Sonumuz ne olacak!

Katılım
11 Eki 2014
Mesajlar
602
Bilen bilmeyen herkesten yorum bekliyorum !

Çok değil bundan tam 26 ay önce yani 2 yıl önce sıfır opel astra araç satın aldım.

Ben aldiğimda fiyatı 72 bin liraydı ( sıfır olarak almamı şu yüzden vurguluyorum ) şuan bu aracımın 2 el değeri 100 ile 110 arası satılıyor.

Eyyy aziz Türk milleti ne oluyor ülkemize, kıytırık bir motor alabilmek için bile ( cc bazında kuruyorum bu cümleyi ) 20 bin lira civarı para harcamamız gerekiyor.

Bilenler bilir bajaj pulsarin ilk fiyatını ve suanki fiyatını, r25 in ilk fiyatı 13 bin liraydı sanırım ama şuan bu fiyata r25 değil 150cc motosiklet bile zor alıyoruz.

Bi kulak arkası kaldı derler ya gerçekten öyle.
genç bir arkadaşımız pulsar 200ns bile almak için 1 senesini vermesi gerekiyor.

Biz nerede hata yaptık, Yönetim nerede hata yaptı, yoksa söyledikleri gibi ekonomimiz geliştiği içinmi bunlar oluyor.

gelişiyoruz.
 
Katılım
30 Ara 2019
Mesajlar
119
Bilen bilmeyen herkesten yorum bekliyorum !

Çok değil bundan tam 26 ay önce yani 2 yıl önce sıfır opel astra araç satın aldım.

Ben aldiğimda fiyatı 72 bin liraydı ( sıfır olarak almamı şu yüzden vurguluyorum ) şuan bu aracımın 2 el değeri 100 ile 110 arası satılıyor.

Eyyy aziz Türk milleti ne oluyor ülkemize, kıytırık bir motor alabilmek için bile ( cc bazında kuruyorum bu cümleyi ) 20 bin lira civarı para harcamamız gerekiyor.

Bilenler bilir bajaj pulsarin ilk fiyatını ve suanki fiyatını, r25 in ilk fiyatı 13 bin liraydı sanırım ama şuan bu fiyata r25 değil 150cc motosiklet bile zor alıyoruz.

Bi kulak arkası kaldı derler ya gerçekten öyle.
genç bir arkadaşımız pulsar 200ns bile almak için 1 senesini vermesi gerekiyor.

Biz nerede hata yaptık, Yönetim nerede hata yaptı, yoksa söyledikleri gibi ekonomimiz geliştiği içinmi bunlar oluyor.

gelişiyoruz.

Hocam ben 2017 yılı Ocak ayında bir sıfır araç aldım. 69600 TL'ye ki ben aracı alırken pahalı aldım aslında. Hatırlarsınız 2016 yılında bir ötv zammı geldi sonra 2. dalga zam geldi. Benim araç ilk dalga zamdan sonra ülkeye girdiği için pahalıydı bile. Şu anda aynı aracın sıfırı 160.000 TL. ikinci ele 130.000 isteyenler var. Ben artık sıfır araç almayı hayal görüyorum. Elimdeki araca bakabildiğim kadar iyi bakıp uzun bir süre binme
 
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
1,667
Biz nerede hata yaptık
gelişiyoruz.

Adamlar yiyor ama çalışıyor diyen gerizekalıları gördüğümüz yerde ıslak meşe odunuyla dövmeyerek hata yaptık. Adamlar bu kitleyi arkalarına alarak yediler yediler ve ülkeyi bitirdiler. Son belediye seçimlerinde de merkez bankasının rezervlerine çökerek dibini sıyırdılar.
 
Katılım
27 May 2007
Mesajlar
438
Motosikleti
versys 650 #herşeydenbiraz
Hepimiz öleceğiz. :silent:
Elinizdeki araçlara iyi davranın bakımlarını yapıp binin.
Sıfır araç almak zor çok zor.
Ekonomimi çok iyi Mayıs Nisan'dan çok daha iyi olacak :sunny: :thumright
 
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
545
daha da kotuye gideceğiz, ondan hazır olun.. bundan 1 ay önce forumda biri elimde birikmiş var ne alsam diye baslık actıgında ona da sölemiştim.. suan ulke de en degerli şey nakit... naktinizi harcamayın.. cunkü gercekten ekonomi tepe taklak gidiyor..

bunu ben değil ekonomistler sölüyor.. cok merak edenler icin detaylı bir inceleme atabilirim..

not: yatırım tavsiye degildir ama birikmişim olsa tl de dahi tutmam suan paramı...

buarada sunu da belirtiyim Türk lirası sadece dolar ve euro ya karsı deger kaybetmiyor.. gelişmekte, hatta bizden ekonomik olarak daha kötü ülkelerin para birimlerine karşı da değer kaybediyr...

2018 ocak ayında Filipinlere gitmiştim.. 1 lira 13.6 filipin peso su idi.. suan 1 lira 7.2 peso.. siz düşünün gerisini...

kısaca şunu da ekliyim.. fiyatlar artmıyor TL değer kaybediyor...
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
766
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
imza toplayıp ulkeyı almanya turkıye ortak cumhuriyeti yaparsak ve alman anayasasını kullanırsak sorun kalmaz bkz almanyada insan hakları var enflasyon yok vs vs
 
Katılım
8 Eyl 2008
Mesajlar
283
Ne olacağını, ne olduğunu yada ne yapılması gerektiğini söyleyeni hapse atıyorlar.

Önce birbirimizi hapse attırmayacağız. Sonrasını da forumda değil yüz yüze konuşuyor oluruz zaten.
 
Katılım
16 Nis 2020
Mesajlar
131
geçen yıl 2019 1 haziranında bayiden 0 km mt25 abs aldım. ötv indirimi ile fiyat 23 bin lira. plaka ruhsat dahil.
üç ay sonra eylülde maddi zorunluluktan satmak zorunda kaldım 1500kmde çiziksiz sıfır motoru 22500e vermek zorunda kaldım.

biraz para biriktirdim biraz borçlandım şöyle bi fiyatlara bakayım. hatta aynı motoru alayım dedim. çok sevdim çünkü bence sınıfının en iyi motosikleti.

o da ne! 10 ay önce benimle birlikte 23'e motor alan adamlar şimdi motoru 30'a koymuş ilana. ya adam öyle koymuş pazarlıkla iner diye yazıyorum. adamın dediği 29500den bir lira aşağı vermem sıfırı şu an 34. halbuki sıfırı dediği baştan aşağı yenilenmiş bambaşka bi motosiklet. ama anlatamıyorsun. adama da çok kızamıyorum. adam yeni kasaya geçeyim dese bunu ederinden yani bana göre 25 civarından verse, yenisini almak için plakası sigortası bilmem ne 10 bin lira daha para koymak zorunda. 4 tane asgari ücret. o yüzden ona da kızamıyorum.

ben ne mi yapacağım. kardeşim param cebimde. bekleyeceğim belki 25'e vs bi motosiklet denk gelir o zaman alırım. sıfır mı? 34 bin lira bağlayacağımı hiç sanmıyorum. he ikisi de olmazsa? yapacak birşey yok sağlık olsun bu sene de motosiklete binmezsek ölmeyiz napalım. en azından nakit param altın olarak kenarda durur. her gün değerleniyor. 1 ay önce 300'e gerileyen altının gramı şu an 390'a dayandı. dursun kardeşim. önümüz ne olacağı belli değil zaten. işsizlik var bilmem ne var. hiç kredi çekip falan da almam. kenardaki paramı da illa motora binicem diye de ne sıfıra ne ikinci eldeki bazı kişilere kaptırmam.

allaha şükür iyi bir arabam var. biraz trafik çekerim ama ona binerim napalım. almam! almayacağım!
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Bu ülke parti çöplüğü haline geldi. Hiçbir parti bu ülkeyi eski konumuna getiremez artık. Yapılması gereken, tüm partileri ve meclisi kapatıp, seçimleri askıya alıp, ülkeyi teknokratlara emanet etmek. Bu sayede ülke en iyi ihtimalle bir yirmi sene sonra eski haline gelir.

Teknokrat dediğim de, tarafsız, alanında uzman, vatansever ve oy kaygısı ile hareket etmeyen, popülizme ihtiyacı olmayan insanlar..
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Tem 2014
Mesajlar
1,890
imza toplayıp ulkeyı almanya turkıye ortak cumhuriyeti yaparsak ve alman anayasasını kullanırsak sorun kalmaz bkz almanyada insan hakları var enflasyon yok vs vs

Almanya'nın cari fazlası 19 milyar dolar civarı idi , bizim cari açık ise 22 milyar dolar civarında.Yani kurtarmıyor :)
Nerede mi hata yaptık evin mirasyedi oğlu herkesin ağzına bir parmak bal çalarken seyrettik.
Vasıfsız tipler mesela Berat'a mail atan tipler kadrolaşırken seyrettik.Mesela İbb'den geçen birisi işten çıkarıldı , Ak troller yaygara kopardı , ulaştırma bakanlığında işe alındı kim bu Binali'nin yeğeni.
Bütün bunlar genel toplamda yönümüzü belirliyor kısa vadede in-çık olsada uzun vadede yön belli.
Bunlar iyi günlerimiz.
 
Katılım
24 Ara 2019
Mesajlar
2,051
lafı bile var hedef 2023.bunlar iyi günleriniz gerçi herkes memnun siz niye bu kadar celallendiniz :) bence sıkıntı yok alıştım sorgulamıyorum normall
 
Katılım
25 Şub 2018
Mesajlar
1,066
Motosikleti
R25, CRF250L
Korona herkesi yok edecek ve böylece dünya daha güzel bir hale gelecek.
 
Katılım
5 Eki 2019
Mesajlar
78
Ben burada tamamen iktidarı savunmuyorum bu yönetimin çokça yanlışı da oldu hatta bir hak yedilerse zehir zıkkım olsun geçmesin hiçbirinin boğazından fakat kimse şunu unutmasın; bizim ülkemiz 3 tarafı deniz 4 tarafı düşman olan bir ülke. Dış devletleri bir yandan ekonomik savaşı öbür yandan, terör örgütleri bi, hain fetösü bir yandan çokça zorlukla mücade etmiş ve etmeye devam eden, buna rağmen kalkınmakla uğraşan bir ülke. Yanlışları elbette var lakin daha yeni darbe atlattık ki şimdide virüs belası. Şunu da unutmayın ki övünülen hiçbir batı ülkesi şu virüs belasında bir Türkiye olamamış Türkiye kadar milletine değer vermemiştir. Rica ediyorum bunları göz önüne alarak eleştiri yapın.
 
Katılım
16 Nis 2020
Mesajlar
131
Ben burada tamamen iktidarı savunmuyorum bu yönetimin çokça yanlışı da oldu hatta bir hak yedilerse zehir zıkkım olsun geçmesin hiçbirinin boğazından fakat kimse şunu unutmasın; bizim ülkemiz 3 tarafı deniz 4 tarafı düşman olan bir ülke. Dış devletleri bir yandan ekonomik savaşı öbür yandan, terör örgütleri bi, hain fetösü bir yandan çokça zorlukla mücade etmiş ve etmeye devam eden, buna rağmen kalkınmakla uğraşan bir ülke. Yanlışları elbette var lakin daha yeni darbe atlattık ki şimdide virüs belası. Şunu da unutmayın ki övünülen hiçbir batı ülkesi şu virüs belasında bir Türkiye olamamış Türkiye kadar milletine değer vermemiştir. Rica ediyorum bunları göz önüne alarak eleştiri yapın.

sana öyle şeyler söylerdim ki koşup aynaya bakardın şu an. ama neyse..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ne kadar güzel, şirin ve tatlı bir propaganda paketi o öyle :)
"eger hak yedilerse" de koptum ben...
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
2,214
geçen yıl 2019 1 haziranında bayiden 0 km mt25 abs aldım. ötv indirimi ile fiyat 23 bin lira. plaka ruhsat dahil.
üç ay sonra eylülde maddi zorunluluktan satmak zorunda kaldım 1500kmde çiziksiz sıfır motoru 22500e vermek zorunda kaldım.

biraz para biriktirdim biraz borçlandım şöyle bi fiyatlara bakayım. hatta aynı motoru alayım dedim. çok sevdim çünkü bence sınıfının en iyi motosikleti.

o da ne! 10 ay önce benimle birlikte 23'e motor alan adamlar şimdi motoru 30'a koymuş ilana. ya adam öyle koymuş pazarlıkla iner diye yazıyorum. adamın dediği 29500den bir lira aşağı vermem sıfırı şu an 34. halbuki sıfırı dediği baştan aşağı yenilenmiş bambaşka bi motosiklet. ama anlatamıyorsun. adama da çok kızamıyorum. adam yeni kasaya geçeyim dese bunu ederinden yani bana göre 25 civarından verse, yenisini almak için plakası sigortası bilmem ne 10 bin lira daha para koymak zorunda. 4 tane asgari ücret. o yüzden ona da kızamıyorum.

ben ne mi yapacağım. kardeşim param cebimde. bekleyeceğim belki 25'e vs bi motosiklet denk gelir o zaman alırım. sıfır mı? 34 bin lira bağlayacağımı hiç sanmıyorum. he ikisi de olmazsa? yapacak birşey yok sağlık olsun bu sene de motosiklete binmezsek ölmeyiz napalım. en azından nakit param altın olarak kenarda durur. her gün değerleniyor. 1 ay önce 300'e gerileyen altının gramı şu an 390'a dayandı. dursun kardeşim. önümüz ne olacağı belli değil zaten. işsizlik var bilmem ne var. hiç kredi çekip falan da almam. kenardaki paramı da illa motora binicem diye de ne sıfıra ne ikinci eldeki bazı kişilere kaptırmam.

allaha şükür iyi bir arabam var. biraz trafik çekerim ama ona binerim napalım. almam! almayacağım!

Senin olay gene iyi...2.el Pcx'e 26-30bin yazan var...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Konuya donecek olursak, "Sonumuz ne olacak?"

Enflasyon ve doviz firlayacak, alim gucu iyice dusecek. Ulkeyi bu hale getirenlerin isi zorlasacak, cunku yukaridaki tip propaganda paketleri idare etmemeye baslayacak, goruldugu uzere...
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
2018 yılında 94.500'e sıfır km dizel skoda octavia aldık 2017 model son kasa. o zaman ne hayıflanmıştım ulan mis gibi ford focus varken bu emekli amca arabasına 100 bin lira vermek zorunda kaldık diye. şimdi piyasaya bakıyorum da vw grubu hele bir de dizelse altından değerli hale gelmiş tok kapı sesi fetişi olan arkadaşlar sayesinde. bizim araba olmuş 150 bin lira o da ikinci eli. evet araç sahibi olarak bu çok iyi bir durum gibi görünüyor fakat satsak yerine sıfır fiesta, clio falan alabiliyoruz. arabalarını bu fiyatlara aldanıp satanların ikinci el piyasası diye adlandırılan kurtlar sofrasında başlarına ne gelmiş veya gelecektir çok merak ediyorum.

çare greencard deyip koşarak uzaklaşıyorum.
bekle beni mustang.
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
545
Ben burada tamamen iktidarı savunmuyorum bu yönetimin çokça yanlışı da oldu hatta bir hak yedilerse zehir zıkkım olsun geçmesin hiçbirinin boğazından fakat kimse şunu unutmasın; bizim ülkemiz 3 tarafı deniz 4 tarafı düşman olan bir ülke. Dış devletleri bir yandan ekonomik savaşı öbür yandan, terör örgütleri bi, hain fetösü bir yandan çokça zorlukla mücade etmiş ve etmeye devam eden, buna rağmen kalkınmakla uğraşan bir ülke. Yanlışları elbette var lakin daha yeni darbe atlattık ki şimdide virüs belası. Şunu da unutmayın ki övünülen hiçbir batı ülkesi şu virüs belasında bir Türkiye olamamış Türkiye kadar milletine değer vermemiştir. Rica ediyorum bunları göz önüne alarak eleştiri yapın.

kardes yukarda yazdıgım mesajı tekrar oku.. filipinlerde mi bize karsı oyun oynuyor...
dusman, teror, vatan, millet, sakarya hepimizin ortak sorunları ve değerleri..
2014 de de terör vardı 2020 de de.. dusmanlar aynı dusman, ulke aynı ulke..

2014 nisan dolar kuru 2.1 lira
2020 nisan dolar kuru 6.9 lira..

bu dönemde neler yanlıs yapıldı? ülke yönetiminde? neler satıldı? hangi fabrikalar özellestirildi? hangi mütaahitlere mlyar dolar borclanıldı??

hic bir terör örgütü "sayın" cumhurbaskanının kafasına silah dayamadı bunları yaparken...

terör,şehit, vatan, millet gibi ezber cümlelerle uyutulma istiyorsanız aynan devam...

hepimiz aynı gemideyiz ve hepimiz birlikte batıyoruz...
 
Katılım
7 Mar 2013
Mesajlar
145
Alın size müjde arkadaşlar
21nisanda %20uygulanan ilave gümrük vergisi %30a cikarildi
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst