TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 Ağu 2010
Mesajlar
190
arkadaşlar belki hatırlıyorsunuzdur, geçen ay kaza yapmıştım motosikletim pert olmuştu. şimdi sigortadan 2700 tl bi para alıcam ve üzerine maksimum 200 lira ekleyebilirim.tekrardan 2. el bi apache almak istiyorum, dediğim gibi bütçem 2900. 2011 model apache satmak istiyen arkadaşlar varsa bana ulaşabilirler.
 
Katılım
23 Kas 2009
Mesajlar
209
yok kardeşim eyw:) ya apache ya da ybr esd olacak alıncaya kdar test imkanım olursa karar vereceğim olmazsa ybr ye dönecek ibre
 
Katılım
13 Ağu 2008
Mesajlar
1,349
yok kardeşim eyw:) ya apache ya da ybr esd olacak alıncaya kdar test imkanım olursa karar vereceğim olmazsa ybr ye dönecek ibre
hata etmiş olursun:) gerçekten apache çok güzel motor ve 40 50 bin bişey değil onun için eski kasalardan bunun 2 katını görmüşler var yeni kasadada aynı motor var zaten.
 
Katılım
22 Şub 2007
Mesajlar
1,760
yag filtresi var diye hatırlıyorum 1 sene kullandım sonra sattım iyi ve kotusuyle anlatim
4 zamanla olarak bir tek cbr 125i gecemedim oda 6.vitese taktıgı için dierlerini mesela cbf i 4.viteste bile gecersin onlar 5.te zaten gitmez
tvs motorunu suzukiden yaptırdıgı için motoru saglam ondan şüpen olmasın ama dier aksamları için aynı şeyi söyliyemem benim devriyaj telim koptu ön süspansiyonum patladı yani parcaları biraz saglam deil gibi.
sonra boyum 1.82 benim o yüzden hep bisiklet gibi geldi bana arkama artıcı alınca o an sorma cileyi sıkışıp kalıyodum arka cantayı ta uca cekiyodum.
tvs apachede arkaya sele taktınmı yandın direksiyon başlar sallamaya ben 8000km de aldım motoru direk canta fln taktırdım ana oda ne direksiyon deli gibi sallıyo dedim tekerin havası inik galiba aga yok bulamadım sorunu tamirciye gittim dedi cantadan ne kadar ugrastıysam olmadı kuryeler nie depo üstüne koyuyo sanıyosun titreşimi cok fazla motor devri yükseltikce zangırdıyo motor bide motorunda hep yag terlemesi yapar bi zararı yok ama terliyo işte frenleri pek iyi deil benzini cok az yakar o kadar performansa karsı öle cimri olması beni hep şaşırttı ama 1 sene kullandım ve aldıgım gibi tertemiz sattım.yani böyle kefiyli uzun yol yapamıyosun titriyo motor tekirdaga gittim öldüm yorgunluktan ellerim bileklerim uyustu artıcımı sorma eşim bidaha gelmem dedi ha sonra noldu 650 suzuki aldım 1300km hiç durmadan gittim sadece benzincide durdum :) töbe büyük konusmiyim 500cc altı bana haram.
genel olarak boyun 1.77 yi aşmıyosa
arkana canta takmıcaksan
2 kişi binmiceksen
yolda akranlarından güclü gitsin istiyosan mesela tvs den inip tivister kullandım 250lik bana pek farklı gelmedi motor.
apachede viraja girerken gaza yüklenim deme düşersin kesin kes hemde ön teker hemen seker yerde
yokusta bi kere motoru kaldırırken üstüme devrildi:)ön teker hemen kalkar kafa dikmeye birebir
yani o ön arka teker mesafesini neye göre yapmışlar oldum olası cözemedim zinciri uzattım tekeri geri aldım ama olmadı no cözüm.
10/7 en fazla alır.ben 160 lıgını kullandım cok deli gidiyo ama durmuyo:D bildigin şaka deil durduramadım motoru frenler tutmadı devriyajı bitirmişti ama.
bende tvs apache egsozu hala duruyo ihtiyacı olan biri varsa ucuza satarım gayet temiz hoysung 250 egsozu takmıştım sorularınız olursa pm atabilirsiniz cok tecrübem var baya bi oynadım onla
 
Katılım
23 Kas 2009
Mesajlar
209
forumu okudukça kafam iyice karıştı. birisi dijital gösterge bozuldu diyo, birisi devir saati bozuldu diyo,birisi grenaj ses yapıyo diyo... soğudum biraz, değişiklik olsun diye apache istiyordum halbuki.titiz biriyim saat gibi olacak motor ufak tefek de olsa sorun olmayacak.geliş gidiş ybr alcaz yine.
 
Katılım
9 Nis 2011
Mesajlar
149
yag filtresi var diye hatırlıyorum 1 sene kullandım sonra sattım iyi ve kotusuyle anlatim
4 zamanla olarak bir tek cbr 125i gecemedim oda 6.vitese taktıgı için dierlerini mesela cbf i 4.viteste bile gecersin onlar 5.te zaten gitmez
tvs motorunu suzukiden yaptırdıgı için motoru saglam ondan şüpen olmasın ama dier aksamları için aynı şeyi söyliyemem benim devriyaj telim koptu ön süspansiyonum patladı yani parcaları biraz saglam deil gibi.
sonra boyum 1.82 benim o yüzden hep bisiklet gibi geldi bana arkama artıcı alınca o an sorma cileyi sıkışıp kalıyodum arka cantayı ta uca cekiyodum.
tvs apachede arkaya sele taktınmı yandın direksiyon başlar sallamaya ben 8000km de aldım motoru direk canta fln taktırdım ana oda ne direksiyon deli gibi sallıyo dedim tekerin havası inik galiba aga yok bulamadım sorunu tamirciye gittim dedi cantadan ne kadar ugrastıysam olmadı kuryeler nie depo üstüne koyuyo sanıyosun titreşimi cok fazla motor devri yükseltikce zangırdıyo motor bide motorunda hep yag terlemesi yapar bi zararı yok ama terliyo işte frenleri pek iyi deil benzini cok az yakar o kadar performansa karsı öle cimri olması beni hep şaşırttı ama 1 sene kullandım ve aldıgım gibi tertemiz sattım.yani böyle kefiyli uzun yol yapamıyosun titriyo motor tekirdaga gittim öldüm yorgunluktan ellerim bileklerim uyustu artıcımı sorma eşim bidaha gelmem dedi ha sonra noldu 650 suzuki aldım 1300km hiç durmadan gittim sadece benzincide durdum :) töbe büyük konusmiyim 500cc altı bana haram.
genel olarak boyun 1.77 yi aşmıyosa
arkana canta takmıcaksan
2 kişi binmiceksen
yolda akranlarından güclü gitsin istiyosan mesela tvs den inip tivister kullandım 250lik bana pek farklı gelmedi motor.
apachede viraja girerken gaza yüklenim deme düşersin kesin kes hemde ön teker hemen seker yerde
yokusta bi kere motoru kaldırırken üstüme devrildi:)ön teker hemen kalkar kafa dikmeye birebir
yani o ön arka teker mesafesini neye göre yapmışlar oldum olası cözemedim zinciri uzattım tekeri geri aldım ama olmadı no cözüm.
10/7 en fazla alır.ben 160 lıgını kullandım cok deli gidiyo ama durmuyo:D bildigin şaka deil durduramadım motoru frenler tutmadı devriyajı bitirmişti ama.
bende tvs apache egsozu hala duruyo ihtiyacı olan biri varsa ucuza satarım gayet temiz hoysung 250 egsozu takmıştım sorularınız olursa pm atabilirsiniz cok tecrübem var baya bi oynadım onla
vallaha usta cbf sattım apache aldım su dedıklerınden bır tek terleme olayına katılıyorum cunku basıma geldı uzun yol yaptım artcım yoktu ama sahsen benı hıc yormadı tıtresım olayıda dogru tıtresım var artcıya cok sofore az vıbrayon verıo motor ama motor alırken hıc bır zaman artcımın keyfıne gore almam cok rahatsız oluosa oda alsın kendıne bır tane motor :)benım ıcın tıp ve motor kalıtesı oncelıklıdır ıkısınıde apache de goruyorum daha motorum yenı ılk partıden aldım 7 8 ay oldu sanırım apache alalı ama sımdı motorumu satsam ve 150 cc klasmanında bır motor alcak olsam gene apache alırım ama dedım yha daha yenıyız bu motorun ustunde gorcez ılerkı zamanlarda bızmı yanılıyoruz yoksa sızmı yanılıyorsunuz...he bır de sunu solım ben bundan 8 9 ay oncesıne kadar apache motorun adını duymamıstım honda cbf 150 m vardı 8000 km de torksuzlugundan ve tıpsızlıgınden yakınıyordum motorun sonra ybr esd kasayı gordum dedım ıkısıde torksuz bare tıpı guzel olsun almaya kara verdım koydum benım motoru sahıbınden .com a sonra sattık motoru koyduk parayı cebımıze gıttık yamahayı almaya anlastım bayı ıle aynı bayının yetkılı servısınde calısan usta bası cok samımı arkım cektı benı kenara ıllede 150 cc klasmanında bı motor alıcaksan acele etme gıt bırde apacheye bak dedı dedım one çin mi yok dedi yamahayı aratmaz sana sonra sordum sorusturdum motoru gordum cok begendım ve aldım sımdı o ustabası olan arkımın yanına gıttıgımde ybr esd kasası olan cok kısı gelıo far patlatan gosterge bozan km telı koparan ben gun asırı gıderım o arkadasımın yanına ve gorurum orda dokulen ybr lerı de benım dıyecegım yamaha alıcaksanız uzay kasa 2008 ler var onları alın butun yamaha servısınde calısan ustalarda aynı seyı soyler son kasalar bes para etmez sadece adı yamaha dıye kıssadan hısse yamahada 10 yıllık usta olan bır adam gıt apache al bosver yamahayı dıyosa eger vardır heralde bır bıldıgı sonucta yamaganın bagırsaklarına kadar sokup takıo her gun bu adam yane kıyaslama su sekıl olmalı cbf 150 mı yamaha ybr125 uzay kasamı yoksa apachemı esd kasalar bu klasmanın motoru degıl benım gorusum ...

---------- Post added at 05:01 ---------- Previous post was at 04:52 ----------

bu arada bu rks motorda guzelmıs fıyat bılgısı olan varmı bırde beygır gucu maxımum surat bılgısı olanlar paylasırsa sevınırım:)
 
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
tigrina kardeş,zaten bir kere apache ye binsen aradaki farkı hemen farkedersin ve kesinlikle apache dersin.benim motor,6850 km.de daha.ben uzun yol olarak ADANA-EĞİRDİR-ADANA=1200 KM.,ADANA-ÜRGÜP-ADANA=750 KM.ve defalarca ADANA-G.ANTEP-ADANA=420 KM. gittim geldim,en ufak bir sorun,rahatsızlık yaşamadım.yolda da sakin kullandım(90-100-110)arasıra canım çekti 120-130 sonra gene normal süratlerle gittim geldim.BOYUM 1,82,YAŞIM 50.sakin kullanımla,1 depoyla (16 lt.)700 km.yi gördüm.bir kereliğine, motorun gücünü ölçebilmek için 136 yı gördüm.bir daha da basmadım.kesinlikle memnun kalırsın.

arkadaşlar,apache nin genel birkaç özelliğinden bahsetmek istiyorum.bir kere,sabah soğukken ve yazın çok sıcakken,yada uzun yoldan gelince,sibop sesi gibi bir ses duyarsanız telaşlanmayın bu motorun genel özelliği,soğuyunca ses kalmıyor.
bir de,motorun sağ tarafında,bloğun yanında ters Y harfine benzeyen boru görürsünüz.bu boru,motoru yağlayan yağın kartere geri döndüğü yoldur ve sadece apachede olan bir özelliktir.dıştan geri döner,bu da yazın hindistan gibi,türkiye gibi sıcak ülkelerde,motorun extra serinlemesini sağlar,başka motorlarda yoktur suzukinin tekniğidir.
çoğu kimsenin aksesuar sandığı alt sakal dediğimiz plastik parça da alttan gelen ve normalde boşa giden rüzgarın bir kısmını silindire yönlendirerek yine motoru serinletir.işte bu yüzdendir ki apache ile uzun yola gittiğinizde şişme yapmaz.durmadan uzun km.ler sürebilirsiniz.

apache de yağ filtresi var.
arka çanta (topcase)takılmış tüm motorlar,belli bir süratten sonra sallama yaparlar.bu yüzden seçilen arka çanta büyüklüğü motorla orantılı olmalıdır.apacheler için tavsiye edilen en büyük çanta 40 lt.dir.
yeni kasa apacheler,eskilerden 4 cm.daha uzundur.bu da viraj,yokuş,sürüşe olumlu katkıda bulunur.
vibrasyon,çalışan bütün motorlarda vardır.silindir sayısı arttıkça azalır ama kaybolmaz,benim 4 silidirli motorumda bile çok hafifde olsa vardı.bir düşünün,bir sistemki içinde onlarca dişli,kol,piston,segman vs.çalışıyor ve siz titreşim olmasın diyorsunuz.böyle birşey mümkünmü.evet biraz mümkün,eğer o motorun içinde BALANSÖR dediğimiz,imalat sırasında krankta yer alan(sonradan takılması mümkün olmayan) bir parça varsa.
birde bu titreşim meselesinden etkilenme olayı herkese göre değişir,birisi hiç şikayet etmezken diğeri rahatsız olabilir.
 
Katılım
10 Nis 2008
Mesajlar
786
sakinşeytan kardeş helal olsun döktürmüşsün :D dediklerine pek katılamayacağım. benim motorda terleme yapıyor.lastiklerin dandik değilse kolay kolay kayıp savurmazda. benim de boyum 1.82 kilom 80 arkamada 1.80 boyunda 88 kg lik bir arkadaşı alıyorum. keyif olsun diye köylere ovalara tepelik bölgelerde gün boyu geziyorum. asfalt bile olmayan yerlerde daha hiç kayıp savrulmadım. aşırı dik bir rampada durup tekrar kalkim dedim :D arkadaki arkadaş ağır olunca ve arkada canta vs yük olunca ön kalktı :D eğile eğile yavaş yavaş kalktım. böyle olması kesinlikle sorun değil. apachenin ayarındaki hiçbi motor ön tekere apache kadar yüklınmiyor desem yeridir. hele ki ybr bisiklet gibi bunu sadece apacheden inip ybr ye binen birisi anlar.
 
Katılım
12 Ara 2011
Mesajlar
17
Arkadaşlr :):) Benm makina 1000km tamamladığında EDİRNE-keşan'dan HATAY kırıkhan'A geldi...TAKRİBİ 1.300 km olması lazm daha falzda olabilir...sadece konyada akşam yattık...sabah devam... Motor basa bas... 120-125 kmhız...motor tık demedi(denemsi bedava) Gelen kişinin kilo:110, boy;185cm :D:D motor kırıkhana geldiğinde canavar gbiydi...TÜRKİYE TURUNA YİNE ÇIKARIM APACHE'yle...

Bu arada dün ava gitmiiştik 2 apache :D dönüşte jandarma amcalar bize 36.maddeden cezayı yazdılar...(ehliyetsiz araç kullanmak) YANİ TABİRİ CAZİSSE 1000 TL geçirdiler :D :D
ocaktada ehliyeti alıodum yha ....:( :(

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:00 ----------

Söylemedn yapamıcam:D:D geçen gün bi ybr ile yola çııktıık adam 120 ile gidiodu bnm makina 110 geçioo ybr yi :D:D:D
Usta ben bu motoru sürdükçe bağıımlıı edioo:D:D inesim gelmiioo :D:D Love you apache...
 
Katılım
13 Ağu 2008
Mesajlar
1,349
yaa şu terleme olayına taktım ben aga benim motorda ben nie öyle bişi görmüyorum yav benmi görmüyorum acaba?(eski kasa 2008mod.)
tam olarak nerde olduğunu biri resim çekip koyabilirmi?
bora abi doğru demiş vibrasyon kişiden kişiye değişir ben 1,84 boyunda 74 kiloyum aynı boyda 72 kilo olan arkadaşımla denizliye gidip geldim ben toplamda 300 km yaptım ikimizde bi sorun yaşamadık rahatsız eden bişide olmadı. ben tek başıma kontak kapamadan dip gaz 290 300 km civarı gittim hiç rahatsız olmadım ben hissetmiyorum titreşimi. (ilk motorum yuki cup du bildiğin vibrasyon makinasıydı el ayak toto heryeri uyuşturuyordu sonra ki mondi cup onda sadece arkcının ayak koyduğu yerlerde vardı ) ön kaldırma işine gelince motor torklu motor bide çift kişisin rampa yukarı illaki şahlanmak ister. bu arada arkadaşın biri kayıp düşersin vs demiş benim ön lastik orjinal arka ırc hiç bi sorun yaşamadım daha bu motoru kullananın tecrübesine ve dikkatine bağlıdır.

31hatay kardeş ybr olayınada değinmiş bende şunu söyleyim çok değil 2 hafta oldu olmadı muğladayım ışıktan kalktım (araba ile fiat marea) yine biri sol şeridi kapatmış 80 le gidiyo çekilmiyoda sağa sağa girecektim sağlayım die bi tane ybr ci üstüne kapanmış benim arabanın arkasına yakın ALLAH dan değip bişey olmadı farkettim genci kask falan yok zaten beni geçicekti o arada öndeki çekildi dur bakalım dedim kaç basıyo bu alet yol dümdüz ve düzgün yol (muğla uğur mumcu bulvarı) 98 civarı idi aynı gidiyorduk ben 100 ün üstüne çıkınca fark açmaya başlamıştı.
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Kas 2009
Mesajlar
209
yakın bi zamanda izmir konakta apache satan mağazaya gideceğim konuşacağım umarım test etme imkanım da olur ve bi karar veririm. bu terleme olayı nasıl bişy ne oluyo yani tam olarak?
 
Katılım
3 Ara 2008
Mesajlar
230
tigrina kardeş,zaten bir kere apache ye binsen aradaki farkı hemen farkedersin ve kesinlikle apache dersin.benim motor,6850 km.de daha.ben uzun yol olarak ADANA-EĞİRDİR-ADANA=1200 KM.,ADANA-ÜRGÜP-ADANA=750 KM.ve defalarca ADANA-G.ANTEP-ADANA=420 KM. gittim geldim,en ufak bir sorun,rahatsızlık yaşamadım.yolda da sakin kullandım(90-100-110)arasıra canım çekti 120-130 sonra gene normal süratlerle gittim geldim.BOYUM 1,82,YAŞIM 50.sakin kullanımla,1 depoyla (16 lt.)700 km.yi gördüm.bir kereliğine, motorun gücünü ölçebilmek için 136 yı gördüm.bir daha da basmadım.kesinlikle memnun kalırsın.

arkadaşlar,apache nin genel birkaç özelliğinden bahsetmek istiyorum.bir kere,sabah soğukken ve yazın çok sıcakken,yada uzun yoldan gelince,sibop sesi gibi bir ses duyarsanız telaşlanmayın bu motorun genel özelliği,soğuyunca ses kalmıyor.
bir de,motorun sağ tarafında,bloğun yanında ters Y harfine benzeyen boru görürsünüz.bu boru,motoru yağlayan yağın kartere geri döndüğü yoldur ve sadece apachede olan bir özelliktir.dıştan geri döner,bu da yazın hindistan gibi,türkiye gibi sıcak ülkelerde,motorun extra serinlemesini sağlar,başka motorlarda yoktur suzukinin tekniğidir.
çoğu kimsenin aksesuar sandığı alt sakal dediğimiz plastik parça da alttan gelen ve normalde boşa giden rüzgarın bir kısmını silindire yönlendirerek yine motoru serinletir.işte bu yüzdendir ki apache ile uzun yola gittiğinizde şişme yapmaz.durmadan uzun km.ler sürebilirsiniz.

apache de yağ filtresi var.
arka çanta (topcase)takılmış tüm motorlar,belli bir süratten sonra sallama yaparlar.bu yüzden seçilen arka çanta büyüklüğü motorla orantılı olmalıdır.apacheler için tavsiye edilen en büyük çanta 40 lt.dir.
yeni kasa apacheler,eskilerden 4 cm.daha uzundur.bu da viraj,yokuş,sürüşe olumlu katkıda bulunur.
vibrasyon,çalışan bütün motorlarda vardır.silindir sayısı arttıkça azalır ama kaybolmaz,benim 4 silidirli motorumda bile çok hafifde olsa vardı.bir düşünün,bir sistemki içinde onlarca dişli,kol,piston,segman vs.çalışıyor ve siz titreşim olmasın diyorsunuz.böyle birşey mümkünmü.evet biraz mümkün,eğer o motorun içinde BALANSÖR dediğimiz,imalat sırasında krankta yer alan(sonradan takılması mümkün olmayan) bir parça varsa.
birde bu titreşim meselesinden etkilenme olayı herkese göre değişir,birisi hiç şikayet etmezken diğeri rahatsız olabilir.

Bilgilendirme için teşekkür ederiz Bora abi.

Sakinşeytan kardeş sen motoru kaç bin devirde kullandın da o kadar rahatsız oldun . Motoru zorlamışsın bu yazdıklarından belli . Aynı şeyi ybr ile yap bakalım motor o kadar gidiyormu. Burada 650 cc motor ile 150 cc motoru kıyaslama yaparak milleti şaşırtıyorsun.

Benim motor 7000 km de şuanda. Uzun yolda yaptım. Benim boy 1,95 arkamdaki artçı da 1,85 boylarında 100 kilo ve bu şekilde uzun yol yaptım ne titreşim hissettim ne yorgunluk. Tabii 100 km yi geçmedim ortalama 90 km . Bu da 150 cc motor için ideal . 110-120 km hız ile uzun yol yaparsan illaki rahatsız eder
 
Katılım
9 Nis 2011
Mesajlar
149
yakın bi zamanda izmir konakta apache satan mağazaya gideceğim konuşacağım umarım test etme imkanım da olur ve bi karar veririm. bu terleme olayı nasıl bişy ne oluyo yani tam olarak?

terleme olayı motor blogunda buyuk tırtıllı bır kutu var ya bıldıgımız küp şeklinde adı aklıma gelmıo sımdı onun tam ortasında ek yerı vardır ıkı parcadır o o ekyerınde yag sızıntısı gıbı yaglanma yapıyor motor nedenıde benım sorup ogrendıgım kadarıyla motor blogu alemınyom gıbı bıseyden yapılmıs o motor ısındıkca ve spgudukca esneklesırmıs motor cok sıcakken motora asırı devır verdıgınde esneyen o ek yerınden yagın bır kısmını dısarı atıyor yag ama motor yag eksıltmıyor cunku cok hafıf bır sızıntı 2000 3000 km de ancak bır şırınga dolusu yag atıyor motor dısarı ztn 2 3 bın km de bır yagı degıstırdıgın ıcın hıc bır sorun teskıl etmıyor mus ancak motorun yagını 20 30 bın km hıc degıstırmeden bınersen motor baya bır yag eksıltırmıs o zmn sıkıntı olurmus ztn her motorun bellı bır mıktar yag eksıltmesı gereklı bılıosun honda cbf 150 yag yakar o yuzden 1100 gr yag konulur onlara bızım apachede terleme ıle yag eksıltıyor ama bız 10 gr yagın lafını yapmıyoruz gene 1000 gr yag koyuyoruz eger kı ben 10000 kmde bır yag degıstırıcem dıosanız apache yede 100 gr fazla koyunuz o herkesın takdırıdır tabe ole bılıncsız bır kullanıcı bızım formumuzda olmadıgı ıcın herkes eskı duzen devam etsın sahsen ben her 1500 km bır yagımı degıstırırım servısımın gerek yok demesıne ragmen kendımı daha rahat hıssedıom o sekıl:D
 
Katılım
23 Kas 2009
Mesajlar
209
terleme olayı motor blogunda buyuk tırtıllı bır kutu var ya bıldıgımız küp şeklinde adı aklıma gelmıo sımdı onun tam ortasında ek yerı vardır ıkı parcadır o o ekyerınde yag sızıntısı gıbı yaglanma yapıyor motor nedenıde benım sorup ogrendıgım kadarıyla motor blogu alemınyom gıbı bıseyden yapılmıs o motor ısındıkca ve spgudukca esneklesırmıs motor cok sıcakken motora asırı devır verdıgınde esneyen o ek yerınden yagın bır kısmını dısarı atıyor yag ama motor yag eksıltmıyor cunku cok hafıf bır sızıntı 2000 3000 km de ancak bır şırınga dolusu yag atıyor motor dısarı ztn 2 3 bın km de bır yagı degıstırdıgın ıcın hıc bır sorun teskıl etmıyor mus ancak motorun yagını 20 30 bın km hıc degıstırmeden bınersen motor baya bır yag eksıltırmıs o zmn sıkıntı olurmus ztn her motorun bellı bır mıktar yag eksıltmesı gereklı bılıosun honda cbf 150 yag yakar o yuzden 1100 gr yag konulur onlara bızım apachede terleme ıle yag eksıltıyor ama bız 10 gr yagın lafını yapmıyoruz gene 1000 gr yag koyuyoruz eger kı ben 10000 kmde bır yag degıstırıcem dıosanız apache yede 100 gr fazla koyunuz o herkesın takdırıdır tabe ole bılıncsız bır kullanıcı bızım formumuzda olmadıgı ıcın herkes eskı duzen devam etsın sahsen ben her 1500 km bır yagımı degıstırırım servısımın gerek yok demesıne ragmen kendımı daha rahat hıssedıom o sekıl:D

teşekkür ederim. yine de yapmaması lazım bence.
 
Katılım
19 Ağu 2011
Mesajlar
601
merhaba arkadaşlar. Nede çok yazmışsınız hepsini okudum yoruldum valla :) az ömcr artvinden geldik. Sabah forumdan ahmet abi (xetanor) ile trabzondan yola çıkıp ardeşene gittik.onda 600f vardı.ona bir nebze ayak uydurmak için 110-120li hızlarda gittim hep.birazda zorladım motoru ama banamısın demedi.basarken tedirgin olmuştum açıkçası, biliyorsunuz ki benim yağ tıpası yüzünden başım ağırmıştı.usta motor biraz yıpranmıştır belki dedi.gel görki tık yok.yaklaşık 300km yol yaptık.bir tek tekleme bile olmadı.verdiğim paranın her lirasını hakediyor apachem. Bi ara hız denemesi yapayım dedim.131km/h gördüm o kadar. Daha 3000km oladı ondandır diye tahmin ediyorum ;) ...
 
Katılım
25 Haz 2011
Mesajlar
111
terleme olayı motor blogunda buyuk tırtıllı bır kutu var ya bıldıgımız küp şeklinde adı aklıma gelmıo sımdı onun tam ortasında ek yerı vardır ıkı parcadır o o ekyerınde yag sızıntısı gıbı yaglanma yapıyor motor nedenıde benım sorup ogrendıgım kadarıyla motor blogu alemınyom gıbı bıseyden yapılmıs o motor ısındıkca ve spgudukca esneklesırmıs motor cok sıcakken motora asırı devır verdıgınde esneyen o ek yerınden yagın bır kısmını dısarı atıyor yag ama motor yag eksıltmıyor cunku cok hafıf bır sızıntı 2000 3000 km de ancak bır şırınga dolusu yag atıyor motor dısarı ztn 2 3 bın km de bır yagı degıstırdıgın ıcın hıc bır sorun teskıl etmıyor mus ancak motorun yagını 20 30 bın km hıc degıstırmeden bınersen motor baya bır yag eksıltırmıs o zmn sıkıntı olurmus ztn her motorun bellı bır mıktar yag eksıltmesı gereklı bılıosun honda cbf 150 yag yakar o yuzden 1100 gr yag konulur onlara bızım apachede terleme ıle yag eksıltıyor ama bız 10 gr yagın lafını yapmıyoruz gene 1000 gr yag koyuyoruz eger kı ben 10000 kmde bır yag degıstırıcem dıosanız apache yede 100 gr fazla koyunuz o herkesın takdırıdır tabe ole bılıncsız bır kullanıcı bızım formumuzda olmadıgı ıcın herkes eskı duzen devam etsın sahsen ben her 1500 km bır yagımı degıstırırım servısımın gerek yok demesıne ragmen kendımı daha rahat hıssedıom o sekıl:D
kardeş 3 yıldır bu motoru kullanıyorum 2011 leride baya yakından inceliyorum, bu terleme hikayesini ilk defa senden duyuyorum demişsinki; ısınıyor soğuyor esniyor yağ kaçırıyormuş falan...kardeş sana bunları kim söylediyse zırt atmış.ben sana söyliym sebebini tam olarak nereyi tarif ettiğinide anlamadım (bir fotoğraf koysan iyi olur) ama o bölgedeki keçeleri(conta) muhtemelen külbütör yani üskapak contasını bi kontrol ettir büyük ihtimalle ordan kaçırıyordur.öyle yağ sızdırma terleme mümkün değil.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Ağu 2008
Mesajlar
1,349
kardeş 3 yıldır bu motoru kullanıyorum 2011 leride baya yakından inceliyorum, bu terleme hikayesini ilk defa senden duyuyorum demişsinki; ısınıyor soğuyor esniyor yağ kaçırıyormuş falan...kardeş sana bunları kim söylediyse zırt atmış.ben sana söyliym sebebini tam olarak nereyi tarif ettiğinide anlamadım (bir fotoğraf koysan iyi olur) ama o bölgedeki keçeleri(conta) muhtemelen külbütör yani üskapak contasını bi kontrol ettir büyük ihtimalle ordan kaçırıyordur.öyle yağ sızdırma terleme mümkün değil.
üst kapağın birleştiği yerse erol, arkadaş haklı olabilir. benimki 2008 bak bilirsin beni ben hep redlinede giderim 9 10 bin devirlerde hep bazen 10500 hep devirli sürerim bende öyle bişey yok eğerki tahmin ettiğim yerse.
 
Katılım
9 Nis 2011
Mesajlar
149
vallaha arkadas ben bu sorunu cozmek ıcın tvs yı aradım bana boyle onlara ınanmadım marmarıstekı yetkılı servıse goturdum parası neyse verıcem yapın dedım onlarda bana bu sekılde anlattı yapmadı adamlar bısey normal dedı pnla yetınmedım surat motora ıstanbula telefon ettım onlarda normal hepsı yapıyor dedı dedıgım gıbı yamagada yetkılı servıs cok samımı arkım var onada sordum oda normal dedı servıste bır tane tvs apache denk geldı onunkısıne baktım ondada vardı hondayı sattıgım arkadasa soyledım onun bır arkısındede varmıs oda yapıomus hatta cocuk kecelerı fılan degıstırmıs ama bır fark olusmamıs oda oyle dedı eee benden sonra bak bır kac kısı daha yazmıs terleme yapıyor dıye bende sasırdım beklemıyordum boyle bır sorun ama geldı basıma hee sen dıosankı ben senın bu sorduklarından daha ıyı bılıyorum getır motoru kesın sorunu cozerız dıe ıscılıgınıde masrafınıda karsılım gel yap benım motoru o kadar fıkır sunmusun eywallah ama benım bu sorduklarımdan bır tanesı bıle bılmıyormu senın bu soledıklerını hadı ben cok ıyı anlamam motordanda bu adamlardamı anlamıyor motor foto koymaya calısıcam sımdı varsa yapabılıcegın yada yaptırabılecegımızı bıldıgın bır yer soyle gosterek orayada bol keseden atıp tutma oyle

---------- Post added at 21:27 ---------- Previous post was at 21:25 ----------

hee bırde banada bırı gosterdı bu terleme olayını bende 7 aydır motorun tepesındeyım daha 1 hafta once ogrendım bu terleme olayını kendı motorumda gormesem ıkı hafta once bırı cıkıp dese terleme var dıye bende ınanmazdım ama var arkadas

---------- Post added at 21:31 ---------- Previous post was at 21:27 ----------

resım yukleyemıyorum ama yerını bıraz daha anlatım egzost borusunun cıktıgı yer var tırtıllı kup gıbı bır kutu onun tam ortasında ek yerı vardır hatta o ekyerının arası bıraz daha acıktır tam ordan yapıyor terleme benım motorda sol taraftan yapıyor
 
Katılım
12 Ara 2011
Mesajlar
17
yhaw Okaadarr süratli kaçamaya bırakında terlesin makinaa...:D:D 5viteste 9100 devir kaç km hız yapıo acep...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst