şanzimandan gelen ses

Katılım
13 Şub 2013
Mesajlar
245
Herkese iyi sürüşler gecenlerde farkettigim problemime bir cozum ariyorum sorunum su motoru calistirdim sorun yok 1 e taktim gidiyorum sorun yok 2 ye taktim sorun yok gidiyorum 3 e taktim hafif bir ugultu var sasirdim 4 e 5 e taktim ses yok sadece 3. Viteste bir ugultu geliyor sanzimandan aklima ilk gelen yagi degistirmek oldu bunun disinda ne olabilir neden kaynaklanabilir motorun vites gecisleri puruzsuz sadece 3. Viteste ugultu var onuda denedim orta sehbada yapmiyor sadece motor yuke girince yani giderken yapiyor motorum 1998 suzuki freewind
 
Katılım
17 Kas 2014
Mesajlar
440
Ya ben anlamadım bazı motorlarda sadece üçüncü viteste bir sorun oluyo bendede var aynı sorun. Üçüncü vites şakır şakır çalışıyo. Zinciri söküp bile denedim bu ses nerden geliyo diye şanzumandan geliyo ses. Duyduğuma göre(tabi doğruysa) üçüncü vites dişlisi kırılıyomuş galiba. Ne kadar doğrudur bilemem.
 
Katılım
10 Kas 2014
Mesajlar
506
Bendede var aynı sorun ama benimki 1. Vitesde motoru ilk aldigimda vites dusururken tam gecmedigi icin sansimandan catir cutur sesler gelmisdi 2 defa yaptim bunu ikiside 1. Vitesde oldu bendemi disliyi kirdim ama cekisinde filan bi sikimti yok
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
O gelen ses malesef neredeyse tüm motorlarda İLK OLARAK 3.VİTES DİŞLİLERİ zedelenir,
Sebebi ise!!!

Bir düşünün,sürekli sabit gidilen viteslerden biridir 3. vites,

o sebepten ilk ses ondan gelir,

EVET ERAY (mterayes26) arkaaşımızın dediği gibi 3.VİTES DİŞLİLERİN YAKINDA SESİ ARTACAK VE BAKTIRMAZSAN SIYIRACAKTIR,

Bakın burada zaten görülebiliyor,
Konuda'da zaten ayrıntıları mevcuttur...
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/116667-racer-200-motor-yarma-motor-yenileme-full-resimli.html
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
2,890
O gelen ses malesef neredeyse tüm motorlarda İLK OLARAK 3.VİTES DİŞLİLERİ zedelenir,
Sebebi ise!!!

Bir düşünün,sürekli sabit gidilen viteslerden biridir 3. vites,

o sebepten ilk ses ondan gelir,

EVET ERAY (mterayes26) arkaaşımızın dediği gibi 3.VİTES DİŞLİLERİN YAKINDA SESİ ARTACAK VE BAKTIRMAZSAN SIYIRACAKTIR,

Bakın burada zaten görülebiliyor,
Konuda'da zaten ayrıntıları mevcuttur...
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/116667-racer-200-motor-yarma-motor-yenileme-full-resimli.html
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
[url]http://i.hizliresim.com/W64VOY.jpg[/url]

kırılma değil aşınma. tahmin ettiğim gibi. çünkü bende de var öyle bi problem 3. viteste. o dişlilerden birinin kırılmış olma ihtimali şanzımanı elime almamla doğru orantılı. peki freewind dişlisini nereden bulabilirim? aynı dişliyi götürsem cnc/tornada yapılabilir mi?
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
şanzuman işi tornada olabilecek bişiy değil,
daha yumuşak olursa en kısa sürede yine aynısı olur ve tekrar motor açılmak zorunda kalır,
hada fazla sert olursa'da eğer dier dişlileri kırabilir,

Kaldıki motor açılmadan hamle yapmak iyi fikir değil,
malum her vites 2 dişliden oluşur,
Aslı ve Karşılığı Diye,
Yani,

1. vites ve karşılığı,
2. vites ve karşılığı ,
3. vites ve karşılığı gibi,

Tabı bununla bitmeyebilir,
VİTES AYIRAN HİLAL'lerdede aşınma olabilir...
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
2,890
şanzuman işi tornada olabilecek bişiy değil,
daha yumuşak olursa en kısa sürede yine aynısı olur ve tekrar motor açılmak zorunda kalır,
hada fazla sert olursa'da eğer dier dişlileri kırabilir,

Kaldıki motor açılmadan hamle yapmak iyi fikir değil,
malum her vites 2 dişliden oluşur,
Aslı ve Karşılığı Diye,
Yani,

1. vites ve karşılığı,
2. vites ve karşılığı ,
3. vites ve karşılığı gibi,

Tabı bununla bitmeyebilir,
VİTES AYIRAN HİLAL'lerdede aşınma olabilir...

o zaman orjinalini bayiden sipariş vermemiz gerekecek. peki bu parçalar japonlarda tuzlu mu oluyor?
 
Katılım
13 Şub 2013
Mesajlar
245
İnternette arastirdigima gore freewindle ayni sanzimani ve motoru kullanan dr650 de 3. Vites dagilmasi kronik sayilabilcek bir problemmis peki biz simdi 3. Vitesimiz dagilmadan ne yapmamiz gerekir
 
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
5,075
Teşekkürler serkan , arkadaşım uğuldar durur şıkırdar geç olmadan açtır o motoru kırılan parça zor ihtimal de olsa krank'a inerse sıkıntı
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
2,890
İnternette arastirdigima gore freewindle ayni sanzimani ve motoru kullanan dr650 de 3. Vites dagilmasi kronik sayilabilcek bir problemmis peki biz simdi 3. Vitesimiz dagilmadan ne yapmamiz gerekir

internetten baktım rahatlıkla bulunabilecek bir parça ve 70 dolar civarı bi fiyatı var.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst