evet önce zinciri geçir sonra zincir gergisinin deliğinden bir lokma kolu vs. gergi paletini it eğer hala noktalar birbirine denk geliyorsa gergiyide tak ve kur sonra motoru bir kaç kere tam tur çevir hala her şey yolundaysa halletin demektir..
hocam çok hassas bir ayardır bu,bu ayarı sen yapamazsın yapsanda düzen tutturamazsın...günmüzdeki motosiklet tamircileri bile yapamıyorbizzat ben şahitim ..
şimdi nasıl açıklasam bilemiyorum sen belliki motorunu ilk kez söküyosun gergi paleti ve zinicir gergisi ne onları sor bilen birine gerisi kolay öğrenemicek bişey yok kapasite meselesi anlarsın ya başkalarına bakma sen
anlatımla değilde,bu ayar yapılırken (bir ustadan)görmelisin ve daha sonra sen bunu pratiğe dökmelisin bence :cat: böyle daha kesin bir şekilde yaparsın..amacım senin moralini felan bozmak değil beni yanlış anlama..inşallah yaparsın başarılar sana...
noktalar birbirine denk gelicek sen ittiğinde sonra gergiyi tak kur motoru çevir bir kaç tur hala aynı yerdeyse noktalar ve sıkışma vs. yoksa oldu o iş
bir tornavidayıda bujiyi söküp pistonun üstüne sok piston ölü nokta en üst seviyedeyken yapman lazım zaten bu anlattıklarımın hepsini rasgele pozisyonda yaparsan herşey birbirine girer sabırla haraket et
aşkolsun ben suçlu çıkardma demedim be güzelim bi şeyi anla diye yazdım öyle bozmadan yapmayı öğrenemezsin bu altın kural ama illa bozulcak diye bişey yok tabi
dostum bak bu resimde motor sentede piston ü.ö.n. da eksantrik dişlisine bak üstteki delik emme alttaki delik egzos sende motorunu buna bakarak senteye getir aynen bu şekil bu benim motorum ben yaptım ve şimdi canavar gibi kaçıyor takıldığın bir konu olursa buralardayım kolay gelsin[/URL][/IMG]![]()