x-max 250 kırmızı anahtar

ayk

Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
105
arkadaşlar 3 gün evvel yamaha x-max 250 aldım makinadan oldukca memnunum ama bi şeyi anlamadım motorla beraber 3 tane anahtar verdiler 3 de aynı gibi ama birinin rengi kırmızı diğer ikis siyah daha onceleri 3 ile de çalışıyordu ama bugun ne yaptıysam siyah anahtarlarla calışmıyor marş basıyor ama motor calışmıyo gosterge panelinde kırmızı anahtar ışığı yanıyo ama kırmızı anahtarı takınca hiç problemsiz calışıyor daha once bole bi sorunla karşılaşan oldumu servisi ile konuştum ama net bişey soleyemediler yardım edebilecek arkadaşlar olursa cok sevinirim

teşekkurler
 
Katılım
4 Mar 2004
Mesajlar
1,755
ayk, yamaha motorlarda immoblizer sistemi var, birisi kontakla oynarsa motor kendini kitliyor ve çalışmıyor. Kırmızı anahtarın amacı motor kendini kitlediğinde, sadece kırmızıyla çalışıyor. kırmızı anahtarın görevi bu, sen normal bi durumda onla çalıştırarak sistemi devreye sokmuşun o yüzden ondan başka anahtarla çalışmıyor.
 

ayk

Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
105
teşekkurler arkadaşlar peki bu durumda ne yapmam lazım onerileriniz nedir o anahtarları daha kullanamazmıyım
 
Katılım
4 Mar 2004
Mesajlar
1,755
Benim bildiğim kadarıyla bir şifre olcak onu girince eski haline gelcek.

Bence bi servise götürüp sor.
 
Katılım
16 Eki 2005
Mesajlar
2,758
Motosikleti
cb 125 f- nc 750x dct
kullanım kitapçığına bak,anahtar kodlamayla ilgili bi kısım bulursan nasıl yapılacağı anlatılıyosa kendin dene.3 anahtarlada çalıştırmış ve bi yerde yanlış yapmışsındır.sistemde karışıklık olmuştur.yapamazsan servise uğra ve halletsinler.sorunun çözümü için belki varsa bi cihaz gerekebilir.
bizim nissan araçlarda bu durumlarda arıza tespit cihazına immobilizer kartı takılıp şifreler girilip yeniden anahtar kodlama işlemi yapılır.senin motorda durum nasıldır tam bilmiyorum
 
Katılım
7 Tem 2005
Mesajlar
596
danger0'in dediği gibi kırmızı anahtar sadece ve sadece acil durumlarda kullanılmalı.
Bizim honda civic'te (evet otomobil ama aynı mantık) de 3 anahtar var biri kırmızı, o anahtarı anca diger ikisini kaybedersen ya da kontakla oynandığında kullanmalısın.
Ayrıca evet anahtarlara yeniden şifre yüklenmeli ve bu işlemden sonra kırmızı olanı kasa falan gibi emniyetli bir yere koy, hem kolay kolay elin gitmez kazayla onunla çalıştırmazsın hem de gerektiginde nerde oldugunu kolay hatırlarsın...
 

ayk

Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
105
arkadaşlar kitapcığında anahtarla ilgili bişi yazmıyo kırmızı anahtarı acil durumlarda kullanın normal zamanda kullanmayın gibi bi iabere de yok
çok saçma ama madem kırmızı anahtarı kullanmayacağız kullanılırsa diğer anahtarlar devre dışı kalacak insan bununla ilgili bi yazı yazmaz mı yaa ne biçim bi iş okadar ıvır zıvır yazılacağına bukadar onemli bi konu hakkında tek satır yazı olmaması cok saçma ben anlamadım şimdi işin yoksa git uğraş
servisinde haftada 1 kırmızı anahtarla calıştırın devamlı yanınızda olsun dedi bize ben nerden bilim bole olduğunu o kadar da okuduk kitapcığını .. neyse arkadaşlar hepinize çok teşekkur ederim yardımlarınız için
 

ayk

Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
105
sonunda nası yapıldığını oğrendim kırmızı anahtar diğer 2 siyah anahtarı tekrar programlıyor bunu yapmak için ilk once kırmızı anahtarla kontağı acıyoruz 3 saniye icerisinde kontağı kapatıp 10 saniye icerisinde 1.siyah anahtarı takıyorsunuz kontağı acıyorsunuz 3 sn icerisinde cıkartıp 10 sn icerisinde diğer siyah anahtarı sokup kontağı acıyorsunuz en sonunda kırmızı anahtarı sokup kontağı acıyorsunuz 2 siyah anahtarda tekrar kodlanmış oluyor denedim 2 siyah anahtarda calışıyor
 
Katılım
27 Şub 2006
Mesajlar
118
bunları öğrendiğim iyi oldu bende fz6 fazer alacaktım sabah saolun be
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Vaybe sok çıkar sok çıkar aha kodlandı, teknoloji güzel şey canım :mrgreen:
 
Katılım
31 May 2005
Mesajlar
215
Bu konuyu, immobilezer anahtarları gibi bir yeni baslikta Teknik bilgiler altinda bilgi verici bir baslik olarak ozetlesek diyorum. İlerisi icin faydali olur. Ayk ve Eyong boyle bir sey yapasiniz nasil olur?
 
Katılım
26 Kas 2005
Mesajlar
1,103
benim piaggioda da sistem aynen böyle çalışıyor. sok çıkar.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Ağu 2005
Mesajlar
595
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ayk başlığı biraz geç görmüşüm ama sonunda çözmüşsün tebrikler.
Kırmızı anantarın içerisinde eprom programlayıcı bulunuyor, diğer anahtarlarda ise sadece eprom okuyucu mevcut. Ancak önemli olan siyah anahtarlar durup dururken mi okumamaya başladı? Eğer böyle bir durum varsa immobilizerda yada beyinde sorun var demektir. Bence kırmı anahtarı bir müddet yanında taşı, yolda falan kalmayasın, eğer anahtarlar yine kendi kendine okumamaya başlarsa servise götür beyni yeniden programlasınlar.
 

ayk

Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
105
kırmızı anahtar devamlı yanımda bi sorun olursa diye taşıyorum siyah anahtarlar kırmızı anahtarla calıştırdıktan sonra bole oldu

ilgin için teşekkurler
 
Katılım
25 Mar 2008
Mesajlar
310
merhaba arkadaşlar,
konu pekgüncel olmasada benim problemimle alakalı olduğu için güncelleştirmek istedim.
sorum şu bir tane yamaha var almak istediğim fakat kırmızı anahtarı olmamasından dolayı problem yaşar mıyım acaba? Çünkü malum motorda immobilizer var.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst