- Katılım
- 14 May 2006
- Mesajlar
- 2,188
Türkiye de 1 gün istasyonlar boş kalsın bakın ne oluyor:d
Hiçbirşey olmaz.. :wiinkk:
2 gün boş kalsın yine olmaz..
Nasılsa 3. gün dolacak..
Türkiye de 1 gün istasyonlar boş kalsın bakın ne oluyor:d
Hikaye bu ya;
Osmanlının gerileme döneminde,yüce padişahlarımızdan birinin tahta yeni çıktığı zaman gidişatı biraz toparlayabilmek adına tüm ileri gelenler padişahın huzurunda toplanmış yeni vergi konusunu görüşüyorlar.
Öyle olur olmaz şeylerden vergi alınıyormuşki;düşünün vergi koyulabilecek bişey akıllarına gelmiyor artık.
Paşalardan biri;adı ibiş olanlardan 2 akçe vergi alalım der,kabul edilir.
Vezir;o zaman tavuk satanlar da tavuk başına 2 akçe versin,iyi oda tamam.
Diğer bir vezir;hatta kel olanlardan da 2 akçe alalım der,ooo tamam oda kabul başkaaa???
Yine bir paşa;kılıbıklardanda 2 akçe alalım....
Oy birliği ile kabul edilen yeni vergiler ertesi gün uygulamaya koyulur.
Pazar yerinde toplam 4 tane olan tavuğunu satmaya çalışan bir köylüyü takibe alır görevliler.Adamcağız saatler sonra 4 tavuğuda toptan satıp tam parasını cebine koyarken görevliler tepesinde biter;höööyyyt bre tiz 2 akçe verileeee..
neden verecekmişim???
Tavuk satma vergisi,padişahın buyruğudur..
olurdu olmazdı derken görevli bi tane osmanlı patladır adama..
tokadın şiddetiyle adamın takkesi düşer,görevli bakarki adam kel !!
OOO sen kelsin üstelik,2 akçede kellik vergisi ver çabuk..
adam bakar çare yok başlar ağlamaya;yaa ben karıma ne derim,beni eve almaz,çok kızar bana ne olur yapmayın..
Ulan hemde kılıbıksın haaaa !!! 2 akçe de kılıbıkık vergisi öde,çabuuuuukkk!!!
o arada olayı gören birisi yaklaşır,tavuk satanı tanıyodur.
hayırdır ibiş efendi ne ağlarsın,bu ağalar ne ister senden????
Görevli haykırır;Ulan zübük hem kelsin hem tavuk satarsın adında ibiş ver 2 akçe dahada aklın başına gelsin...
Halimiz aynen hikayede anlatıldığı gibi oldu..
Başka vergi alınmayan bişy kaldımı ????