Topcase mi Yan Çanta mı ?

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Merhabalar,

Sizlerinde bildiği gibi özellikle hafif motosikletlerde Topcase motosikletin aerodinamiğini çok bozuyor.

Aslında tüm motosikletlerde durum aynı ama hafif motosikletlerde hissedilebiliyorken daha ağır motosikletlerde hissedilemiyor.

Yok benim motorumda problem olmuyor diyen varsa 50km üstü bir hızda ellerini bıraksın ve gidonun dans edişini izlesin derim...

Tabi ki ellerimizi bırakarak kullanmıyoruz demek istediğim kolları yoruyor uzun kullanımlarda topcase...

Madem bunları yaşıyorsun neden bize soruyorsun diye düşünenler için; Yan çanta kullanımında motosiklet aerodinamiği etkileniyor mu ?

Topcase yerine ne önerirsiniz? Sırt çantası mı? Bagaj lastiği mi? Yan çanta mı?

150cc Commuter kullanıyorum...

Saygılarımla.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,448
Motosikleti
D400
benim eski commuterde denemiştim, mr150 de.

bilinç altı olabilir ama arka canta olmadıgı zaman daha rahat sürüyordum dediğiniz gibi, az da olsa bir etkisi oluyor. Ama arka cantasız da artçı almayı cok riskli buluyorum şahsım olarak.


Universal yan cantalardan takmıştım, topcase e göre sürüsü daha az etkiliyor diyordum ki bir tanesine zincirimi koydum diğerline ceketimi koydum sonra fark ettim ki agırlık eşit olmadıgı için motorun sürüşünü resmen mahvediyor. kullanıs acısı olarak da pek işe yarar birşey değil zaten, ne kask koyabiliyorsun ne bişi. aksesuar ya da eldiven bez vs. zımbırtılar için en fazla işe yarar.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,513
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Merhabalar,

Sizlerinde bildiği gibi özellikle hafif motosikletlerde Topcase motosikletin aerodinamiğini çok bozuyor.

Aslında tüm motosikletlerde durum aynı ama hafif motosikletlerde hissedilebiliyorken daha ağır motosikletlerde hissedilemiyor.

Yok benim motorumda problem olmuyor diyen varsa 50km üstü bir hızda ellerini bıraksın ve gidonun dans edişini izlesin derim...

Tabi ki ellerimizi bırakarak kullanmıyoruz demek istediğim kolları yoruyor uzun kullanımlarda topcase...

Madem bunları yaşıyorsun neden bize soruyorsun diye düşünenler için; Yan çanta kullanımında motosiklet aerodinamiği etkileniyor mu ?

Topcase yerine ne önerirsiniz? Sırt çantası mı? Bagaj lastiği mi? Yan çanta mı?

150cc Commuter kullanıyorum...

Saygılarımla.

Çok ağır eşya yüklemiyorsanız ve saatlerce durmadan kullanmıyorsanız sırt çantası ideal. Ancak sırt çantasının da kaza esnasında içindeki eşyalara bağlı olarak omurganızı kırma tehlikesi var.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,448
Motosikleti
D400
Sırtçantası yeterli ise örümcek ile arkaya sabitlemek en güzel çözüm bence.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
üst çantayı selenin bitiş noktasına denk getirip montajlarsan çok sorun olmaz , ha yine sorun varsa ya çantada ağır 30-40 kg yük vardır yada gidon rulmanın lastik tabanın vs sorunludur..yan çanta ise motosiklette asla kullanmayacağım birşey , depo üstü ve üst çanta+üstüne demir ile iki kişi 7000 km lik yola gittim , yanına daha fazla eşya almak isteyen otomobille gitsin :)
 
Son düzenleme:
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
3,235
Eğer malzemeleriniz sırt çantasına sığacak kadarsa, en ideali sırt çantası.

Sırt çantasının omuz askılarını da, çantanın yükü seleye binecek uzunlukta ayarlarsanız, yükünü çekmemiş olursunuz.

Ben mecburen topcase kullanıyorum Mondial Drift'te, yaklaşık 10 kg kadar yüküm oluyor. Dediğiniz gibi ön tekerin teması azalıyor, ağırlık merkezi arkaya kayıyor, bu da sürüşte dengesizliklere sebep oluyor, özellikle dönüşlerde çok hissettiriyor. Gidon yüksek hızda sallanma niyetine giriyor (tutulmazsa). Ancak bu olumsuzluklar dayanılmayacak ya da uygun kullanımda sürüş dinamiğimi bozacak kadar aşırı değil benim için (Topcase kullanmamın zorunlu olduğunu düşünürsek. Kaskı montu eldiveni ve dizliği kitleyip gitmem gerekiyor her zaman.)
 
Katılım
3 Eyl 2016
Mesajlar
1,583
topcase derim. eger amortisorunuzu sertlestirir iseniz cirpmanin daha az olacagini göreceksiniz.

topcase varken kontralara tepki ve uygulananan kuvvet, viraja dalış, ve tribulans topcase olmayan haline gore daha zor ve kotu bu bur gerçek.

fakat agirlik dagilimindan dolayı yan çantada yasayabileceginiz sorun topcasede bulunmuyor.

ikisinide denemis biri olarak konusuyorum
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
benim eski commuterde denemiştim, mr150 de.

bilinç altı olabilir ama arka canta olmadıgı zaman daha rahat sürüyordum dediğiniz gibi, az da olsa bir etkisi oluyor. Ama arka cantasız da artçı almayı cok riskli buluyorum şahsım olarak.


Universal yan cantalardan takmıştım, topcase e göre sürüsü daha az etkiliyor diyordum ki bir tanesine zincirimi koydum diğerline ceketimi koydum sonra fark ettim ki agırlık eşit olmadıgı için motorun sürüşünü resmen mahvediyor. kullanıs acısı olarak da pek işe yarar birşey değil zaten, ne kask koyabiliyorsun ne bişi. aksesuar ya da eldiven bez vs. zımbırtılar için en fazla işe yarar.

Çok ağır eşya yüklemiyorsanız ve saatlerce durmadan kullanmıyorsanız sırt çantası ideal. Ancak sırt çantasının da kaza esnasında içindeki eşyalara bağlı olarak omurganızı kırma tehlikesi var.

Sırtçantası yeterli ise örümcek ile arkaya sabitlemek en güzel çözüm bence.

üst çantayı selenin bitiş noktasına denk getirip montajlarsan çok sorun olmaz , ha yine sorun varsa ya çantada ağır 30-40 kg yük vardır yada gidon rulmanın lastik tabanın vs sorunludur..yan çanta ise motosiklette asla kullanmayacağım birşey , depo üstü ve üst çanta+üstüne demir ile iki kişi 7000 km lik yola gittim , yanına daha fazla eşya almak isteyen otomobille gitsin :)

Eğer malzemeleriniz sırt çantasına sığacak kadarsa, en ideali sırt çantası.

Sırt çantasının omuz askılarını da, çantanın yükü seleye binecek uzunlukta ayarlarsanız, yükünü çekmemiş olursunuz.

Ben mecburen topcase kullanıyorum Mondial Drift'te, yaklaşık 10 kg kadar yüküm oluyor. Dediğiniz gibi ön tekerin teması azalıyor, ağırlık merkezi arkaya kayıyor, bu da sürüşte dengesizliklere sebep oluyor, özellikle dönüşlerde çok hissettiriyor. Gidon yüksek hızda sallanma niyetine giriyor (tutulmazsa). Ancak bu olumsuzluklar dayanılmayacak ya da uygun kullanımda sürüş dinamiğimi bozacak kadar aşırı değil benim için (Topcase kullanmamın zorunlu olduğunu düşünürsek. Kaskı montu eldiveni ve dizliği kitleyip gitmem gerekiyor her zaman.)

topcase derim. eger amortisorunuzu sertlestirir iseniz cirpmanin daha az olacagini göreceksiniz.

topcase varken kontralara tepki ve uygulananan kuvvet, viraja dalış, ve tribulans topcase olmayan haline gore daha zor ve kotu bu bur gerçek.

fakat agirlik dagilimindan dolayı yan çantada yasayabileceginiz sorun topcasede bulunmuyor.

ikisinide denemis biri olarak konusuyorum

Verdiğiniz cevaplardan dolayı teşekkür ederim.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
26 Ağu 2016
Mesajlar
886
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ne amaçla kullanıyorsun? Taşıma kapasitesi bir detaydan ibaretse, depo üstü sağlıklı bir seçenek. Sırt çantası zaten sakıncasız ama belli bir hızın üzerinde kırbaç etkisi yaptığı için mazoşist olmak gerekiyor.
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Üç çantayı aynı anda önermiyorlar, ya sadece yan kullanacaksın ya da sadece arka. Ben çok eşya taşımak zorunda kaldığım için üçünü de takıyorum. Yaaş gittiğim ve gidon topuzlarını güncellediğim için sorun olmuyor. Eğer gidonunuz sallanıyorsa unuttuğunuz şey, gidon topuzlarıdır.

20160727_113023_HDR-01.jpg


asda.jpg
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Üç çantayı aynı anda önermiyorlar, ya sadece yan kullanacaksın ya da sadece arka. Ben çok eşya taşımak zorunda kaldığım için üçünü de takıyorum. Yaaş gittiğim ve gidon topuzlarını güncellediğim için sorun olmuyor. Eğer gidonunuz sallanıyorsa unuttuğunuz şey, gidon topuzlarıdır.

https://lh3.googleusercontent.com/-...dj2XuOgCCo/w2000-o/20160727_113023_HDR-01.jpg

https://i.ibb.co/MchcNL5/asda.jpg

Motor Bajaj boxer galiba. Helal olsun walla. Çok sağlam motor. Modifiye edeceğiz die die piyasada adam gibi bırakmadılar ve mahfettiler güzelim motorları.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst