Konuyu açtığınız için teşekkürler.
Artık kullanıcıları bu başlık altında paylaşım yaparlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:59 ----------
Bir güzellik yapıp diğer konu başlıklarına bu motor hakkında yazdığım metinleri buraya toplayayım. Bakalım nasıl olacak?
Ben de TVS Raider motorumda maxem sl45 kullanıyorum, gayet uyumlu görüntü veriyor, kaba değil.
Motorun egzozu biraz fazla sesli, ben şahsen sevmiyorum. Ancak trafikte farkedilirliği arttırıyor. Özellikle devir yükseldikçe sesi güzelleşiyor motorun.
Farları biraz güçlü yapsalar iyi olurmuş. Ön far 10W led, bunu 20W yapsa motora hiçbir olumsuz etkisi olmayacağı gibi aydınlatmada çok ciddi fark olurdu. Uzunları açınca idare ediyor.
Abartmadan yapılırsa sorun olmaz elbet.
Arka lastik ölçüsü:100/90
yani taban genişliği 100mm (10cm)
yanak yüksekliği ise tabanın %90'ı kadar, o da 9cm yapıyor.
Yeni takacağımız lastikte yanak yüksekliği eski lastik ile aynı olmalı, eğer piyasada aynısını bulamıyorsak en yakın ölçüdekini tercih etmeliyiz ki tekerin toplam çevre boyu fazla değişmesin.
Gelelim sadede;
Eğer 110/80 takarsanız yanak yüksekliği 88mm olur, hem de lastiğiniz 1cm genişlemiş olur. Fazlasını tavsiye etmem şahsen.
Facebook grubunda 120/80 takan arkadaşlar vardı ancak o ölçüde biraz sırıtıyor gibi, yine de seçim sizin.
17 inç janta uygun 120/70 lastik pek bulunmuyor. Bulunsa bence bu ölçü daha iyi görüntü verir. 130 hiç düşünmeyin derim, hem sırıtır hem de jant ile uyumlu olmayabilir zira hiç 130luk takan görmedim, duymadım.
Euro5 motor karburatörlü olamaz, karbüratörle e5 emisyon değerine ulaşması mümkün değil. O devir kapandı artık.
UMA nın sitesinde yazan bilgilerde hata olabiliyor; diğer modellerin de ağırlık ve boyutlarda ufak tefek hatalar vardı. Motorun kullanım kılavuzunda enjeksiyonlu olduğu yazıyor.
Genel olarak çekişi, seriliği iyi. Düşük devir torku güzel, 2bin devirden bile toparlanıp hızlanıyor. Ancak motorum rodajda olduğu için 6bin deviri geçmiyorum ve oraya kadar iyi hızlanıyor. Henüz yokuş yollarda ve uzun yolda kullanmadım, şehir içinde dolaşıyorum.
arkadaşlar lastiğin de rodajı olur ve İlk 100km boyunca frenlere ve lastiğe çok güvenmeyin, temkinli sürün.
Motor 6bin devire kadar yeteri kadar seri ancak daha ilerisine gitmedim henüz rodajda olduğundan.
Anlas lastiklerin bizimkine uygun boyutları var, hem kışlık lastik hem de 4 mevsim olarak.
Eğer sıcak bir memlekette yaşıyorsanız lastikleri değiştirmenizi tavsiye etmem. Kendi üzerindeki Remora lastikler o kadar da kötü değil bence naylon lastikler göre kat kat iyi. Apache sahibi olup 20bin km kullanan var o lastikleri.
Motorunuzun arka freni, vites pedalı, zinciri vb. ayarlanması gerekiyor anladığım kadarıyla. İlk fırsatta servise gidip ayarlatırsanız daha kolay ve keyifli kullanırsınız. Vites göstergesinin sapması da vites pedalı aksamının rahat çalışmamasındandır.
Ön fren manetinin sertleşmesi de cbs nin çalışma şeklinden dolayı; siz arka frenle beraber önü tutunca ön/arka oranlamayı kendisi yaptığı için öyle oluyor.
Bu cbs frene 3 aydır ben de alışmaya çalışıyorum.
ABS nin gözünü seveyim.
Doğru anlamışsınız, bu fren için yeterli denir sadece.
Gerçi ben 2 aydır kullanıyorum motoru ne teker kitledi şimdiye kadar ne de lastikten dolayı kayma yaşadım.
Açıkçası motoru şehir içinde ve ikinci motor olarak kullanıyorum, 1. Motorum da apache RTR200
Ama ikisinin frenleri ve genel sürüş hissiyatı arasında çok fark var; RTR200 buna göre belirgin şekilde rafine.
Motorun düşük devir torku güzel ama 125cc klasmanında...
Ufak tefek 2 kişi ise durum farklı olur. Ben 167cm boyunda ve 62 kiloyum benim için çok rahat.
Yalnızca seleye rahat diyemem; oldukça genişler ama sert malzemeden yapılmış, daha yumuşak olabilirdi.
Belirtmek isterim ki; lastikler TVS nin kendi markası olan Remora. Bu lastikler eski TVS kullanıcılarının bildiği üzere sıcak iklime uygun sert hamurlu ve uzun ömürlüdür. Biraz geç ısınır ama ısınınca iyi tutunur.
Kesinlikle haklısınız varolan kadar olması gerektiği halde olmayan özellikleri de var.
Orijinal bir çanta demiri çok güzel olurdu mesela. CBS fren sistemine falan çok yapacak birşey yok ama en azından diğer modellerde olan arka iç çamurluk falan koysalar iyi olurdu, motor hem bize hem de kendine çamur sıçratıyor. Sonra, vites pedalını mile bağlayan aksam çok basit ve fazlaca esnek, rtr200 deki gibi nispeten daha rijit ve sağlam bir düzenek olsa güzel olurdu. Bu haliyle vites geçişlerinde olumsuz etki yapıyor.
Mesela aküsü çok zayıf, 4Ah akü koyacaklarına 6Ah koysalar iyi olurdu zira usb şarjda telefon unutan bir arkadaş akünün bittiğini yazmıştı.
Sonuç olarak commuter işte; düşük bütçeli motorlarda her zaman böyle olmuştur. Hem ağırlığı düşürmek hem de maliyeti azaltmak için biraz konfordan, biraz kaliteden kısıyorlar.
Ayrıntı olarak belirteyim bizim motor karburatörlü değil enjeksiyonlu, karburatörlü modeller Hindistan'da satılan bs5 yani euro4 modeller diye biliyorum.
Alınır, miss gibi binilir. Parasına göre çok güzel motor. Ekonomik, pratik, teknolojik, gösterişli, yakışıklı ve TVS sağlamlığı.. daha ne olsun?
Motor rodajda olduğu için çok zorlamıyorum ancak deneme amaçlı 6bin devirdeki hızına baktım 80km/h yapıyor.
Rtr 200 aynı devirde sabit giderken 85 yapıyor. Bu devir bölgesinde titreşim hissedilmiyor.
Bir de kontak yuvası ile gidon biribine çok yakın ve kontak yuvası biraz aşağıda kalmış. Kontak anahtarı, kilit anahtarı ve topcase anahtarlarını bir arada kullanınca sıkışıyor, kontağı rahat çeviremiyorsunuz.
Bence imkan varsa rtr200 daha mantıklı, raider kendi sınıfında makul bir seçim olacaktır.
Açıkçası sürüş moduna artı puan veremiyorum çünkü zaten fındık kadar motor, sürüş modu çok elzem değil. Alıştığımız kill switch butonu ile sürüş modu seçiliyor. Motoru stop etmek için sadece kontak anahtarı kullanılıyor.
Beğenmediğim bir özelliği de sesi; egzozu çok sesli, şehir içinde kullanılacak böyle modern bir motorun daha sessiz olmasını tercih ederdim. Belki gençler daha çok sever ama ben gürültü buluyorum.
Ben yakın zamanda aldım, 2. Motor olarak şehir içinde kullanıyorum. Motorum henüz rodajda.
Genel olarak kullanımı rahat, hafif ve yeteri kadar ekonomik bir motor.
Ön ve arka sele oldukça geniş ama sert, yakıt tüketimi 2lt, cbs fren var ancak ben hiç sevmedim cbs özelliğini. Genel olarak frenleme zayıf geldi bana.
Eco ve power diye 2 farklı sürüş modu var.
Stop-start sistemi eco modda aktif, power modda devre dışı oluyor.
Göstergede yakıt menzili ve ortalama yakıt tüketimi ayrıca vites göstergesi ve vites değiştirme uyarısı mevcut.
Rtr200 ile arasında tam 30kilo fark var ancak rtr200 kaldırmalı debriyaj, çift kanal abs gibi gerçekten üstün özelliklerle donatılmış. Ben ön amortisörün ayarlı olmasını çok sevdim, bozuk yolda yumuşak ayara getiriyorum süper oluyor. Titreşimi de yok denecek kadar az, Raider de titreşim az da olsa mevcut.
Eğer imkan varsa kesinlikle rtr200 tavsiye ederim.
Ancak 70bin TL ile sıfır motor alacağım diyorsanız Raider bu parayı hakeden bir motor.
TVS Raider 125 aldım 2. motor olarak,
1.9 litre yakıyor.
Kullanımı da zevkli bir motor. Şehir içinde bisiklet gibi her yere girip çıkıyor, hoşuma gitti.