sıkıştırma oranı nedir bilen var mı?

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sıkıştırma oranı nedir bilen var, ama prensip olarak cevabı bir Google aramasına bakan sorulara cevap yazmıyorum. Soran Google'a yazmaya tenezzül etmiyorsa ben niye cevap yazmaya vakit harcayayım? Hele hele soruda bi sürü hata varsa ve zor anlaşılıyorsa...
 
Katılım
17 Nis 2012
Mesajlar
3,160
Bahsettiğiniz şey sıkıştırma oranı değil stroke.

Sıkıştırma oranı yanma odasının en geniş hacminin en küçük hacmine oranıdır. Bu oran ne kadar fazla ise patlama basıncı o kadar fazla olur ve motor gücü o kadar artar. Fakat pistonların dayanacağı yük sınırlı olduğu için sıkıştırma oranı sınırlıdır öyle sıkıştırmayı iki katına çıkarayım motorum 100 beygir olsun diyemezsin.

Stroke pistonun yukarı aşağı hareket mesafesidir. Stroke büyüdükçe motorun torku artar. Stroke ne kadar az ise piston o kadar kısa mesafede hareket eder ve max devir sayısı artar. Yani kısa stroke yüksek devirde iyi, uzun stroke düşük devirde iyi.

https://www.grc.nasa.gov/www/k-12/airplane/Images/stroke.gif

anladım ama resimden hiç bişey anlamadım, o zaman motorların teknik özelliklerinde stroke yazmıyor sanırım?

yani sıkıştırma oranı yüksek motor kaliteli motor demek, çok teşekkürler o zaman benim motorun kalitesine bakayım birde
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst