- Katılım
- 9 Şub 2005
- Mesajlar
- 574
- Konu Yazar
- #1
Birkaç aydır dil kursu nedeniyle İtalya'da bulunuyorum. Her zaman aklımda bir Vespa alma fikri vardı fakat bir şekilde gerçekleştiremiyordum. Şimdi burada bu kadar çok vespayı ağzımın suyu akarak gördükten sonra ülkeme döndüğümde yani önümüzdeki hafta (30 Eylülden sonra) bir vespa edinmeye karar verdim. Kesinlikle yeni yetmeleri düşünmüyorum PX modelinde kararlıyım. (PX 150'ninde 2012 modeli var fakat bir servet) Elden vites olması da çok hoşuma gidiyor. Fakat 150mi yoksa 200mü bilemedim ve yardımlarınıza ihtiyacım var.
Bildiğim kadarıyla 1995ten sonra (2008 istisnası var) PX200 üretilmemiş onun yerini PX150 almış.
2000 model ve sonrasındaki PX150 lerde ön disk fren bulunuyor bundan öncesinde yok. Peki vespanın PX modelindeki ayaklı freni bu kadar başarılı bulunuyorsa tercih yapmamda disk fren kriteri büyük önem taşır mı?
Alacağım motorla hava şartları müsade ettiği zamanlarda okula da gitmeyi düşünüyorum. Evim Beykoz'da okulum Taksim civarında bu da hergün 30 geliş 30 gidiş yaklaşık 60km yol demek ayrıca TEM'i kullanarak gidiyorum. Bu sebeple benzin kriteri benim için biraz önem taşıyor. Şu an arabayla gidip geldiğim için fark edeceği kesin ama 2 zamanlı motorda hiç azımsanmayacak kadar yakıt sarfiyatı yapabiliyor. Bu durumda 2 sorum olacak:
1) Otobanı kullanacağım için 200cclik motor 150liğe göre daha mantıklı mıdır?
2) 150lik ile 200lük model arasında ciddi bir sarfiyat farkı olur mu?
Bu iki sonunun cevabına göre karar vereceğim.
Biraz uzun oldu biliyor ama vespaların ömürlük motorlar olduğunun bilincindeyim ve sık araç değiştirmeyi sevmem (bir süre sonra duygusal bağ oluor
) bu sebeple doğru bir karar vermeye çalışıyorum. Cevap veren herkese çok teşekkür ederim.::thanks::
Bildiğim kadarıyla 1995ten sonra (2008 istisnası var) PX200 üretilmemiş onun yerini PX150 almış.
2000 model ve sonrasındaki PX150 lerde ön disk fren bulunuyor bundan öncesinde yok. Peki vespanın PX modelindeki ayaklı freni bu kadar başarılı bulunuyorsa tercih yapmamda disk fren kriteri büyük önem taşır mı?
Alacağım motorla hava şartları müsade ettiği zamanlarda okula da gitmeyi düşünüyorum. Evim Beykoz'da okulum Taksim civarında bu da hergün 30 geliş 30 gidiş yaklaşık 60km yol demek ayrıca TEM'i kullanarak gidiyorum. Bu sebeple benzin kriteri benim için biraz önem taşıyor. Şu an arabayla gidip geldiğim için fark edeceği kesin ama 2 zamanlı motorda hiç azımsanmayacak kadar yakıt sarfiyatı yapabiliyor. Bu durumda 2 sorum olacak:
1) Otobanı kullanacağım için 200cclik motor 150liğe göre daha mantıklı mıdır?
2) 150lik ile 200lük model arasında ciddi bir sarfiyat farkı olur mu?
Bu iki sonunun cevabına göre karar vereceğim.
Biraz uzun oldu biliyor ama vespaların ömürlük motorlar olduğunun bilincindeyim ve sık araç değiştirmeyi sevmem (bir süre sonra duygusal bağ oluor