmedigim icin soyleyelemedim malesef, sizede tesekkurlerini iletti. Tum parcalari tedarik edebilecegini ve ucuk kacik bir rakam cikarmayacagini soyledi. Yarin birakicam nasipse motoru, oralardaysaniz sizinlede tanismak isterim.
 
Katılım
3 Nis 2017
Mesajlar
220
Serviste makineye soktum bugun tps hatası dedi usta, açıp bakmadı bile degişmesi gerek dedi. Tamiri olmuyormuş, türkiyede bu parca yok olsa bile cok pahali. Gercekten tamir edilemez bir parcami bu fikri olan varmi arkadaslar ne yapmak gerek?

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:38 ----------

Arastirmalarima gore 2006 yilinda yamaha tps arizasi nedeniyle motorlari geri cagirmis, turkiyedede fazerlarda gorulunce servisten o tarihte ucretsiz tps degisimi yapilmis, garantisi bitmis motorlarada yapilmis bu degisim. Bu bilgiler isiginda sansimizi denesek mi acaba? Degisim yaparlar mi?
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
değişim yaparlarsa iyi, benimki de 2005 ama ısrar ediyorum parçayı ölçtürmeden diğer işlere girme..
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Yoruma baktım da bir Türk almış ters gelmiş :)

yamaha xvs 650 icin tps aldım kodu 4nk-85885000 idi.Buraya iyi fakat yönü yanlıs oldu bana saat yönünde gerekli idi gelen ürün sol tarafa dönüyor.Kullanamadım acıklama yetersizdi
 
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
36
Belki yardımı olur diye paylaştım ama sanırım satışı da bitmiş. Japonya'dan gönderen bir site var yaklasik 150 dolara geliyor kargo dahil.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst