TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
25 Ocak 2015
Mesajlar
52
Abiler merhaba 2012 Tvs Apachem var muayenesi yaklaşıyor ve artık kendi sağlığım açısından lastikleri yenileme zamanı geldi fakat lütfen bana yardımcı olur musunuz internette okudukça kafam karıştı

dura action
irc
sava
michelin
metzeler

bu lastikleri duyuyorum sürekli ama daha önce lastik konusunda tecrübem yok şu an bana ekonomik ve mantıklı gelen öne sava arkaya michelin ama set olarak takmayıncada denge ağırlığının bozulduğunu yazan olmuş acil acil tecrübe dolu cevaplarınızı bekliyorum NE YAPMALIYIM ?


ek olarak motorum 24.500e yaklaştı

dişli seti + zincir
arka fren balatası -çok ötmeye başladı artık zamanı geldi diye düşünüyorum-
debriyaj balatasını -önlem olarak-
bujiyi
ve hava filtresini değiştirmeyi düşünüyorum
yağ ve yağ filtresini 200 km önce değiştirdim
 
Katılım
7 Nis 2015
Mesajlar
41
arkadaşlar stomp grip arıyorum ama bildiğiniz tavsiye ettiğiniz var mı ??? bu arada benim motorda 2.500 kmye geldi :) herkese çok selam tekeriniz düz bassın
 
Katılım
26 May 2013
Mesajlar
128
Arkadaşlar ÇOK ACİL bir şey sormak istiyorum canımı sıkam bir durum var.

Motorum 10 bin bakımına girdi. Daha sonra 12 bin 500 bakımına sokmaya fırsatım olmadı. 13 bin km'ye yaklaşınca bir ses türedi. 1 haftada 600-700 km fazla yol yaptım fırsatım olmadı bakıma sokmaya. Motorun sağ tarafından çok tuhaf bir zıngırdama geliyor. Bilye sesi gibi. 50 yıllık motorlardan demir sesi gelir ya. Aynen öyle.

13 bin olmadan bi benzinlikten yağ aldım üstüne ekledim yağı azalmıştır diye. Gerçekten yağı duvara atsan akmayacak bir şekildeydi. Çok pisti. Bende motor yanmasın diye üstüne ilave ettim değiştirmedim yani.

Şimdi korkum bu ses yatak sarma sesimi. Egzoz tarafından geliyor gibi. Çünkü giderken geliyor. Durunca hiç gelmiyor. Sabit bir devirde de değil. Ama yola çıktıktan 1-2 dakika sonra gelmeye başlıyor. Egzoz'a ayağımı bastırıyorum nerdeyse yok oluyor. Ama ayağımı kaldırınca çok berbat alimunyum çarpması gibi bilgeler sanki birbirine çarpıyor. Demir çarpması sesi. Ama motorum çalışıyor. 110-120 görüyor yine sıkıntısız gidiyor.

Yatak sarması problemimidir yoksa Egzos'mudur arkadaşlar ?

eksozun altında orta sehpanin dayandigi bi yer var ordaki lastik düşmüş olabilir yada eksoz korumasi (parlak olan) vidasi gevsemis olabilir oda degilse sbr nin dedigi gibi eksoz gitmis olabilir
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
arkadaşlar stomp grip arıyorum ama bildiğiniz tavsiye ettiğiniz var mı ??? bu arada benim motorda 2.500 kmye geldi :) herkese çok selam tekeriniz düz bassın

İstanbul Ay motorda vardı.. 50tl fln almıştı arkadaşım ama işe yaramaz bişey bana sorarsan çöpe para atmak :)

Abiler merhaba 2012 Tvs Apachem var muayenesi yaklaşıyor ve artık kendi sağlığım açısından lastikleri yenileme zamanı geldi fakat lütfen bana yardımcı olur musunuz internette okudukça kafam karıştı

dura action
irc
sava
michelin
metzeler

bu lastikleri duyuyorum sürekli ama daha önce lastik konusunda tecrübem yok şu an bana ekonomik ve mantıklı gelen öne sava arkaya michelin ama set olarak takmayıncada denge ağırlığının bozulduğunu yazan olmuş acil acil tecrübe dolu cevaplarınızı bekliyorum NE YAPMALIYIM ?


ek olarak motorum 24.500e yaklaştı

dişli seti + zincir
arka fren balatası -çok ötmeye başladı artık zamanı geldi diye düşünüyorum-
debriyaj balatasını -önlem olarak-
bujiyi
ve hava filtresini değiştirmeyi düşünüyorum
yağ ve yağ filtresini 200 km önce değiştirdim

Takım olarak takmanı tavsiye etmekle beraber.. Dura action ve sava için güzel şeyler okudum.. ordaki lastiklerin hepsi orjinalinden kat kat iyidir.. Ancak metzeler hepsinden ötesi.. Tabi maddiyata bakıyo.. hangisini takarsan tak üzeceğini sanmam..
Bakımda dediklerin dışında gaz ve debriyaj tellerinede baktır.. kafan rahat olsn..

Bahsettigin seylerden motor problemi olmadigi anlasiliyor. Apache egzozlari cift kat sactan yapilmistir. Buyuk ihtimalle seninki icerden kirildi.egzozcunun kaynak yapmasi lazim. Ama keske o yagi degistrseydin..

Bencede , benım gibi ya egzozun içi dağıldı onu yaptırman lazım yada standart piyanolardan gelen bilye sesidir.. Bende sürekli var..
Ama yağını değiştir.. 1 kez 2200km gördüm içindeki motuldü .. yinede o 200km işkence gibi geçti..içim içimi yedi..
 
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
175
Abiler merhaba 2012 Tvs Apachem var muayenesi yaklaşıyor ve artık kendi sağlığım açısından lastikleri yenileme zamanı geldi fakat lütfen bana yardımcı olur musunuz internette okudukça kafam karıştı

dura action
irc
sava
michelin
metzeler

bu lastikleri duyuyorum sürekli ama daha önce lastik konusunda tecrübem yok şu an bana ekonomik ve mantıklı gelen öne sava arkaya michelin ama set olarak takmayıncada denge ağırlığının bozulduğunu yazan olmuş acil acil tecrübe dolu cevaplarınızı bekliyorum NE YAPMALIYIM ?


ek olarak motorum 24.500e yaklaştı

dişli seti + zincir
arka fren balatası -çok ötmeye başladı artık zamanı geldi diye düşünüyorum-
debriyaj balatasını -önlem olarak-
bujiyi
ve hava filtresini değiştirmeyi düşünüyorum
yağ ve yağ filtresini 200 km önce değiştirdim

pırelli duratraction takalı 2 gün oldu performansı orjınal lastıkten sonra çok farketti ama öne uyumlusu yok.buji ve hava filtren daha önce değişmediyse kesinlikle değiştir.debriyajın kaçırma yapmıyosa elleme derim.fren balatan arka için söylüyorum asındıysa jantı degıstırmene neden olabılır biran evvel baktır
 
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
416
Arkadaşlar ÇOK ACİL bir şey sormak istiyorum canımı sıkam bir durum var.

Motorum 10 bin bakımına girdi. Daha sonra 12 bin 500 bakımına sokmaya fırsatım olmadı. 13 bin km'ye yaklaşınca bir ses türedi. 1 haftada 600-700 km fazla yol yaptım fırsatım olmadı bakıma sokmaya. Motorun sağ tarafından çok tuhaf bir zıngırdama geliyor. Bilye sesi gibi. 50 yıllık motorlardan demir sesi gelir ya. Aynen öyle.

13 bin olmadan bi benzinlikten yağ aldım üstüne ekledim yağı azalmıştır diye. Gerçekten yağı duvara atsan akmayacak bir şekildeydi. Çok pisti. Bende motor yanmasın diye üstüne ilave ettim değiştirmedim yani.

Şimdi korkum bu ses yatak sarma sesimi. Egzoz tarafından geliyor gibi. Çünkü giderken geliyor. Durunca hiç gelmiyor. Sabit bir devirde de değil. Ama yola çıktıktan 1-2 dakika sonra gelmeye başlıyor. Egzoz'a ayağımı bastırıyorum nerdeyse yok oluyor. Ama ayağımı kaldırınca çok berbat alimunyum çarpması gibi bilgeler sanki birbirine çarpıyor. Demir çarpması sesi. Ama motorum çalışıyor. 110-120 görüyor yine sıkıntısız gidiyor.

Yatak sarması problemimidir yoksa Egzos'mudur arkadaşlar ?

o ses susturucudan geliyordur muhtemelen eksoza bastırınca ses kesiliyorsa bence kesin susuturucudan geliyor içindeki kaynak çok zayıf yapıldığı için çabuk kırılıyor.
 
Katılım
18 Tem 2014
Mesajlar
30
o ses susturucudan geliyordur muhtemelen eksoza bastırınca ses kesiliyorsa bence kesin susuturucudan geliyor içindeki kaynak çok zayıf yapıldığı için çabuk kırılıyor.

Bugün garanti bir test sürüşü yaptım.

İlk marşa bastıktan sonra istediğim kadar gaz vereyim ses yok.
Gitmeye başlıyorum 2-3 dakika geçmeden sesler yavaştan çıkmaya başlıyor ve 10-15 saniye içerisinde ses artık tamamen geliyor. Yani motorun ısınmasına bağlı diye düşünüyorum
Gazı sabit tuttuğumda neredeyse ses yok oluyorken, gazı açtığımda ve tamamen bıraktığımda yani kompresorde iken ses geliyor. Yani gaz açma ve kompresor anında şırıl şırıl geliyor.
Diğer bir hususta 7'bin deviri (yine dediğim gibi ısındıktan sonra) geçince sürekli geliyor. Bu titreşimin etkisi olabilir belki.

Yatak sarmasından çok fena tırstım.
 
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
416
Bugün garanti bir test sürüşü yaptım.

İlk marşa bastıktan sonra istediğim kadar gaz vereyim ses yok.
Gitmeye başlıyorum 2-3 dakika geçmeden sesler yavaştan çıkmaya başlıyor ve 10-15 saniye içerisinde ses artık tamamen geliyor. Yani motorun ısınmasına bağlı diye düşünüyorum
Gazı sabit tuttuğumda neredeyse ses yok oluyorken, gazı açtığımda ve tamamen bıraktığımda yani kompresorde iken ses geliyor. Yani gaz açma ve kompresor anında şırıl şırıl geliyor.
Diğer bir hususta 7'bin deviri (yine dediğim gibi ısındıktan sonra) geçince sürekli geliyor. Bu titreşimin etkisi olabilir belki.

Yatak sarmasından çok fena tırstım.

Tam olaral eksozdan geliyor o ses simdi bende emin oldum cunku bendede vardi bi aralar eksocuya gittim 15 tl ye yaparim demisti eksozu alttan yirtik acip icine kaynak vurup tekrar kapaticam demisti ve benim bir turlu yaptirmaya firsatim olmamisti ve simdi 3 aydir ses kendiliginden kesildi bence sende biraz bekle bi hele nolcak bakalim

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:19 ----------

Slm arkadaslar benim ön fren balatalari cok surtuyor yani ön tekeri havaya kaldirip elinle hizlica cevirdigin zaman bazen bir tur bile donmuyor bir kac ustaya sordum disk fren boyle calisir diyorlar 2 tane daha apache var arkadslarimda onlara baktigim zaman fren hic surtmuyor benimkinin surterek calismasi normalmi sizce
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Haz 2011
Mesajlar
814
Abiler merhaba 2012 Tvs Apachem var muayenesi yaklaşıyor ve artık kendi sağlığım açısından lastikleri yenileme zamanı geldi fakat lütfen bana yardımcı olur musunuz internette okudukça kafam karıştı

dura action
irc
sava
michelin
metzeler

bu lastikleri duyuyorum sürekli ama daha önce lastik konusunda tecrübem yok şu an bana ekonomik ve mantıklı gelen öne sava arkaya michelin ama set olarak takmayıncada denge ağırlığının bozulduğunu yazan olmuş acil acil tecrübe dolu cevaplarınızı bekliyorum NE YAPMALIYIM ?


ek olarak motorum 24.500e yaklaştı

dişli seti + zincir
arka fren balatası -çok ötmeye başladı artık zamanı geldi diye düşünüyorum-
debriyaj balatasını -önlem olarak-
bujiyi
ve hava filtresini değiştirmeyi düşünüyorum
yağ ve yağ filtresini 200 km önce değiştirdim

Ben öne sava Mc 18 arkaya michelin 90 90 18 kullandim ve cok memnun kaldim en ucuz alternatif budur pişman olmazsin desenleri hemen hemen aynıdır.
 
Katılım
4 Haz 2015
Mesajlar
15
Arkadaşlar herkese selam,

24 temmuz'da 3 motosiklet ile ege turuna gidiyoruz.Bakımları zamanında yapılan tubeless lastikleri olan gitmeden önce de ufak bir bakıma girecek olan apachem bana yamuk yapar mı aranızda apache ile uzun yol yapmış olan arkadaş var mı ? :)

ME4nY2.png
[/url][/IMG]
 
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
416
slm arkadaşlar bizim hava filresi temizliği nasıl yapılıyor kompresör ile hava tutmaktan başka yöntemi varmı acaba?
 
Katılım
3 Nis 2015
Mesajlar
767
slm arkadaşlar bizim hava filresi temizliği nasıl yapılıyor kompresör ile hava tutmaktan başka yöntemi varmı acaba?

Solüsyonlar var da gereksiz para. Filtre solüsyondan daha ucuz :) Bir de içerden dışarı doğru üfletmelisin. Tersini yaparsan at o filtreyi çöpe.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:28 ----------

[/COLOR]Slm arkadaslar benim ön fren balatalari cok surtuyor yani ön tekeri havaya kaldirip elinle hizlica cevirdigin zaman bazen bir tur bile donmuyor bir kac ustaya sordum disk fren boyle calisir diyorlar 2 tane daha apache var arkadslarimda onlara baktigim zaman fren hic surtmuyor benimkinin surterek calismasi normalmi sizce

Hiç bir sürtme normal değildir.Hiç birşey olmasa boşuna yakıt sarfiyatı + yediği balatalar da cabası. Fren balatalarını değiştirdiğin yerden farklı bir yere götür göster bence.
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
416
Solüsyonlar var da gereksiz para. Filtre solüsyondan daha ucuz :) Bir de içerden dışarı doğru üfletmelisin. Tersini yaparsan at o filtreyi çöpe.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:28 ----------


valla önce içerden hava tuttum ama dıştan da hava tuttum biraz, napim şimdi değiştirelimmi filtreyi sizce
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Ocak 2015
Mesajlar
52
hepinize teşekkürler bende öne sava arkaya michelin yapacağım sanırım şu lys sınavı bitsin yollar bizi bekler :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:32 ----------

Arkadaşlar herkese selam,

24 temmuz'da 3 motosiklet ile ege turuna gidiyoruz.Bakımları zamanında yapılan tubeless lastikleri olan gitmeden önce de ufak bir bakıma girecek olan apachem bana yamuk yapar mı aranızda apache ile uzun yol yapmış olan arkadaş var mı ? :)

[url=http://hizliresim.com/ME4nY2][url]http://i.hizliresim.com/ME4nY2.png[/url][/url]


Merhaba Edremitten geçerken mutlaka kulübümüze uğramanızı bekleriz Edremit Körfez Motosiklet Kulübü EKMOK - körfez çevresinden geçerken her konuda yardımcı olmaya çalışırız birerde çayımızı içersiniz şimdiden iyi yolculuklar :)[SUB][/SUB]
 
Katılım
4 Haz 2015
Mesajlar
15

Çok güzel gezmişssiniz bayıldım :)

hepinize teşekkürler bende öne sava arkaya michelin yapacağım sanırım şu lys sınavı bitsin yollar bizi bekler :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:32 ----------




Merhaba Edremitten geçerken mutlaka kulübümüze uğramanızı bekleriz Edremit Körfez Motosiklet Kulübü EKMOK - körfez çevresinden geçerken her konuda yardımcı olmaya çalışırız birerde çayımızı içersiniz şimdiden iyi yolculuklar :)[SUB][/SUB]

Mutlaka uğrarız zaman yaklaşınca haberleşelim :)
 
Katılım
6 Şub 2015
Mesajlar
8
Arkadaşlar ÇOK ACİL bir şey sormak istiyorum canımı sıkam bir durum var.

Motorum 10 bin bakımına girdi. Daha sonra 12 bin 500 bakımına sokmaya fırsatım olmadı. 13 bin km'ye yaklaşınca bir ses türedi. 1 haftada 600-700 km fazla yol yaptım fırsatım olmadı bakıma sokmaya. Motorun sağ tarafından çok tuhaf bir zıngırdama geliyor. Bilye sesi gibi. 50 yıllık motorlardan demir sesi gelir ya. Aynen öyle.

13 bin olmadan bi benzinlikten yağ aldım üstüne ekledim yağı azalmıştır diye. Gerçekten yağı duvara atsan akmayacak bir şekildeydi. Çok pisti. Bende motor yanmasın diye üstüne ilave ettim değiştirmedim yani.

Şimdi korkum bu ses yatak sarma sesimi. Egzoz tarafından geliyor gibi. Çünkü giderken geliyor. Durunca hiç gelmiyor. Sabit bir devirde de değil. Ama yola çıktıktan 1-2 dakika sonra gelmeye başlıyor. Egzoz'a ayağımı bastırıyorum nerdeyse yok oluyor. Ama ayağımı kaldırınca çok berbat alimunyum çarpması gibi bilgeler sanki birbirine çarpıyor. Demir çarpması sesi. Ama motorum çalışıyor. 110-120 görüyor yine sıkıntısız gidiyor.

Yatak sarması problemimidir yoksa Egzos'mudur arkadaşlar ?

Merhaba, aynı sorunu 1 ay kadar önce bende yaşadım. Servise falan gittim adamlar aradı taradı nereden geldiğini bulamadılar. Motor özellikle ısındıktan sonra bi zırıldı yapıyordu. Tam sağ ayak kısmından geldiğini iyice dinledikten sonra anladım. Egzoza ayağımla bastırınca ses kesiliyodu. Orta sehpaya aldığımda sesin gittiğini farkettim. Orta sehpa ayaklığı katlandığında egzozun altındaki demir parçaya 1cm den daha az yakın duruyor. Devir yükselince titreşimden birbirine sürtüp ses çıkartıyor. Egzoz bağlantısına ufak bi lastik yapıştırabilirsin veya bez parçası sarabilirsin. Sorun çözülüyor
 
Katılım
9 Haz 2015
Mesajlar
313
Merhabalar, abiler vibrasyonu azaltmak icin yaptiginiz seyler var mi? Arkadasim da 2011 kasa vardi ona sordum vidalarin hepsini plastik ile kaplamami tavsiye etti. (vidalarin uzerine tutturulup kapatan yuvarlak plastik) Baska tavsiye edebileceginiz seyler var mi? Bir de 1000 km'den sonra azalma yapiyor mu? Motorum 2014 kasa yeni 500 kmde.
 
Katılım
8 Mar 2013
Mesajlar
3,527
Merhabalar, abiler vibrasyonu azaltmak icin yaptiginiz seyler var mi? Arkadasim da 2011 kasa vardi ona sordum vidalarin hepsini plastik ile kaplamami tavsiye etti. (vidalarin uzerine tutturulup kapatan yuvarlak plastik) Baska tavsiye edebileceginiz seyler var mi? Bir de 1000 km'den sonra azalma yapiyor mu? Motorum 2014 kasa yeni 500 kmde.

Artçı peglerinden zırıltı gelirse onlarada lastik takmanı öneririm. Şahsen çok işime yaradı şuan için benim motosikletim de bir zırıltı yok.:bounce:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst