Virajda buyuk hata! Yorum

Katılım
25 Ağu 2015
Mesajlar
15
Dogustan Motorcu olarak Kaliforniya eyaletinin Fontana sehrinde kurucularimizdan Can Demirel' in Autoclub Speedway pistinde Honda CBR1000RR ile lastige, pist kosullarina ve motorun ayarlarina alisma turlari, hatalar, fazlasiyla hiz, viraj, pit goruntuleri.. Bu, paylasacagimiz videolarin ilki.

Size sorumuz olacak: Sizce surucumuz 2. turda nerede ve neden hata yapti? Ne yapmaliydi?

Videonun linki: https://youtu.be/xUCHsPLriME
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
Eğer gerçekten merak ediyorsanız cevaplayalım, fren noktasını kaçırdı belki de önde giden sürücülerin çok yavaş olduğunu düşündü. arka teker kilitlendiği anda bırakıp tekrar frenlese dönüş hızına rahatlıkla dğşerdi. En kötü ihtamelde ideal çizgiyi kaçırırdı.
Yalnız pist çok acayipmiş, devamlı düzlük sonrası dar ve kısa virajlar...
 
Katılım
4 Mar 2007
Mesajlar
2,414
Motosikleti
BWS 100
Gaza geldi asıldı gazı, virajı geç farketmişte olabilir, belki de yavaşlarım diye düşündü ama, yavaşlayamadı.
 
Katılım
17 May 2014
Mesajlar
137
teknik bir arıza olmadıysa eğer sanırım sert fren yapmak etkili oldu..sert fren yerine gaz çekip o anki ivmelenme ile viraja yatmalıydı ancak gecikti..
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Haz 2012
Mesajlar
255
3.05 de sert frenle hizini azaltti.
Ancak kendine guvenini aybettigi icin bakisi kacirdi. Alabilecegi viraji alamadi.
4.30 da da aynisini yapti. Bu sefer hizini ayarlayamadi ve guzegah konsantrasyonunuda bozdu, bakisi da kacirarak kukalarin sagindam gecemedi arasindan gecti.
Sadece sabirli olmasi yeterliydi. Viraja girmeden once yaptigi atakta en one gecmek yerine 2. Lige razi olsaydi sorun olmazdi...
Aslinda pistte 2 tur daha atip kendini piste alistirsa bu sorunlari yasamazdi. Goruntulerden o anlasiliyor. Devamli hizlandi cunki...
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Şub 2010
Mesajlar
1,071
Hızlı giden atın b*ku seyrek düşermiş. :) 3.00 daki virajda bi düşünmek lazım 3 motorcu birden neden yavaş gidiyor.
 
Katılım
25 Ağu 2015
Mesajlar
15
Evet arkadaslar sizlere surucumuzun nerede ve neden hata yaptigini sorduk. Guzel cevaplar aldik. Surucumuzun yer aldigi klasmandaki en hizli tur atan surucu oldugunu hatirlatalim. Eger dikkat ederseniz surucumuz hatayi yapmadan 1 tur oncesinde piste dahil oluyor. Surucumuzun motorunda silme yaris lastigi ve lastik isitici olmadigindan lastikleri ideal isiya getirmesi 2-3 tur aliyor. Normalde pistte de ise yarayan ancak kendisi aslen spor yol lastigi olan Dunlop Q3 var motorun uzerinde. Bu lastigin ideal isiya gelmesi 2-3 tur aldigi gibi havanin ideal isidan cok daha yuksek olmasi da(41 derece) yol tutusunu negatif yonde etkiliyor.(Cok soguk ve cok sicak havalar yol tutusunu azaltir) Diger bir hata ise Apex dedigimiz yaris cizgisi. Surucumuz yaris cizgisi uzerinde giden 3 motoru gecmek icin dar acidan ivmeleniyor, ancak viraji en iyi sekilde alabilmek icin mumkun olan en genis aci gerekli ki ivmelenme bozulmadan donus gerceklesebilsin. Surucumuz diger suruculeri riske etmemek adina dar acidan viraja girmeyi dusunsede lastigin yol tutusu dusuk oldugundan lastik kayiyor ve hizini istenen seviyeye dusuremiyor. Eger hizini istedigi seviyeye getirmeden viraja girseydi, kaza yapmasi kacinilmazdi. Diger turlarda ki ideal cizgisi ile kiyaslarsak aradaki farklari gorebiliriz.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst