Suzuki Suzuki DL 650 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
5 Mar 2010
Mesajlar
344
Arkadaşlar DL650 alma niyetindeyim. Kullanıcılarına bir kaç sorum olacak.
2006 model bir DL buldum yaklaşık 100,000 km de. Motor genel olarak diri duruyor. Motor blogunun boyalarında küçük küçük hafif atmalar olmuş.
Egzos km yi doğrular gibi yeterince pas yapmış. Satacak arkadaş serviste gerekli tüm bakımlarının aksatılmadan yapıldığını söyledi, tabii henüz servisten bunu doğrulamadım ancak almaya karar verirsem soracağım.

Lastik, zincir, disk, balata sorun değil.
Bu km de bir DL için dikkat edilmesi gereken nedir. Enjeksiyon, motor bloğu, elektrik aksamı gibi daha önemli konularda servise gitmeden önce benim gözlemleyebileceğim neler var.
100,000 km de ve yakın zamanında yapılması gereken önemli bir ağır bakım var mıdır?
Önerileriniz nelerdir. Teşekkürler.
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
............................

DL650'yi çekemeyen ve liderliğini kabul etmeyen F650'cileri ve Transalp'çileri 50 metreden tanırsınız...'Dele endüroo değüül çünkü lastik cant akü vs' diye konuşurlar.DL650 2004-2005-2006 yıllarındaki her yıl geleneksel olarak Almanya'da ve Alplerde yapılan King of Alpines karşılaştırmasında 3 yıl üst üste ALPENKÖNİG-King Of Alpines-Alplerin Kralı ünvanını elde etmiştir.Almanya'da herhangi bir motorcuya 'alpenkönig' deseniz size V-Strom diyecek kadar tanınmış durumdadır.Ayrıca DL650'nin diğer lakabı da 'dağkeçisi'dir.Bitmek bilmeyen bir inatla dağları tepeleri tırmanma arzusuyla yanıp tutuştuğu Avrupa'daki bir çok test yazarının ortak görüşüdür.

Çelik jant oluşunun en büyük avantajı ise patlayan lastiğe ormanın ortasında lastik tüpüyle müdahele edip yola devam etmenizdir.TA ve F650 sahipleri ormanda lastikleri patladığında BMX bisiklet gibi motorlarını ağaca yaslarlar lastiği söktükten sonra,otoyola kadar elinde patlak lastikle yürürler,otostop çekip lastiği tamir ettirip geri gelirler,motorunun başına geldiklerinde Ayı yada Tilki ile karşılaşırlarsa çakı ile ayıyı öldürüp ve motorunu kurtarırlar.Biz Anlamayız çünkü DELE Endürö değüldür.Endurocu ruhu(!) budur işte,teknolojinin gerisinde kalıp(!) vahşi doğa ile savaşmak(!) "
 

Gzc

Katılım
22 Ara 2012
Mesajlar
52
4 gün önce CBR'ımı sattım,Allah izin verirse DL sahibi olmak istiyorum. Öncelikle DL ile alakalı her bilgiyi burada açık ve net bir şekilde paylaştığınız için sizlere çok teşekkür ederim.
Bi kaç sorum olacak. Düşündüğüm motor 40 bin km üzeri olmayacak,dış görünüşten motosiklet kendini belli eder ama insan güvenemiyor. Motosiklet bulsam Anadolu yakasında nereye götürüp gösterebilirim. (Ümraniye de oturuyorum.)
2. sorum ise yakıtı.. okudum genelde yazılmış herşey ortalama 4.5 falan ama emin olamıyorum. sehir içi 6-7 litre yakması tedirgin ediyor. Umarım bu motor bana nasip olur,geceleri DL'yle uyuyorum :)
Şimdiden herkese keyifli sürüşler,Allah kaza bela göstermesin.
 
Katılım
24 Ocak 2011
Mesajlar
833
4,5 litre şehirdışı 100-120 kmh insani kullanım yakıtı, şehiriçi 6-7 litre, bolca dur kalkta artar da daha, normal ama benzin pahalı, ben artık çok yakıyor diyenlere deposu mu delik hortumu mu patlak diyorum
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
4 gün önce CBR'ımı sattım,Allah izin verirse DL sahibi olmak istiyorum. Öncelikle DL ile alakalı her bilgiyi burada açık ve net bir şekilde paylaştığınız için sizlere çok teşekkür ederim.
Bi kaç sorum olacak. Düşündüğüm motor 40 bin km üzeri olmayacak,dış görünüşten motosiklet kendini belli eder ama insan güvenemiyor. Motosiklet bulsam Anadolu yakasında nereye götürüp gösterebilirim. (Ümraniye de oturuyorum.)
2. sorum ise yakıtı.. okudum genelde yazılmış herşey ortalama 4.5 falan ama emin olamıyorum. sehir içi 6-7 litre yakması tedirgin ediyor. Umarım bu motor bana nasip olur,geceleri DL'yle uyuyorum :)
Şimdiden herkese keyifli sürüşler,Allah kaza bela göstermesin.

Buna istinaden benim KLV 1000 şehir içi 5.9 u gayet makul diyebilirim o zaman,
hatta motorun cüssesinden atikliğinden ve ağırlığından bana sürekli çok yakıyormuş gibi gelmekte ama öle değilmiş,
bayram sonu birde uzun yol yakıt tüketimine bakacağım, şimdiye kadar bakamamıştım bakalım o zaman ne olacak..
 
Katılım
30 Ara 2009
Mesajlar
74
4 aydır 2006 deli kullanan biri olarak bi kaç kelimede ben edeyim, evim Seyrantepe işim beşiktaş ta mesafe 12 km civarı genelde artçı olur, ve bilenler bilir bu hatta trafik olur yani şehir içi. Yakıtı sürekli ölçerim hep fulleyerek şimdiye kadar 5.5 litreye geçemedim. Geçen hafta motoru Full yükleyerek üçlü çanta ve artçı bölmesi inide yükleyerek ist, den niğde 800 km yol geldim. Yolda 4 defa yakıt aldım sırf ölçmek için, Sakarya'nın düzlüklerinde 130-140 ama genelde 120 civarı hız yaptım, düzcede ölçtüğümde 7 litre civarı çıktığında şok oldum. Bu sefer ankaraya kadar 4500 devir de 100 km hızı geçmeden geldim, Gölbaşı'nda yakıt aldığımda 4 litre civarı bir yaptığım anlaşıldı :). Yakıt konusunda çıkan sonuç yasal hız limitlerine riayet ederseniz, hem cebini hem canınız güvende:). Velhasıl çok güzel bir motor alırken TA / F650/ DL650 arasında kalmıştım 12 saatte 820 km yol geldim ne öyle bir yorgunluk nede bacak tutulması kaç ağrısı hiç bi şey.

---------- Post added at 00:57 ---------- Previous post was at 00:38 ----------

Sevidğimiz bir abimiz motorunu yükseltmek için satıyor.Tertemiz bir motor.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-v-strom-2006-model-133873817/detay

Benimki ile renk, model, ve km. Aynı aksesuarlar bile aynı, ama bence biraz fiyat yüksek gibi.
 
Katılım
17 Nis 2007
Mesajlar
519
Evet ekipmanlar ve ekstralar var ama bu ilan için söylemiyorum sadece genel olarak DL650 ikinci el fiyatları saçma sapan seviyelerde. Ben 2009 Şubatta sıfır niyet etmeme rağmen burnundan kıl aldırmayan Suzuki yetkililerine kızıp anında gidip tertemiz ikinci elimi aldım. Bugün de fırsatım olursa yine almak için tam tersini yapıp gidip sıfır alırım :)
 
Katılım
30 Ara 2009
Mesajlar
74
Ama kim ne derse desin, dl 650deki 2. El piyasası hiç bir motorda yok, o yüzden sahibindendeki ilan sahiplerinin yazdıklarına güvenmeyin, bir çok motorun özellikle km si oynanmış, ben bakmaya gittiğim 4. Motorda aldım, bu motoru alan geziyo kardeşim, yani 5 yaşından büyük DL 40000 nin altındaysa vardır bir bit yeniği...
 
Katılım
16 Tem 2012
Mesajlar
143
4 aydır 2006 deli kullanan biri olarak bi kaç kelimede ben edeyim, evim Seyrantepe işim beşiktaş ta mesafe 12 km civarı genelde artçı olur, ve bilenler bilir bu hatta trafik olur yani şehir içi. Yakıtı sürekli ölçerim hep fulleyerek şimdiye kadar 5.5 litreye geçemedim. Geçen hafta motoru Full yükleyerek üçlü çanta ve artçı bölmesi inide yükleyerek ist, den niğde 800 km yol geldim. Yolda 4 defa yakıt aldım sırf ölçmek için, Sakarya'nın düzlüklerinde 130-140 ama genelde 120 civarı hız yaptım, düzcede ölçtüğümde 7 litre civarı çıktığında şok oldum. Bu sefer ankaraya kadar 4500 devir de 100 km hızı geçmeden geldim, Gölbaşı'nda yakıt aldığımda 4 litre civarı bir yaptığım anlaşıldı :). Yakıt konusunda çıkan sonuç yasal hız limitlerine riayet ederseniz, hem cebini hem canınız güvende:). Velhasıl çok güzel bir motor alırken TA / F650/ DL650 arasında kalmıştım 12 saatte 820 km yol geldim ne öyle bir yorgunluk nede bacak tutulması kaç ağrısı hiç bi şey.

---------- Post added at 00:57 ---------- Previous post was at 00:38 ----------



Benimki ile renk, model, ve km. Aynı aksesuarlar bile aynı, ama bence biraz fiyat yüksek gibi.




hocam bayadır göremiyorum senin düldülü mevki mi değişti acaba :)
bu arada bende uzun süre dl 650 kullandım. hatta 2 kere al sat yaptım. en son geçenlerde sattım motor bakıyorum ama hiç bir motor bana vstrom gibi güzel durmuyor. tüm akdeniz ve tüm egeyi gezdim yolda bir kez olsun arıza yapmadı ki 2004 modeldi son sattığım motor. ha ktm bmw triump tarzı motor alamazsam dönüp tekrar dl 650 alacağım. alacak arkadaşlara ise kurye motoru (nar-post çıkması) olmazsa km model ne olursa olsun alsın derim gerçekten konforlu güvenli güçlü bir motor saygılar..
 
Katılım
15 Şub 2006
Mesajlar
21
Arksdaşlar merhaba bende 2012 dl650 var şuan 10000 km de sorularınız olursa yanıtlamaktan zevk duyarım, asıl olan bu güzellik hakkında tecrübeyle cevap verebilmek.
 
Katılım
18 Tem 2008
Mesajlar
2,327
herkese iyi akşamlar.

Sevidğimiz bir abimiz motorunu yükseltmek için satıyor.Tertemiz bir motor.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-v-strom-2006-model-133873817/detay

aksesuar olarak dolu ama yinede o motorun ederi o fiyat değil bence. biraz uçuk bir rakam yazmış diye düşünüyorum.

Ama kim ne derse desin, dl 650deki 2. El piyasası hiç bir motorda yok, o yüzden sahibindendeki ilan sahiplerinin yazdıklarına güvenmeyin, bir çok motorun özellikle km si oynanmış, ben bakmaya gittiğim 4. Motorda aldım, bu motoru alan geziyo kardeşim, yani 5 yaşından büyük DL 40000 nin altındaysa vardır bir bit yeniği...
sonuna kadar katılıyorum..ikinci el alırken çok dikkat etmek gerek. km ile oynamamaları içten bile değil. bu arada benim motorum 7 yaşında ve orjinal 30k kmde. bazen diyorum abs li modele yükselteyim diye ama daha hakkını veremediğim için kıyamıyorum.5 aydır yurt dışında görevdeyim ve ekime kadar da devam edecek. haliyle kızılcığım bu sezonu da yatarak geçirecek..

herkese keyifli kazasız keyifli güzel günler dilerim,
saygılarımla.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst