Scooter Deneyimi Olan Biri İçin Öneriler

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
30 Haz 2018
Mesajlar
18
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Merhabalar, son 6-7 yıldır PCX ve Honda Spacy tarzında motorlar sürdüm. Ailem bu tarz motorları sevdiği için maalesef bu şekilde ilerledim. Kendime yeni bir motor almak istiyorum.
35k miktara kadar çıkabiliyorum ama aklımda alacağım motoru tam olarak oturtamadım.
Sebebi ise bu tarz motorlardaki tecrübesizliğim. 250'lik bir motorda zorluk çekeceğimi düşünmüyorum ama bütçem 250CC'lik motorlarında üstüne çıkabildiği için aklım çeliniyor açıkçası.

Seçeneklerim ise;
2020 MT-25
İkinci El KTM 390
İkinci El CB500R
İkinci El MT-07
İkinci El Honda NC 750X
İkinci EL XJ6

gördüğünüz gibi çok farklı seçeneklerim var. Özellikle şehir içi kullanım yapacağım ve Naked türünde istiyorum. Sizlere asıl sormak istediğim konu ise 250CC'lik bir motor ile geçiş aşamasını yapmalı mıyım? Yüksek CC'li bir makine alıp başıma geçmesini istemem açıkçası. Ve dediğim gibi uzun yol veya tapa gaz amacım yok. Hepinize teşekkür ederim
 
Katılım
25 Ara 2019
Mesajlar
907
En kötü 250cc alacağım dediğiniz de 2020 MT25, o yüzden bu listeden ne alsanız memnun kalırsınız. Bence gayet iyi makineler seçmişsiniz.
Arkadaşımda XJ6 Diversion var kendisi gayet memnun 3 senedir kullanıyor. Bu sene satıp MT7'ye geçecek. Bir bildiği vardır diye düşünüyorum. XJ6 da gayet güçlü kuvvetli, bana attığı videoları da var yollayabilirim.

390 Duke eski kasamı yeni kasa mı önemli. 2017 ve sonrası yeni kasa diye geçiyor. Hafif ve kıvrak makinedir. Bir sorun çıkarsa parçaları Euro ile sabittir. Cebinizi yakmazsa sorun yok.

CB500R değil de CBR500R demek istediniz sanırım? CBR500R var diğer modelden olduğunu sanmıyorum. CBR500R diyorsanız eğer, internetten de özelliklerine bakabilirsiniz, 250cc motordan çok daha güçlü verileri yok. Yavaş bir 500cc olarak bilinir ama şekli güzel tabi zevkinize hitap ediyorsa neden olmasın.

NC750 kullanıcıları benim gözlemime göre daha sakin ve yaş ortalaması da 25'ten büyük insanlar. O yüzden daha güvenilir bir piyasası olduğunu düşünüyorum. Hele ki MT07 ile kıyaslarsak kesinlikle kullanıcı profilleri arasında çok büyük farklar var. MT7 alan kitle daha az güven veriyor kanımca. Zaten bu iki motorun da çok farklı olduğunu düşünüyorum.

Hepsine oturup denemeniz en iyi karar olacaktır. Zaten ısınamadığınız motoru her ne kadar insanlar övse de siz sevmediyseniz bir anlamı yoktur.
 
Katılım
10 May 2015
Mesajlar
519
Motosikleti
Suzuki burgman 200
ben yamaha delighttan nc750x e geçtim. baska tecrubem yoktu. 16 bin km ülkenin cogu yerine gittim.ilk basta biraz zorlandim agirliktan dolayı ama zamanla alistim.guclu bir makine ama diğerlerine gore daha uysal
 
Katılım
24 Ara 2019
Mesajlar
2,051
bende önce scooter ile başladım motor işine sonra pulsar 200 almıştım ciddi hızlı gelmişti bana.başına vs geçmez ama biraz farklı ve zor gelebiliyor.heleki 6 7 sene scooter süren biri için biraz daha zor olucaktır.mt25 almanı tavsiye ederim.hem yatırımlık olur hem pratik.sonrasında yükseltmek kolay olur
 
Katılım
19 Ağu 2018
Mesajlar
838
mt25 2020
eski mt25 den çok farklı bayağı bir iyileştirme var onu al geç hemde en yenisi güzel güzel binersin stock lastikleride Dunlop gpr 300 radial is görür bin git sorun yaşamazsınız
 
Katılım
15 Eki 2019
Mesajlar
206
Motosikleti
Tracer 7
Uzun yol ve gezi amacınız olsaydı Nc önerebilirdim fakat şehir kullanımı için daha kıvrak hafif bir makine olan mt25 2020 daha mantıklı olacaktır.
 
Katılım
25 Mar 2014
Mesajlar
77
Ben olsam maddi imkanım yetiyosa scooteri satmaz yanına 2. motoru alırdım çünkü şehir içinde scooter den başkası yalan :)
2.el temiz bulabilirseniz cb500f bakın,mt-25 göre son hızda fark yoksa bile 2 kat hacim var bu hacim sayesinde mt 25 göre 2 kat tork üretiyor
Bu tork agresif kullanımda daha düşük yakıt tüketimi,rampa,virajlı yollar ve artçı ile yapılan yolculuklarda daha yüksek performans sunar
Eğer 2.elde temiz bulamazsanız 2020 mt-25 alın gitsin :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
30 Haz 2018
Mesajlar
18
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.

En kötü 250cc alacağım dediğiniz de 2020 MT25, o yüzden bu listeden ne alsanız memnun kalırsınız. Bence gayet iyi makineler seçmişsiniz.
Arkadaşımda XJ6 Diversion var kendisi gayet memnun 3 senedir kullanıyor. Bu sene satıp MT7'ye geçecek. Bir bildiği vardır diye düşünüyorum. XJ6 da gayet güçlü kuvvetli, bana attığı videoları da var yollayabilirim.

390 Duke eski kasamı yeni kasa mı önemli. 2017 ve sonrası yeni kasa diye geçiyor. Hafif ve kıvrak makinedir. Bir sorun çıkarsa parçaları Euro ile sabittir. Cebinizi yakmazsa sorun yok.

CB500R değil de CBR500R demek istediniz sanırım? CBR500R var diğer modelden olduğunu sanmıyorum. CBR500R diyorsanız eğer, internetten de özelliklerine bakabilirsiniz, 250cc motordan çok daha güçlü verileri yok. Yavaş bir 500cc olarak bilinir ama şekli güzel tabi zevkinize hitap ediyorsa neden olmasın.

NC750 kullanıcıları benim gözlemime göre daha sakin ve yaş ortalaması da 25'ten büyük insanlar. O yüzden daha güvenilir bir piyasası olduğunu düşünüyorum. Hele ki MT07 ile kıyaslarsak kesinlikle kullanıcı profilleri arasında çok büyük farklar var. MT7 alan kitle daha az güven veriyor kanımca. Zaten bu iki motorun da çok farklı olduğunu düşünüyorum.

Hepsine oturup denemeniz en iyi karar olacaktır. Zaten ısınamadığınız motoru her ne kadar insanlar övse de siz sevmediyseniz bir anlamı yoktur.

ben yamaha delighttan nc750x e geçtim. baska tecrubem yoktu. 16 bin km ülkenin cogu yerine gittim.ilk basta biraz zorlandim agirliktan dolayı ama zamanla alistim.guclu bir makine ama diğerlerine gore daha uysal

bende önce scooter ile başladım motor işine sonra pulsar 200 almıştım ciddi hızlı gelmişti bana.başına vs geçmez ama biraz farklı ve zor gelebiliyor.heleki 6 7 sene scooter süren biri için biraz daha zor olucaktır.mt25 almanı tavsiye ederim.hem yatırımlık olur hem pratik.sonrasında yükseltmek kolay olur

mt25 2020
eski mt25 den çok farklı bayağı bir iyileştirme var onu al geç hemde en yenisi güzel güzel binersin stock lastikleride Dunlop gpr 300 radial is görür bin git sorun yaşamazsınız

Uzun yol ve gezi amacınız olsaydı Nc önerebilirdim fakat şehir kullanımı için daha kıvrak hafif bir makine olan mt25 2020 daha mantıklı olacaktır.

Ben olsam maddi imkanım yetiyosa scooteri satmaz yanına 2. motoru alırdım çünkü şehir içinde scooter den başkası yalan :)
2.el temiz bulabilirseniz cb500f bakın,mt-25 göre son hızda fark yoksa bile 2 kat hacim var bu hacim sayesinde mt 25 göre 2 kat tork üretiyor
Bu tork agresif kullanımda daha düşük yakıt tüketimi,rampa,virajlı yollar ve artçı ile yapılan yolculuklarda daha yüksek performans sunar
Eğer 2.elde temiz bulamazsanız 2020 mt-25 alın gitsin :)


Hepinize teşekkür ediyorum cevaplarınız için. Son +%10'luk gümrük vergisi haberinden sonra zam gelmeden 2020 Mt-25 almaya karar verdim. 3-4 gün içinde alış işlemlerini gerçekleştiricem. Yamaha bayisi bana zam sonrası bu motor için +3.5k zam geleceğini söyledi. Hem ek vergi hemde yamaha kur sabitini değiştirmeyi düşünüyormuş.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hepinize teşekkür ediyorum cevaplarınız için. Son +%10'luk gümrük vergisi haberinden sonra zam gelmeden 2020 Mt-25 almaya karar verdim. 3-4 gün içinde alış işlemlerini gerçekleştiricem. Yamaha bayisi bana zam sonrası bu motor için +3.5k zam geleceğini söyledi. Hem ek vergi hemde yamaha kur sabitini değiştirmeyi düşünüyormuş.

Hayırlı olsun
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst