Vergi Dairesinin Saat 16:00'da Vezneleri Kapatması

Katılım
20 Nis 2017
Mesajlar
79
Bugün motorumu satacakken, 6 ayda bir ödenen vergisini yatırmadığım aklıma geldi ve saat tam 16.00'da vergi dairesine gittim fakat çalışan arkadaşlar sıra alma makinasını kapatmışlardı.Benim bildiğim 17.30'a kadar vaktimiz olduğuydu oradaki güvenlik görevlisi arkadaşa işimin acil olduğunu motosikletimi satabilmem için bugün bu borcumu ödemem gerektiğini ve neden veznelerin kapatıldığını sordum.Aldığım cevap bazen kafalarına göre erken kapatıyorlar oldu.Bir devlet kurumunda böyle bir şeyin olması ne kadar doğru?
 
Katılım
13 Eyl 2013
Mesajlar
3,093
Dostum, internetten öde. Hiç uğraşma. Su faturasından elektrik faturasına, vergiye, sigortaya herşeyi internetten yapıyorum. Rezillik valla o sıralarda beklemek. Ben noterdeyken bile sıra beklerken 2 dakika da ödeyiveriyorum vergiyi vs.
 
Katılım
8 Mar 2013
Mesajlar
3,527
Bugün motorumu satacakken, 6 ayda bir ödenen vergisini yatırmadığım aklıma geldi ve saat tam 16.00'da vergi dairesine gittim fakat çalışan arkadaşlar sıra alma makinasını kapatmışlardı.Benim bildiğim 17.30'a kadar vaktimiz olduğuydu oradaki güvenlik görevlisi arkadaşa işimin acil olduğunu motosikletimi satabilmem için bugün bu borcumu ödemem gerektiğini ve neden veznelerin kapatıldığını sordum.Aldığım cevap bazen kafalarına göre erken kapatıyorlar oldu.Bir devlet kurumunda böyle bir şeyin olması ne kadar doğru?

Onu diyen süper zeka hangi akla hizmet söylemiş bilemem.

Normal prosedür ; saat 4 te vezneler kapanır. Çünkü paralar devlet dairesinden bankaya gitmek zorunda. Bankalar da 4 te araç gönderir. Paraların sayılıp , mühürlenmesi vs. 5 i geçiyor zaten. Burada vezne de bulunan memurun ya da sıramatiği kapatan memurun bir suçu yok. Emri veren zaten müdürler. Tabi yazılı emrin geldiği üst makamlara geçmiyorum.
 
Katılım
8 Eyl 2009
Mesajlar
1,866
vergi daireleri bu hafta sonu saat 17 ye kadar, pazartesi ise gece 23:59 a kadar açık olacak.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
açılın ben vergi dairesinde veznedarim. saat 16.00'da vezneyi kapatiriz. paralari toplar, döküm yapar bankaya yatiririz. sonra kasayı tuttururuz. yani o son 1 saatlik dilim hesap kitap işleri ile geçiyor. kafalarına gore kapatiyorlar diyen güvenlik görevlisi hangi akla hizmet bunu söylemiş anlamadim. muhtemelen sizinle daşhaq geçmiş.

ayriyetten bu mevzu yonetmelikte yaziyor. kasalar mesai bitiminden 1 saat önce kapanir diyerek yasal bir hak veriyor yani.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:33 ----------

vergi daireleri bu hafta sonu saat 17 ye kadar, pazartesi ise gece 23:59 a kadar açık olacak.

pazartesi değil çarşamba günü gece 12'ye kadar.
 
Katılım
13 Eyl 2013
Mesajlar
3,093
açılın ben vergi dairesinde veznedarim. saat 16.00'da vezneyi kapatiriz. paralari toplar, döküm yapar bankaya yatiririz. sonra kasayı tuttururuz. yani o son 1 saatlik dilim hesap kitap işleri ile geçiyor. kafalarına gore kapatiyorlar diyen güvenlik görevlisi hangi akla hizmet bunu söylemiş anlamadim. muhtemelen sizinle daşhaq geçmiş.

ayriyetten bu mevzu yonetmelikte yaziyor. kasalar mesai bitiminden 1 saat önce kapanir diyerek yasal bir hak veriyor yani.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:33 ----------



pazartesi değil çarşamba günü gece 12'ye kadar.

neden çarşamba gece12'ye kadar? yani o günün bir önemi mi var?
 
Katılım
26 Tem 2007
Mesajlar
298
neden çarşamba gece12'ye kadar? yani o günün bir önemi mi var?

6736 sayılı Kanuna göre yapılandırılmış vergi borcu 1. ve 2. taksidinin son günü. Halkımız da son günü beklediği için önlem olarak kuyruk ve iş yığılması olmasın diye alınmış bir karar.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
evet Mayıs ayının 31'i olduğu içün.

son cikan afta ilk iki taksiti yatirmayanlar icin hükümet bir af daha cikardi. ilk ikiyi yatır, gerisi allah kerim. affın affı yani.

bir hafta sonra bir af daha çıkacak.

herkes ne zaman af cikacak diye soruyor. nasil olsa af cikacak diye kimse borcunu zamaninda ödemiyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:49 ----------

ben bu memur milletine ekistıra gıcığım, üstüme gelmeyin.

niye giciksin hele bi anlat bakalım.
 
Katılım
8 Eyl 2009
Mesajlar
1,866
açılın ben vergi dairesinde veznedarim. saat 16.00'da vezneyi kapatiriz. paralari toplar, döküm yapar bankaya yatiririz. sonra kasayı tuttururuz. yani o son 1 saatlik dilim hesap kitap işleri ile geçiyor. kafalarına gore kapatiyorlar diyen güvenlik görevlisi hangi akla hizmet bunu söylemiş anlamadim. muhtemelen sizinle daşhaq geçmiş.

ayriyetten bu mevzu yonetmelikte yaziyor. kasalar mesai bitiminden 1 saat önce kapanir diyerek yasal bir hak veriyor yani.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:33 ----------



pazartesi değil çarşamba günü gece 12'ye kadar.

hakkatten çarşambaymış, yanlış bilgilendirme için kusura bakmayın.
 
Katılım
4 Kas 2010
Mesajlar
1,365
Memurluk şuan için gerekli bir meslek grubu. Bu kadar çok prosedür vs varken hergün aynı işi düzenli olarak yapacak insana ihtiyaç var. Ancak tekrarlanan iş demek = bilgisayarların yapabileceği iş anlamına da geldiğinden en sallantıdaki iş gruplarından uzun vadede.
 
Katılım
6 Şub 2016
Mesajlar
1,111
Bende bir memur olarak memurlara gicigim. Devlete sirtini dayayan yan gelip yatiyor. Sozlesmeli ogretmen af buyrun kopek gibi calisip bizim yari maasimiz kadar bile alamiyor benm cogu kadrolu ogretmenim derslere girmeye bile tenezzul etmiyor, maas yatiyor sonucta. Memura zam yapma isciye yap arkadas isci onemli olandir memur degil. Asgari ucret alan adam aylik akbil yapmak icin 200 oduyor diyelim ben ogretmen olarak onun iki katindan fazla aldigim halde daha ucuza aylik akbil yapiyorsam ve memur olarak ezildigimi soyluyorsam durust degilim. O sebepten meslektaslarima gicigim.
 
Katılım
7 Mar 2016
Mesajlar
1,086
@hubala.....
Nickli arkadaşın dediklerine A dan Z ye katılıyorum.

Eğer bu forumda memur arkadaşlar varsa hastanede çalışıyorlarsa hastalarına güler yüzlü ve bol bol bilgilendirme yaparak iletişim kurmalarını rica ediyorum, polis-masa başı memur- öğretmen - vs ne tür memur varsa işlerinden para aldıklarını hatırlayarak çalışmalarını rica ediyorum (genellemek doğru değil ama )çünkü çoğu zaten işleri ve maaşları garanti diye çok umursamaz çalışıyor maaşının hakkını vermiyor...

Neredeyse tüm kamu kurumlarındaki personelleri gözlemlerim sonucu bu genel kanıya vardım. (İşini hakkını vererek yapanları tenzih ediyorum)

Artık çoğu hastanede ve kamu kurumunda şikayet birimi var, internet üzerinden de birçok şikayet mercii var oralardan şikayetlerimizi iletirsek az-çok sisteme bir katkımız olabilir. Söylenip söylenip geçerek birşey değişmez, gerekli yerlere şikayet etmekte fayda var.

Benim çalıştığım hastanede hastalar bazı konularda sürekli söyleniyor ve haklılar. Hastalara "Sorunları şikayet olarak yazın ve yazıyı şikayet kutusuna atın, o kutu her ay açılıp kontrol ediliyor." diyorum. Genelde hastalar bana " Kim uğraşacak şikayet yazmayla." diyorlar.

İdarenin şikayetten haberi olmazsa konu düzelmez diyorum. Boşver diyorlar ama söylenmeye devam ediyorlar. :)
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst