- Katılım
- 11 Haz 2016
- Mesajlar
- 54
- Konu Yazar
- #1
Merhabalar,
Ben Alihan, 21 yaşındayım. İstanbul'da ikâmet ediyorum. Yaptığım trafik kazası ve mağduriyetim hakkında sizlerden bilgi, fikir almak istiyorum. Detaylıca anlatmaya çalıştığım için yazı biraz uzun, özet geç diyenler için özet en aşağıdadır.
Öncelikle trafik kazasından bahsedeyim.
19.08.2016 tarihinde Gürpınar köprü altı Hadımköy bağlantı yolu mevkiinde sol şeritteki aracın sağ şeride uygunsuz bir şekilde geçmesi sonucu kaza yaptım.(Hız sınırları içersindeydim.) Kazaya sebebiyet veren şahıs Şerit İzleme ve Değiştirme kuralına uymaması sonucu %100 kusurlu bulundu. (Otomobil şirket aracı.) Bende hastaneye ambulansla kaldırıldığım için Yaralamalı Adli Vaka olarak değerlendirildi ve 10.02.2017 tarihine mahkeme açıldı. Hastaneden çıktıktan sonra Büyükçekmece Emniyet Müdürlüğüne şahısla birlikte gidip ifade verdim ve ifademde uzlaşmak istemeyip şikayetçi olduğumu beyan ettim.
Mağduriyetim bundan sonra başlıyor.
Büyükçekmece Emniyet Müdürlüğünden aldığım evraklarla birlikte motosikletimi Avcılar Berk Motor'a götürdüm ve hasar kaydı oluşturup Eksper bekleyip bana bilgi vericeklerini söylediler. Yaklaşık 2 ay sonra beni arayıp dosyanın eksik olduğunu şahısın Ehliyet, ruhsat ve sigorta poliçesinin fotokopisinin olmadığını söyledir. Şahıs telefonda benimle muhattap olmadığı ve gerekli evrakları bana vermediği için bende çalıştığı şirketi arayıp İnsan Kaynakları departmanına mağduriyetimi aktardım. İnsan Kaynaklarında telefonda görüştüğüm kişi şahısın yurtdışında olduğunu ve şirket avukatıyla konuşmasının ardından bana dönüş yapacağını söyledi. Avukat beni aradı ve sözlü tehdit etti.
Kurduğu cümleleri hatırlamıyorum ama şöyle olması gerek:
"Siz benim müvekkilimi tanıyormusunuz? Kendisi çok köklü ve saygın bir iş adamıdır. Şikayetinizden feragât etmezseniz sizinle uğraşırız."
Şikayetimi çekmedim ve kendi başıma bulabildiğim bağlantılarla eksper için gerekli bilgileri emniyetten alıp yetkili servise götürdüm. Uzun bir süre sonra arayıp 4.150₺'ye aldığım motosikletime 2.744₺ hasar kaydı oluşturduklarını fakat eksper fiyat çok çıkıyor diye tekrar hasar kaydı oluşturmak için gelmesini bekleyip beni arayacaklarını söylediler. Tekrar aradılar eksper gelmiş ve ön amortisörleri onarın, kontağı onarın, egzozu boyayın diye diye fiyatı 2.290₺'ye düşürdüğünü ama telefonda benimle görüşen yetkili servis çalışanı ekspere kontak ve ön amortisörlerin onarılamayacağını söylemiş. Şahısın sigorta şirketi bu miktarı ödemediğini söylediler. KDV dahil 2.000₺ olan hasarı ödüyormuş. (Karşı tarafın sigorta şirketi Sampo Japon) Sigorta şirketini aradım daha dosyanız gönderilmemiş bize birşey söyleyemeyiz ama eksperi arayabilirsiniz dedi. Eksperle görüştüm yetkili servis çalışanının söydiklerini söyledim ve sinirlenip eksper onarılmayacak parçaya onarın demez. Eğer motosikletini perte çıkarırsan istediğin parayı alamazsın dedi. Bazı parçaları onartarak fiyatı sigorta şirketinin karşıladığı miktara düşürt dedi. Tekrar yetkili servisi aradım kontağın iç mekanizmasının yamulduğunu ve ön amortisörlerin onarılsa dahi eskisi gibi olmayacağını ve en ufak çukurda hissettireceğini söyledi onay verirseniz onaralım dedi. Bu parçaları sıfırıyla değiştirmek isterseniz 290₺'yi kapora olarak bırak parçaları sipariş edeyim tamir işlemi başlasın, sigorta şirketi 2.000₺'yi hesabına yatırdığında onu da ödersin dedi. Bana mantıklı gelmedi ve onay vermedim.
Beni uykusuz bırakan şeyler:
• 10.02.2017 tarihindeki mahkeme için avukatım yok. Haklı durumdan haksız duruma düşmek istemiyorum.
• Tazminat alabiliyor muyum?
• Motosikletim ikinci el satımı için değer kaybına uğradı.
• Kaza yaptığım için bende kusur olmasa bile ve karşı tarafın sigortasından yapıldığı halde ödediğim yıllık fiyat artar mı?
• Eksperin dediğine göre perte çıkarsam satın aldığım fiyata yada ona yakın fiyatı alamıyormuşum.
• Motosikletimi yaptırmak istersemde tamamen yaptırmıyorlar.
• 5 aydır motosikletim yapılmadı.
Konuyu birden yazdığım için çok karışık ve anlaşılmaz yazmış olabilirim bunun içi kusura bakmayın. Atladığım yerler olabilir, eksik bir yer varsa sorun cevaplayayım.
ÖZET: 4.150₺'ye aldığım motosikletim için önce 2.744₺ hasar kaydı çıktı ve bu fiyatı eksper çok fazla çıkıyor karşı tarafın sigortası ödemez diye kabul etmeyip tekrar değerlendirmesi sonucu 2.290₺'ye düştü. Fakat yetkili servisin dediğine göre sigorta şirketi KDV dahil 2.000₺'yi ödüyormuş. Hasarımı tamamen karşılamıyormuş. Eksperle görüştüm perte çıkarırsan aldığın fiyata yakın bir miktar bile alamazsın dedi. 10.02.2017 tarihinde mahkemem var ve avukatım yok. Motosikletim 5 aydır yapılamadı. Nasıl bir yol izlemeliyim lütfen yardım edin.
Zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim, fikirlerinizi bekliyorum.
(Konuyla alakalı fotoğrafları bilgisayar monitöründen ekran görüntüsü olarak atıyorum şimdilik, güncelleyeceğim.)
Ben Alihan, 21 yaşındayım. İstanbul'da ikâmet ediyorum. Yaptığım trafik kazası ve mağduriyetim hakkında sizlerden bilgi, fikir almak istiyorum. Detaylıca anlatmaya çalıştığım için yazı biraz uzun, özet geç diyenler için özet en aşağıdadır.
Öncelikle trafik kazasından bahsedeyim.
19.08.2016 tarihinde Gürpınar köprü altı Hadımköy bağlantı yolu mevkiinde sol şeritteki aracın sağ şeride uygunsuz bir şekilde geçmesi sonucu kaza yaptım.(Hız sınırları içersindeydim.) Kazaya sebebiyet veren şahıs Şerit İzleme ve Değiştirme kuralına uymaması sonucu %100 kusurlu bulundu. (Otomobil şirket aracı.) Bende hastaneye ambulansla kaldırıldığım için Yaralamalı Adli Vaka olarak değerlendirildi ve 10.02.2017 tarihine mahkeme açıldı. Hastaneden çıktıktan sonra Büyükçekmece Emniyet Müdürlüğüne şahısla birlikte gidip ifade verdim ve ifademde uzlaşmak istemeyip şikayetçi olduğumu beyan ettim.
Mağduriyetim bundan sonra başlıyor.
Büyükçekmece Emniyet Müdürlüğünden aldığım evraklarla birlikte motosikletimi Avcılar Berk Motor'a götürdüm ve hasar kaydı oluşturup Eksper bekleyip bana bilgi vericeklerini söylediler. Yaklaşık 2 ay sonra beni arayıp dosyanın eksik olduğunu şahısın Ehliyet, ruhsat ve sigorta poliçesinin fotokopisinin olmadığını söyledir. Şahıs telefonda benimle muhattap olmadığı ve gerekli evrakları bana vermediği için bende çalıştığı şirketi arayıp İnsan Kaynakları departmanına mağduriyetimi aktardım. İnsan Kaynaklarında telefonda görüştüğüm kişi şahısın yurtdışında olduğunu ve şirket avukatıyla konuşmasının ardından bana dönüş yapacağını söyledi. Avukat beni aradı ve sözlü tehdit etti.
Kurduğu cümleleri hatırlamıyorum ama şöyle olması gerek:
"Siz benim müvekkilimi tanıyormusunuz? Kendisi çok köklü ve saygın bir iş adamıdır. Şikayetinizden feragât etmezseniz sizinle uğraşırız."
Şikayetimi çekmedim ve kendi başıma bulabildiğim bağlantılarla eksper için gerekli bilgileri emniyetten alıp yetkili servise götürdüm. Uzun bir süre sonra arayıp 4.150₺'ye aldığım motosikletime 2.744₺ hasar kaydı oluşturduklarını fakat eksper fiyat çok çıkıyor diye tekrar hasar kaydı oluşturmak için gelmesini bekleyip beni arayacaklarını söylediler. Tekrar aradılar eksper gelmiş ve ön amortisörleri onarın, kontağı onarın, egzozu boyayın diye diye fiyatı 2.290₺'ye düşürdüğünü ama telefonda benimle görüşen yetkili servis çalışanı ekspere kontak ve ön amortisörlerin onarılamayacağını söylemiş. Şahısın sigorta şirketi bu miktarı ödemediğini söylediler. KDV dahil 2.000₺ olan hasarı ödüyormuş. (Karşı tarafın sigorta şirketi Sampo Japon) Sigorta şirketini aradım daha dosyanız gönderilmemiş bize birşey söyleyemeyiz ama eksperi arayabilirsiniz dedi. Eksperle görüştüm yetkili servis çalışanının söydiklerini söyledim ve sinirlenip eksper onarılmayacak parçaya onarın demez. Eğer motosikletini perte çıkarırsan istediğin parayı alamazsın dedi. Bazı parçaları onartarak fiyatı sigorta şirketinin karşıladığı miktara düşürt dedi. Tekrar yetkili servisi aradım kontağın iç mekanizmasının yamulduğunu ve ön amortisörlerin onarılsa dahi eskisi gibi olmayacağını ve en ufak çukurda hissettireceğini söyledi onay verirseniz onaralım dedi. Bu parçaları sıfırıyla değiştirmek isterseniz 290₺'yi kapora olarak bırak parçaları sipariş edeyim tamir işlemi başlasın, sigorta şirketi 2.000₺'yi hesabına yatırdığında onu da ödersin dedi. Bana mantıklı gelmedi ve onay vermedim.
Beni uykusuz bırakan şeyler:
• 10.02.2017 tarihindeki mahkeme için avukatım yok. Haklı durumdan haksız duruma düşmek istemiyorum.
• Tazminat alabiliyor muyum?
• Motosikletim ikinci el satımı için değer kaybına uğradı.
• Kaza yaptığım için bende kusur olmasa bile ve karşı tarafın sigortasından yapıldığı halde ödediğim yıllık fiyat artar mı?
• Eksperin dediğine göre perte çıkarsam satın aldığım fiyata yada ona yakın fiyatı alamıyormuşum.
• Motosikletimi yaptırmak istersemde tamamen yaptırmıyorlar.
• 5 aydır motosikletim yapılmadı.
Konuyu birden yazdığım için çok karışık ve anlaşılmaz yazmış olabilirim bunun içi kusura bakmayın. Atladığım yerler olabilir, eksik bir yer varsa sorun cevaplayayım.
ÖZET: 4.150₺'ye aldığım motosikletim için önce 2.744₺ hasar kaydı çıktı ve bu fiyatı eksper çok fazla çıkıyor karşı tarafın sigortası ödemez diye kabul etmeyip tekrar değerlendirmesi sonucu 2.290₺'ye düştü. Fakat yetkili servisin dediğine göre sigorta şirketi KDV dahil 2.000₺'yi ödüyormuş. Hasarımı tamamen karşılamıyormuş. Eksperle görüştüm perte çıkarırsan aldığın fiyata yakın bir miktar bile alamazsın dedi. 10.02.2017 tarihinde mahkemem var ve avukatım yok. Motosikletim 5 aydır yapılamadı. Nasıl bir yol izlemeliyim lütfen yardım edin.
Zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim, fikirlerinizi bekliyorum.
(Konuyla alakalı fotoğrafları bilgisayar monitöründen ekran görüntüsü olarak atıyorum şimdilik, güncelleyeceğim.)
Moderatör tarafında düzenlendi: