H2'nin kompresörü performansa sadece ufak bir dokunuş yapıyor o kadar. Motor tork olarak diğer 1000 cc'lerden %20 daha fazla. H2R'da ise gerçek anlamda etkisini görebiliyoruz ki olması gereken de odur zaten. Tabi onun kompresörü mutlaka farklıdır ve güç farkı da buradan geliyor. Yoksa egzosla falan olacak iş değil o. Zaten H2 dediğimiz motor H2R'ın emisyonlara uydurulmış halinden başka bir şey değil.
Bence bunlarla şov yapacaklarına düşük cc motorları kompresörle güçlendirseler ortaya daha kullanışlı şeyler çıkar.
Kompresor ayni ama uyguladiklari basinc farkli. Bir de irili ufakli fark bayagi cok aslinda.
Birkac azimli H2 sahibi motosikletlerini modifiye ederek sokakta kullanilabilecek bir H2R haline getirmeye calistigi uzun bir baslik okumustum da... Fark o kadar cok ki. Ve uyumsuz parcalarin sayisi fazla. Mesela H2R, H2'deki farin yerini hava kutusunu ciddi oranda buyuterek degerlendirmis. E hem far hem de o hava kutusu sigmiyor haliyle. Yazilim tumden farkli. Ufak tefek mekanik farklar cok. Zaten biri digerinin iki kati fiyatinda, bosuna degil.
Eksoz deyip gecmeyin, uzerinde bircok elektronik ve sensor bulunan motorun merkez bir parcasi artik. H2R'da hemen hemen hic bir emisyon sistemi yok; ne adamaskilli susturucu, ne Secondary air system, ne katalitik konvertor, hic bir sey yok. Performansi optimize etmede cok daha serbest. Emisyon ve gurultu yasalarina uymamak motorun onunu cok aciyor... Hele hele motor gucu kompresorun basinciyla kolaylikla ayarlanabilince...