Sıfır Mı Almalıyım, İkinci El Mi?(Honda cb125e)

Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
ilk motor her zaman piyasası olan 2. el birşey olmalıdır.
 
Katılım
6 Şub 2016
Mesajlar
230
CB125e 3 yıl kadar kullandım. Kesinlikle sorunsuz bir motor. Kolay kolay arıza yapmayan bir makina.

Zaten elektronik parçası ve arıza yapma olasılığı olan bir aksamı yok. Yağını zamanında değiştirir, güzel lastik takar, zincirini yağlarsan yıllarca kullanabilirsin. Ben sadece yazın 3-4 ay kullanmama ve kışın yatmasına rağmen ne aküsü bitti nede problem çıkarttı.

Yerinizde olsam ikici elleri gider yerinde görür motor başında pazarlık yaparım. Çoğu satıcı motor başında pazarlık yapınca fiyat düşüyor. Kendimden biliyorum :)

Sıfır almanıza gerek yok. Bu sayede satarken fiyatı düşük tutar, çok daha az zararla hemen satarsınız. Zaten bozulma ihtimali çok düşük. Sizi üzmeyecek bir makina. Tabi 125 cc temel bir motordan 600 cc motor performansı ve konforu alacağını sanan arkadaşlara göre bi alet değil.

Tam da içimden geçenler :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:51 ----------

Cevap için herkese teşekkür ederim. Yüksek ihtimalle 2. el bir motora gideceğim bu hafta içi, içime sinerse alır binerim. Sinmezse gider sıfır alırım.
 
Katılım
21 Tem 2013
Mesajlar
58
6 Ay önce 2. El 47 bin km civarında bir Cb125e aldım. 6 aydır biniyorum aktif olarak, yağ değişimi dışında bir masraf yapmadım.

Extra olarak 4lü flaşör ve far açma kapama tuşuda var orjinalinde olmayan.

Cb125e ve Cb125Ace Modelini karıştıran arkadaşlar olmuş Cb125e modelinde ön fren disk'dir.

Vites göstergesi vardır. Ve Göstergesi 125cc segmentindeki çoğu motosikletten daha güzeldir.
 
Katılım
2 Ocak 2016
Mesajlar
242
Yorumlara bakıyorum bilip bilmeden okadar saçma sapan yorum yapanlarla doluki ? İlk olarak 2 yıl çinli ile başladım motora, baktımki derdi bitmiyor, sıkıntısı bitmiyor, sonra gözlerim ybr ve bu cb125 gitmeye başladı. Ybr nin piyasası malum daha pahalı, sıfırı ile ikinci elleri arasında pek bi fark yok, daha sonra cb125 e baktım ikinci elleri ybr den daha ucuz, sonra günün birinde benzinlikteyken bir kuryede gördüm motoru ve yanına gittim. Tabi merak ya soruyorum ne var ne yok, sağlammı dedim adam 3 yıldır bindiğini hiç sorun çıkarmadığını söyledi, km bak dedi, baktım ve ne göreyim 105 bin de motosiklet. O dakika kararım kesinlik kazandı ve başladım bu motoru aramaya, 17 bin de buldum ve farklı bir il de olmasına rağmen gidip aldım, fiyatıda uyguna geldi. Tabi biraz masraf yaptım, sonuçta ikinci el, kar zarar ilişkisini hesaplamak lazım. Yaptığım masraf, lastik değişimi, akü değişimi, ön fren disk değişimi, ön fren, buji, değişimi. Ki disk değişimi dışında tümü rutin bakımdır. Bana 500 tl ye patladı ama motorum şuan canavar gibi. Yakıtı kokluyor. 12litre benzinde 375 km yol yaptım şehir içi. Şehir dışında yakıt tüketiminin 2 lt geçeceğini sanmam. Saatte 90 geçmemdiğinde çok fazla yakacak bi motor değil. Hemen hemen cbf kadar iri ve oturaklı bi motor, ybr cb den daha cılız ve küçük duruyor, tercih ediş sebebim biraz da bundandır. 3 yaşını geçmemiş ve öyle çok hor kullanılmamış bu motosikletin kolay arıza yapacağını düşünmem. 2 el de rodajın iyi yapılıp yapılmadığını anlamak için motosikletin kalkışına bakmak gerek, son hız ve seri liği çok önemli. Yorgun motor belli eder kendini, diri motoru da anlamak için biraz bu işi bilmeniz gerekir, tecrübe sahibi olmak gerekir. 6 ay kadardır kullanıyorum bu motoru, hiç bir sıkıntısını görmedim, yaza türkiye turuna çıkmayı düşünüyorum, sonuna kadar tavsiye ederim. İyi günler
 
Katılım
6 Şub 2016
Mesajlar
230
Yorumlara bakıyorum bilip bilmeden okadar saçma sapan yorum yapanlarla doluki ? İlk olarak 2 yıl çinli ile başladım motora, baktımki derdi bitmiyor, sıkıntısı bitmiyor, sonra gözlerim ybr ve bu cb125 gitmeye başladı. Ybr nin piyasası malum daha pahalı, sıfırı ile ikinci elleri arasında pek bi fark yok, daha sonra cb125 e baktım ikinci elleri ybr den daha ucuz, sonra günün birinde benzinlikteyken bir kuryede gördüm motoru ve yanına gittim. Tabi merak ya soruyorum ne var ne yok, sağlammı dedim adam 3 yıldır bindiğini hiç sorun çıkarmadığını söyledi, km bak dedi, baktım ve ne göreyim 105 bin de motosiklet. O dakika kararım kesinlik kazandı ve başladım bu motoru aramaya, 17 bin de buldum ve farklı bir il de olmasına rağmen gidip aldım, fiyatıda uyguna geldi. Tabi biraz masraf yaptım, sonuçta ikinci el, kar zarar ilişkisini hesaplamak lazım. Yaptığım masraf, lastik değişimi, akü değişimi, ön fren disk değişimi, ön fren, buji, değişimi. Ki disk değişimi dışında tümü rutin bakımdır. Bana 500 tl ye patladı ama motorum şuan canavar gibi. Yakıtı kokluyor. 12litre benzinde 375 km yol yaptım şehir içi. Şehir dışında yakıt tüketiminin 2 lt geçeceğini sanmam. Saatte 90 geçmemdiğinde çok fazla yakacak bi motor değil. Hemen hemen cbf kadar iri ve oturaklı bi motor, ybr cb den daha cılız ve küçük duruyor, tercih ediş sebebim biraz da bundandır. 3 yaşını geçmemiş ve öyle çok hor kullanılmamış bu motosikletin kolay arıza yapacağını düşünmem. 2 el de rodajın iyi yapılıp yapılmadığını anlamak için motosikletin kalkışına bakmak gerek, son hız ve seri liği çok önemli. Yorgun motor belli eder kendini, diri motoru da anlamak için biraz bu işi bilmeniz gerekir, tecrübe sahibi olmak gerekir. 6 ay kadardır kullanıyorum bu motoru, hiç bir sıkıntısını görmedim, yaza türkiye turuna çıkmayı düşünüyorum, sonuna kadar tavsiye ederim. İyi günler

Tam da istediğim gibi kullanan insanların yorumlarına daha çok dikkat ediyorum. Teşekkürler. Son bir şey boyunuz kaç ve 174 lük biri için denge açısından nasıl bir makina?
 
Katılım
19 Nis 2014
Mesajlar
75
Hocam Türkiye piyasasındaki hiçbir motosiklet şuan bulunduğu fiyatları hak etmiyor zaten. 4000 - 4500 falan demişsiniz fakat 3000 - 3500 civarına da güzel cb125e ler mevcut. Ben zamanında Ankara'dan Bodrum'a gittim arkadaşımla, Şubat ayında sırf 2500TL diye. Yani mutlaka vardır temiz ve uygun fiyatlısı ama biraz zahmetli olur. Zahmet olmasın dersen de göreceli olarak para artıyor işte.

CB125e ye hantal diyenler olmuş, hocam motosiklet zaten ss makine değil, COMMUTER. :sunny: Alırken ne bekleyip aldınız anlamıyorum ki. Bu motor mükemmel motor değildir. Hiçbir motor mükemmel değildir. :santa:

CB125e az yakar,
az kaçar,
kıvraktır,
sürüşü rahattır,
malzemesi kalitelidir,
yağını değiştir benzini koy arkana bakma motorudur

ama selesi taş gibidir, :mrgreen:
hızlanması fena değildir ama top speed i diğer muadillerine göre hayli düşüktür(ortalama 100),
orjinal yedek parçası pahalıdır. :pr:

Edit: Artçılı Akdeniz Turu ve tek başıma Ege Turu yaptım selesi dışında şikayetim olmadı motordan.
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Ocak 2016
Mesajlar
242
180 boyum, uzun boylular için bile sırıtacak bi makine değil, 1 74 idealdir dezavantajının olacağını sanmam
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
11 Kas 2014
Mesajlar
3,435
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
dayanamayacağım :D biraz daha ekleyip ybr al bence
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst