- Katılım
- 9 May 2006
- Mesajlar
- 1,087
babaeskili, cevap şu;
hangisinde gazı daha çok açıyorsan onda daha çok yakar. 5. viteste rampayı almak için gazı kökleyip boğman gerekiyorsa tabi ki 5. vites daha çok yakar ve motoru da yıpratır.
hem arabada hem motorda uzun süredir kafayı taktığım bir konuydu bu "nasıl daha az yakarım" konusu. cevap yol eğimine vs şartlarına bağlı olarak değişiyor ve "şu devirde ya da şu viteste daha az yakar" gibi birşey söylemek zorlaşıyor. ama şunu tam olarak söyleyebilirim ki gazı ne kadar fazla açarsanız araç o kadar fazla yakar.
hangisinde gazı daha çok açıyorsan onda daha çok yakar. 5. viteste rampayı almak için gazı kökleyip boğman gerekiyorsa tabi ki 5. vites daha çok yakar ve motoru da yıpratır.
hem arabada hem motorda uzun süredir kafayı taktığım bir konuydu bu "nasıl daha az yakarım" konusu. cevap yol eğimine vs şartlarına bağlı olarak değişiyor ve "şu devirde ya da şu viteste daha az yakar" gibi birşey söylemek zorlaşıyor. ama şunu tam olarak söyleyebilirim ki gazı ne kadar fazla açarsanız araç o kadar fazla yakar.