- Katılım
- 21 Haz 2006
- Mesajlar
- 3,364
- Konu Yazar
- #1
Geçenlerde eşimle bu seçimde nerede oy kullanacağımızı öğrenmek amacıyla Yüksek Seçim Kurulu'nun sorgulama sayfasına girdim;
http://www.ysk.gov.tr/ysk/secmenBilgi.jsp
Ancak bilgilerimizi girdiğimde sorgulama sonunda karşılaştığım ileti beni hayrete düşürdü :
"Girilen bilgilerle Yurt İçi Seçmen Kütüğüne kayıtlı değilsiniz."
2008'den beri aynı ikamet adresinde bulunmamıza, son yapılan seçimlerde ve referandumda düzenli olarak oy kullanmamıza istinaden kaydımızın olduğunu ve sadece her zamanki gibi nüfus cüzdanımızla gidip oyumuzu kullanacağımızı zannederken, bir anda seçmen listesinde bile olmadığımızı öğrendim.
Mahalle muhtarımızı arayıp bu durumu sorduğumda sorunun, "Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi" nden kaynaklandığını söyledi.
Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi'ne 2008 yılında bizzat giderek kayıt yaptırmama ve önceki seçimlerde kayıtlı seçmen olarak oy kullanmamıza rağmen, apartman-daire numaralarındaki sıralamalarda birtakım yeni düzenleme/değişiklikler yapıldığını ve nüfus müdürlüğüne giderek yeniden kayıt yaptırmamız gerektiğini öğrendim.
Peki bunun uyarısı neden yapılmıyor ve vatandaş mağdur ediliyor!!!
Seçmen listelerine yapılacak son başvuru tarihinin seçimden 2,5 ay önce yani 31 Mart günü sona ermesi nedeniyle, bu son dakika golü neticesinde bu seçimlerde oy kullanamayacağımız söylendi.
Bizim gibi birçok kişi olduğuna eminim.
Bu saatten sonra geç kalınmış olsa da, en azından bilgi sahibi olmak ve ileride böyle bir problem yaşanmasını engellemek adına gerekli adımların atılması hususunda uyarı niteliğinde paylaşmak istedim.
Ayrıca hukukçu arkadaşlara da sormak isterim,
Yine de oy kullanmamızın bir yolu var mıdır acaba ya da böyle bir durumda hakkımızı arayabileceğimiz bir prosedür?
http://www.ysk.gov.tr/ysk/secmenBilgi.jsp
Ancak bilgilerimizi girdiğimde sorgulama sonunda karşılaştığım ileti beni hayrete düşürdü :
"Girilen bilgilerle Yurt İçi Seçmen Kütüğüne kayıtlı değilsiniz."
2008'den beri aynı ikamet adresinde bulunmamıza, son yapılan seçimlerde ve referandumda düzenli olarak oy kullanmamıza istinaden kaydımızın olduğunu ve sadece her zamanki gibi nüfus cüzdanımızla gidip oyumuzu kullanacağımızı zannederken, bir anda seçmen listesinde bile olmadığımızı öğrendim.
Mahalle muhtarımızı arayıp bu durumu sorduğumda sorunun, "Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi" nden kaynaklandığını söyledi.
Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi'ne 2008 yılında bizzat giderek kayıt yaptırmama ve önceki seçimlerde kayıtlı seçmen olarak oy kullanmamıza rağmen, apartman-daire numaralarındaki sıralamalarda birtakım yeni düzenleme/değişiklikler yapıldığını ve nüfus müdürlüğüne giderek yeniden kayıt yaptırmamız gerektiğini öğrendim.
Peki bunun uyarısı neden yapılmıyor ve vatandaş mağdur ediliyor!!!
Seçmen listelerine yapılacak son başvuru tarihinin seçimden 2,5 ay önce yani 31 Mart günü sona ermesi nedeniyle, bu son dakika golü neticesinde bu seçimlerde oy kullanamayacağımız söylendi.
Bizim gibi birçok kişi olduğuna eminim.
Bu saatten sonra geç kalınmış olsa da, en azından bilgi sahibi olmak ve ileride böyle bir problem yaşanmasını engellemek adına gerekli adımların atılması hususunda uyarı niteliğinde paylaşmak istedim.
Ayrıca hukukçu arkadaşlara da sormak isterim,
Yine de oy kullanmamızın bir yolu var mıdır acaba ya da böyle bir durumda hakkımızı arayabileceğimiz bir prosedür?
Son düzenleme: