..VFR "kırmızı" VFR diye diye sonunda kavuştum...

Katılım
5 Haz 2008
Mesajlar
615
Dun bir arkadasımızın motoru calınmıs mlsf...Hırsız olayınada dikkat et mutlaka onlemini al...Yatak çift kişilikse al vfr'yi yanına ort ustunu beraber uyursunuz :queen:

Abi ben de tuzladayım. İş çıkısı tersane bölgesini dolaşıp paslanmaz krom zincir ve asma kilit alacam. Bauhausta baktım büyük bakla zincirin metresi 57ytl idi, buralarda daha ucuza bulurum heralde.

http://www.feyizoglu.com/alisveris/product.php?pID=43940 Bundan var bitane ama bazı yerlerde kısa geliyo, bi de adam balyozla vurdu mu açılır belki tam güvenemiyorum. Bu kilitleri test eden var mı acaba?

Zamanında gözümü alamadığım bir motor VFR, hiç selesine dahi oturmadım, hatta abartayım dokunmadım bile.
Neyse bilimum hacimli motorları az buçuk tecrübemle denedim .
CBF 150 aldım çokta sevdim tüm tavsiyelere ve yazılanlara uyarak en az 2 sezon daha kullanmayı düşünüyorum .

Denediğim ve sadece ne olduğunu anlamak istediğim birkaç motora daha erken olduğunu düşünmeme sebep ise aşağıdaki gibiydi.

- CBF 250 : CBF 150 den bir hayli performanslı ancak bir ookadar pahalı yedek parçalarıda bir acemi için cep ve iç yakar , diye uzak durdum ama keşke alsaydımda diyorum ara sıra . Başlangıç tercihi için fark göremedim 150 ile 250 arasında

- CBF 500 : Çok güzel sesi , gücü ,kolay kullanımı olan bir motor ama üst devirlerde benim için çok deli doluydu ama motor gibi de motordu . Kontrolden çıkabilecek bir gücü var acemiler için . Tabi birde ağırlık sorundu boşken devrilse altında kalmak istemem

- CBF 600: Abs li olanı kullandım çok hoş , herkesin övdüğü 4 silindir sesi ve hissini gördüm ilk defa . Kendimi güvende hissettim ta ki 1 viteste elim gazda takılıncaya kadar . 3-5 saniyede ufak bir film seyredip durdum (20 dk lık bir tur sonunda ve tamamen mekanik bir sorun yüzünden genede ne yapacağını bilemiyor insan).

- CBF 1000 : istediğim motorlar arasında ileride gezmek için zamanım olursa alırım . Tek tanımlaması tren gibi gidiyor kardeşim , 6. viteste üzerinde o tork u hissediyorsun ( 6. viteste motoru kaldırmama izin verdiler acemiyiz sonuçta)

- CBR 600 : Toplam 250 mt gidebildim , bana şimdilik çoook uzak gözükmekte belkide hiç binmem.

- Transalp yeni : Güzeldi , yüksekti , traktör gibi gidiyordu ( kuvvetli hissettiriyordu) ama dururken tecrübesizlikle düşmesi muhtemel motor 20 milyar be kardeşim düşmesin.

Kawasaki er-500 : çok ağır kalanı CBF 500 gibi bir hissi vardı .
Kawasaki ER-6 : Çok hoşuma gitti hafif geldi ama gazı biraz nemli ortamda kaçırıverince arka tekerleği yanımda gördüm nasıl indim bilmiyorum

Ve son olarak : Suzuki DL-650 ; Motorun önü kocaman , kendisi kocaman , kuvvetli balina gibi birşey bana göre değil ama gücü kuvveti çok yerinde bana fazla .

Genel kıstasım fiyat ve masraftan çok ben altımda benim istediğimi yapan birşeyle başlamak istedim ve CBF 150 aldım .Tüm motorları acaba ilk motor olsa ne olurdu gözüyle gerek Honda da gerekse arkadaşların başına ekşiyerek kullandım .CBR ı aldığım arkadaş ben durduğumda bembeyaz kesilmişti ben nerden bileyim okadar seri olduğunu :)

CBF 150 ile Arka tekerleği bir anlık yanlış vites ve ani debriyaj ile kilitlediğimde düşecez mi ne dedim . Ama düşmedim biraz çabayla durdu . Ama büyük bir motorla bu olasydı herhalde kırık kemikler ve soğuk bir ortam olurdu motora karşı zaten hanımı zor ikna etmişim .

Bu arada motorların çoğuna Honda Güvenli sürüşte bindim , HGS 1 ve 2 yi aldım
Kendimi denemiş oldum ve VFR falan hiçbir kuvvet beni bindiremez şu motor işini tam bir sindirmeden.

Bunları neden yazdım .

Tüm yazan arkadaşlar yazdıklarında 150 cc den 800 cc ye ki VFR gibi değişken karakterli bir motora geçmeyi normal gibi kabul etmeleri ,bir kısım benim gibi acemiyi yanlış yönlendirir diye yazdım .

Bu arada tabi hayırlı olsun kendi tercihiniz bağzıları kabiliyetli doğar ben onlardan değilim benim gibiler için yazdım bukadar yazıyı ..

Kazasız belasız zevkli nice uzun yollar dilerim
Özgür

Çok güzel ve aydınlatıcı yazmışsın. Birsürü motor denemişsin, ben cbf150'den başka motor deneme fırsatı bulamamıştım. Korkarak aldım, fakat bana güven veren şeyşer mekanik aletlerin huyundan suyundan kolayca anlamam, hızını ve gücünü sadece gerektiğinde kullanabilecek, gaza gelmeyecek, akıllı uslu bi sürücü olduğumdan emin olmam ve istanbul trafiğinde 6 senelik otomobil tecrübem olmasıydı. Uygun bir zamanda ben de güvenli sürüş 2 ve 3 eğitimi düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Ocak 2008
Mesajlar
882
Abi ben de tuzladayım. İş çıkısı tersane bölgesini dolaşıp paslanmaz krom zincir ve asma kilit alacam. Bauhausta baktım büyük bakla zincirin metresi 57ytl idi, buralarda daha ucuza bulurum heralde.

http://www.feyizoglu.com/alisveris/product.php?pID=43940 Bundan var bitane ama bazı yerlerde kısa geliyo, bi de adam balyozla vurdu mu açılır belki tam güvenemiyorum. Bu kilitleri test eden var mı acaba?

Masterlock tercih et. Bazı ürünlerinin kesilmeme garantisi gibi zırvaları var. Ama hırsıza kilit dayanmaz sözünü de kulak arkası etme.

Bu arada hayırlı olsun. Altındaki güce hemen kaptırma kendini.
 
Katılım
5 Haz 2008
Mesajlar
615
Son düzenleme:
Katılım
17 Ara 2006
Mesajlar
1,741
Hayırlı olsun arkadaşım süper bir seçim olmuş allah kaza bela vermesin keyifli km'ler dilerim.
 
Süper Moderatör (BBRR)
Katılım
12 Haz 2005
Mesajlar
8,442
güzel motor .. kırmızı olsun 5 lira pahalı olsun :).. debriyajın hidrolik bu yüzden telli debriyja göre çok sert .. alışır elin merak etme kasyaparsın .. daha sonra tlli debriyaj yokmuş gibi gelir ama .... hayırlı olsun
 
Katılım
18 Ocak 2007
Mesajlar
2,413
Hayırlı olsun sanırım Vtec ı acana kadar normal ondan sonra hırcınlasan bır makına gaz acarken dıkkatlı olursun ılk baslarda..

Hayırlı olsun cok guzel bır makına benımde cok sevdıgım bır makına 4 4 luk ancak bana gore tek sevmedıgım yanı 4 sılındır olmasına ragmen V motoru yuzunden SS sesı alamamak... Allah kaza bela vermesın...
 
Katılım
5 Haz 2008
Mesajlar
615
güzel motor .. kırmızı olsun 5 lira pahalı olsun :).. debriyajın hidrolik bu yüzden telli debriyja göre çok sert .. alışır elin merak etme kasyaparsın .. daha sonra tlli debriyaj yokmuş gibi gelir ama .... hayırlı olsun

Eyvallah abicim, alışacam zamanla başka yolu yok :wiinkk:

Hayırlı olsun sanırım Vtec ı acana kadar normal ondan sonra hırcınlasan bır makına gaz acarken dıkkatlı olursun ılk baslarda..

Hayırlı olsun cok guzel bır makına benımde cok sevdıgım bır makına 4 4 luk ancak bana gore tek sevmedıgım yanı 4 sılındır olmasına ragmen V motoru yuzunden SS sesı alamamak... Allah kaza bela vermesın...

Sağolasın nitrious, racing'den daha tok bir sesi var, güzel bir ses. V motor üretiminin pahalı olamsına rağmen yerden tasarruf sağlamak, vibrasyon büyük oranda azaltmak, ağırlık merkezini daha aşağı çekerek daha dengeli bir sürüş gerçekleşiyor. V motorlarda 2 adet egzoz manifoldu vardır. Bu da arkaya iki egzoz konularak şık bir görüntü elde edilmesini sağlamış. Bi de geometrk özelliklerinden kaynaklanan bir diğer avantajları daha yüksek tork elde edebilmeleri.

Bu kadar avantajınun yanında ses uğruna sıralı tip tercih edilmezdi bence :wiinkk:
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Eyl 2008
Mesajlar
340
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
öncelikle hayırlı olsun. :)

Sonralıkla nerede oturduğunuzu sorabilir miyim ? :)
 
Katılım
5 Ocak 2007
Mesajlar
124
hayırlısı olsunda sen biraz cık vfr ile cbf 150 yi karsılastırma gibi yapmısın.o 800 lük öteki 150 lik.hayrlısı olsun yinede.kazasız belasız.
 
Katılım
13 Mar 2008
Mesajlar
124
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hayırlı olsun :rendeer: allah kaza bela vermesin..
 
Katılım
18 Şub 2008
Mesajlar
203
gule gule kullan işallah, biraz iddalı bi geçiş olmuş bence ama umarım altından başarıyla kalkarsın, uzun yıllar boyu mutlu mesut bi motorcu olursun :)
 
Katılım
5 Haz 2008
Mesajlar
615
Artçılığa sıcak bakar mısın :p

:mrgreen::mrgreen:

hayırlı olsun :rendeer: allah kaza bela vermesin..

Teşekkür ederim, bil mukabele... :rendeer:

gule gule kullan işallah, biraz iddalı bi geçiş olmuş bence ama umarım altından başarıyla kalkarsın, uzun yıllar boyu mutlu mesut bi motorcu olursun :)

Sağol abicim, öyle oldu ama korktuğum kadar zorlanmıyorum çok şükür. Dualar hepimiz için, hepimiz birimiz birimiz hepimiz için :)
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Eyl 2007
Mesajlar
463
7 binden sonraki ses adamı fena çeker kendine:cherry:Kapılma dicem ama nafile 1 ay sonra o sesi her düzlükte duymak istersin herhalde.

Hayalimdeki motor ömürlüktür ve bence çok çok tatlı bi görünümü var ayrıca teknolojisi ve kullanım kolaylığıda süperdir.

Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin:rendeer:
 
Katılım
5 Haz 2008
Mesajlar
615
7 binden sonraki ses adamı fena çeker kendine:cherry:Kapılma dicem ama nafile 1 ay sonra o sesi her düzlükte duymak istersin herhalde.

Hayalimdeki motor ömürlüktür ve bence çok çok tatlı bi görünümü var ayrıca teknolojisi ve kullanım kolaylığıda süperdir.

Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin:rendeer:

Allah razı olsun kardeşim, inşallah senin de olur, vtecleri beraber açarız bigün :wiinkk:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst