Sık Yaptığımız Hatalar

Katılım
15 Mar 2013
Mesajlar
335
Sizin durumunuz sırf motosiklet kullanmayla alakalı değil maalesef, daha önceki konunuzdan hatırladığım kadarıyla bayan sürücüsünüz, bizim hanzo halkımız hala trafikte kadın görmeye alışkın değil, sizi sıkıştırıp şerit dışına atmalarının sebeplerinden bi kısmı da bu. Zaten motosiklet sürücülerini adam yerine koymuyorlar şertilerden atmaya, üstüne çıkmaya çalışıyorlar bir de üstüne üstlük kullanan bayan olunca of ki ne of.

Normal bi motosiklet sürücüsünden daha fazla dikkatli olmanız gerekmekte işin özeti. :cat:

Şu ana kadar bayan olmanın eksi bi yönünü görmedim ama şu ana kadar motoru kullandığım semtin kültüründen de kaynaklanabilir tabi ona rağmen araçların camları aşağı inip bişiler söylenmesi için çok sabırsızca kıpırdanıyor... şerit aralarına girip durmak mı! bilemedim hangisi daha tehlikeli...
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
Yine mi konu sahibinin bir madde yazıp gerisini parça parça yazanların ve atıp tutanların olduğu bir konu mu bu derken hiç de öyle olmadığını gördüm. Teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:59 ----------

Ek olarak; duran arabaların arası daha güvenlidir. Geri vitese takıp vuran, duran trafikte nasıl beceriyorlarsa arabayla arka lastiğe hafifçe çarpan çok sığırla karşılaştım. Aralara girdiğinizde böyle bir problem olmaz. Duramayıp çarpacakları söylemiyorum bile...
Püf nokta; eğer ışık yandığında fırlamayacaksanız ve kısmen güçsüz bir motosikletiniz varsa iki arabanın arasında en önde değil de, sürücü kapısının hemen yanı veya arkasında durun. Böylece onlar ışıkta rahat rahat kalkarlar sizde yavaş kalanın arkasına yerleşirsiniz
 
Katılım
16 Ara 2012
Mesajlar
1,634
Yine mi konu sahibinin bir madde yazıp gerisini parça parça yazanların ve atıp tutanların olduğu bir konu mu bu derken hiç de öyle olmadığını gördüm. Teşekkürler.

:D

https://www.youtube.com/watch?v=tsU1blwK6vA

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:03 ----------

Asla virajda biraz yavaşlamak için arka freni kullanmıyorum.

Kendimden alıntı yaptım diye şizofren demeyin, düzelteyim. Yürüme hızında döndüğüm iniş firketelerinde birinci vitese düşmek yerine gaz kapalı sadece arka frenle döndüğüm oluyor. Ama normal virajda never.
 
Katılım
15 Mar 2013
Mesajlar
335
Yine mi konu sahibinin bir madde yazıp gerisini parça parça yazanların ve atıp tutanların olduğu bir konu mu bu derken hiç de öyle olmadığını gördüm. Teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:59 ----------

Ek olarak; duran arabaların arası daha güvenlidir. Geri vitese takıp vuran, duran trafikte nasıl beceriyorlarsa arabayla arka lastiğe hafifçe çarpan çok sığırla karşılaştım. Aralara girdiğinizde böyle bir problem olmaz. Duramayıp çarpacakları söylemiyorum bile...
Püf nokta; eğer ışık yandığında fırlamayacaksanız ve kısmen güçsüz bir motosikletiniz varsa iki arabanın arasında en önde değil de, sürücü kapısının hemen yanı veya arkasında durun. Böylece onlar ışıkta rahat rahat kalkarlar sizde yavaş kalanın arkasına yerleşirsiniz


Bu çok iyiydi işte!
Teşekkürler.
 
Mardin İl Temsilcisi
Katılım
11 Kas 2014
Mesajlar
1,003
Motosikleti
Yamaha XS
Düzeltmelerle birlikte begendim. Başarılı olmuş :)
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
İkna etmek için değil yalnızca bana öğretileni açıklamak için yazayım. Her sürücü kendi kararını verir, onu uygular. O sebeple bir bilen ukalalığı olarak algılamayın lütfen.

"Viraj dönerken biraz yavaşlamak için mecburen hafif arka freni kullanıyorum."

Viraj dönerken biraz yavaşlamam gerektiğinde gazı (mümkün olduğunca yumuşakça) kapatıyorum. Eğer 22. maddede bahsedildiği gibi dolu devir doğru vitesteysem zaten motor kompresyonla -birazı koyalım kenara- bir hayli yavaşlıyor. Ben gazı kapattığımda motor güçlü bir şekilde yavaşlamıyorsa zaten vitesi doğru kullanmıyorumdur. Doğru viteste kullanmaya başlarsam gazı kapatmak virajda biraz yavaşlamaya yeter de artar. Asla virajda biraz yavaşlamak için arka freni kullanmıyorum.

Virajda gazı hiç kesmeden sadece ark frene basarak motorun çizgisini içeri almak gibi ileri düzey bir teknik var. Ağırlık transferi olmaması için kullanılıyor. Ben iki deneme dışında asla kullanmadım. Ben hep gazı yumuşakça ve biraz kapatarak motoru içeri alıyorum. Bu tekniği kullanmıyorum. Seviyem yetmiyor. Teknik şurada anlatılıyor:http://www.artmotoakademi.com/akademi-tr/page-Makaleler.php?id=1 Başka kaynaklarda da geçiyordur muhtemelen trail braking dedikleri işler bunlar olabilir. Dediğim gibi beni aşar.

Virajda acil durum olur ve durmam gerekirse gazı kapatıp motoru düzeltirken her iki freni de kullanıyorum.


"Mıcırlı,aşırı kaygan zeminli yollarda biraz yavaşlamak için mecburen hafif arka freni kullanıyorum."

Viraj için olanın aynısı burada da geçerli benim için. Doğru vitesteysem biraz yavaşlamak için gazı biraz kapatıyorum ve alet yavaşlıyor. Ben gazı kapattığımda yeterince yavaşlamıyorsa zaten vites seçimim yanlıştır. Gazı kapatınca yavaşlaması yetmiyorsa veya hızlıca acilen durmam gerekiyorsa önce gazı kapatıp ön arka fren birlikte kullanıyorum.

"Eğer viraj dönerken ön frene dokunursam asfaltla akraba olurum."

Virajda acil durum olur da durmamız gerekirse gazı kapatıp motoru düzeltirken ön arka birlikte fren yapıp duruyoruz. Yoksa sadece biraz yavaşlamaktan veya sadece yavaşlamaktan bahsediyorsak gazı kapatıyorum. Yetmezse durum acildir, düzleştirip iki fren birden.
Estağfurullah abi ukalalık olarak algılamıyoruz sadece yanlış bizim yaptığımız bir şey varsa düzeltmeye çalışıyoruz.Normal durumlarda viraj dönerken frenajda söylediklerinizin aynısını harfiyen yapıyorum.Ama bazen durumlar değişiyor.Mesela bazen dalgınlıkla yada ağaçlardan vb. engellerden virajın yapısını tam göremediğimde viraja girmem gerekenden bir vites büyük giriyorum hızımı tam ayarlıyamıyorum dolayısıyla motor komprasyonu ile yavaşlıyamıyorum.Viraj dar,yanlarda da bariyerler oluyor motosikleti düzeltip,düz hat üstünde panik fren yapacak yeriniz olmuyor o zaman en son çare olarak arka freni tek başına sıkıyorum.Arka lastik kayarsa bir şekilde toparlanıyor ama ön lastik kitlenip kayarsa toparlanmak çok zor.Aslında bu yaptığım panik frenden çok viraja yanlış vites ve yanlış hız ile girmemden dolayı oluşan hatayı telafi etmek için küçük bir hız ayarlaması.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:30 ----------

Bu arada verdiğiniz linke yeni baktım inceledim.Farkında olmadan çok riskli bir teknik uyguluyormuşum.Virajda fren teknikleri tam aradığım şeydi.Verdiğiniz link için ayrıca teşekkür ederim.
 
Katılım
14 Mar 2015
Mesajlar
86
Ölümcül motosiklet kazalarını irdeliğimizde, hayati önem taşıyanları ise :

KAVŞAKLAR ** , TRAFİK LAMBALARI,
ŞERİT DEĞİŞTİRME HATALARI,
TAKİP MESAFESİNE UYMAMAK,
VİRAJLAR ;
TEMELDE GAZ KOLU - FRENLEME - HIZ HATALARI,
Eksik ve yanlış EKİPMAN,
DİĞER ;
 
Katılım
17 Ara 2014
Mesajlar
767
Güzel paylaşımınız için çok teşekkürler.

Zaman zaman 1-10-15 numaradaki hataları yaparken yakalıyorum kendimi.

Saygılarımla.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst