tps (tp sensörü) uydurmak?

Katılım
17 Nis 2012
Mesajlar
3,160
slotu soketi uyan herhangi bir tps sorun çıkarır mı?



(bilen çıkıcağını hiç sanmıyorum ama işte yokluk:()
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
bütün pozisyonlarda orjinali ile aynı voltajı beyine gönderebiliyorsa sorunsuz çalışır herhalde..

mesela gaz kelebeği kapalı iken TPS 0,60 volt civarı bir akım gönderir,

yerine uydurduğunda da bu akımı görebiliyorsan oldu demektir :wiinkk:
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
TPS'de 0.01 volt bile çok şey değiştiriyor.
Örnek vermek gerekirse 2011 GT250R da başlangıç 1.12V bitiş 4.5V olmalı.
Başlangıcı sabitleyince bitiş otomatik ayarlanıyor. Ve başlangıç 1.14 olduğunda motor 3bin devirden bir anda 6 bin devire geçerek saçmalıyor.
TPS'yi takmadan önce motoru ısıtman gerekiyor.Soğuk motorda yapılan ayar doğru olmuyor.
Bu arada 2 model TPS var tek vidalı çift vidalı ikisinin başlangıç bitişleri farklı.

Şimdi bu kadar hassas birşey sence sadece soket uyarsa olur mu :)

Yapbiliyorsan servis klavuzunu bulup başlangıç bitiş voltajlarını bulacaksın. O dediğin TPS'yi satın alıp takıp kontrol ederek aynı değeri verip vermediğini bulacaksın. Uyarsa ki binde 1 bi ihtimal.
En güzeli orjinalini almak
 
Katılım
17 Nis 2012
Mesajlar
3,160
bütün pozisyonlarda orjinali ile aynı voltajı beyine gönderebiliyorsa sorunsuz çalışır herhalde..

mesela gaz kelebeği kapalı iken TPS 0,60 volt civarı bir akım gönderir,

yerine uydurduğunda da bu akımı görebiliyorsan oldu demektir :wiinkk:

aliexpressde satan bir satıcı başlığa hem motor modeli hemde araba modelleri yazmışda bunu gördükten sonra uyuyordur heralde diye düşündüm

TPS'de 0.01 volt bile çok şey değiştiriyor.
Örnek vermek gerekirse 2011 GT250R da başlangıç 1.12V bitiş 4.5V olmalı.
Başlangıcı sabitleyince bitiş otomatik ayarlanıyor. Ve başlangıç 1.14 olduğunda motor 3bin devirden bir anda 6 bin devire geçerek saçmalıyor.
TPS'yi takmadan önce motoru ısıtman gerekiyor.Soğuk motorda yapılan ayar doğru olmuyor.
Bu arada 2 model TPS var tek vidalı çift vidalı ikisinin başlangıç bitişleri farklı.

Şimdi bu kadar hassas birşey sence sadece soket uyarsa olur mu :)

Yapbiliyorsan servis klavuzunu bulup başlangıç bitiş voltajlarını bulacaksın. O dediğin TPS'yi satın alıp takıp kontrol ederek aynı değeri verip vermediğini bulacaksın. Uyarsa ki binde 1 bi ihtimal.
En güzeli orjinalini almak

haydaa ne ayarı hocam ya otomatik değil mi konum sensörü sonuçta bir sensör
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
aliexpressde satan bir satıcı başlığa hem motor modeli hemde araba modelleri yazmışda bunu gördükten sonra uyuyordur heralde diye düşündüm



haydaa ne ayarı hocam ya otomatik değil mi konum sensörü sonuçta bir sensör

Değil. Anlattığım gibi çalışıyor.
 
Katılım
17 Nis 2012
Mesajlar
3,160
Değil. Anlattığım gibi çalışıyor.

Peki 3 kabloluda voltaj ayari nasil yapiliyor youtube da anlatimi varmidir, birde bu parcalar sanki hic bozulmicakmis gibi takilmis kolay bozulan birsey degil sanirim

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:49 ----------

Değil. Anlattığım gibi çalışıyor.

Bir de ayar yaparken gaz kelebeginin sokuk olmasi gereklimi yani ayari yapip takarken takarken bir zahmeti varmi
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
TPS bir potasyometredir. İçine gaz kelebeğine bağlı bir parça girer.Kelebek potasyometreyi çevirdikçe beyine giden voltaj değişir. İsterseniz söktükten sonra TPS'nin içine bir tornavida sokup çevirerek de voltaj değişimini görebilirsiniz.
Beyin gelen voltaja göre gazın ne kadar açık olduğunu anlar.
Ayar yapılırken yapılan; şey montaj vidasını sıkarken TPS yi sağa sola kaydırmaktır.

Kelebeği sökmeye gerek yok. TPS yi söküp yenisini taktıktan sonra TPS'nin çıkış uçlarınının tesisata takıldığı soketin arkasına voltmetrenin proplarını takarsınız. Kontağı açıp gaz kolunu çevirdikçe voltajdaki değişimi görürsünüz. Yani motorun çalışmasına da gerek yok.
 
Katılım
17 Nis 2012
Mesajlar
3,160
Kelebeği sökmeye gerek yok. TPS yi söküp yenisini taktıktan sonra TPS'nin çıkış uçlarınının tesisata takıldığı soketin arkasına voltmetrenin proplarını takarsınız. Kontağı açıp gaz kolunu çevirdikçe voltajdaki değişimi görürsünüz. Yani motorun çalışmasına da gerek yok.

benim tps ye takılan soketin arkasında boşluk yok sanırım göremedim, ama yoksa bile ince bir tel sarıp dışarı veririm soketle slotun ucundan ordanda ölçerim çok teşekkür ederim :)
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
sağlam bir TPS yi yerine taktıktan sonra motosikleti dealer mode yapıp ekranda çıkan işaretlerle ayarlayabilirsin..

aynı şekilde motosikletin gaz tepkilerini de iki adet torks tutucusunu gevşetip tps yi ileri geri hafif çevirerek yumuşatabilir veya sertleştirebilirsin..

aşırı hatalı bir konuma getirirsen motosiklet stop eder yada rölantisi çok yükselir..

bazı motorlarda ise kontak açık gaz kolunu sonuna kadar sıkıp bırakarak tps senkron ayarı otomatik yapılabiliyor..
 
Katılım
17 Nis 2012
Mesajlar
3,160
sağlam bir TPS yi yerine taktıktan sonra motosikleti dealer mode yapıp ekranda çıkan işaretlerle ayarlayabilirsin..

aynı şekilde motosikletin gaz tepkilerini de iki adet torks tutucusunu gevşetip tps yi ileri geri hafif çevirerek yumuşatabilir veya sertleştirebilirsin..

aşırı hatalı bir konuma getirirsen motosiklet stop eder yada rölantisi çok yükselir..

bazı motorlarda ise kontak açık gaz kolunu sonuna kadar sıkıp bırakarak tps senkron ayarı otomatik yapılabiliyor..

hazır havalar buralarda bozukken yavaş yavaş bakıyorum, herşeyi taktım motor çalışıyor vaziyette şuan ama benim hali hazırda yüksek rölanti problemim vardı, şimdi tps yi diplere düşürerek rölanti olması gerekene geliyor 1800 ama bu seferde arıza ışığı yakıyor (tps den kaynaklı) arıza ışığını yakmicak kadar düzeltincede rölanti çok yüksek kalıyor
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Rölanti yüksek kalıyorsa gaz kelebeğinin ayar vidasını gevşetmeyi dene biraz düşürebilirsin belki , normalde rölanti regülatörünün bu işi otomatik yapması lazım, motor soğukken 2000 ısınınca 1500 devir civarına getirir, regülatörün valfine pislik birikmişse aradan fazla hava geçer aynı emme manifolt contasındaki bir delikten hava çekmesi gibi devir yükselir, tabi senin sıkıntı manifolttanda kaynaklı olabilir, gövdesinde çatlak vs varsa rölanti hep yüksek kalır..
 
Katılım
28 Haz 2022
Mesajlar
189
Şu benim cup wave 110i cözüm ariyorum motor sogukken patordama yapior isinincca düzeliyor sonra yayla cikiyorum yuksek rakima hic bi sikinti yok sehir icine inince tekrar patirdamalr
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,664
Aliexpress ile ilgili başka konulara ait iki güncel tecrübemi aktarayım.

Gidon aynası aldım RS'e. RS için diye satıyor adam.
Geldi mal, indim motorun başına, mümkün değil olması. Gidonun içine doğru uzun bir girintisi var parçanın, benim gidonun içi kapalı o kadar gidemez. Kendi bağlantısını söktüm. Yanında gelen ve aynanın gidona bağlandığı yani ürünün kendi vidası, gidonun içine girmiyor yanlış ölçü. Gittim doğru vida aldım, bu sefer gidon içine giren kısmı söksem de bağlantı o kadar alakasız tasarımla basıyor ki aynayı sıkınca gaz kolunu çeviremiyorum. 3d printer'da bir spacer bastım aynayı gaz kolunda uzaklaştırmak için, orası oldu bu sefer de başka yeri tam tutmadı sallandı..
Dispute açtım fotoğrafları yükledim, satıcı diyor ki bence ürün doğru. :D Bu arada dispute açmadan sayısız mesajlaştık, adam aptal saptal kötü İngilizce ile alakasız şeyler söylüyor. (Uzak doğu ile kurumsal ticari münasebetim de çok oldu, üzgünüm ama net bilerek yapılan terbiyesiz bir oyalama şekli..) Aliexpress devreye girdi, onlar da bizce normal falan diyor.. Dalga mı geçiyorsunuz siz falan diye bayağı yüklendim, sonunda refund kararı çıktı ama yani geberttiler beni bu süreçte.

Geçenlerde de başka bir parça söyledim yine motora. MOntaj için olması gereken bir pul baya yok, bir kaç tane aynı parçayı alan Avrupalı ile konuştum, onlarda da yok. Ayrıca ürünün motora bağlanacağı pin yanlış yapılmış, kilit bağlantısı. Ben otoparkta eye ile 1 saat törpüledim ittirdim kaktırdım oldu.. Adamlara yazdım, aaa tamam doğrusunu yollayalım dediler.. (Bu arada yine diğer sipariş veren kişilerle konuştum, hepsine yanlış pin ile gitmiş, girmiyor mal yerine..)
Sonra yenisini yollayalım diye bir link yolladılar. Aliexpresslisting, $33... :)
Ne diyorsunuz siz diye giriştim, sonra $1 olarak yeni bir listing geldi. Size niye para veriyorum diyorum, bedelsiz ürün yükleyemiyoruz diyor aliexpress'e.. :) Hasanpaşa'da olsan ağzına iki tane vurur "ben mala para verdim doğru pin'e niye para veriyorum" dersin. Bunlar yine salak salak kötü İngilizce şeyler yazıyor. Sonra $0.03'e bir link yolladı.. :) Diyorum siz şaka mı yapıyorsunuz, nasıl yollayacaz ki başka türlü diyor. :)
Dispute açtım, bekliyor.. Mesaj atmış, tamam china post ile göndericez ama dispute'u kapat diyor.. Dedim siz yollayın gelince kapatırım..
Bize güven yollayacağız diyor.. :)

incik cincik şeyler ok. denemek için hadi ok. ama ciddi birşey alıyorken kimle ticaret yaptığını unutmamak lazım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst