Viraj korkusu...

Katılım
1 Eyl 2008
Mesajlar
1,231
Düşürmekten korkmayacağın bir motor ve de koruma ekipmanları ile köküne köküne yatırırsın bu korkuyu yenecek olan sensin.

Hocam sağlam bir noktaya bastın, virajdan değilde motoru düşürmek hayali bütün motor kullanıcılarını daha çok üzecektir :mrgreen:
Espri bir yana , mutlaka bir eğitim almalısın, viraj korkun tehlikeli geldi bana, ve korku beraberinde panik getirir, sonunda da kaza yaparsın.Bunu ancak antremanlar ile yenebilirsin.Vızır vızır akan trafikte denemeler yapma, berbat asfaltlı yollarda da viraj yapmaya çalışma.
 
Katılım
14 Eyl 2012
Mesajlar
644
Motoru yatırmak için bir çaba harcamana gerek yok. Kendini rahat bırakıyorsun, sağa döneceksen sağ elçiği ileri itiyorsun ve hooop motor yatmaya başlıyor (kontra tekniği).
Başlangıçta çok saçma gelecek. Sağ elçiği ileri itince direksiyon sola döner, e nasıl motor sağa doğru yatıp sağa doğru viraja girecek? Çok anlamsız ama aynen öyle oluyor.

Aslında 30 km ve üzerindeki hızlarda bunu bilinçsizce zaten herkes yapıyormuş, eğitimde bunu bilinçli bir şekilde yapmayı öğreniyorsun. Biraz da antrenmanla üstesinden gelebilirsin.

Aynı motoru ben de kullanıyorum. GİS akademinin eğitimine katıldım. Manevra sırasında ayağım debriyaj pedalının altındaydı, motor o kadar yatmış ki ayakkabımın ucu asfalta sürttü.

Eğitimi kesinlikle tavsiye ederim.
Eğitimden önce kafamda çok soru işareti vardı. O kadar paraya değer mi mesela? Ben motomax'ten 1.000 TL alışveriş yaptım ve bu eğitim hediye geldi. Ama o paraya değer. Yol eğitimine de ücretini ödeyerek katılacağım mutlaka.
Oturuş pozisyonumuz dahi hatalıymış, bu yüzden hem motoru rahat kontrol edemiyor, hem de kendimi gereksiz yere yoruyormuşum.

Viraj ile ilgili küçük bir ipucu daha: Örneğin viraj sağa doğru olsun. Viraja soldan yaklaşıyorsunuz, virajın bitişini gördüğünüzde sağa doğru yolu kapatıyorsunuz. Düzlüğe çıkarken elçiği ileri itmeyi bıraktığınızda motor düzeliyor ve devam ediyorsunuz. Burada kafanızı çevirmeniz çok önemli. Virajın mümkün olduğunca sonuna doğru gözünüzle değil çenenizle bakıyorsunuz. Kafa tam çevrilecek ve yukarı doğru kalkacak.
Süratinizi viraja girmeden ayarlamalısınız. Viraja girdiğinizde gaz açıp kapatmak çok tehlikeli olabiliyor. Sabit hızla viraja girip, düzlüğü gördüğünüzde gazı açıyorsunuz.

Video da güzel bir açıklama da mevcut: http://www.youtube.com/watch?v=VTC7f6M2L1E

cahilliğime verin, hangi motosiklette debriyaj pedal formunda?

@Buraxx bu korkunu 2 şekilde yenebilirsin, bunlar yazılmış zaten.

-Kendine yeterince güveniyosan tecrübe ederek (üzücü sonuçları olabilir)

-Eğitimini alarak (külfetli olabilir)

Seçim senin...

Burda kim ne yazarsa yazsın faydası olmaz... Bu sen, motosikletin ve viraj arasındaki iğrenç bi üçlü ilişki... kolay gele...
 
Katılım
6 Ocak 2006
Mesajlar
371
cahilliğime verin, hangi motosiklette debriyaj pedal formunda?

@Buraxx bu korkunu 2 şekilde yenebilirsin, bunlar yazılmış zaten.

-Kendine yeterince güveniyosan tecrübe ederek (üzücü sonuçları olabilir)

-Eğitimini alarak (külfetli olabilir)

Seçim senin...

Burda kim ne yazarsa yazsın faydası olmaz... Bu sen, motosikletin ve viraj arasındaki iğrenç bi üçlü ilişki... kolay gele...

Pardon yaa :)
Sol ayağım sürttü. Vites pedalı.

Gözden hiçbirşey kaçmıyor. Tebrikler.
 
Katılım
12 Ağu 2008
Mesajlar
870
Saçma gelebilir ama viraja girerken görüşünüzü nereye odaklıyorsunuz? virajın bitim noktasına odaklanırsanız daha rahatlayabilirsiniz, bu kadar gerilmenizin sebebi belki de virajın içine odaklanmanız olabilir mi? Hızınızın bu denli düşmesi ve bariyerlere bu kadar yakınlaşmanız da baktığın yere gidersin teorisiyle açıklanabilir..virajın içine odaklandığınız için o tarafa meyilleniyorsunuz diye düşünmekten kendimi alamadım..
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Buna motosiklet jargonunda " Fobiyus Virajyus" derler :mrgreen:
Zamanla geçer, sürmeye devam et.
 
Katılım
28 Eki 2011
Mesajlar
481
http://donald.hypermart.net/Teori/15SOLA.htm
http://donald.hypermart.net/Teori/16SAGA.htm

Yukarıdaki sayfaları dikkatlice 2-3 kez okuyun daha sonra deneme yapın. Zamanla alışırsınız viraj almaya kendinizi zorlamayın. Kendinizi güvende hissetiğiniz hızlarda seyredin. Zamanla virajlara giriş hızınız artar.

Geniş girin virajlara kafanızı cevirin virajın cıkısına dogru. Yere bakmayın göstergelere bakmayın önünüze bakın görebildiğiniz kadar alanı gözlerinizle tarayın.
 
Katılım
13 Şub 2012
Mesajlar
16
Bende bir iki anımı paylaşmak istedim ders niyetine :)
Yeni lastiklerimle tın tın 300km yaptıktan sonra biraz yol yapayım dedim ve garipçeye gittim. virajı bilirsiniz neredeyse 90derece sağa kıvrılıyor :) güveniyorum ya lastiklere yatırdım motoru o sırada yerçekimi bana -huop kardeşim yeni lastikle neyin artistliği bu- dedi ve ben yerdeyim. bu olaydan sonra viraj korkum başladı. eğitimci abilerimle biraz yol yaparak tekrar güven kazandım. viraja girmeden frenleyip debriyajı sıkıyorum. bazen bacağımı dönüşe açarak bazen de elciği iterek virajı dönüyorum. debriyajı sıkınca motor bir yumuşuyor kontrolu kolaylaşıyor böylece istediğim hızda dönebiliyorum.
 
Katılım
28 Ara 2011
Mesajlar
1,269
bu korkuyu deneyerek rahatça yenebilirsin bir kere yatırıp düşmediğini görürsen sonraa korkmazsın
 
Katılım
28 Ağu 2005
Mesajlar
176
Abi herkes yazmış eğitim eğitim kesinlikle katılıyorum.
Ama en önemli şeyi atlamışız VİRAJ DÖNMEK KAFADA GÖZDE BAŞLAR . Önce gideceğin yere bakacak, çenen ile gösterecek sonra motorunu dizlerinle sıkıp omuzunu gideceğin tarafa dirsek kırıp düşürüp rahat bi şekilde hatta sırıtarak döneceksin.
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
933
Bir sürü kişi yazmış ama 1 2 kelamda ben edeyim.

Çoğu kişi kontra tekniğini anlatıp tavsiyede bulunmuş.Kontra iyidir güzeldirde her an kullanılmaz...

Bundan 5 sene önce eğitim almadan kendimi motosiklet kullanmayı biliyor sanıyordum...O gün farkettim ki külliyen hata...
 
Katılım
6 Ocak 2006
Mesajlar
371
Bir sürü kişi yazmış ama 1 2 kelamda ben edeyim.

Çoğu kişi kontra tekniğini anlatıp tavsiyede bulunmuş.Kontra iyidir güzeldirde her an kullanılmaz...

Bundan 5 sene önce eğitim almadan kendimi motosiklet kullanmayı biliyor sanıyordum...O gün farkettim ki külliyen hata...

Biraz daha açar mısınız?

30 km/h üzerinde istemli yada istemsiz virajlarda kullandığımızı düşünüyorum.

Ayrıca karşımıza aniden çıkan engellerde de en güvenli yolun kontra tekniği olduğunu öğrettiler bize eğitimde.

Hangi durumlarda kullanılmadığını merak ettim.
 
Katılım
9 May 2007
Mesajlar
1,610
1. Eğitim al.
2. 15-20 km altında motosikletler ayakta durma kabiliyetleri çok zayıflar altından gider anlamazsın.
3. Burada anlatılanların bir kısmı doğru olsada tecrübeli bir eğitmen gözetiminde yapman daha evladır.
4. MUTLAKA ve MUTLAKA EĞİTİM AL.

Son bir püf noktada, bunu söylemek istemesemde eğitime gitmeni istediğimden bunu yaptığında sorunu çözülecek. Virjanı çıkışına bak. Ama gözünle değil kafanla. Asfaltla ilgilenme kafanı dik tut ve virajın çıkışına doğru bak ve viraja döndüğü noktanın tersinden gir. Yani sağa viraja şeridin solunda kalarak, sola viraja şeridin sağında kalarak gir. Bunları yaparsan şimdilik sorunun çözülür.

Ama burada okudukların ve dinlediklerin geçmiş yaşanmış tecrübeler ve alınan eğitimlerin aktarılması. Tek başına sadece okuyarak asla öğrenemezsin. MuTlaka eğitim.


"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
 
Katılım
18 Şub 2012
Mesajlar
2,513
Motosikleti
2025 NC 750X DCT
Cbr 125 virajda gercekten korkutuyor sebebi lastikler kontra felan ise yaramaz fazla hizli girme sakin lastikleri degisene kadar tavsiyem dir
 
Katılım
15 Mar 2012
Mesajlar
570
Bende bir iki anımı paylaşmak istedim ders niyetine :)
Yeni lastiklerimle tın tın 300km yaptıktan sonra biraz yol yapayım dedim ve garipçeye gittim. virajı bilirsiniz neredeyse 90derece sağa kıvrılıyor :) güveniyorum ya lastiklere yatırdım motoru o sırada yerçekimi bana -huop kardeşim yeni lastikle neyin artistliği bu- dedi ve ben yerdeyim. bu olaydan sonra viraj korkum başladı. eğitimci abilerimle biraz yol yaparak tekrar güven kazandım. viraja girmeden frenleyip debriyajı sıkıyorum. bazen bacağımı dönüşe açarak bazen de elciği iterek virajı dönüyorum. debriyajı sıkınca motor bir yumuşuyor kontrolu kolaylaşıyor böylece istediğim hızda dönebiliyorum.
debriyajı sıkarak mı virajı dönüyorsunuz boş vitesle gider gibi, yani arka tekerde güç olmadan?
 
Katılım
25 May 2013
Mesajlar
153
Düşürmekten korkmayacağın bir motor ve de koruma ekipmanları ile köküne köküne yatırırsın bu korkuyu yenecek olan sensin.

aynen katılıyorum sana ve düşme korkusu ile motora binersen düşersin o korkuyu kafandan atmalısın bence. Kontra tekniği 40-50km üzeri hızlarda dikkat gerektiriyor. Bende zamanında öyle korkularla viraja giriyordum internetten bakarak kontra tekniğini çözmüştüm.
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
Hızınızın bu denli düşmesi ve bariyerlere bu kadar yakınlaşmanız da baktığın yere gidersin teorisiyle açıklanabilir..

Yada çok hızlıyım algısıyla farkında olmadan frenleme yapıyor olabilir.. Eğitim şart!!

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:31 ----------

Bende bir iki anımı paylaşmak istedim ders niyetine :)
Yeni lastiklerimle tın tın 300km yaptıktan sonra biraz yol yapayım dedim ve garipçeye gittim. virajı bilirsiniz neredeyse 90derece sağa kıvrılıyor :) güveniyorum ya lastiklere yatırdım motoru o sırada yerçekimi bana -huop kardeşim yeni lastikle neyin artistliği bu- dedi ve ben yerdeyim. bu olaydan sonra viraj korkum başladı. eğitimci abilerimle biraz yol yaparak tekrar güven kazandım. viraja girmeden frenleyip debriyajı sıkıyorum. bazen bacağımı dönüşe açarak bazen de elciği iterek virajı dönüyorum. debriyajı sıkınca motor bir yumuşuyor kontrolu kolaylaşıyor böylece istediğim hızda dönebiliyorum.


Birincisi - Lastiğin üzerindeki koruyucu maddenin rodajı en fazla 150 -200 km arasında biter.. Siz muhtemelen lastiğin rodajından dolayı düşmemişsinizdir..

İkincisi - Debriyajla viraja girmek? Bakın hocam motorumuzun virajları sağlıklı bir şekilde alabilmesi için en gerekli şey lastiklerimizin yere tutunabilmesidir.. Bunu viraj içerisinde hafif hafif açtığımız gazla yaparız ki arka süspansiyon ve dolayısı ile lastik yere daha sıkı sıkı tutunabilsin. Bu sayede öne yığılmanın ve dolayısı ile kaymanın önüne geçmiş oluruz. Bence sürüş tekniğinizi bir gözden geçirmekte fayda var..

Not : Saygısızlık olarak yazmıyorum bunları yanlış anlamanızı istemem.. Sadece bilgi paylaşımında bulunmak istedim...
 
Katılım
13 Şub 2012
Mesajlar
16
debriyajı sıkarak mı virajı dönüyorsunuz boş vitesle gider gibi, yani arka tekerde güç olmadan?

evet yeterli hızı yakalayıp sıkıyorum debriyajı yatırıyorum. viraj çıkışı motoru kaldırıp yavaşça açıyorum tekrar gazı. her virajda olmuyor tabii bu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:57 ----------

Yada çok hızlıyım algısıyla farkında olmadan frenleme yapıyor olabilir.. Eğitim şart!!

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:31 ----------




Birincisi - Lastiğin üzerindeki koruyucu maddenin rodajı en fazla 150 -200 km arasında biter.. Siz muhtemelen lastiğin rodajından dolayı düşmemişsinizdir..

İkincisi - Debriyajla viraja girmek? Bakın hocam motorumuzun virajları sağlıklı bir şekilde alabilmesi için en gerekli şey lastiklerimizin yere tutunabilmesidir.. Bunu viraj içerisinde hafif hafif açtığımız gazla yaparız ki arka süspansiyon ve dolayısı ile lastik yere daha sıkı sıkı tutunabilsin. Bu sayede öne yığılmanın ve dolayısı ile kaymanın önüne geçmiş oluruz. Bence sürüş tekniğinizi bir gözden geçirmekte fayda var..

Not : Saygısızlık olarak yazmıyorum bunları yanlış anlamanızı istemem.. Sadece bilgi paylaşımında bulunmak istedim...


bende 300km olunca geçmiştir diye yatırmıştım ztn ama düşünce baktık başka hiçbir sebep yoktu ortada. debriyaj olayı bence denenmeden bilinmeyen bir şey. hep hata diyorlar ama iki senedir bu şekilde kullanıyorum hiçbir sorunum yok(şimdilik).
 
Katılım
20 Mar 2012
Mesajlar
608
bilinç altına böyle bir sorun yerleştiyse ... pisikolog bu işi çözer. bilinç altında siler geçer.sonra tek tekerde dönersin virajlarııı
 
Katılım
15 Mar 2012
Mesajlar
570
evet yeterli hızı yakalayıp sıkıyorum debriyajı yatırıyorum. viraj çıkışı motoru kaldırıp yavaşça açıyorum tekrar gazı. her virajda olmuyor tabii bu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:57 ----------




bende 300km olunca geçmiştir diye yatırmıştım ztn ama düşünce baktık başka hiçbir sebep yoktu ortada. debriyaj olayı bence denenmeden bilinmeyen bir şey. hep hata diyorlar ama iki senedir bu şekilde kullanıyorum hiçbir sorunum yok(şimdilik).
sabit gazla, arka teker yola daha güçlü tutunmuş bir şekilde dönmek varken, debriyajı neden sıkma gereği duyuyorsunuz ben onu merak ediyorum. Debriyajı sıktığınızda tekerleklerin insafına bırakıyorsunuz kendinizi. Belki de fazla zorlamadığınız için 2 senedir henüz sorun yaşamadınız.
 
Katılım
25 Şub 2013
Mesajlar
1,085
debriyajla dönmek kontrolü tamamen lastiğe/yol/şansa bırakmak bence.o an arkası kaysa çevirecek bir gaz kolun yok çünkü
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst