Sym Sym Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Ağu 2006
Mesajlar
252
C.tesi altan motordaydım..3000 bakımım yaptırdım.

ayrıca kenan arkadaşım yanlış hatırlamıyorsam seninde yaşadığın göstergeden ses gelme problemim vardı benimde, taner abi sağolsun öndeki düğmeler yada benzeri bi yerin fişini çekip sorunu halletti. :) artık kontak açılınca içerde fan çalışıyormuş gibi bir ses yok

bakalım zamanla göstergeyle ilgili bi sorun yaşarsam tekrar gidicem ve garantiden bazı gösterge parçalarının değişmesi gerekebilirmiş.

s.s

Evet Adnan doğru, ne yazıkki bazı 2006 model Joyride larda bu sorunla karşılaşılmış. Ama önemli birşey değil garantiden değiştiriyorlar sonuçta fabrika hatası. Tabi göstergen değişince kilometre sayacında sıfırlanacak ona göre, yada tekrar 0 km. motora bineceksin diyebiliriz, ben 4000 de değiştirmiştim şimdi 1500 km deyim .:queen:
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
13
Sevgi ve dostlukla.


Hoş geldin, yankirider Kardeş (şu nick'lere selam vermeye de bir türlü alışamadım ama)

Beklentilerini de, meramını da; "keşke demek istemiyorum" diyerek, endişelerini de iyi ifade etmişsin.

Henüz taze bir gts'ci olarak, "nedir bu makinenin durumu?" diye soranlara, haddimi bilmezlik edip, hüküm verme, racon kesme yanlışına düşmek istemem ama; bahsettiğin, Kanuni'nin Hussar 125'ini bir yıl, sonrasında yine Kanuni'nin Bobcat 150'sini iki yıl kullanmış biri olarak, sessiz kalmamın, hem kendime, hem de sana haksızlık olacağını düşünerek, acizane tecrübelerimi paylaşmak isterim.

Her açıdan Hussar'la kıyaslanamayacak kadar nitelikli bir makine olan, 150'lik Taiwan yapımı Bobcat'ten sonra, seninle benzer endişeleri yaşayarak tercih ettim gts'yi.

Ama çok şükür ki, hem beklentilerime cevap bulduğumu, hem de endişelerimin yersiz olduğunu, rahatlıkla söyleyebilirim.

Kullanan arkadaşlar arasında, son hızıyla ilgili bazı "keşke"ler varsa da, otobanda dahi, hızla akan trafiğe tutunmada bir sorun yaşamadığını ifade etmeliyim.

Yine bazı detay kusurlarına rağmen, 250'lik scooter'ların en yakışıklısı olduğunu düşünüyorum.

Daha uzun uzun yazmak mümkün ama işini o kadar da kolaylaştırmak istemiyorum. Şahsen ben karar verme aşamasındayken, bilgi sahibi olabilmek için, şimdilerde 131 sayfaya ulaşmış forumu, saatlerce baştan aşağıya okumak zorunda kaldıydım.

Merak ettiğin pek çok şeyin (hatta hepsinin ve daha fazlasının) cevabı önceki sayfalarda var. Yazılanları dikkatle oku, kafandaki şüpheler dağılsın.

Ama bunu yaparken, 'boş geyik' diyerek, arkadaşlarımızın heyecanlarını, coşkularını, kırgınlıklarını, yanı duygularını ortaya koydukları; tereddütsüz ve cömertçe kendilerini bize anlattıkları bölümleri atlama, onları da oku.

Bu noktada itiraf etmeliyim ki, başlangıçta bilgi sahibi olmak, doğru karar verebilmek için girdiğim forum, bir süre sonra bende aidiyet duygusu oluşturdu. Hiç yazmadım önceleri, sadece okudum. Hatta motoru aldıktan sonra bile, bir kaç hafta sessiz kaldım.

Grubun bir hikayesi var, kâh mutlu eden, kâh hüzünlendiren.

İlk sayfalarda görmeye hep alıştığımız bazı arkadaşlar aramızda yoklar şimdi. Hiç tanışmadık, hiç konuşmadık, ama ben onlara çok alışmıştım.

Ve şimdi onların yokluğunda ortalığı derin bir terkedilmişlik havası kaplıyor. Nerelerdeler, neler yapıyorlar, doğrusu ben çok merak ediyorum. Grubun da katkılarıyla gts’me kavuştuktan sonra aklımda kalan tek ‘keşke’ arkadaşlarla ilgili; 'keşke' hâlâ buralarda olsalardı, geyik bile yapsalardı biz razıydık.

Bu işler böyledir. Bazen sohbet uzar gider, başka mecralara akar. Ama 'muhabbet ehli', keçiboynuzu misali 'tonlarca lakırdı' arasında, bir gram balı bulur, alır.

Dilerim öyle olmuştur.

Sevgi ve dostlukla.
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
637
Sevgi ve dostlukla.


Hoş geldin, yankirider Kardeş (şu nick'lere selam vermeye de bir türlü alışamadım ama)

Beklentilerini de, meramını da; "keşke demek istemiyorum" diyerek, endişelerini de iyi ifade etmişsin.

Henüz taze bir gts'ci olarak, "nedir bu makinenin durumu?" diye soranlara, haddimi bilmezlik edip, hüküm verme, racon kesme yanlışına düşmek istemem ama; bahsettiğin, Kanuni'nin Hussar 125'ini bir yıl, sonrasında yine Kanuni'nin Bobcat 150'sini iki yıl kullanmış biri olarak, sessiz kalmamın, hem kendime, hem de sana haksızlık olacağını düşünerek, acizane tecrübelerimi paylaşmak isterim.

Her açıdan Hussar'la kıyaslanamayacak kadar nitelikli bir makine olan, 150'lik Taiwan yapımı Bobcat'ten sonra, seninle benzer endişeleri yaşayarak tercih ettim gts'yi.

Ama çok şükür ki, hem beklentilerime cevap bulduğumu, hem de endişelerimin yersiz olduğunu, rahatlıkla söyleyebilirim.

Kullanan arkadaşlar arasında, son hızıyla ilgili bazı "keşke"ler varsa da, otobanda dahi, hızla akan trafiğe tutunmada bir sorun yaşamadığını ifade etmeliyim.

Yine bazı detay kusurlarına rağmen, 250'lik scooter'ların en yakışıklısı olduğunu düşünüyorum.

Daha uzun uzun yazmak mümkün ama işini o kadar da kolaylaştırmak istemiyorum. Şahsen ben karar verme aşamasındayken, bilgi sahibi olabilmek için, şimdilerde 131 sayfaya ulaşmış forumu, saatlerce baştan aşağıya okumak zorunda kaldıydım.

Merak ettiğin pek çok şeyin (hatta hepsinin ve daha fazlasının) cevabı önceki sayfalarda var. Yazılanları dikkatle oku, kafandaki şüpheler dağılsın.

Ama bunu yaparken, 'boş geyik' diyerek, arkadaşlarımızın heyecanlarını, coşkularını, kırgınlıklarını, yanı duygularını ortaya koydukları; tereddütsüz ve cömertçe kendilerini bize anlattıkları bölümleri atlama, onları da oku.

Bu noktada itiraf etmeliyim ki, başlangıçta bilgi sahibi olmak, doğru karar verebilmek için girdiğim forum, bir süre sonra bende aidiyet duygusu oluşturdu. Hiç yazmadım önceleri, sadece okudum. Hatta motoru aldıktan sonra bile, bir kaç hafta sessiz kaldım.

Grubun bir hikayesi var, kâh mutlu eden, kâh hüzünlendiren.

İlk sayfalarda görmeye hep alıştığımız bazı arkadaşlar aramızda yoklar şimdi. Hiç tanışmadık, hiç konuşmadık, ama ben onlara çok alışmıştım.

Ve şimdi onların yokluğunda ortalığı derin bir terkedilmişlik havası kaplıyor. Nerelerdeler, neler yapıyorlar, doğrusu ben çok merak ediyorum. Grubun da katkılarıyla gts’me kavuştuktan sonra aklımda kalan tek ‘keşke’ arkadaşlarla ilgili; 'keşke' hâlâ buralarda olsalardı, geyik bile yapsalardı biz razıydık.

Bu işler böyledir. Bazen sohbet uzar gider, başka mecralara akar. Ama 'muhabbet ehli', keçiboynuzu misali 'tonlarca lakırdı' arasında, bir gram balı bulur, alır.

Dilerim öyle olmuştur.

Sevgi ve dostlukla.

Valla yine cok güzel yaşmışın. :cat: Akadaşımızada 131 sayfayı es gecip sadece arkadaşlıkları pekiştiren sohbetlere boş sohbetler denmemesi gerektiğini cok iyi belirtmişsın.:wiinkk:
İlk sayfalarda görmeye alıştğımız ama şimdi yokluklarına alışamadığımız arkadaşlarıda cok güzel onure etmişşsin. Bir coğumuz onların sohbetleri tavsiyesi sayesinde Sym alma kararımızı verdik.
Thai konusunada söyle bir misal verelim. Bir sabah size hep örnek ve destek olan Babanız sabah birdenbire o güne kadar hiç kızmamışken o gün suratınıza tokadı patlatıyor. Nedendir anlam veremiyorsunuz
Tabi şok oluyorsunuz. Çoğu arkadaşın şaşkınlığıda belki o yüzdendir. Herkes kendince fikir üretiyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Haz 2006
Mesajlar
176
Thai ye katılıyorum, marka kölesi olmamak lazım. Ben sağlam bir Apple-Macintosh hastasıyımdır. 1987 den beri her tür makina ve işletim sistemi kullandım ve bu marka kadar iyisi şu anda yok fikrimce. Ancak ne kadar hastası olsamda problemli olduğu noktaları forumlarda hep taştıştık.
Bizim makinalar evet B tipi ve fiyatı 7.500 YTL, A tipi italyan ve japon makinalar ise 10.000 YTL, yani kaba mantıkla kalite oranı 3/4. Bence kabul edilebilir bir oran.
Eski motorum 150ZAT 5.000 km tık demeden çalıştı, ama forumlara bakın gün yüzü görmedim diyen kullanıcılar var. Bu iş birazda şans işi. SYM leri uzun zamandır takip ediyorum ve bilerek aldım, Thai ve Zühtüpaşa ile çok konuştuk, burda yazdıklarını daha önce anlattılar, açıkçası ben burda bazı arkadaşlar gibi panik olunacak bir durum görmedim. Eğer bakımlarınızı doğru yaptırırsanız makina sizi üzmez, bu arada Thai nin makineleri sert kullandığı bilinen bir gerçek. Ben GTSem ile çok uzun sorunsuz bir birliktelik geçireceğime inanıyorum.
Thai hakkındaki ithamlara gelince, biz birbirimizi tanıyoruz öle abuk subuk laflara bakmayız, hocam sende takma kafanı boşver.
Ne yazıkki burda bilgilerini tecrübelerini paylaşan sevdiğimiz dostlarımız küstürüldü ve artık onları göremiyoruz. Bu sebeptende ne yazıkki bazı konularda amerikayı yeniden keşfetmek gerekebiliyor


Not: Sevgili arkaşım Thai şu nickimi doğru yazın yahu, Zühtüpaşa tamam ihtiyar ama sana ne oluyor anlamadım???
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Tem 2006
Mesajlar
201
herkese slm


pazargünü moto gp den vazgecip , masukiye gittim . mükemmel bir yer herkese tavsiye ederim , sabah 8 de cıktık 10:30 eksiksiz bir köy kahvaltısından sonra

masukiye den yaklasık 20 km yukarıda karlı tepeye cıktık . etraf bembeyazdı. otelin teleferigi ile karlıtepe zirveye cıktık.






oglen yemegi icin tekrar asagı indik bizi bekleyen nefis kasar peynirli balık ve kasar peynirli mantarları hic düsünmeden mideye indirdim






saat 6 gibi masukiyeden cıktık .. bir haftasonu bizde boyle bir geziye gidebiliriz... gercekten görülmesi gereken bir yer..

@ yankirider
2 ay önce piaggio x8 x9 alacakken sym ile tanıstım hosuma gitti ve aldım iki hafta sonra burgman cılarla canakkale ye gittim. burmana göre rampalarda (tek olmama ramen) devir dusuklugu gordum .. okadar da olsun artık 400 lük makineye ramen performans cok iyidi . bu hafta masukiye gittim benden daha dusuk motorlar oldugu icin onlara uymak zorunda kaldım , benim icin rahat bir gezi oldu diyebilirim . tam bir uzunyol motoru... deneme surusu yapmanı tavsiye ederim .
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
57
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Resimler süper.Haftaya burayamı gitsek.İki hafta üst üste aynı yer seni bozarmı?
Ağva veya şilede olabilir
 
Katılım
16 Nis 2006
Mesajlar
137
Selamlar ,dostlar ben bir yıldır üyeyim sym mi aldıktan sonra buldum burayı.ama daha 2 aylık üyelerden bile mesaj sayım azdır.Nedense bizler üstü kapalı konuşmayı pek severiz,kızım sana söyleyim gelinim sen anla mantığımız çoktur ve dinlemek bir sanattır.Musis kardeş sözüm size:Ben açık konuşuyorum,İMA etmiyorum.Evet boş konuşma çok forumda,131 sayfanın kaç sayfası teknik paylaşım??bize ne kazandırır 2 kişinin anladığı şeyin burda yazılması?Kimsenin yazdığı yazıya lafım yok ancak 2li özel konuların yada sohbet tarzı konuşmaların yeri bence özel msj.dır.Acaba ben özeli kullanmasam 1000mesaj olurmuydu yazdıklarım diye düşündüm bak şimdi:)!!13000 yol yaptım kaç kişi yaptı bunu sym ile??sorunumdan uzun uzun bahsettim,1 kişi hariç soran, merak eden, ilgilenen olmadı,evet dostlar 10000e kadar herşey güzel dendi...
Bakımlarını yaptırınca sorun olmaz diye kural yoktur,kimse malına kötüde demek istemez ama ben varsa sorun yerden yere vururum işte.Buarada bende bakımlarını çok itinalı ve masrafdan kaçınmadan yaptırdım.motul yağ kullanıyorum aldığımdan beri vs.oldu ama!
sym fabrikası ile yazışmalarım oldu yurt dışındaki fransız menşeili sym kulublerinede üyeyim,yazayım burdan paylaşayım dedim,sonradan neme lazım sym ye laf konuşulmaz diye düşünüp duraksadım,sanki değer verilecekmi?
İmalı geyik dokundurmaları olacak.Amaç hoş vakit geçirip bilgi paylaşmak forumlarda,eğer sohbet isteniyorsa sym cafe başlığı olsa?yada malüm Sym .... başlığı.
slm/syg. Uluçreis
 
Katılım
26 Haz 2006
Mesajlar
99
teksavasci harika bir gün geçirmişiniz resimler harika vallahi kıskandım
yawwww keşke ben de gelebilseydim
inşallah haftaya giderseniz
gelmek isterim :queen:
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
57
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sanırım bende hata var.Kendimi düzeltene kadar süresiz olarak kendimi forumdan uzaklaştırıyorum.Cebim ve msn'im olan arkadaşlarla gezi için görüşürüz.

Kendinize iyi bakın

Sevgiler
 
Katılım
25 Mar 2007
Mesajlar
25
Cumartesi günü Maslakta gümüş rengi bir vs 150 gördüm, o senmiydin bilmiyorum ama motorun çok güzel bir görünümü vardı, açıkcası resimlerde o kadar belli olmuyormuş. güle güle kullan motorunu gerçekten çok şık :rendeer:


atlas selamlar, cumartesi maslakta ben vardım gümüş Vs150 ile :) muhtemelen beni görmüş olabilirsin, öğlen saatlerinde ya levent maslak yolunda yada Atatürk sanayi civarındaydım..
 
Katılım
7 Haz 2006
Mesajlar
375
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ne yalan söyleyeyim hepiniz çocukdan betersiniz...
kendi fikirlerimiz yazayım...
@thai
çok güzel bir laf vardır "ağzı olan konuşuyor". herkes kendi fikrini iyi ya da kötü beyan edecek. hoşuna gider ya da gitmez. makinalar problemli midir değil midir ? zamanla göreceğiz. bu şekilde ben ayrılıyorum gibi yazılar yersiz. nedir bu alınganlık anlamadım.

@ünsal
kardeşim tabi ilgilenilecek senin probleminle. bu "şekilde kimse benimle ilgilenmiyor" diye kişisel olarak algılarsanız, sonucun bu şekilde olması normal.

@musis
sana yazacak kelime bulamıyorum.

velhasıl kelam bende küstüm. yazmıyorum kardeşim artık. nedir bu yaw, anaokulundaki çocuklar gibisiniz. ayıptır....
geyik her zaman oldu her zaman olacak.... kaçınılmaz dozajını iyi ayarlamak gerekir. bence buradaki ortam gayet seviyeli bir şekilde gidiyor....
 
Katılım
26 Mar 2007
Mesajlar
103
Günaydın herkese...

Rookie_Master selamlar... Dün uzun uğraşlar sonucu beyaz ampulu takabildim.. Senin uğraştığın yerden ulaşamadım daha doğrusu kancayı açamadım aynı şekilde.. Bende üşenmedim kafa grenajı söktüm komple :) aslında korkuda yok değildi nasıl toparllıcam die ama onuda becerdim.. ama çok komplike bişey yapmışlar hem zaman alıyo hemde dikkat istiyo zarar vermemek için.. uğraşmayı seviyosan vede boş vaktin olursa sökmeyi deneyebilirsin sende yada usta ellere bırakmayı seçebilirsin.. karar senin.. ben taktım beyaz ampulu gayet hoş bi görüntü oldu :) bittikten sonraki keyfi de malum hiçbişeye değişilmez.. Şimdiden allah kolaylık versin..

kendin uğraşıcaksan tarif edebilirim..
 
Katılım
7 Haz 2006
Mesajlar
375
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
sis lambalarına mı takıldı bu beyaz ampül. markası nedir ? kaç watt dır. ışıkta nasıl bir değişim yaptı. ben bir de havalı korna taktırmak istiyorum. biraz aksesuarım var hepsini bir arada yaptırmak istiyorum. kafa grenajını biraz uğraşıp sökebilirim. o yüzden ampülleri kendim de takabilirim diye düşünüyorum. marka model bir de fiyat verirseniz bakayım....
bu arada iridyum ile normal bujinin farkı nedir birisi söyleyebilir mi ?
 
Katılım
25 Mar 2007
Mesajlar
25
yakıt kapasitesi & forum

herkese selamlar,

yaklaşık 3 haftadır Vs150 kullanıyorum. Benzin sarfiyatı ve depo hacmi ile ilgili birkaç sorum olacak. Şu anda 250 km ye gelmek üzereyim ve depomu iki kere full ledim. İkisindede 14 YTL ödeyerek yaklaşık 4,5 Lt benzin aldım. İlkinde 100km ikinci depoda 120 km yaptım. Yakıt göstergesinde ibre "e" ye gelir gelmez benzin aldım.
1)Depo hacmi 7.5 Lt ise ben 4,5Lt benzin alarak depo fulleniyor, bu nasıl oluyor?
2)Yedek depo var mıdır? Varsa yedek depoya geçiş nasıl oluyor?
3)Ve 120km bir depoyla(gerçi depoda 3Lt varken benzin almış gözüküyor) normal mi?
4)Rodaj süresindeyim, arabadaki mantık olan ilk 2-3 depo fazla yakar mantığı motorlar için de geçerlimidir?
5)Depoyu ağzına kadar doldurmak zararlı diye duydum doğrumudur, doğruysa zararı nedir?
6)İlk bakım ne zaman yapılır? (konu ile alakasız oldu kusura bakmayın)

cevaplarınız için şimdiden teşekkürler...

forumda yaşanan olaylarla ilgili düşünceme gelince;
Şimdiye kadar aktif olarak katılmasamda başından beri forumun tek tek her sayfasını okuyarak bugüne kadar geldim. Ve bu aralar forumda yaşanan olumsuzlukları takip ediyorum. Kanımca herkes yaşadığı problemleri ve tecrübeleri foruma yansıtmalı ki yeni kullanıcılar (benim gibi) teorik olarak olumlu ya da olumsuz bilgi sahibi olabilsin. Arabalar ile bilgi sahibi biri olarak diyorumki sonuçta elektronik aksamlardan bahsediyoruz, kesinlikle herşey 4/4 lük olmayabilir arızalar çıkabilir..biraz da şans işi... Ve unutmayalım kullanımdan kullanıma çok şey değişir...

Son olarak herkes saygı çerçevesi içinde eleştiri/yorum yapabilir ama kimsenin forum dışına çıkarak özellikle benim gibi yeni başlayanları etkileme hakkı olmamalı, sonuçta burası bir bilgi paylaşım, yeni arkadaşlar edinme yeni tecrübeler kazanma yeridir...

"Bundan sonra yorum yazmayacağım" diyen arkadaşlar; sonuçta karar sizin ama unutmayın forum bir hobi&eğlence amaçlı yer, alınıp/gücenmeyin, bazı şeyleri duymamazlıktan gelin... yorumlarınıza devam edin ki ayrılıkların sık gerçekleşmeye başladığı bu aralar, daha fazla kopma olmasın yoksa sonu pek hayra alamet olmaz, evli evine köylü köyüne gider forum kapanır olay biter.....

not:biraz uzun yazı oldu kusura bakmayın...kimseyi fazla sıkmak istemem...
 
Katılım
26 Mar 2007
Mesajlar
103
sis lambalarına mı takıldı bu beyaz ampül. markası nedir ? kaç watt dır. ışıkta nasıl bir değişim yaptı. ben bir de havalı korna taktırmak istiyorum. biraz aksesuarım var hepsini bir arada yaptırmak istiyorum. kafa grenajını biraz uğraşıp sökebilirim. o yüzden ampülleri kendim de takabilirim diye düşünüyorum. marka model bir de fiyat verirseniz bakayım....
bu arada iridyum ile normal bujinin farkı nedir birisi söyleyebilir mi ?

kısa far ampulünü değiştim ben sisleri değişmedim özellikle.. sebebi de sis lambalarının yapılma amacı olan sisli havaya yakalanırsam sis bulutunun içinde beyaz ampuller pek de dikkat çekici olmaz sarı ışık daha belirgin olacağı içindir. markası da intek modeli de bizim ampuller h7 koduyla satılıyo çiftine 25 ytl verdim birisi yedek olarak kaldı.. görüntü olayıda beyaz ışık gayet hoş gece de sarı ampullere göre daha net görüş ve görünürlük :)

Bu arada sis lambalarınıda değişmek isteyen olursa kodu h27 öğrendim onu da :)
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Haz 2006
Mesajlar
375
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
sağol alien
bende xenon var orada. ben sisleri değiştirmeyi düşünüyorum. sebep uzun farlar sarı zaten, olası siste onu kullanırım.
bu arada kapalı hava filtresi bakınıyorum (performans denilen türden) motor için ama hiç denk gelmedi. var mı hiç alakadar olan...
 
Katılım
3 Tem 2006
Mesajlar
201
Resimler süper.Haftaya burayamı gitsek.İki hafta üst üste aynı yer seni bozarmı?
Ağva veya şilede olabilir

merhabalar

hafta olması biraz yorar tabi ... daha sonraki haftalarda gidebiliriz .. ama sile agva bende varım ...
ayrıca 1-2 haziran tarihinde 2.kapıdag motorfestivali var, oraya gitmeyi düsünüyorum butun sitelerden katılım olacak güzel olacagını düsünüyorum ..
bizde sym ciler olarak bir grup halinde gidebiliriz yada mt ile beraber gidebiliriz..
http://moto.kapidag.com/
http://www.motosiklet.net/forum/fes...-haziran-2007-kapidag-motosiklet-senligi.html



http://moto.kapidag.com/
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Ağu 2006
Mesajlar
252
atlas selamlar, cumartesi maslakta ben vardım gümüş Vs150 ile :) muhtemelen beni görmüş olabilirsin, öğlen saatlerinde ya levent maslak yolunda yada Atatürk sanayi civarındaydım..

evet maslaktan levente doğru giderken gördüm, hatta ne bunun markası diye bayağı bi yaklaşmıştım :) dediğim gibi yandan ve arkadan çok şık duruyor motor. :cat:

herkese selamlar,

yaklaşık 3 haftadır Vs150 kullanıyorum. Benzin sarfiyatı ve depo hacmi ile ilgili birkaç sorum olacak. Şu anda 250 km ye gelmek üzereyim ve depomu iki kere full ledim. İkisindede 14 YTL ödeyerek yaklaşık 4,5 Lt benzin aldım. İlkinde 100km ikinci depoda 120 km yaptım. Yakıt göstergesinde ibre "e" ye gelir gelmez benzin aldım.
1)Depo hacmi 7.5 Lt ise ben 4,5Lt benzin alarak depo fulleniyor, bu nasıl oluyor?
2)Yedek depo var mıdır? Varsa yedek depoya geçiş nasıl oluyor?
3)Ve 120km bir depoyla(gerçi depoda 3Lt varken benzin almış gözüküyor) normal mi?
4)Rodaj süresindeyim, arabadaki mantık olan ilk 2-3 depo fazla yakar mantığı motorlar için de geçerlimidir?
5)Depoyu ağzına kadar doldurmak zararlı diye duydum doğrumudur, doğruysa zararı nedir?
6)İlk bakım ne zaman yapılır? (konu ile alakasız oldu kusura bakmayın)

cevaplarınız için şimdiden teşekkürler...

forumda yaşanan olaylarla ilgili düşünceme gelince;
Şimdiye kadar aktif olarak katılmasamda başından beri forumun tek tek her sayfasını okuyarak bugüne kadar geldim. Ve bu aralar forumda yaşanan olumsuzlukları takip ediyorum. Kanımca herkes yaşadığı problemleri ve tecrübeleri foruma yansıtmalı ki yeni kullanıcılar (benim gibi) teorik olarak olumlu ya da olumsuz bilgi sahibi olabilsin. Arabalar ile bilgi sahibi biri olarak diyorumki sonuçta elektronik aksamlardan bahsediyoruz, kesinlikle herşey 4/4 lük olmayabilir arızalar çıkabilir..biraz da şans işi... Ve unutmayalım kullanımdan kullanıma çok şey değişir...

Son olarak herkes saygı çerçevesi içinde eleştiri/yorum yapabilir ama kimsenin forum dışına çıkarak özellikle benim gibi yeni başlayanları etkileme hakkı olmamalı, sonuçta burası bir bilgi paylaşım, yeni arkadaşlar edinme yeni tecrübeler kazanma yeridir...

"Bundan sonra yorum yazmayacağım" diyen arkadaşlar; sonuçta karar sizin ama unutmayın forum bir hobi&eğlence amaçlı yer, alınıp/gücenmeyin, bazı şeyleri duymamazlıktan gelin... yorumlarınıza devam edin ki ayrılıkların sık gerçekleşmeye başladığı bu aralar, daha fazla kopma olmasın yoksa sonu pek hayra alamet olmaz, evli evine köylü köyüne gider forum kapanır olay biter.....

not:biraz uzun yazı oldu kusura bakmayın...kimseyi fazla sıkmak istemem...

1- ibrenin "e" ye gelmesi benzinin bittiğini değil bitmeye yakın olduğunu gösterir. Bu da en az 1-2 lt daha benzinin var demektir. 7.5 lt yedek depo dahildir. Benzin bitti göstergesi yandıktan sonra yedekte 1-1.5 lt daha benzin kalır.
2- yedek depoya geçiş diye bişey yok, hepsi birarada.
3- Benzin sarfiyatın çok iyi bence, benimki 100 km de 4.12 lt yakıyor.
4- kendi tecrübeme göre hayır, benim motor rodajda ne yakıyorsa şimdi de okadar yakıyor. Hatta rodajda fazla hızlı kullanmadığım için daha bile fazla gidiyordu.
5- bu konuda fikrim yok.
6- ilk bakım 300 km de yapılır. kitapçıkta yazar zaten iyi oku onları.

motorunu iyi günlerde kullanman dileğiyle,

herkese saygılar, sevgiler

Kenan.
 
Katılım
25 Mar 2007
Mesajlar
25
evet maslaktan levente doğru giderken gördüm, hatta ne bunun markası diye bayağı bi yaklaşmıştım :) dediğim gibi yandan ve arkadan çok şık duruyor motor. :cat:


şimdi hatırladım tam opeti geçtikten sonra sıkışık trafikte solumdan geçtin hatta arkanda biri vardı yanlış hatırlamıyorsam, SYM olduğu için dikkatimi çekti.

bu kadar hızlı cevaplama için teşekkürler...
 
Katılım
16 Mar 2007
Mesajlar
11
vs 150

atlas selamlar, cumartesi maslakta ben vardım gümüş Vs150 ile :) muhtemelen beni görmüş olabilirsin, öğlen saatlerinde ya levent maslak yolunda yada Atatürk sanayi civarındaydım..

CAN.YURDAKUL arkadaşım selam,

Mümkünse bi kaç soru soracağım sana.

1- Fanın sesi biraz fazla gelmeye başladı bende sende de aynı ses varmı?
2-Bide gaza biraz ani yüklenince çok bağırıyo bu cihaz sanki amerikan arabası gibi

Şimdiden teşekkürler

herkese selamlar,

yaklaşık 3 haftadır Vs150 kullanıyorum. Benzin sarfiyatı ve depo hacmi ile ilgili birkaç sorum olacak. Şu anda 250 km ye gelmek üzereyim ve depomu iki kere full ledim. İkisindede 14 YTL ödeyerek yaklaşık 4,5 Lt benzin aldım. İlkinde 100km ikinci depoda 120 km yaptım. Yakıt göstergesinde ibre "e" ye gelir gelmez benzin aldım.
1)Depo hacmi 7.5 Lt ise ben 4,5Lt benzin alarak depo fulleniyor, bu nasıl oluyor?
2)Yedek depo var mıdır? Varsa yedek depoya geçiş nasıl oluyor?
3)Ve 120km bir depoyla(gerçi depoda 3Lt varken benzin almış gözüküyor) normal mi?
4)Rodaj süresindeyim, arabadaki mantık olan ilk 2-3 depo fazla yakar mantığı motorlar için de geçerlimidir?
5)Depoyu ağzına kadar doldurmak zararlı diye duydum doğrumudur, doğruysa zararı nedir?
6)İlk bakım ne zaman yapılır? (konu ile alakasız oldu kusura bakmayın)

cevaplarınız için şimdiden teşekkürler...

forumda yaşanan olaylarla ilgili düşünceme gelince;
Şimdiye kadar aktif olarak katılmasamda başından beri forumun tek tek her sayfasını okuyarak bugüne kadar geldim. Ve bu aralar forumda yaşanan olumsuzlukları takip ediyorum. Kanımca herkes yaşadığı problemleri ve tecrübeleri foruma yansıtmalı ki yeni kullanıcılar (benim gibi) teorik olarak olumlu ya da olumsuz bilgi sahibi olabilsin. Arabalar ile bilgi sahibi biri olarak diyorumki sonuçta elektronik aksamlardan bahsediyoruz, kesinlikle herşey 4/4 lük olmayabilir arızalar çıkabilir..biraz da şans işi... Ve unutmayalım kullanımdan kullanıma çok şey değişir...

Son olarak herkes saygı çerçevesi içinde eleştiri/yorum yapabilir ama kimsenin forum dışına çıkarak özellikle benim gibi yeni başlayanları etkileme hakkı olmamalı, sonuçta burası bir bilgi paylaşım, yeni arkadaşlar edinme yeni tecrübeler kazanma yeridir...

"Bundan sonra yorum yazmayacağım" diyen arkadaşlar; sonuçta karar sizin ama unutmayın forum bir hobi&eğlence amaçlı yer, alınıp/gücenmeyin, bazı şeyleri duymamazlıktan gelin... yorumlarınıza devam edin ki ayrılıkların sık gerçekleşmeye başladığı bu aralar, daha fazla kopma olmasın yoksa sonu pek hayra alamet olmaz, evli evine köylü köyüne gider forum kapanır olay biter.....

not:biraz uzun yazı oldu kusura bakmayın...kimseyi fazla sıkmak istemem...

CAN. YURDAKUL arkadaşım,

Bildiklerimi biraz paylaşayım seninle .
Öncelikle bu motorum deposu galiba 6 litre.Ben ilk aldığınma 12 ytl ile full dolmuştu.Sonra onun üstüne 18 ytl daha benzin aldım toplamda 30 ytl yaptı ve 290 km gittim , yaptığım hesaba göre 104 kuruş yakıyor.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst