TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
Arkadaşlar birinci vites gecisiyle ilgili cok sorun yaşıyorum. Bugün servisinde tahmin ettiğim gibi göbeği şişkin para kokusu alan usta sökülmesi lazım dedi. Daha önceden karşılaşan oldumu böyle sorunla yada bir çözüm bulan. 5000 kmdeki motoru dağıtmaya içim el vermiyor açıkçası.

sorunu biraz daha açsan böyle anlaşılmıyor
 
Katılım
6 Ocak 2013
Mesajlar
595
İlginç motor bu apache. Arap atı gibi sonradan açılıyor. 138 ibreyi gördük . Subap ayarindan sonra daha da artacağını düşünüyorum. Yarin 5000 bakımına götüreyim. Dsha sonra tecrubelerimi paylaşirim. Kazasız sürüşler.

madem 138 yapabildin daha ne sibop ayarı yapıcaksın sibop ayarın bozuk olsa okadar yapmazdı boşuna bozdurma ayarlarını bir daha eski randımanını bulamazsın.5binde sibop ayarımı yapılır :sunny:
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
165
sorunu biraz daha açsan böyle anlaşılmıyor

Kardeşim motor sabit ken 1 e atınca geçmiyor. En az bi 4-5 sefer basinca düzeliyor yada biraz hareket ettirip öyle geçiyor vites e. Bazende biraz gidip şak diye geri boşa geçiyor. Özellikle ışıklar da cok canımı sıkıyor bu olay .Servisteki adam bi parçadan bahsettide su an aklıma gelmiyor. Yani böyle de kullanırım sorun yokda bosu boşuna parçalamaya degermi acep

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:04 ----------

madem 138 yapabildin daha ne sibop ayarı yapıcaksın sibop ayarın bozuk olsa okadar yapmazdı boşuna bozdurma ayarlarını bir daha eski randımanını bulamazsın.5binde sibop ayarımı yapılır :sunny:


Daha önceki mesajlarimda motorda yuksek devirde bi geri asılması olayından bahsettim. Bi arkadaş da sorunu subap ayariyla hallettigini yazmıştı. Servisteki adam da kesici den filan bahsetti bu işin aslinida bilmiyorum tabi. Herkes kafasına göre bir dünya
 
Katılım
27 Haz 2011
Mesajlar
814
Kardeşim motor sabit ken 1 e atınca geçmiyor. En az bi 4-5 sefer basinca düzeliyor
yada biraz hareket ettirip öyle geçiyor vites e. Bazende biraz gidip şak diye geri boşa geçiyor. Özellikle ışıklar da cok canımı sıkıyor bu olay .Servisteki adam bi parçadan bahsettide su an aklıma gelmiyor. Yani böyle de kullanırım sorun yokda bosu boşuna parçalamaya degermi acep

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:04 ----------




Daha önceki mesajlarimda motorda yuksek devirde bi geri asılması olayından bahsettim. Bi arkadaş da sorunu subap ayariyla hallettigini yazmıştı. Servisteki adam da kesici den filan bahsetti bu işin aslinida bilmiyorum tabi. Herkes kafasına göre bir dünya

Servis teki adam iyi sallamış bizim motorlarda kesici yok.Geri asılmasi karbüratörden de olabilir hava ayarlarından da olabilir
 
Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
260
Selam Arkadaşlar, dün ben teravihe giderken kardeşim motoru istedi kuzeniyle beraber sürmek için
Ben de kırmadım çocukları verdim ama bu sabah işe giderken motosiklette bir anormallik olduğunu farkettim
Motosiklet henüz 3600km' lerde
1. viteste gaz yemiyor devirlenmiyor 3. vitesteyken birden devir saati göstergesi sıfıra doğru düştü (motos stop etmedi, teklemedi)
öyle yapınca hemen debriyajı çekip vitesi boşa aldım kenara çektim motorumu
Önce yağını kontrol ettim eksiltme vs. görünmüyor
Yola devam ettim 2.ve3. viteste biraz daha rahat gibi ama özellikle 1. viteste bariz bir devirlenmeme yada devirlense de gitmeme gibi sorun gözüküyor yada bana öyle geldi pek anlamam teknik konulardan

Sabah servisler kapalıydı mecburen bu şekilde işe gittim yolda da biraz gözlemledim sorun devam ediyor
Kısacası Motosikletin atikliği yok düşük vites ve yüksek devirde
yada devri rahat yükselmiyor eskiye nazaran

Umarım anlatabilmişimdir uzun oldu biraz kusura bakmayın teknik konulardan pek anlamadığım için 1-2 cümlede anlatamadım derdimi
30 km civarı kullanmışlar ama motosikletin canını almışlar sanki
Biraz pişman oldum motoru emanet verdiğime...
Not: Kardeşim 20TL' lık benzin atmış motora, benzin ile de alakası olabilir mi?
Sizce sorun neden olabilir motorcu üstadlar?
 
Katılım
27 Haz 2011
Mesajlar
814
Selam Arkadaşlar, dün ben teravihe giderken kardeşim motoru istedi kuzeniyle
beraber sürmek için
Ben de kırmadım çocukları verdim ama bu sabah işe giderken motosiklette bir anormallik olduğunu farkettim
Motosiklet henüz 3600km' lerde
1. viteste gaz yemiyor devirlenmiyor 3. vitesteyken birden devir saati göstergesi sıfıra doğru düştü (motos stop etmedi, teklemedi)
öyle yapınca hemen debriyajı çekip vitesi boşa aldım kenara çektim motorumu
Önce yağını kontrol ettim eksiltme vs. görünmüyor
Yola devam ettim 2.ve3. viteste biraz daha rahat gibi ama özellikle 1. viteste bariz bir devirlenmeme yada devirlense de gitmeme gibi sorun gözüküyor yada bana öyle geldi pek anlamam teknik konulardan

Sabah servisler kapalıydı mecburen bu şekilde işe gittim yolda da biraz gözlemledim sorun devam ediyor
Kısacası Motosikletin atikliği yok düşük vites ve yüksek devirde
yada devri rahat yükselmiyor eskiye nazaran

Umarım anlatabilmişimdir uzun oldu biraz kusura bakmayın teknik konulardan pek anlamadığım için 1-2 cümlede anlatamadım derdimi
30 km civarı kullanmışlar ama motosikletin canını almışlar sanki
Biraz pişman oldum motoru emanet verdiğime...
Not: Kardeşim 20TL' lık benzin atmış motora, benzin ile de alakası olabilir mi?
Sizce sorun neden olabilir motorcu üstadlar?
Kesinlikle benzinden bir turla motosiklete ne olabilir ki kaza yapmaması dışında karbürotörü temizletin
 
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
283
herkeze selam. apachide çok titreşim varmı. hangi lastiği tavsie edersiniz. hangi yağı kullanmalı..
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
Kardeşim motor sabit ken 1 e atınca geçmiyor. En az bi 4-5 sefer basinca düzeliyor yada biraz hareket ettirip öyle geçiyor vites e. Bazende biraz gidip şak diye geri boşa geçiyor. Özellikle ışıklar da cok canımı sıkıyor bu olay .Servisteki adam bi parçadan bahsettide su an aklıma gelmiyor. Yani böyle de kullanırım sorun yokda bosu boşuna parçalamaya degermi acep

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:04 ----------




Daha önceki mesajlarimda motorda yuksek devirde bi geri asılması olayından bahsettim. Bi arkadaş da sorunu subap ayariyla hallettigini yazmıştı. Servisteki adam da kesici den filan bahsetti bu işin aslinida bilmiyorum tabi. Herkes kafasına göre bir dünya

debriyaj ayarın nasıl genel olarak 1e geçmede biraz isteksiz olur fakat boşa düşme olmaz bugüne kadar kaç tane apache kullandıysam hepsinde 5 6 kere deb. sıkıp bırakınca 1e hemen geçerdi fakat ne boşa düştüm nede kel alaka bir yerde boş var

servistelki adam kesiciyi bilmiyorsa bir daha önünden bile geçmezdim ben motor karbüratörlü yakıtı nasıl elektronik olarak kesecek belirl devirde diye sorsaydın keşke atşelmeden dersede o zaman ateşleme olmadan gelen fazla benzin motorun boğulmasına sebeb olmaz mı derdin
Selam Arkadaşlar, dün ben teravihe giderken kardeşim motoru istedi kuzeniyle beraber sürmek için
Ben de kırmadım çocukları verdim ama bu sabah işe giderken motosiklette bir anormallik olduğunu farkettim
Motosiklet henüz 3600km' lerde
1. viteste gaz yemiyor devirlenmiyor 3. vitesteyken birden devir saati göstergesi sıfıra doğru düştü (motos stop etmedi, teklemedi)
öyle yapınca hemen debriyajı çekip vitesi boşa aldım kenara çektim motorumu
Önce yağını kontrol ettim eksiltme vs. görünmüyor
Yola devam ettim 2.ve3. viteste biraz daha rahat gibi ama özellikle 1. viteste bariz bir devirlenmeme yada devirlense de gitmeme gibi sorun gözüküyor yada bana öyle geldi pek anlamam teknik konulardan

Sabah servisler kapalıydı mecburen bu şekilde işe gittim yolda da biraz gözlemledim sorun devam ediyor
Kısacası Motosikletin atikliği yok düşük vites ve yüksek devirde
yada devri rahat yükselmiyor eskiye nazaran

Umarım anlatabilmişimdir uzun oldu biraz kusura bakmayın teknik konulardan pek anlamadığım için 1-2 cümlede anlatamadım derdimi
30 km civarı kullanmışlar ama motosikletin canını almışlar sanki
Biraz pişman oldum motoru emanet verdiğime...
Not: Kardeşim 20TL' lık benzin atmış motora, benzin ile de alakası olabilir mi?
Sizce sorun neden olabilir motorcu üstadlar?

abi peki diğer viteslerde yüksek devirler nasıl aynı mı aynıysa o zmanan diafrm yırtılmış olabilir yada aldığı benzinde kelek var karbüratör ayarını kurcalamamışlardır umarım
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Şub 2013
Mesajlar
360
- Yağ olarak bundan sonra Motul 7100 10w40 kullanacağım.
- Lastik olarak da Metzeler ME22, ön ve arka lastik alacağım.

Yardım eden herkese teşekkürler... :) :cat:

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:10 ----------

Bir soru sorayım;

Ben arkaya bir-iki küçük çanta koymak istiyorum. (Yola çıkarken.) Bazı fotoğraflarda gördüm, kancalı lastiklerle normal çantaları arkaya yığmışlar.
Bunu nasıl yapabilirim, lastik dışında almam gereken birşey var mı?
 
Katılım
3 Mar 2013
Mesajlar
743
- Yağ olarak bundan sonra Motul 7100 10w40 kullanacağım.
- Lastik olarak da Metzeler ME22, ön ve arka lastik alacağım.

Yardım eden herkese teşekkürler... :) :cat:

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:10 ----------

Bir soru sorayım;

Ben arkaya bir-iki küçük çanta koymak istiyorum. (Yola çıkarken.) Bazı fotoğraflarda gördüm, kancalı lastiklerle normal çantaları arkaya yığmışlar.
Bunu nasıl yapabilirim, lastik dışında almam gereken birşey var mı?


En az 3 adet kancali lastik almalisin. İkili satilirlar genelde 4 adet. Lastikler cekince max 1.40 a uzayanlar dan al. ben masterlock marka kullaniyorum. Ters kancali. Ama farketmez.bence ucuzundan bir reflektorlu yelek de al. En son acntanin ustune sar. Ondan sonra lastikle. Uzun yolda gorunurlugunu arttiriyor. Buyuk cantanin ustune kucuk bir canta (sirt cantasi) baglayacaksan, bir tane de metal kancali file al. Kucuk cantanin saga sola hareketini kesiyor.
Ben her hafta sonu kisa mesafe (80 km) sehirler arasi yolculuk yapiyorum. motoruma topcase + bir adet valiz + bir adet sirt cantasi bagliyorum. Onceki sayfalarda resmi vardi sanirim.
 
Katılım
29 Tem 2012
Mesajlar
990
- Yağ olarak bundan sonra Motul 7100 10w40 kullanacağım.
- Lastik olarak da Metzeler ME22, ön ve arka lastik alacağım.

Yardım eden herkese teşekkürler... :) :cat:

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:10 ----------

Bir soru sorayım;

Ben arkaya bir-iki küçük çanta koymak istiyorum. (Yola çıkarken.) Bazı fotoğraflarda gördüm, kancalı lastiklerle normal çantaları arkaya yığmışlar.
Bunu nasıl yapabilirim, lastik dışında almam gereken birşey var mı?

Yağ olarak bi markıa seç ve onunla devam et hiç değiştirme. Metzeller iyidir bide topcase almassan file alman gerekir kancalı fileler oluyo bide 3 lü bagaj lastiği alırsın çanta kask vs taşırsın arkada.
 
Katılım
21 Nis 2012
Mesajlar
468
Arkadaşlar bende su aralar bu motoru araştırmaya başladım ama bulamadığım ve aklıma takılan bişey var?

Şimdi rtr150 5000 lira gibi bir rakama gelirken,apache hyperedge 1000 lira daha pahalı ya geliyor.Bunun nedeni nedir? aradaki 0,5 beygir ve birkaç ufak dokunuş mu ?
 
Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
260
Kesinlikle benzinden bir turla motosiklete ne olabilir ki kaza yapmaması dışında karbürotörü temizletin

abi peki diğer viteslerde yüksek devirler nasıl aynı mı aynıysa o zmanan diafrm yırtılmış olabilir yada aldığı benzinde kelek var karbüratör ayarını kurcalamamışlardır umarım

Arkadaşlar peki diyaframda yırtık varsa nasıl anlaşılır
Bizim motosikletlerde diyafram nerede? Ben söküp kontrol edebilirmiyim?
Mesela Haftasonu çok rüzgar olmasına rağmen deneme yaptım 90'ı rahat geçti
Sürekli de yapmıyor ama bazen kalkışta bazen de vitesi 1'e düşürünce yapıyor

Balata masrafını 1-2 yere sordum (yetkili servis değil ama ellerinde uygun parça vardı) sorun balatada ise fiyat olarak 100-150TL arası bir masraf çıkardılar
(Debriyaj teli, Conta, Yağ değişimi, İşçilik vs. için)

Umarım sorun sadece pis benzindir (ama tekleme falan yapmıyor sadece ara sıra 1. viteste ivmelenmede devir yükselmesinde sıkıntı var )
 
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
112
Kardeşim motor sabit ken 1 e atınca geçmiyor. En az bi 4-5 sefer basinca düzeliyor yada biraz hareket ettirip öyle geçiyor vites e. Bazende biraz gidip şak diye geri boşa geçiyor. Özellikle ışıklar da cok canımı sıkıyor bu olay .Servisteki adam bi parçadan bahsettide su an aklıma gelmiyor. Yani böyle de kullanırım sorun yokda bosu boşuna parçalamaya degermi acep

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:04 ----------




Daha önceki mesajlarimda motorda yuksek devirde bi geri asılması olayından bahsettim. Bi arkadaş da sorunu subap ayariyla hallettigini yazmıştı. Servisteki adam da kesici den filan bahsetti bu işin aslinida bilmiyorum tabi. Herkes kafasına göre bir dünya

Bendede aynı sorunlar var bire geçme sıkıntı ve 2 de giderken aniden boşa düşebiliyor.
 
Katılım
25 Mar 2011
Mesajlar
800
Arkadaşlar bende su aralar bu motoru araştırmaya başladım ama bulamadığım ve aklıma takılan bişey var?

Şimdi rtr150 5000 lira gibi bir rakama gelirken,apache hyperedge 1000 lira daha pahalı ya geliyor.Bunun nedeni nedir? aradaki 0,5 beygir ve birkaç ufak dokunuş mu ?

5000 liraya 2013 kasa 2014 trafiğe çıkışlı 2700 km de ilk 2 bakımı yapılmış sorunsuz plakalı ruhsatlı yeşil renk satabilirm istersen .
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst