Suzuki Suzuki DL 650 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
18 Eyl 2005
Mesajlar
168
Merhaba,

Düşündüğüm modeller arasında Dl650-Vstrom da var.Dolu depoyle 212kg ağırlığa sahip dolayısıyla hafif bir motor değil ve büyük bir cüssesi var.Öğrenmek istediğim;

Yoğun olarak trafikte kullancağım bir motor olarak Dl-650,ağırlık ve cüssesine göre trafikte yeterince pratik ve kıvrak olabiliyor mu?Bmw f650gs kullandım DL'ye göre daha hafif bir motor ve düşük hızlarada kıvraklık ve manevra olara gayet yeterli geldi.Forumda trafikteki kullanım için pratik diyenlerde var yorucu diyenlerde.BmwF650gs ile kıyaslayarak yorum yapabilirmisiniz.

Teşekkürler...
 
Katılım
2 Nis 2006
Mesajlar
44
Merhaba Tamer,
Öncelikle kullanacağın yer, sürekli olarak trafikte ve şehir içinde ise zaten 650 cc makina almak çok mantıklı değil. Dolayısı ile 650 cc motorun hangisi trafikte daha rahat kullanılır sorusu ilginç. :):)

Bilgim dahilinde cevap vereyim;
F650 nin ağırlığı ile DL nin ağırlığı arasındaki fark dolu depo ile yaklaşık 20 kg. Bu ağırlık topcase in içinin dolu yada boş olması kadar bir fark yaratır ki bu da dert değil. :)

Trafikte kullanıp kullanamayacağın motorun ağırlığından çok, motorun genişliği, dengesi ve manevra kabiliyeti ile ilgili. Tabii senin fiziksel yapınla da.

Ben, hergün 30 km yolu şehir içinde trafikte DL ile geçiriyorum. Yorucu olup olmadığının farkında bile değilim.

Ancak F650 dl ye göre sele yüksekliği olarak alçak, genişlik olarakta dar bir makina. Dolayısı ile şehir içinde daha rahat kullanılabilir gibi geliyor.

Bu tip makinaların artıları ve eksileri uzun yolda ortaya çıkar ve uzun yol kıyaslamasında zaten aynı klasmanda olmayan makineler bunlar. F650 daha alt seviyede bir makina dolayısı ile şehir içinde kullanılabilir :):):)
 
Katılım
25 Ocak 2006
Mesajlar
91
Merhaba Tamer, sana bende elimden geldiğince yardımcı omak isterim. Ben DL 650'mi hergün Kozyatağı Taksim arasında kullanıyorum. Rotamı sana kısaca anlatmak isterim, Kozyatağı, Mecidiyeköy, Şişli, Taksim, öğleden sonra da Bakırköy v.s. gibi şehir içinde dolaşıyorum. Rotamı okuduysan İstanbul trafiğinin en yoğun olduğu semtlerden geçiyorum, ve DL'min bu sıkışık trafikte hiç beni rahatysız etmiyor. Buarada boyum 188 cm kilom da 100 civarı. Ayrıca kiminle konuşsam 650 GS'in titreşiminin 10/1 yok diyorlar. Uzun yolda ise Roland'a katılıyorum 650 GS'i DL ile karşılaştırmamak lazımdır. Farklı kulvardalar. Uzun yolda keyfi tartışılmaz, gücü ve dengesini yaşamak lazım umarım sende birgün DL ci olur bizimle bu keyfi yaşarsın.
Herkese kazasız sürüşler dilerim

sağol nurkan bizim soru gezi fotolarının yanında kaynadı diyordum

Aradınmı Altan Motoru varmıymış ellerinde
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Kas 2005
Mesajlar
18
Merhaba Tamer, sana bende elimden geldiğince yardımcı omak isterim. Ben DL 650'mi hergün Kozyatağı Taksim arasında kullanıyorum. Rotamı sana kısaca anlatmak isterim, Kozyatağı, Mecidiyeköy, Şişli, Taksim, öğleden sonra da Bakırköy v.s. gibi şehir içinde dolaşıyorum. Rotamı okuduysan İstanbul trafiğinin en yoğun olduğu semtlerden geçiyorum, ve DL'min bu sıkışık trafikte hiç beni rahatysız etmiyor. Buarada boyum 188 cm kilom da 100 civarı. Ayrıca kiminle konuşsam 650 GS'in titreşiminin 10/1 yok diyorlar. Uzun yolda ise Roland'a katılıyorum 650 GS'i DL ile karşılaştırmamak lazımdır. Farklı kulvardalar. Uzun yolda keyfi tartışılmaz, gücü ve dengesini yaşamak lazım umarım sende birgün DL ci olur bizimle bu keyfi yaşarsın.
Herkese kazasız sürüşler dilerim



Aradınmı Altan Motoru varmıymış ellerinde

sipariş vermişler 25 inden sonra dediğin fiyat 1000 den 650 takılınca aparata ihtiyaç yok dendi tsk
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
587
Merhabalar
Ben 650 GS kullanmadım ama DL ile toplam yolum 7000 km yi buldu son gezimler beraber. Sanırım bu yolun en az 4000 ini uzunyolda yaptım. Gerçekten çok keyifli bir makine. Hangi viteste olursan ol gaza asıldın mı toplayıp süratlenmesini biliyor. Vites geçişleri de yumuşak. En son yol yaptıgım BMW 1150 GS ye göre hızlanmasının daha iyi oldugunu ancak frenlerinin BMW ye göre zayıf olduğunu test ettim. Sanırım bu da ABS farkından olsa gerek ki 2007 lerde bu fark da ortadan kalkacak..

Esasen bazı arkadaşlarım ikinci el 1150 GS e geçtiler ama ben hemen hemen aynı fiyatlarda olmasına ragmen bu tercihi şimdilik pek dogru bulmadım. Bunun bir diğer nedeni de DL nin şehir içinde daha kıvrak ve trafiğe uygun bir makine oldugunu düşünmem olabilir..

650 GS lerin maalesef adı çıkmış titreşimli diye ne yapsan bu imaj değişmiyor sanırım.. İkinci elinin de çok akıcı olmadığını düşünüyorum dogrusu..Benim önerim bir test sürüşü yapmandır.. Eniyisi bu olur bence..

Selamlar


Selamlar...
 
Katılım
25 Ocak 2006
Mesajlar
91
Doğru dedin Trader benim 1200 GS e geçen bir arkadaşım vardı TA'dan adam bin pişmandı çok ağır kıvrak değil felan diyordu
Bu arada Trader şu gezilerden bizimde haberimiz olsun belki yanına bir dost daha istersin :mrgreen:
 
Katılım
18 Eyl 2005
Mesajlar
168
Cevapları için herkese teşekkür ederim.En kısa zamanda bir Dl650-test etmeye çalışacağım.

Herkese keyifli sürüşler...
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
587
Doğru dedin Trader benim 1200 GS e geçen bir arkadaşım vardı TA'dan adam bin pişmandı çok ağır kıvrak değil felan diyordu
Bu arada Trader şu gezilerden bizimde haberimiz olsun belki yanına bir dost daha istersin :mrgreen:

Dostum yapıcaz yakında bir atraksiyon.. Kalmalı olunca katılım olmaz diye bunu sizlere iletemedim..

Selamlar
 
Katılım
17 Kas 2005
Mesajlar
441
DL keseye dost bir makina.Onun için seviyorum:


aprilla caponord fiyat olarak DL den daha makul duruyor
1000cc abs elcik koruma alt motor koruma 98 beygir ve 19000ytl


DL de aksesuar olarak gecen her sey onda mevcut

Capanord şehir içinde çok büyük bir alet. touring için tadından yenmez ,ancak şehir içi diğer arkadaşların dediği gibi eziyet olur.

Capanord un neden bu kadar ucuza satılmak istendiğini bi türlü anlamadım. Aynı sagmentteki DL 1000 23.000 ytl ye yakın bir fiyata sahip, aynı şekilde 1000 lik varadeo da o fiyatlara yakınken , Capanord onlardan yaklaşık 4000 ytl ucuza satılıyor.

Pazardan pay almak için yapılan bir strateji olabilir diye düşünüyorum...:silent:
 
Katılım
23 Tem 2005
Mesajlar
454
Herhalde hergun sehir ici trafıgınde en az yolu yapan kisi benim ... Evimle işim arası sadece 3 km :D ama yagmurmus fırtınamış veya trafıkmış beni bozmuyor... DL nin motokeyf programındaki testini izledim motorun agırlıgını hicbir sekilde hissetmiyorsun ... Zaten makine gucu gereği bu ağırlığın altında olsa yolda zor dururdu ... Ben uzun yola cıkacagım zaman depoyu dolduruyorum daha agır olması bana daha bi rahatlık getırıyor...
 
Katılım
25 Ocak 2006
Mesajlar
91
bence aprillianın piyasadaki kötü imajını silmek için yapılmış, kimse motomaxin servisinden memnun değil sanırım onun için böyle bir indirim yapıp imaj tazelemek istiyorlar
 
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
713
Suzukı + Endoru kullanan arkadaslar.....yardım lütfen

Merhaba Arkadaşlar

Ben DL sahıbı degılım ama SUZUKİ sahıbı olmak uzereyım


suan kullandıgım scooter ve cup motorum var
ama aklımın bır köşesinde hep Endoru tarzı bır motor vardı
gecen gun bır DR650 ılanı gordum
motorun bılgılerını sızlerle paylasayım

-DR650 (beyaz)
-1994 model
-32.000km
(orjınal olmayabılır)

motorun bakıma ıhtıyacı var...bu motor ıle ılgılı

--PARCA SORUNU YAŞARMIYIM.??
--KULLANIŞLI BIR ENDORU MU.??


ben goruntu ıtıbarı ıle motoru cok begendım
sızden rıcam bu motor ıle ılgılı BILGI ve DENEYIMLERINIZI
benımle paylaşmanız

KEYİFLİ SÜRÜŞLER.......:cat:

Resımler Temsılıdır
dr650nc5.jpg


dr6502tc1.jpg
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
587
Batuhan Merhaba

Bilenler daha iyi bilir mutlaka ama bu motor sanki enduro dan çok kross kategorisine giriyor. Makineyle ilgili bilgiyi bu konuda bilgi sahibi olan cros culara sorsan daha makul olabilir.

Ama yine de bu topicte bilgi sahibi olanlar varsa sana yardımcı olmaya çalışacaklardır..

Selamlar
 
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
713
Batuhan Merhaba

Bilenler daha iyi bilir mutlaka ama bu motor sanki enduro dan çok kross kategorisine giriyor. Makineyle ilgili bilgiyi bu konuda bilgi sahibi olan cros culara sorsan daha makul olabilir.

Ama yine de bu topicte bilgi sahibi olanlar varsa sana yardımcı olmaya çalışacaklardır..

Selamlar

Tesekkurler

Aslına bakarsan DL dusundum 2004 model ama suan bütçemi zorlamak ıstemıyorum eger DR almazsam 3 ay daha bekler bende DL 650 (2004) model
alabılırım...DR düşünmemın sebebı makınenın bana uygun fıyata gelecek olması Bakalım

Hayırlısı
Keyifli Sürüşler
 
Katılım
25 Ocak 2006
Mesajlar
91
Eğer tek silindir ise çok güzel popo masajı yapar :mrgreen:
Arkadaşım bence sen biraz daha bekle ve 2 kişinin rahatça seyahat edebileceği, güçlü çevik bir motor al
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst