Tiger 800’den Sonra Hangi Motosiklet?

Katılım
27 May 2022
Mesajlar
44
Merhaba Arkadaşlar,

Tiger’ımı 1 yıldır kullandım ve neredeyse 25.000 km’yi hiç sorunsuz sıkıntısız devirdim. Kullanırken çok keyif aldım.

Şimdi biraz model yükseltmek istiyorum. Sizce hangi motosikleti tercih etmeliyim? Touring ya da yol endurosu gibi motorlara bakıyorum, çoğunlukla Şile, Avrupa yakası arasında kullandığımdan her yolculuğum bir nevi uzun yol gibi oluyor.

Kafamdaki modeller:

1- Tiger 900 GT
2- Africa Twin 1100 L2 L3 L4
3- Yamaha Tracer 900 ya da GT
4- Honda NT1100
5- Honda VFR800X
6- Kawasaki KLZ 1000 Versys
7- BMW F900XR

Başka marka model önerileriniz de olabilir, bu listeden de yorum yapabilirsiniz.

Motosikletimi satın almayı düşünen olursa da şuraya bir link bırakayım:

https://shbd.io/s/YX9i8lsg

Teşekkürler
 

MrJ

Katılım
23 Şub 2015
Mesajlar
311
1000+'ler sınıfı artık gerçekten bir fark yaratması için

Multistrada , Motoguzzi, 1000VERSYS, +++
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
6,384
Aynı ağırlıkta ama daha sportif bir sürüş isteniyorsa Yamaha 900 GT yahut Bmw F900XR , konforum bozulmasın dersen Africa ve Versys tercih edilebilir ama ikiside 250 kg civarı ağırlıklarıyla zorlayabilir..
 
Katılım
3 Şub 2012
Mesajlar
1,250
Tiger 900 gt,BMW f900xr,vercys 1000 yol için en güzel tercihler.
Kalanların bir esprisi ve albenisi bence yok piyasa işi herkeste var ve kalite anlamında birşeyleri eksik.
 
Katılım
24 Şub 2015
Mesajlar
629
Tiger 900 GT her ihtiyaca cevap verip mutlu edecektir. Bunun dışında listede olmayan BMW F850'yi düşünebilirsin. Ben olsam yukardaki listeden alınabiliyorsa Africa L4 olmazsa da Tiger 900 GT yi alırdım.
 
Katılım
4 Haz 2016
Mesajlar
568
Bir Tigerdan sonra ancak başka bir Tiger mutlu edecektir. Tiger 900 Rally GT ya da 1200 GT Explorer.
 
Katılım
27 May 2022
Mesajlar
44
Multistrada, Tourismo Veloce, V100 Mandello, Süper Duke olmaz mı?

Multistrada’ya çok sıcak değilim ısınamadım nedense, İtalyan markaları da biraz macera gibi al sat işleri sıkıntılı benim Tiger’ın bile piyasası zayıf biraz.

Bir yanım artık Honda ya da Yamaha’ya geç bu al sat işlerinde rahat et diyor.

Çok km yapıyorum, dolayısıyla sürekli motosiklet değiştirmem gerekiyor böyle olunca da motoru satmak kolay olması lazım. Bu konu olmasa Tiger’ın sıfırını gözüm kapalı alırdım. Performansı, konforu, hissiyatı, sorunsuzluğu harika. Fakat gel gör ki iş satmaya gelince öyle olmuyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:06 ----------

Anket yapsanız muhtemelen 3-2-7 şeklinde sonuçlanacaktır.

Bunların içinde Kawasaki 1000 hariç hepsinden güçlü olan makine Yamaha, ben tasarımını da beğeniyorum ama yakından hiç görmedim. Tiger ile mukayesede malzeme kalitesi vs nasıldır bilmiyorum.

Africa Twin de bir çok insanın hayali :) ama içimden abartılıyor mu diye düşünmeden de edemiyorum, 1100CC makine yanlış hatırlamıyorsam 102BG 900CC Tracer 117BG, Tiger 95BG

İnsan 1000CC üzeri bir enduroya binip orta sınıf bir enduro performansı bile alamayabilir gibi sanki.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:14 ----------

Aynı durumdayız. Bende ilana koydum ama arayan soran yok :( Tiger 850 Sport ya da Tiger 1050 Sport almayı düşünüyorum. Tabii satılırsa...
Ama motordan da çok memnunum ayrı konu.

https://www.sahibinden.com/ilan/vas...ksesuarli-bakimli-43.000-km-1141998610/detay/

Maalesef piyasa bitik durumda, bu havada 250-300bin borca da girilir mi diye kendimi frenlemek istiyorum ama motoruma binmeye devam etsem 2 senede 100.000’e gelecek o zaman da satmam hepten imkansızlaşacak. İki arada bir derede kaldım.

Sıfır bir NC alayım diyorum bazen, hem az para hem 0 olur diye ama Tiger’dan sonra asla sarmaz, bir önceki motosikletim NC idi, kendimi hiç ikna edemiyorum bu fikre :) yoksa çok güzel 0 faizli kampanyalar var. Hiç biri de sıfır satışlarda takasa yanaşmıyor.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
7,018
İkinci elde değer kaybının en az olması ve kolay satılabilmesi önemli ise; listedeki motosikletlerden sırasıyla Tracer 900 / 900 GT, Africa Twin ve BMW F900XR birini tercih etmek lazım. Bir de bütçeye uygun ise, BMW GS serisi de pek değer kaybetmiyor; makul bir fiyata alınabilen bir GS sonra da makul bir fiyata satılabilir...

Ekleme:

...
Maalesef piyasa bitik durumda, bu havada 250-300bin borca da girilir mi diye kendimi frenlemek istiyorum ama motoruma binmeye devam etsem 2 senede 100.000’e gelecek o zaman da satmam hepten imkansızlaşacak. İki arada bir derede kaldım.
...

Yukarıdakini sonra farkettim; bir alternatif sunayım: Madem Tiger'ınızdan memnunsunuz o zaman değiştirmeyin, bırakın 100.000'i, 200.000 hatra 300.000 km'ye kadar kullanın, parasının hakkını versin, ondan sonra çok uyguna verdiğinizce bile içiniz acımayacak, o aşamada motora vermiş olduğunuz parayı zaten çıkartmış olacaksınız.
 
Son düzenleme:
Katılım
27 May 2022
Mesajlar
44
İkinci elde değer kaybının en az olması ve kolay satılabilmesi önemli ise; listedeki motosikletlerden sırasıyla Tracer 900 / 900 GT, Africa Twin ve BMW F900XR birini tercih etmek lazım. Bir de bütçeye uygun ise, BMW GS serisi de pek değer kaybetmiyor; makul bir fiyata alınabilen bir GS sonra da makul bir fiyata satılabilir...

Ekleme:



Yukarıdakini sonra farkettim; bir alternatif sunayım: Madem Tiger'ınızdan memnunsunuz o zaman değiştirmeyin, bırakın 100.000'i, 200.000 hatra 300.000 km'ye kadar kullanın, parasının hakkını versin, ondan sonra çok uyguna verdiğinizce bile içiniz acımayacak, o aşamada motora vermiş olduğunuz parayı zaten çıkartmış olacaksınız.

Yorum için teşekkür ederim @Cyan son opsiyonu da düşünmüyor değilim tüm ağır bakımları yapmışken 🤔
 
Katılım
14 Ocak 2023
Mesajlar
288
tiger 800 den herkes çok memnun, aklımı karıştırmıyor değil açıkçası piyasasıda bence uçuk bir motosiklet değil bu geri dönüşlere rağmen tek sorun ufaktan yaşı, bu motosikleti bugün alsak sarf malzemelerinden problem yaşar mıyız sizce? Mesela serviste hava filtresi yağ filtresi stokta var mıdır? evet bir sitesi var fakat 150€ bandına takılıyor tr de maalesef örneğin kaza yaptık koruma demiri istiyoruz bulabilir miyiz sizce piyasada yada diğer plastik parçaları vsvs buluruz da didiklemek lazım gibi geliyor bana siz ne diyorsunuz hocam?
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
13,950
tiger 800 halen çok geçirli bir model bu almayı düşündüğün motosiklerden hiçbir farkı yok ben olsam motosikleti değiştirmem üzerine ödeyeceğim farkla ile farklı yerlere gider değişik kültürler farklı coğrafyalar gezerdim
BENDE Afrika var bu gün motosiklet değiştirecek olsam r1200 gs (2017 sonrası) veya k serisi tuning modelleri olurdu bunların dışında motosiklet değştirme bence gereksiz bir masraf olurdu
 
Katılım
24 Ara 2019
Mesajlar
2,048
ben olsam tracer900 gt ye devam ederdim.çünkü piyasası sağlam motorun kendisi baya sağlam donanım vs performansı gidişi sağlam ayrıca 3 silindirden devam etmiş olucaksınız bu detay çok önemli.kolay kolay 3 ten 2 ye düşemezsiniz yada büyük hacim lazım 1290gt vs gibi.1000likleri eliyorum kendimce tabiki 1. sebebi baya baya yakıtı içiyor olmaları 2. sebebibde gücün bir noktadan sonra boka sarması 100 130hp arası ciddi keyif verirken üzeri artık korkutuyor her yerde gaz açılmıyor benzinide cabası.o listedeki tüm motorlar harika zaten sorun yok ama neyden geçtiğiniz çok önemli.tiger 900 de alınabilir ama zaten tiger dan geçiceksiniz çok fark olmazsa aynı motoru satın almış hissine kapılırsınız ondanda çabuk sıkılırsınız.afrika da değerlendirilebilir sürüş şeklinize göre tabi seçerseniz daha çabuk karara bağlarsınız
 
Katılım
27 May 2022
Mesajlar
44
tiger 800 den herkes çok memnun, aklımı karıştırmıyor değil açıkçası piyasasıda bence uçuk bir motosiklet değil bu geri dönüşlere rağmen tek sorun ufaktan yaşı, bu motosikleti bugün alsak sarf malzemelerinden problem yaşar mıyız sizce? Mesela serviste hava filtresi yağ filtresi stokta var mıdır? evet bir sitesi var fakat 150€ bandına takılıyor tr de maalesef örneğin kaza yaptık koruma demiri istiyoruz bulabilir miyiz sizce piyasada yada diğer plastik parçaları vsvs buluruz da didiklemek lazım gibi geliyor bana siz ne diyorsunuz hocam?

Sarf malzemesi sorunu yaşanmıyor o konuda bir sıkıntı yok. Koruma demiri vs onlar da kolay. Fakat kritik bir parça ihtiyacı olursa örneğin şanzımanın içindeki bilmemne dişlisi vs. gibi o eğer ellerinde yoksa 1 ay bekleyebilirsiniz İngiltere’den ürünün gelmesini ama ben böyle bir durumla karşılaşmadım. Standart malzemeler her yerde her zaman bulunuyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:42 ----------

tiger 800 halen çok geçirli bir model bu almayı düşündüğün motosiklerden hiçbir farkı yok ben olsam motosikleti değiştirmem üzerine ödeyeceğim farkla ile farklı yerlere gider değişik kültürler farklı coğrafyalar gezerdim
BENDE Afrika var bu gün motosiklet değiştirecek olsam r1200 gs (2017 sonrası) veya k serisi tuning modelleri olurdu bunların dışında motosiklet değştirme bence gereksiz bir masraf olurdu

Teşekkürler, bu da çok klas bir bakış açısı aslında. Fakat insanoğlu işte, farklılık arıyor :) ama dediğin gibi attığımız taş da ürküttüğümüz taşa değmeli gerçekten.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:45 ----------

ben olsam tracer900 gt ye devam ederdim.çünkü piyasası sağlam motorun kendisi baya sağlam donanım vs performansı gidişi sağlam ayrıca 3 silindirden devam etmiş olucaksınız bu detay çok önemli.kolay kolay 3 ten 2 ye düşemezsiniz yada büyük hacim lazım 1290gt vs gibi.1000likleri eliyorum kendimce tabiki 1. sebebi baya baya yakıtı içiyor olmaları 2. sebebibde gücün bir noktadan sonra boka sarması 100 130hp arası ciddi keyif verirken üzeri artık korkutuyor her yerde gaz açılmıyor benzinide cabası.o listedeki tüm motorlar harika zaten sorun yok ama neyden geçtiğiniz çok önemli.tiger 900 de alınabilir ama zaten tiger dan geçiceksiniz çok fark olmazsa aynı motoru satın almış hissine kapılırsınız ondanda çabuk sıkılırsınız.afrika da değerlendirilebilir sürüş şeklinize göre tabi seçerseniz daha çabuk karara bağlarsınız

Yorum için teşekkür ederim, gerçekten bu 3 silindir olayı fark oluşturuyor. Benzer CC’de bir iki tane 2 silindir motor kullanmıştım, Tiger gibi akıp gidemiyorlardı. Tracer bu anlamda tercih edilesi bazı özelliklere sahip gerçekten. Fakat ergonomisi, konforu, oturuş pozisyonu, sağlamlık ve sorunsuzluğu hakkında hiç fikrim yok.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
4,611
Ne sürmek istiyorsun peki? Listedeki motorların karakterleri farklı farklı. Tiger 800'den çok memnunsan Tiger 900GT Pro mesela güvenli bir seçenek olacaktır. Pırıl pırıl motor.

"Asfaltta basıp gideyim cehennemin dibine kadar uzuncana gezeceğim" diyorsan mesela NT1100 burada benim gözüme kestireceğim motorlar arasında olur. Farklı bir lezzet bakayım diyorsan Moto Guzzi Stelvio çok hoş bir seçenek olur.
F900XR da iyi hoş da, arkaya Dynamic ESA koyuyorsun önde ayarsız amortisör.. ben bu fiyat skalasında bu işi anlamıyorum.

Karışık iş =) Benzer motorlar hepsiyle de güzel güzel gezilir ama işte hepsinin irili ufaklı farklı noktaları var, neye önem verip neye önem vermediğine bağlı.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
5,701
Bu motordan sonra herhalde BMW 1250GS'den aşağısı kesmez. sizin de ufak ufak sarı yelekli amcalardan olma zamanınız gelmiş gibi. :)
 
Katılım
27 May 2022
Mesajlar
44
Ne sürmek istiyorsun peki? Listedeki motorların karakterleri farklı farklı. Tiger 800'den çok memnunsan Tiger 900GT Pro mesela güvenli bir seçenek olacaktır. Pırıl pırıl motor.

"Asfaltta basıp gideyim cehennemin dibine kadar uzuncana gezeceğim" diyorsan mesela NT1100 burada benim gözüme kestireceğim motorlar arasında olur. Farklı bir lezzet bakayım diyorsan Moto Guzzi Stelvio çok hoş bir seçenek olur.
F900XR da iyi hoş da, arkaya Dynamic ESA koyuyorsun önde ayarsız amortisör.. ben bu fiyat skalasında bu işi anlamıyorum.

Karışık iş =) Benzer motorlar hepsiyle de güzel güzel gezilir ama işte hepsinin irili ufaklı farklı noktaları var, neye önem verip neye önem vermediğine bağlı.

Tiger GT Pro her zaman listemin başında ☺ Benim yoğun kullandığım bir güzergahım var, yola çıktığımda rutin olarak 60km git, 60km dön yapıyorum. Şile’nin bir köyünden çıkıp, Polonezköy yolunu kullanarak, 2.köprü üzerinden Levent, Beşiktaş civarına varıyorum, sonra da dönüyorum işte. Bu tabi rutinim.

O yüzden en hep uzun yol yapıyor gibiyim, yolun yarısı virajlı diğer kısmı biraz köprü yolu, çok az da trafik var tabi.

Dağda bayırda, stabilize yolda, çamurda vs. sürmem. Yılda 1-2 kez bir Ege, Akdeniz turu yaparım.

Önceliğim rahat uzayan, konforlu bir motor eğer canım isterse hadi çıkıp Antalya’ya gidelim diyebilecek fakat gündelik kullanımda da “keşke bir scooterim olsaydı” dedirtmeyecek bir motor. Tiger bu özellikleri bire bir karşılıyor neredeyse. Belki 1250’lik bir motor çok daha konforlu olabilir ama şehir içinde de yorabilir.

Ona göre bakıyorum işte :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:47 ----------

Bu motordan sonra herhalde BMW 1250GS'den aşağısı kesmez. sizin de ufak ufak sarı yelekli amcalardan olma zamanınız gelmiş gibi. :)

Nirvana 1250GS olabilir evet ama gerçekten büyük para, henüz riske edebileceğim bir yatırımdan fazlası benim için, belki ekonomik şartlar ülkede raya girerse düşünülebilir ama önümüzdeki yılları pek parlak göremiyorum maalesef 😞
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst