Vitesliden Scooter'a Geçiş Hk.

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Merhabalar,

Öncelikle yaşadığımız şu sıkıntılı günleri bir an evvel atlatıp tez zamanda normalleşmemiz dileğiyle...

Bir konuda sizlerin önerisi nedir merak ediyorum;

Ben ve bir kaç arkadaşım İstanbul'da yaşıyor vitesli motor kullanarak işe gidip geliyoruz, geziyor, turluyoruz v.s

Trafikte vitesle uğraşmak amelelik gibi gelmeye başladı :queen:

Yani durunca boşa atmaya uğraş yok boşa geçtimi geçmedimi onu izle tam kalkıyosun 10m gidemeden tekrar vites küçült dur boşa al bekle v.s sürekli debriyajda beklemek zararlı mı bilmiyorum orası da ayrı...

Ama scooter'lara bakıyoruz adamın bir gram böyle bir derdi yok bas gitsin çek dursun bu kadar...

Scooter kullanmadığım için bilmiyorum yani motosiklet kullanıyorum duygusu oluşuyor mu acaba ?

Çalıştığım kurum üniversite olduğu için çok fazla motosiklet geliyor görüyorum gözlemlediğim şu; Scooter'lara dönüp bakılmıyor bile yani sanki onlar motosiklet değilde farklı bir iki tekerli araçmış gibi...

Soruma dönecek olursak siz İstanbul gibi bir ilin trafiğinde vitesliden scooter'a (maxi scooter değil) geçişi tavsiye eder misiniz ?

Ne gibi artıları - eksileri olur sizce ?

Şimdiden teşekkür ederim.

Saygılarımla.
 
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
545
istanbulda buyuk cc, kucuk cc vitesli de kullandım.. scooter da kullandım.. sehir icinde scooter dan rahatı yoktur.. kimin ne gozle baktıgına takılacaksanız kullanmazsınız muhtemelen.. ama amaca yönelik kullanacaksan eger scooter en rahat mtosiklettir istanbul gibi bir sehirde ulasım icin..
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Şehir içi hafif 125-150 lik sukuter iyidir hele kışın çok iyidir , uzun yolda ise büyük hacim vitesli keyiflidir..
 
Katılım
24 Ara 2019
Mesajlar
2,051
keyif işi yani ben 2 motorada sahip oldum farklarını ve keyif kısmını biliyorum.scooter dan motora döndüm hatta işe git gel amacım vardı motor almayı aklımdan bile geçirmemiştim ama vitesli motora geçince çok zevkli geldi.şimdi mt7 var ama bir tmax versen ondanda zevk alırız tabi:).tavsiye edeceğim tek şey heleki istanbul için 14 15 jant ve üzeri serisine bakman olucak.ucuz yollu dayanıklı olan ilk motorum sym sympony 125 tavsiye edebilirim.12 13 civarına da jet14 çıktı oda fiyatına göre güzel.kısaca ne alırsan al büyük jantlı al motordan sonra çok daha sıkıntılı gelicektir ufak teker
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
istanbulda buyuk cc, kucuk cc vitesli de kullandım.. scooter da kullandım.. sehir icinde scooter dan rahatı yoktur.. kimin ne gozle baktıgına takılacaksanız kullanmazsınız muhtemelen.. ama amaca yönelik kullanacaksan eger scooter en rahat mtosiklettir istanbul gibi bir sehirde ulasım icin..

Yorumunuz için teşekkür ederim.


Şehir içi hafif 125-150 lik sukuter iyidir hele kışın çok iyidir , uzun yolda ise büyük hacim vitesli keyiflidir..

Ben bu kış her gün kullandım sağanakta v.s o yerden kalkan çamurlu suyu dizlerime, ayaklarıma yemek çok kötü oluyor. Yağmurluk çizme v.s kullanıyorum Allahtan... iş yerine vardığımda sanki off road yapmışım gibi her yerimden çamur akıyor..

Yorumunuz için teşekkür ederim.

keyif işi yani ben 2 motorada sahip oldum farklarını ve keyif kısmını biliyorum.scooter dan motora döndüm hatta işe git gel amacım vardı motor almayı aklımdan bile geçirmemiştim ama vitesli motora geçince çok zevkli geldi.şimdi mt7 var ama bir tmax versen ondanda zevk alırız tabi:).tavsiye edeceğim tek şey heleki istanbul için 14 15 jant ve üzeri serisine bakman olucak.ucuz yollu dayanıklı olan ilk motorum sym sympony 125 tavsiye edebilirim.12 13 civarına da jet14 çıktı oda fiyatına göre güzel.kısaca ne alırsan al büyük jantlı al motordan sonra çok daha sıkıntılı gelicektir ufak teker

Önerinizi dikkate alacağım...
Yorumunuz için teşekkür ederim.
 
Katılım
30 May 2012
Mesajlar
519
İstanbulda yaşayan biri olarak en son 1,5 yıl Benelli TRK 502 gibi 240 kiloluk aletten sonra trafiğe ve ağırlığa lanet edip XMax 300 aldım ve gerçekten dünyam değişti. Kocaman bagajı, vites derdinin olmaması, yağmurda çamurda hiçbiryerin ıslanmaması, zincir derdini hiç hiç düşünmemem, şehir içinde fazlasıyla yeterli gücü ve çok çok az yakması (2.8 lt.). Büyük bir motosikletimin olmasını her zaman istiyorum ama şehir içi için benim için artık geri dönüşü yok. Ama XMax 300 de gerçekten harika scooter. Herhalde bir de TMax DX alabilsem ömrümce başka motor aramam :). Sonuç olarak tecrübe etmenizi çok tavsiye ederim.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İstanbulda yaşayan biri olarak en son 1,5 yıl Benelli TRK 502 gibi 240 kiloluk aletten sonra trafiğe ve ağırlığa lanet edip XMax 300 aldım ve gerçekten dünyam değişti. Kocaman bagajı, vites derdinin olmaması, yağmurda çamurda hiçbiryerin ıslanmaması, zincir derdini hiç hiç düşünmemem, şehir içinde fazlasıyla yeterli gücü ve çok çok az yakması (2.8 lt.). Büyük bir motosikletimin olmasını her zaman istiyorum ama şehir içi için benim için artık geri dönüşü yok. Ama XMax 300 de gerçekten harika scooter. Herhalde bir de TMax DX alabilsem ömrümce başka motor aramam :). Sonuç olarak tecrübe etmenizi çok tavsiye ederim.

Yorumunuz için teşekkür ederim.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Katılım
10 Eki 2015
Mesajlar
975
Motosikleti
MT-09 // LTR 125
Istanbulda aşırı rahatlatır hocam. Trafiğe daha çok hakim olursunuz.
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,755
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
Hocam sen ilk önce şu soruya cevap ver.
Araç mi, amaç mı?
Araçsa kim takar kimin ne düşündüğünü. Amaçsa çok paspal görünürsün hocam.:)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Istanbulda aşırı rahatlatır hocam. Trafiğe daha çok hakim olursunuz.

Evet önemli bir faktöre değindiniz.

Yorumunuz için teşekkür ederim.

Hocam sen ilk önce şu soruya cevap ver.
Araç mi, amaç mı?
Araçsa kim takar kimin ne düşündüğünü. Amaçsa çok paspal görünürsün hocam.:)

Tabi ki araç ama görüntü önemli bir nebze de olsa :) çok mu paspal görünürüm boy 1.86 :)

Yorumunuz için teşekkür ederim.
 
Katılım
22 Eyl 2019
Mesajlar
492
Scooter konfor işi ama naked vb. zevk işi. Scooter' da çok rahat edersin, ne yağmur seni etkiler ne bagaj derdi olur ne de vites derdin olur ama küçük cc alırsan off bu gitmiyor bee dersin. Normal motosiklet alırsan zevk alırsın virajlarda falan ama derdin de olur yağmurda binmek istemezsin vitesle uğraşırsın arkaya topcase atmak zorundasın(Nc750x Dct hariç). İkisini birden yaşamak isterim dersen(yağmur ve zincir hariç) NC750X DCT almalısın. Benim görüşüm böyle.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:38 ----------

Scooter alırsan mutlaka 250 cc falan al bence çünkü yavaş gitmekten sıkılabilirsin. Ben Drift' ten inip Tvs Scooty Pep 75' e binince ulan bunda bir sorun mu var bu kadar yavaş mıydı bu gibi şeyler söylüyorum.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Scooter konfor işi ama naked vb. zevk işi. Scooter' da çok rahat edersin, ne yağmur seni etkiler ne bagaj derdi olur ne de vites derdin olur ama küçük cc alırsan off bu gitmiyor bee dersin. Normal motosiklet alırsan zevk alırsın virajlarda falan ama derdin de olur yağmurda binmek istemezsin vitesle uğraşırsın arkaya topcase atmak zorundasın(Nc750x Dct hariç). İkisini birden yaşamak isterim dersen(yağmur ve zincir hariç) NC750X DCT almalısın. Benim görüşüm böyle.

Yorumunuz için teşekkür ederim.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Mesela hangi buyuk teker?
Aprilia Scarabeo 200ie lastigi, 16"

benim ufacık Medley in bile ön teker 16 arka 14 , sele altına iki adet xxl çene açılır kask sığıyor , İtalyanlar bu işi biliyor ;) sukuterlerin en güzel tarafı arka frenin sol manette olması , ben hep dört parmak frende sürerim , önünüze birimi atladı anında zıp diye durursun , maalesef viteslide düşük hızlarda bu kadar çabuk frenlemeye başlayamazsınız , yukarda arkadaşlar kışın vitesli ile işe gittiğini yazmış , yağmurda çamurda sukuter kullanmamışlar yoksa bir hafta dayanamazlardı :)
 
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
178
Bir cok yelpazede motor kullandim, birara bende meraklandim acaba mi dedim ve denemek istedim.. Alismisiz motoru bacaklarimizin arasina almaya :)
Kiz istemeye giden damat gibi dizlerim yan yana oturunca bayagi rahatsiz oldum donuslerde dusecegim hissi ve refleksle ayagimi acmam falan :) Tamam alisiyorsun ve rahat edebilirsin ama bana gore degilmis onu anladim :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
benim ufacık Medley in bile ön teker 16 arka 14 , sele altına iki adet xxl çene açılır kask sığıyor , İtalyanlar bu işi biliyor ;) sukuterlerin en güzel tarafı arka frenin sol manette olması , ben hep dört parmak frende sürerim , önünüze birimi atladı anında zıp diye durursun , maalesef viteslide düşük hızlarda bu kadar çabuk frenlemeye başlayamazsınız , yukarda arkadaşlar kışın vitesli ile işe gittiğini yazmış , yağmurda çamurda sukuter kullanmamışlar yoksa bir hafta dayanamazlardı :)

Yorumunuz için teşekkür ederim.

Bir cok yelpazede motor kullandim, birara bende meraklandim acaba mi dedim ve denemek istedim.. Alismisiz motoru bacaklarimizin arasina almaya :)
Kiz istemeye giden damat gibi dizlerim yan yana oturunca bayagi rahatsiz oldum donuslerde dusecegim hissi ve refleksle ayagimi acmam falan :) Tamam alisiyorsun ve rahat edebilirsin ama bana gore degilmis onu anladim :)

Yorumunuz için teşekkür ederim. :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst