Silindir Üst Kapak Contasından Yağ Kaçağı

Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,543
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
İş için kullandığım Mondial Z-One 180 üst kapak contasından yağ kaçırıyor. Kimse bu durumu umursamadığı için yağ ekleye ekleye kullanılıyor. Bu durumun motor ömrüne zararı veya tehlikeleri yok mudur? Yoksa gereksiz yere mi pimpirikleniyorum?
 
Katılım
14 Ocak 2022
Mesajlar
62
Motosikleti
CF MOTO 650MT
ekleyerek elbet devam edersiniz ama fazla ya da eksik yağ ikmali de sıkıntı çıkarabilecek bir husus, en iyisi conta değişimi diye düşünüyorum
 
Katılım
7 Eyl 2009
Mesajlar
515
Motosikleti
Aprilia Caponord 1200 add
ya eklenecek kadar çok kaçak varsa onu yaptır. terleme olsa sıkıntı değil ama bu durumu yaptır.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,626
Motosikleti
Ns200 15"
Bir zamanlar kullandığım Cg de bu durum vardı, hiç önemsemedim hiçte bişe olmadı ama bendeki sadece dışa terleme yapıyordu ve hiç yağ eklemezdim normal şekilde kullanırdım (yağ eksiltmezdi), kullanılan motosiklet büyük ihtimal çok zorlanılarak kullanılıyor ve oradan kaçırıyor başka bir ihtimalde fazla yağ koyulduğu için oradan kaçak veriyor olabilir. Büyük ihtimal o conta artık görevini eskisi gibi yerine getiremiyodur ve yağ kaaçırıyordur, yanma odasının içine yağ kaçırıyorsa uzun vadede kurum bağlayıp çekişten düşürecektir.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Kaçak değil terlemedir o

Zorlayarak kullanimdan kaynaklanir

Veya kalın viskozite yağda yapar.(blok iç basinci artacagi icin,yağ contadan terleme suretiyle eksilir)

Ekleye ekleye devam,birşey olmaz.

Hee,bu arada ne kadar eksilttiğide önemli

1000km de 100ml eksiltmesi var 200ml eksiltmeside var.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Fazla yağ koymanın da conta patlattığını okumuştum.

Ben şu an kullanmakta olduğum motoru nereden baksanız 30000 km yağ ekleye ekleye kullandım. Bende düzenli kontrol vardı. Aşağı yukarı kaç km.de ne kadar yağ eksilttiğini bilirdim. Yağ eksiltiyor derken öyle segmandan falan sanmayın, bildiğiniz yere şıp şıp damlıyordu :) Hep motor inecek korkusuyla beklettim, birgün bir baktık çok basit bir yerden yağ kaçırıyormuş, keçeyi vs yeniledik sıkıntı kalmadı.
 
Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
1,013
Üst kapak derken silindir mi, subapların olduğu külbütör kapağı mı, kaçak net olarak tespit edilip conta yenilenmelidir, yağ eklemeyi ihmal ederseniz daha büyük masraflı yara açabilir.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,543
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Yukarıdan külbütör kapağından. Terleme şeklinde değil. Kaçak şeklinde. Bütün motor bloğunu yağa bulayacak kadar çok miktarda. Geçenlerde yarım litre 20w50 traktör yağı ekledik dediler. Düzgün bakılan bir motor değil. 1000 km.de 500 gr akıtıyor tahminen. Binerken motor kitleyebileceğini düşünerek biniyorum. Sanırım acilen üst kapak, conta elden geçirilmesi lazım.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,626
Motosikleti
Ns200 15"
Yukarıdan külbütör kapağından. Terleme şeklinde değil. Kaçak şeklinde. Bütün motor bloğunu yağa bulayacak kadar çok miktarda. Geçenlerde yarım litre 20w50 traktör yağı ekledik dediler. Düzgün bakılan bir motor değil. 1000 km.de 500 gr akıtıyor tahminen. Binerken motor kitleyebileceğini düşünerek biniyorum. Sanırım acilen üst kapak, conta elden geçirilmesi lazım.

Külbütör kapağı ise değişmesi 15 dakikadan fazla sürmez, yağ parası veriline kadar o contadan birsürü alıp kenara atabilirdiler.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst