Uzak şehirden ikinci el motosiklet almak?

Katılım
14 Şub 2017
Mesajlar
179
Merhaba,
350-500 km arası şehir dışından bir motosiklet almayı düşünmek ne kadar mantıklı ? Ne gibi bir sorunlar çıkabilir ?
Benim şahsi görüşüm ve korkum adamın tamam anlaştık diyipte oraya varınca vazgeçmesi ya da oyalamasi veya motorun yanına gittiğimizde motorun masrafı olması sizce altından başka ne çıkabilir, mantıklımidir şehir dışından motosiklet almak?
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
Çok riskli bi durum bu. O kadar yol gidince bazı şeyleride görmezden gelmek gerekiyor.

Bikaç gün önce bi başlık açıldı. Adam kapora yollamış onca yol gitmiş. Satıcı telefonu kapatmış. Yani böylede bi risk var.

Motorda farklı sorunlarda çıkabilir. Çoğu şeyi göze alıp gitmek lazım. İyide çıkabilir kötüde çıkabilir. Gerekirse bir iki fazla olsun bulunduğun şehirde iyice inceleyip al.
 
Katılım
18 Kas 2011
Mesajlar
702
hocam daha önceleri il dışında bi kaç motor almışlığım oldu.öncelikle satıcının tavrı çok öenmli.konuşmaları seni tatmin ediyosa.malının kusurlarını saklıyorsa veya ufak tefekmiş gibi gösterip malını arşa çıkarıyorsa uzak dur.

FB'dan adamın ismini aratıp profilinden nasıl biri olduğuna dair bilgi sahibi olabilirsin az çok.ve alacağın ilde tanıdıkların varsa baktırabilirsin önceden.Mersinden 3 sene önce s2 almıştım.Satıcı doktordu.sıfır sıkıntı aldık geldik.adamın işi tavrı en önemli şeyler.
 
Katılım
26 Şub 2013
Mesajlar
1,118
Merhaba,
350-500 km arası şehir dışından bir motosiklet almayı düşünmek ne kadar mantıklı ? Ne gibi bir sorunlar çıkabilir ?
Benim şahsi görüşüm ve korkum adamın tamam anlaştık diyipte oraya varınca vazgeçmesi ya da oyalamasi veya motorun yanına gittiğimizde motorun masrafı olması sizce altından başka ne çıkabilir, mantıklımidir şehir dışından motosiklet almak?

Ilk motorumu 750 şimdiki 400 km mesafeden aldım, yorgunluk dışında bir sıkıntı çıkmadı.
 
Katılım
23 Ocak 2017
Mesajlar
307
Adamın niyetinin iyi mi kötü mü olduğu anlaşılır az çok... Video çeksin yollasın sana en basitinden.
 
Katılım
5 Eyl 2016
Mesajlar
210
Çok riskli bi durum bu. O kadar yol gidince bazı şeyleride görmezden gelmek gerekiyor.

Bikaç gün önce bi başlık açıldı. Adam kapora yollamış onca yol gitmiş. Satıcı telefonu kapatmış. Yani böylede bi risk var.

Motorda farklı sorunlarda çıkabilir. Çoğu şeyi göze alıp gitmek lazım. İyide çıkabilir kötüde çıkabilir. Gerekirse bir iki fazla olsun bulunduğun şehirde iyice inceleyip al.
Şu başlık http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/187252-bulusmaya-gelmeyen-satici.html
 
Katılım
14 Şub 2017
Mesajlar
179
Evet o başlığı inceledim, o başlıktan sonra iyicene de tedirgin oldum zaten.

Ben şöyle bir alternatif düşünüyorum.
Adama motorla ilgili video atmasını istesem ve motorun temiz olduğuna inanabilsem

Adamın banka hesabına parayı atsam daha sonra üstüme geçirmesi için yanına gitsem bu nasıl bir çözüm olabilir?

Parayı attıktan sonra vazgecemezde sonuçta işin içinde mapusluk olmak vsr
 
Katılım
18 Kas 2011
Mesajlar
702
Evet o başlığı inceledim, o başlıktan sonra iyicene de tedirgin oldum zaten.

Ben şöyle bir alternatif düşünüyorum.
Adama motorla ilgili video atmasını istesem ve motorun temiz olduğuna inanabilsem

Adamın banka hesabına parayı atsam daha sonra üstüme geçirmesi için yanına gitsem bu nasıl bir çözüm olabilir?

Parayı attıktan sonra vazgecemezde sonuçta işin içinde mapusluk olmak vsr

çok yanlış yoldasın kaporanın üstüne yatanlardan kaçarken sen malın bedelini atmaktan bahsediyosun.Çok temiz kalplisin ama malesef dünya sen kadar temiz deği dostum.
 
Katılım
17 Eyl 2017
Mesajlar
78
Hocam ne parasından bahsediyorsun??
Parayı bırak, kapora bile gönderme. Hangi devirde yaşıyoruz? Adamlar üç-beş kuruş için can alıyor. Sen mahpus yatar göze almaz diyorsun.
Aman diyim. Adamla konus, video iste. insanlar büyük oradan konuşmalarından karakterini belli eder. İlla kapora diye diretirse uzak dur zaten.
Sakın para filan gönderme.
 
Katılım
14 Şub 2017
Mesajlar
179
Ne bileyim motomanina izmirin videosunu da bunun konusu vardı sonuçta alacağım motor öyle 20-30 milyar değil. 6-8 milyar bu miktar içinde dolandırıcılık suçundan kim hapis yatmayı göze alabilir ki? Ama siz yine de öyle diyorsanız uyarım doğruda söyluyorsunuz teşekkürler
 
Katılım
21 Kas 2017
Mesajlar
1,121
Antalya her zaman piyasanın 2 lira üstünde pazarı olan bi şehir ve bu sebeple ben şehir dışı alım yapmak zorunda kalıyorum sürekli. En son bursa'ya gittim.

telefonda konuşması içime sinmezse, çakallık ya da laubalilik sezersem gitmem.

2009 da kıçı kırık bi palio alıcam diye 3 kere farklı şehirlere gittim eli boş döndüm buda bana 600 liraya patlamıştı, araba 8500 liraydı.

Sonra ki ticaretlerimde tek seçenek tutmadım hiç bi zaman, biri olmazsa birini alırım diyerek 3-4 seneçekli çıktım evden. Ama daha 2.ye baktığım olmadı.
 
Katılım
16 Ağu 2010
Mesajlar
349
ben gemlıkten ve kastamonudan ıkı motor aldım.mersın ve antalyadan da ıkı araba
satıcının konusması tavrı cok onemlı.bırde ben hep detaylı resım ısterım ıyıce ınceler oyle karar verırım
bugune kadar sukur yanılmadım hıc
 
Katılım
21 Ağu 2016
Mesajlar
1,008
oncelikle tekrar tekrar en ince detayina kadar her seyi anlatmasini iste ve sehir disindan gelecegini. gelip baktiginda yada gosterdiginde soyledigi disinda bir sey cikmasi durumunda yol parami verirmisin de ona gore hareket et. ben bir kac yil once antalya'dan istanbul'a uctum araba almak icin. adamla bulustuk ve dediginin disinda sol on camurluk degismis. ne olacak simdi dedigimde valla bende bilmiyordum dedi. bende 500 tl'ni keser oyle alirim dedim o da kabul etmek zorunda kaldi. kapora mumkun mertebe yollama. konus sonrasinda aksamina yola cikacagini soyle ve musait mi sor gosterme ve satisi yapabilmek icin. evragi tam ve zamani da olsun bunlari yapabilmek icin. zatne ustanla gel yada vaktim yok gostertmek icin falan derse telefonu kapat ve bir daha da arama.
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
Geçen kaporasını kaptıran elemanın konusuna da yazmıştım, ben farklı şehirden araç almaya niyetlernirsem, yine o veya yakın yerlerden alternatifleri de değerlendiririm. En azından ettiğiniz masraf boşa gitmeyebilir.
 
Katılım
14 Şub 2017
Mesajlar
179
Cevaplarınız için gerçekten teşekkür ederim.
Ben zaten almaya niyetlenirsem sizin dediğiniz gibi satıcının tavırlarına dikkat edicem expertiz olayina da giricem dediği dışında bir masraf olursa araçta ona odettirmeyi soyleyecem extra motorda masraf olur ise anlaştığımiz fiyattan düşücez artik

Benim aklımda bir alternatif daha var ama sanırım hiç kimse kabul etmez adamı biz getirttirsek geliş ve dönüş yol parasını karsilasak ve eline para sıkıştırsak buda iyi bir seçenek olur
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst