Tüketici, benzinde 30 kuruş indirim bekliyor

Katılım
13 Şub 2008
Mesajlar
2,838
Akaryakıt dağıtım firmaları Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu'na (EPDK) yeni fiyat tekliflerini sundu. Ancak şu ana kadar dile getirilen rakamlar tüketicilerin taleplerini karşılamadı. Tüketiciler Birliği benzinin litre fiyatının en az 30 kuruş indirilmesini bekliyor.

Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Nazım Kaya, EPDK'nın akaryakıt firmalarına benzin fiyatlarının makul düzeye çekilmesi yolunda verdiği sürenin önceki gün dolduğunu hatırlattı. Firmaların EPDK'ya benzin fiyatları konusunda tekliflerini sunduğunu belirten Kaya, EPDK'nın akaryakıt firmalarına nasıl bir müdahalede bulunacağını merak ettiklerini dile getirdi. Verilen süre dolmadan bazı firmaların benzinin litre fiyatlarında indirime gittiğini anlatan Kaya, halen petrol fiyatlarında önemli bir değişiklik olmadığının altını çizdi. Şirketlerin fazla kâr ettiğini dile getiren Kaya'nın tespitlerine göre firmalar, benzini rafineriden 58 kuruştan alıyor. Yüzde 5 nakliye, yüzde 18 bayi kârı koyduğunuzda fiyat 81 kuruşa çıkıyor. Dağıtıcı firmalar bayiden fazla yüzde 50 civarında kârla vergi hariç benzini 1,25 TL'den satıyor. Vergiler de katıldığında fiyat 3,25 TL'ye ulaşıyor. Dağıtıcı firmanın daha küçük kâr etmesi gerektiğini söyleyen Kaya, "Ama inanılmaz kârlar var. Dağıtıcı firmaların yüzde 15 kâr yapması durumunda bile fiyatların yaklaşık 30 kuruş ve daha fazla aşağı çekilmesi gerekiyor." ifadelerini kullanıyor.

Kaya, fiyatların en kötü ihtimalle 2,95 liraya inmesi gerektiğini savunarak, "En az 30 kuruş indirim bekliyoruz. EPDK da benzinin litresinde üst sınır 2,95'i dikkate alarak müdahalede bulunmalı. Cezai yaptırımlar da uygulanmalı." dedi. EPDK'nın bu noktada "baklava çalan çocuğun hapis cezasıyla cezalandırıldığını unutmadan hareket etmesi" gerektiğini ifade eden Kaya, "Bir çocuk yokluk içinde yaptığı hatadan ceza aldı. Bu kadar yüksek fiyatlar kabul edilemez. EPDK, çevre ülkelerdeki fiyatları ve Türkiye'deki firmaların kârlarını çok iyi biliyor." görüşünü ileri sürdü.
EKONOMİ SERVİSİ ZAMAN
 

Ekli dosyalar

  • 6900.jpg
    6900.jpg
    11.2 KB · Görüntüleme: 6,113
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
2,571
30 kr da insin vergide insin
EPDK vergiyide dünya ülkelerine bakarak haksız rekabet var diye devletede uyarı yapsa
Keşke
 
Katılım
23 May 2009
Mesajlar
1,082
Bu yönetim baştayken 30 kuruş indirseler başka yerden acısını çıkarırlar elbet..
 
Katılım
23 Mar 2009
Mesajlar
230
30 kr da insin vergide insin
EPDK vergiyide dünya ülkelerine bakarak haksız rekabet var diye devletede uyarı yapsa
Keşke

hay allah iyiliğini versin güldürdün beni :mrgreen::mrgreen: epdk ister uyarı yapsın ister biyerlerini parçalasın epdk kim takıyoki epdk görevini doğru düzgün yapsaydı bizim devletimiz işini doğru dürüst yapsaydı 1 liralık benzin 3 lira olurmuydu ben bundan sonra bişey beklemiyorum artık ne diyim artık yoruldum:farao::farao::farao::farao:
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
yok biz almayalım başımızın gözümüzün sadakası olsun size..........:pr:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
10 Ara 2008
Mesajlar
423
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
slm

yanlıs okumadıysam tuketıcı %30 ındırım ısıtıyor:queen::queen: bugun %30 ındırım yarın % 50 zam :cat::cat::cat::cat::cat:
 
Katılım
8 May 2007
Mesajlar
2,060
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Tüketiciyi tükettiniz zaten birşey bekleyecek hali kalmadı...
 
Katılım
24 May 2006
Mesajlar
1,432
ben 1TL indirim istiyorum vergileri kısalım tüketim artsın daha cok gelir saglansın iktisatın temel yasalarından bir haber ekonomi ve vergi politikası yürütmekle bu ülke yönetilmez::rantinp:::ranntign
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
10,340
Zamanında 1dolara endeksliyeceğiz diyorlardı.Şimdi bırak 1 doları 2 dolar oldu.:farao:
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
bir tv haber spikeri canlı yayında şöyle diyordu '' Türkiye de zam yapılır belli bahanelerle ama indirime geldimi malesef yapılmaz bu da Türkiye ye has bir olay '' diyordu ve tüm kurumları kamsıyordu konuşması ve canlı yayına katılıp kimse cevap veremedi ve spiker gülüyordu acı ama gerçek buyrun vatandaşlar diye konuşmasını bitirdi.:silent:
 
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
950
Biraz devlet biraz dağıtım firmaları indirim yapsın bu iş tatlıya bağlansın. Yeter artık.
 
Katılım
13 Kas 2008
Mesajlar
682
30 kuruş indirim yapmasınlar sonra arkasından hemen 50 kuruş zam yaparlar :farao:
 
Katılım
20 Mar 2005
Mesajlar
359
puhahahahahahaha

rafineriden çıkan benzin 58 kuruşa satılıyo ama istasyonda 3.25 oluyo. güya matematiğim iyi derdim ama değilmiş. benzin fiyatının kaç katına çıktığını hesaplayamadım bi an :D ben her zaman söylüyorum böyle indirim zam yapacaklarına, benzinin fiyatını 5 liraya sabitlesinler. hem küsürat olunca ne kadar benzin alacağını hesaplaması zor oluyo o şekilde daha kolay hesaplarız hemde düz hesap olur =)

benim kendimce önerilerim var. özel tüketim vergisi yeterli değil

-benzin istasyonuna girişte özel ayakbastı parası adında vergi konsun

-lastiklere basılan havaya özel hava parası adında vergi konsun

-her şerit değiştirme için özel şerit tüketim vergisi konsun

-şerit değiştirmeyenler için özel şerit işgali vergisi konsun

-bagajda eşya taşıyanlara özel eşya taşıma vergisi konsun

-sesi çıkmayan vatandaşa özel teşekkür vergisi konsun

-durumu sorgulayanlara da özel boş konuşma vergisi konsun

onlarda rahat etsin bizde rahat edelim.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Şub 2008
Mesajlar
2,838
önceden gittiğim yerde ne yerim,içerimin hesabını yapıp yola çıkardım.malum küçük hacimli motor kullanıyorum(!)...
şimdi önce benzin parasını düşünüyorum...petrolden hep suratım asık çıkıyorum.gerçekten fahiş fiyatlar.
ve en kötüsü nereye,ne şekilde tepki göstereceğimi bilmiyorum.gidip oturuyorum kucaklarına:pr:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
10 Ara 2008
Mesajlar
423
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
slm

puhahahahahahaha

rafineriden çıkan benzin 58 kuruşa satılıyo ama istasyonda 3.25 oluyo. güya matematiğim iyi derdim ama değilmiş. benzin fiyatının kaç katına çıktığını hesaplayamadım bi an :D ben her zaman söylüyorum böyle indirim zam yapacaklarına, benzinin fiyatını 5 liraya sabitlesinler. hem küsürat olunca ne kadar benzin alacağını hesaplaması zor oluyo o şekilde daha kolay hesaplarız hemde düz hesap olur =)

benim kendimce önerilerim var. özel tüketim vergisi yeterli değil

-benzin istasyonuna girişte özel ayakbastı parası adında vergi konsun

-lastiklere basılan havaya özel hava parası adında vergi konsun

-her şerit değiştirme için özel şerit tüketim vergisi konsun

-şerit değiştirmeyenler için özel şerit işgali vergisi konsun

-bagajda eşya taşıyanlara özel eşya taşıma vergisi konsun

-sesi çıkmayan vatandaşa özel teşekkür vergisi konsun

-durumu sorgulayanlara da özel boş konuşma vergisi konsun

onlarda rahat etsin bizde rahat edelim.

slm işte olay bu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
sözde 4-8 krş indirim yapıcakmış epdk uyarısı üzerine benzin istasyonları.haftada yap 10 krş zam sonra indirim yaptım 4krş de.kandırın milleti bakalım.benim tavsiyem şu en pahalı benzini ben kullanıyorum çıkartmalarını ve tişörtleri yeniden kullanmak belki insafa gelir insafsızlar.:pr:
 
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
1,071
Uhahahahahaahhahahahhha.. Kusura bakmayın sinirlerim bozuk.. İndirim bugün yapıldı.. Uhahahahhahaaahhhehhehehehheuueehhe..

4 YKRŞ...

Karnıma ağrı girdi... Ehhehuuhehehehhhuueu.:mrgreen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst