Yağ yaktığından emin olmak için, size ölçü olabilecek bi km mesela 300-500 km kullanın ve devamında yağ seviyesini kontrol edin, sadece eksoz dumanda renk var diye yağ yakıyor diyemeyiz. Veya şöyle yapın daha garanti olur. Yağını değiştirin veya değiştirtin, ne kadar yağ konulduğunu mutlaka biliyorsunuzdur kartere, mesela 1500 gr konuluyor diyelelim, 1000 km kullanın, bu kullnım süresinde ara sıra yağ seviyesini kontrol edin ve kritik seviyeye düşmüş bi yağ yakma yoksa ilave yapmayın, daha sonra, misal 1000 km kullandıktan sonra motor yağını tekrar değiştirin, yağın tam anlamıyla boşaldığına emin olun ve çıkan yağı gram olarak ölçün. 1000 km de ne yaktığını böylece görmüş olursunuz. Ayrıca, uzun süre çalıştırılmamış bi motorun bu soğuk zamanlarda kısa süreliğine çalıştırılması gibi benzeri durumlarda, normalde hiç görünmeyen eksoz dumanı genelde belirgin bi biçimde görülür ve motor ısınınca ortadan kalkar. Motorunuzu bence 1 ay beklettikten sonra şöyle 1-1,5 saat bi yol yapın ve gözlemlerinizi daha sonra paylaşın, ben daha güzel sonuçlarla karşılaşacağınız kanaatindeyim. Zaten şöyle; 15 dk rölantide çalışan bi motor, aküyü zaten şarj etmeye yetmez, dediğim gibi 1-1,5 saat bi turlaryın normal kullanım devirlerinde. Akünüz halen şarj olmadı ise bi oto elk..de çok cüzzi bi ücret ödeyerek şarj ettirebilirsiniz. Ayrıca motorunuz kaç km de ? Yani yağ yakma konusuyla ilgili endişenizi değerlendirebilmek adına soruyorum.