Suzuki Türkiye fiyatları Japon yenine endekslemiş. Motorun fiyatı artık 27500 TL. Bu saatten sonra sıfır almak isteyen çıkar mı merak ediyorum. Euro'ya çevirirsek 12800 € yapıyor. Örneğin rakibi sayılabilecek Kawasaki ER6N ABS'linin fiyatı 8900 €. V-Storm'lar BMW fiyatına çıkmış. Suzuki ne yapmaya çalışıyor anlamıyorum.
98 BG gücünde bir motorun gücünün tamamını kullanmak isterseniz fazla yakması çok normal. Bildiğim kadarıyla 98 Bg Fazer da bu kadar yakıyor. Bunlar SS'den devşirme yüksek devirli makinalar olduklarından vites oranları da diğerlerine göre nispeten kısa ve sürekli maksimum güç devirlerine yakın devirlerde geziyorlar. Mesela GSR maksimum torkunu bile 9600 dev/dak da veriyor ki bu pek çok motorum maksimum güç devrinin bile üzerinde bir değer. Motor en iyi gitme hissini de maksimum torkta verdiğinden o devirlere çıkmayı teşvik ediyor ve bu da çok yaktırıyor.
İşin özeti, hangi araç olursa olsun gaza ne kadar çok basarsanız o kadar çok yakar ve ne kadar güçlüyse yine o kadar çok yakar.
98 BG gücünde bir motorun gücünün tamamını kullanmak isterseniz fazla yakması çok normal. Bildiğim kadarıyla 98 Bg Fazer da bu kadar yakıyor. Bunlar SS'den devşirme yüksek devirli makinalar olduklarından vites oranları da diğerlerine göre nispeten kısa ve sürekli maksimum güç devirlerine yakın devirlerde geziyorlar. Mesela GSR maksimum torkunu bile 9600 dev/dak da veriyor ki bu pek çok motorum maksimum güç devrinin bile üzerinde bir değer. Motor en iyi gitme hissini de maksimum torkta verdiğinden o devirlere çıkmayı teşvik ediyor ve bu da çok yaktırıyor.
İşin özeti, hangi araç olursa olsun gaza ne kadar çok basarsanız o kadar çok yakar ve ne kadar güçlüyse yine o kadar çok yakar.