SENTE AYARI

Katılım
10 Tem 2021
Mesajlar
141

Arkadaşlar resimdeki o açık yerden öğrendiğim kadarı ile volanın üzerindeki işareti görmemiz gerekiyor sentede olması için

Ben işareti ayarladım resimdekine göre biraz daha ortaladım tabi

bu sırada emme subabı boşta oluyor ama egzoz subabı sıkı oluyor bu işaret kaybolunca egzoz subabı açık oluyor ama işaret gözükmüyor yani motor sentede olmuyor sanırım

bu kısımda kafam karıştı

şimdi ilk çevirmede işareti ortalayınca emme subabı açık olacak sentil ile ayarlayacağım sonraki turda egzoz açılınca mı sentil ile ayarlayacağım



bu arada emme subabı 0.06 mm sentil tatlı sıkılıkla girip çıkıyor, egzoz subabınında bir şekilde boşluğu yakalayıp ölçtüğümde 0.08 mm olması gerekirken onada 0.06 mm sentil giriyor yani ikisi de eşit

ben senteyi yapamadığım için mi böyle yapan yanlış mı yaptı yoksa ayarmı kaçtı

bu konuyu çözmem lazım motoru dağıttım bekliyorum :D
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Tem 2021
Mesajlar
141
https://www.xbhp.com/talkies/do-it-yourself/17192-valve-clearance-setting-rtr180

Volan uzerindeki I sembolunu goreceksin

Resimlerde mevcut

150 ve 180 cc supap ayarlari aynidir.

I dan ziyade uzunca bir kısım var o resimdekinin devamı 1 cm lik tek bir ince çizgi yok yani farklı olma ihtimali varmı acaba bu parçayı değiştirmediğime göre

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:02 ----------

baktım şimdi şöyle yazıyor

"3) Pistonun TDC sıkıştırma strokunda olduğundan emin olun " bu egzozun en en üst noktada olmasını mı kastediyor ? buji söküp ışık tutunca silindirin yüzeyini görmemiz gerekir yani


ve " 1) Valf boşluğunu motor soğukken ayarlayın. " sıcakken yapılmıyor mu o iş ? kitapçıkta yanlış hatırlamıyorsam böyle okudum
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
7,982
I dan ziyade uzunca bir kısım var o resimdekinin devamı 1 cm lik tek bir ince çizgi yok yani farklı olma ihtimali varmı acaba bu parçayı değiştirmediğime göre

Hint sitesindeki vatandaş,2011 de paylaşmis.

Farkli olma ihtimali yok.

2016 rtr 180 motorumda ayar yaparken bu paylaşima uydum.

Egzoz ve emme degerleri birebir ayni 150 ve 180 de.volanda da ayni parcayi kullaniyor uretici

Ne yaziyorsa birebir uy kardeşim.
 
Katılım
10 Tem 2021
Mesajlar
141
teşekkür ederim sizinkinde de bu I işareti varmıydı ? Dediğim gibi ben bugün inceledim attığım resimdeki gibi çıkıntı var o zannettim hizalamayı burada kafam karıştı

Bende yok rakamlar var sadece
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
7,982
Kafa karişikligina gerek yok.

Volani tam tur cevirdin mi?

Ekledigin resimdeki sembol den baska duz bir isaret yoksa onu referans al,işaretin civata deliginin tam merkezine gelecek şekilde volani çevir.

Daha sonra valfe basan piyanolari elinle sag sol oynat.ve sentille kontrol et

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:18 ----------

T sembolu var mi?
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Tem 2021
Mesajlar
141
Kafa karişikligina gerek yok.

Volani tam tur cevirdin mi?

Ekledigin resimdeki sembol den baska duz bir isaret yoksa onu referans al,işaretin civata deliginin tam merkezine gelecek şekilde volani çevir.

Daha sonra valfe basan piyanolari elinle sag sol oynat.ve sentille kontrol et



Evet çevirdim sadece dediğim gibi bir çıkıntı (işaret) var onu referans alacağım o zaman merek ettiğim bir konu da şu işaret tam merkeze geldiğinde verdiğiniz linke bakıyorum önce emme valfini ayarlıyor

bu gün bende kontrol amaçlı söküp baktım neresi açılıyor neresi kapanıyor diye emme valfi oynuyordu ve 0.06 mm sentil rahatça giriyordu ama egzoz valfi hiç oynamıyordu egzozu nasıl ayarlayacağız tekrar çevirecek miyiz volanı egzoz açana kadar bendeki kilit nokta bu şuanda :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:34 ----------

hayır T sembolü yok
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
7,982
Hayir,volanla işin yok artik,bir defa senteye getireceksin.

Tek sentede iki valfide ayarlayacaksin

Egzoz piyanosu ayariyla oynadin mi?
 
Katılım
10 Tem 2021
Mesajlar
141
Hayir,volanla işin yok artik,bir defa senteye getireceksin.

Tek sentede iki valfide ayarlayacaksin

Egzoz piyanosu ayariyla oynadin mi?

oynamadım hocam o taraflarla hiç sadece kapakları açıp hareketlerine baktım hangisi ne zaman boşluk yapıyor yapmıyor diye

bozmadım yani bir yerini

Senteye getirdiğimde dediğim gibi bende I işareti yok o resimdeki gibi çıkıntı var geniş

emme valfi boşluk yapıyor sentille ölçünce 0.06 çıkıyor ama egzoz ful basmış oluyor sentil girmiyor

biraz daha çevirdiğimde o dediğim çıkıntıyı biraz geçince egzoz valfi oynamaya başlıyor yani vidalı kısım arasına sentil soktuğumuz yer ki onada 0.06 sentil giriyor olması gereken 0.08 değil


Kusura bakmayın kıt anlayışım için oturtamıyorum kafamda sente dediğimiz şey de emme ve egzoz valflerinin 2 sininde oynaması mı gerekiyor aralarına sentilin girmesi mi gerekiyor öyle ise dediğim gibi bende emme açık oluyor 0.06 giriyor egzoz valfine hiç bişi girmiyor
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
7,982
oynamadım hocam o taraflarla hiç sadece kapakları açıp hareketlerine baktım hangisi ne zaman boşluk yapıyor yapmıyor diye

bozmadım yani bir yerini

Senteye getirdiğimde dediğim gibi bende I işareti yok o resimdeki gibi çıkıntı var geniş

emme valfi boşluk yapıyor sentille ölçünce 0.06 çıkıyor ama egzoz ful basmış oluyor sentil girmiyor

biraz daha çevirdiğimde o dediğim çıkıntıyı biraz geçince egzoz valfi oynamaya başlıyor yani vidalı kısım arasına sentil soktuğumuz yer ki onada 0.06 sentil giriyor olması gereken 0.08 değil


Kusura bakmayın kıt anlayışım için oturtamıyorum kafamda sente dediğimiz şey de emme ve egzoz valflerinin 2 sininde oynaması mı gerekiyor aralarına sentilin girmesi mi gerekiyor öyle ise dediğim gibi bende emme açık oluyor 0.06 giriyor egzoz valfine hiç bişi girmiyor

Motorun km si kaç?

Daha önce ayar yapildi mi(servis veya usta)

Supap ayar gereksini mi neden?

Motorun calismasinda bir problem var mi

Fazla Tuketim,egzoz patlamasi,sicakken marş almada zorluk,gaz yememesi,vs?gibi durumlar mevcut mu?

Zorlanmadan 100/110 km/h lara rahat çikamiyor mu?

Daha once ayar yapilmadi varsayarsak.

Sentede iken,egzoz valfinin tepesindeki somunu gevşeterek uygun sentil girecek sekilde boşluk oluşturup,ayarlayacaksin.

Bu haliyle sentilin girmemesi egzoz valfinin ayarsiz oldugunu gosterir
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Tem 2021
Mesajlar
141
km 36 bin

daha önce ustam ayar yapmıştı

ayar gereksinimi ihtiyacım dediğiniz gibi egzoz patlama yapıyor ( hava ayarı yaparak düzeltiyorum fakat rölanti dengesizliği oluyor
bir sebebi de öğrenme istediği artık para harcamak istemiyorum )

tüketimi uzun zamandır test etmedim ama fazla gibi

sıcakken gaz yememe sıkıntısı yok, marş alma sorunu yok. şöyle yok sadece marşa basarsam çok basmak zorundayım gaz vererek basarsam hemen alıyor eğer bu bir sorun değilse 110 km ye 9 devirde çıkıyor (devir yüksek oluyor motor bağırıyor debriyaj ustama göre sağlıklı ama bana göre 2 3 senesi var değiştiricem ) 100 km hızı 8 bin de alıyorum 7 bin devirde 92 yapıyor



Sizin dediğiniz gibi

" Sentede iken,egzoz valfinin tepesindeki somunu gevşeterek uygun sentil girecek sekilde boşluk oluşturup,ayarlayacaksin. "

bu aşamada egzoz valfi hiç oynamıyor değil mi aşağı yukarı -merak ettiğim yer burası- ben gevşeterek 0.08 sentilin gireceği aralığı ayarlayacağım ?

sentede iken emme valfi oynuyor ve arasına 0.06 sentil giriyor burada sıkıntı yok egzoz hiç oynamıyor valfe basık durumda (elimle kurcaladığımda egzoz valfinin de haraket etmesi gerekiyor mu yani )

analamaya çalıştığım kilit nokta burası
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
7,982
Sicak iken marş almada zorluk olmamasi emme valfinin optimum ayarda oldugunu gosterir emmeyle hiç ugraşma.(motor sicak iken ilk marşta biraz gaz vermek karburatorlu oldugu icin gayet dogal,enjeksiyon olsa sorun var denilebilir)

Egzozu ayarla kafi.

Emme valfi açik iken egzoz kapali olur,

Emme,sıkiştirma,iş,egzoz(4T otto çevrimi)
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Tem 2021
Mesajlar
141
Sicak iken marş almada zorluk olmamasi emme valfinin optimum ayarda oldugunu gosterir emmeyle hiç ugraşma.

Egzozu ayarla kafi.

Emme valfi açik iken egzoz kapali olur,

Emme,sıkiştirma,iş,egzoz(4T otto çevrimi)

Tamam şimdi buradan gidelim hocam sente de iken sadece (emme valfi açık olur ?) bu sırada egzoz kapalı olur ben bu konumda iken mi egzozun vidasını gevşetip 0.08 emi ayarlayacağım yoksa sentede olmamış mı oluyor motor
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
7,982
Tamam şimdi buradan gidelim hocam sente de iken sadece (emme valfi açık olur ?) bu sırada egzoz kapalı olur ben bu konumda iken mi egzozun vidasını gevşetip 0.08 emi ayarlayacağım yoksa sentede olmamış mı oluyor motor

Evet dostum.

Bu şekilde ayarlayacaksin,

Egzoz zamanindaki çalişma boşluğunu bu konumda vereceksin

Ayrica,egzoz valfi bu sıkılıktayken nasil kullandin,iyiki supap kesmemiş motor.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Tem 2021
Mesajlar
141
hocam az önce şu videoya baktım

https://www.youtube.com/watch?v=v-rCcd5ySxc

4 ila 4.30 dakikası arasında diyor ki sente de iken ( silindir en üst ölü noktada iken o supapların 2 side hareket edecekmiş ) bende egzoz etmiyor az öncede dediğim gibi bana göre sente işareti olan o işareti az ileri gidince egzoz hareket ediyor.

sanırım sente ayarımda da sıkıntı var benim işaret konusunda sabah tekrar inceleyeceğim şu T ışaretine bir daha bakacağım yoksa iş en son kapak sökmeye gidecek sanırım

Çok teşekkür ediyorum ilgi alakanıza tavrınıza iyi akşamlar diliyorum
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
6,384
Sente için o işaretleri takip etmenize gerek yok , ayrıca o işaret senteyi %50 doğru gösterir , motoru dönüş yönünde elle çevir , emme subabı tamamen kapandıktan sonra o silindir %100 sentededir , doğrulamak için bujiyi söküp pistonu kontrol edebilirsin hem motorda rahat döner..
 
Katılım
10 Tem 2021
Mesajlar
141
"ayrıca o işaret senteyi %50 doğru gösterir"

dediğiniz şey videoya göre saatin 12 ile 6 yı göstermesi gibi bir şey sanırım onun içinde buji kısmından bakıp silindirin yukarıda olmasını görmek gerekiyor diyor videoda

"emme subabı tamamen kapandıktan sonra o silindir %100 sentededir"

bunları sabah karşılaştıracağım başarılı olursam buraya yazarım tekrar teşekkür ederim
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
6,384
işareti her gördüğünüzde piston en tepededir ama bu sentededir anlamına gelmiyor , subapların her ikisininde açık olduğu an yani bindirme yada çakışma dedikleri andada piston tepededir ve ayar yapılamaz , ayar yapılacak yeri yani senteyi bulmak için buji yuvasından içeri bir plastik cırt kelepçe sok pistona dayansın , emme subabı açtıktan sonra tamamen kapanana kadar motoru dönüş yönünde elle çevir , bu esnada piston kelepçeyi en yüksek noktaya itmiş olacaktır , artık rahatlıkla ayar yapabilirsin..
 
Katılım
26 Eki 2012
Mesajlar
1,222
Kranki yan taraftan kendin mi ceviriyorsun lokma ile ? Eğer öyleyse kranki çevirirken zorlanacagin zaman olacak o sıkıştırma zamanı. İşte o zaman yavaş yavas kranki çevir o ufak deliktende işareti takip et o zaman motor sentede olur. Ya da egzoz subabi tam basarken emme subabini ayarla emme subabi tam basarken egzozu subabini ayarla
 
Katılım
10 Tem 2021
Mesajlar
141
Teşekkür ederim

Bu volanı çevirdiğimiz anahtar 17 miydi kaybettim anahtar alacam

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:12 ----------

Egzoz valfini 0,08 ayarladım fakat çok vuruyor korktum nerede yanlışlık var

Egzoz valfi egzozun tarafındaki değilmi ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:25 ----------

Neredeyse 1 saat kadar volantı çevirerek inceledim emme valfi ne zaman açılıyor egzoz ne zaman açılıyor hangi zamanda piston nerede yukarıda mı aşağıda mı

Çevirmeye başladım emme açıldı piston aşağı indi devam ettim piston en yukarda devam ettim egzoz açıldı aynısı birdaha yaptım emme kapandıktan silindir en üst noktaya geldikten sonra işarete baktım T hizaladım subapların ikiside boştaydı egzozu 0.08 yaptım geri topladım motoru çalıştırdım ve aşırı bir supap sesi vardı korkup kapattım zarar gelmesin diye

şimdi kitapçıkta yazanı uyguladım bu kadar ses neden çıktı ki

daha önce yazdığım gibi ayar yapmadan önce benim supap ların 2 side 0.06 mm idi

kafamda deli sorular
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst