Sanırım Motosikletim Yağ yakıyor . . .

Katılım
30 May 2006
Mesajlar
118
Arkadaşlar motosikletimin randumansız olduğunu bir kaç kez sizinle paylaşmıştım. Belki hatırlayanınız vadır.

y1prGJQbpkM3r6chsDgXd37A8ga3I0XIgH8_YUDtioIjRA9qYwnkAXedkiKDWSZA45TUm73eJO4GiI


Motosiklet üzerinde yine ufak çaplı bir araştırma yaptım. motora yeni buji takıyorum 2 günde bujinin ağzı komple kapkara...bunu benim bildiğim kadarıyla yağ yapar. Yani motorum büyük ihtmalle yağ yakıyor.Zaten motosiklet inceden yağ eksiltiyordu. Bu koşullarda bujinin yağlanmasına sebebiyet veren yağın,sübaplardan veya sekmanlardan kaçtığını düşünüyorum. Birde motosikleti stop ettikten sonra yağ kartrinden bir süre ssssssssssssss diye bir ses çıkıyor. Gaz kaçağı gibi. Acaba yağ basıncımı artıyor. yağ çubuğunu açınca pıss diye birden hava çıkıyor ve susuyor... Deneyimli arkadaşlarım ve abilerimin yardımlarını bekliyorum.ve cevaplarınızıda. canavar gibiydi bu motosiklet niye böyle oldu anlamadım...şimdiden teşekkürler ... :pr:


y1prGJQbpkM3r4emB7YszbnNJFEm4P1omc69KehVaEVTGqPO6uMsWezJN2EhLuaY4qyh5XQKPxHaJo


y1prGJQbpkM3r7JSdZCNm1J04ypVgVA9P0PryMCoLQ5rU2qWc8ceC_yGeZaq0DpS4RPtfc70arsZEU
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Yağ segmanları maalesef ömrünü doldurmuş.... Komple açılıp segman atılıcak.... Çok para tutacağını sanmıyorum.... Tabi diğer parçalar sağlam sa....:cat:
 
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
393
malesef yag yakıyor yag buharlaştıgından dolayı o sesi duyuyorsun biraz kalın yag kullanırsan fayda ğörebilir birde ateşleme sistemi kontrol et bujiye ğelen düşük elektriktende bujiyi yakabilir

makina yag yaksa dahi bujiyi bu kadar kısa süre içinde bozmaz ekzosdan mavi duman verir ve iki zamanlı ğibi çalışır ateşleme bobininde sorun kesin var öyle olsa iki zamnlı motorlar direk yag yakıyor ve iki ğünde bir bujiyi bozmuyor
 
Son düzenleme:
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
17 Şub 2005
Mesajlar
373
Güzel kardeşim, bir sorununu paylaşıyorsan ve çözüm arıyorsan, mevcut donelerin tamamını (en azından bildiklerini) bizimle paylaşmak zorundasın. Sonuçta biz müneccim değiliz ki gerçeği bulabilelim. Sorununu anlatırken, en önemli detayı atlamışsın; BU MOTOSİKLET KAÇ KİLOMETREDEDİR? Bunu bilmemiz gerek. Yoksa öyle KÜT diye motor bitmiş diyemeyiz!

Motor bitmesi gerektiği kadar kilometre yapmımış ise, anlattığın kadarından benim çıkardığım problem, bloğun üzerindeki conta ya da keçelerden motorun hava aldığıdır. Özellikle keçeleri kontrol ettir; büyük ihtimalle krank kolu üzerindeki keçelerden biri veya ikisi de bozulmuştur! Geçmiş olsun!
 
Katılım
30 May 2006
Mesajlar
118
Burak 01

sevgili "cumoni" motosikletim 8500 km'de... jl 150 marauder... öyle fazla uzun yol yapmamış bir motosiklet. ama bir sorunu bulmamda bana yardımcı oldun diyebilirim sana.motor bloğu üzerindeki conta veya keçelerden hava kaçırıyor olabilir demişsin ya...tam ii noktaya parmak bastın diyebilirim. çünkü silindir bloğuyla,yağ karterinin birleştiği noktada ufak ufak yağ sızıntıları vardı. ben önemsemiyordum ama,onu da bir kontrol ettireyim.birde motosikletimin aküsü bitik. yüksek devirlerde ise sadece üstteki eksozdan hafif kara duman atıyor...
şimdi biraz kemerleri sıkıp para tutmam lazım. sonra motora genel bir bakım yaptırcam. yazdığınız tüm görüş ve düşüncelerinizi not aldım. ustalarla bunları da tartışacağım... başka önerilerinizde olursa sevinirim. gerçekten ustalara tam anlamda güvenim kalmadı... THANKS :cat:
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
bence senin motorun yag yakmıyordur büyük ihtimal..dört zamanlı her araç motor soğukken yağ yakar...önemli olan motor soğukken en az motoru bir dakika motoru düşük devirde çalıştırmaktır.....bağzıları motoru hemen çalıştırıp gazlarla..böyle motosikletler daha erken yağ yakmaya baslar...eğer sende motoru ilk alğından belli ısıtmadan kullanmışsan iste o zaman tahminlerin dogrudur......
 
Katılım
30 May 2006
Mesajlar
118
Burak 01

ilk çalıştırma jilesiz imkansız zaten. bir iki dakika rölantiyi ben kendim ayarlıyom desem yeridir. motor soğukken patırdama da yapıyor. birde motosiklet 5.viteste kendini bayağı bir kastırıyor...
 
Katılım
25 Kas 2005
Mesajlar
1,094
Motosikleti
Forza 250
Güzel kardeşim, bir sorununu paylaşıyorsan ve çözüm arıyorsan, mevcut donelerin tamamını (en azından bildiklerini) bizimle paylaşmak zorundasın. Sonuçta biz müneccim değiliz ki gerçeği bulabilelim. Sorununu anlatırken, en önemli detayı atlamışsın; BU MOTOSİKLET KAÇ KİLOMETREDEDİR? Bunu bilmemiz gerek. Yoksa öyle KÜT diye motor bitmiş diyemeyiz!

Motor bitmesi gerektiği kadar kilometre yapmımış ise, anlattığın kadarından benim çıkardığım problem, bloğun üzerindeki conta ya da keçelerden motorun hava aldığıdır. Özellikle keçeleri kontrol ettir; büyük ihtimalle krank kolu üzerindeki keçelerden biri veya ikisi de bozulmuştur! Geçmiş olsun!

Sen motosiklet hakkında bilgi sahibi olduguna emin misin?
Motosikletin yağ yakmasını direk kilometreye bağlayamazsın.
Çin malı scooterlarla 20.000 km yapmıs hiç sorun yasamayan insanlarda var.
Kendi kullandıgım motoru uzun yolda ara vermeden kullanmamdan dolayı subapları yakmıştım.
Yıpranma km nin haricinde bakımla ve kullanma ile ilgilidir.

Gelelim arkadaşın sorununa.
Subaplardan yada diğer arkadasların dediği gibi yağ segmanlarından kaynaklanan bir sorundur.
Motora sadece segman atılması doğru değil,
Segmanla beraber subaplarında değişmesi gerekmektedir.
Subapların yeni segmanların eski olması kompressor un yetersiz kalmasına,
Segmanların yeni subapların eski olması da kompressor un fazla olmasına sebep olur.

Subapların ve segmanların değişimi fazla külfet getirmeyeceğinden takım olarak değişmesi şarttır.

Bilginize.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
17 Şub 2005
Mesajlar
373
death sen buraya beni fırçalamak için mi geldin yahu?

Bak, adam;
...motosikletim 8500 km'de... jl 150 marauder... öyle fazla uzun yol yapmamış bir motosiklet...
demiş...

Üstelik motosikletin yağ yaktığından da emin değil arkadaşımız, sadece öyle olduğunu düşünüyor. Yani demiyor ki motora yağı dolduruyorum ama 1000 km. sonra bir bakıyorum ki şanzumandaki yağ yarıya inmiş... Ve demiyor ki motorum egzostan bolca duman atıyor...

Yani hemen yakıp bitirmeyelim motoru, yazıktır... Anlattığı olaydan benim anladığım motorun (yani şanzumanın) bir yerlerden hava aldığıdır. Ha illa budur, böyle olur diye bir iddiam olamaz tabi ama ben bunun olabileceğini söyledim. Bunu da motorlar hakkında biraz bilgim ve tecrübem olduğundan söyledim. Şu kadar ki bir başkasının dağıttığı herhangi bir motoru kendim tek başıma toplaya bilirim!

Arkadaşlar,
Motorun keçelerden hava alması, eğer motor çok eski değil ise nadir rastlanılan bir olaydır. Genellikle uzun süre yatan (düzenli kullanılmayan) motorlarda ortaya çıkar. Ustalar açısından oldukça yanıltıcıdır; motorun çalışmakta zorlanması, anormal çalışması ya da çalışırken alakasız devirlenmesi şeklinde kendini belli eder. Ustalar sorunu sıklıkla bilinen başka sebeplerde ararlar ama bir türlü çözemezler; keçeler en son akla gelir!

Motor bitmiş der usta! Söker, parçalar, gerekenleri değişir (bu arada keçeler de değişir) ve yeniden toplar motoru... Sorun çözülmüştür. Oysa sadece keçelerin değişilmesi yeterli olabilirdi ama hazır sökülmüşken gerekenlerin değişilmesi en mantıklısıdır. Bu iyi niyetli bir yaklaşım!

Aslında usta motoru söktüğünde durumu fark eder ve sadece keçeleri değişir (eğer siz yanında değilseniz). Belki hazır sökmüşken segmanları da yenileyeyim ki motor ömrü uzasın diyebilir (bunu çoğu usta yapar) ama daha fazlasına ihtiyaç duymaz! Siz ise yapılan muameleden habersiz, değişilmeyen parçaların bedellerini de paşa paşa ödersiniz ve motorum tümü ile yenilendi diyerek güvenip durursunuz... Neler gördük biz, neler? Gördük ki artık güvenmiyoruz, ya yanlarında duruyoruz ya da kendi işimizi kendimiz görüyoruz!
 
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
393
ne sanzımanı cumoni ne alaka sanzıman yagı ayrı motor yagı ayrı sanzıman dediğin dişli kutusudur orda yag eksilmez motor kısmıylada alakası yoktur neyse ne kadar anladığını anlamış olduk cumoni eğitim şart
 
Katılım
30 May 2006
Mesajlar
118
Burak 01

arkadaşlar. jinlun 150 marauder'in;

* sübaplarını değiştirsem,
* yağ keçelerini, sekmanlarını değiştirsem,
* ateşleme bobinini değiştirsem bana ne kadara mal olur...

Kafaya koydum, bunlar değişecek. Bilgili olanlar, veya tamiratla yakından ilgisi olan arkadaşlar bana yardımcı olursa sevinirim. bn üniversite öğrencisiyim. buna göre bir bütçe hazırlamam gerekiyor...


:bounce:
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
17 Şub 2005
Mesajlar
373
ne sanzımanı cumoni ne alaka sanzıman yagı ayrı motor yagı ayrı sanzıman dediğin dişli kutusudur orda yag eksilmez motor kısmıylada alakası yoktur neyse ne kadar anladığını anlamış olduk cumoni eğitim şart
Hay senin eğitimini sinemaya götüreyim... :pr:
Sen motosiklet motorlarını biraz çalış da ondan sonra nutuk çek istersen!
Ha, o söylediğin şekilde şanzumanına ayrı motoruna ayrı yağ konulanlar da var ama bu konumuzun dışında. Çünkü arkadaşımızın bahsettiği motorun şanzumanı ile motor bölümü aynı blok içindedir. Ayrı ayrı yağ konmaz yani.

Rumuzun MZCI... Açılımı MZ ci gibi duruyor. Eğer kullandığın motor MZ ise o iki zamanlıdır ve motorunda benzine otomatik olarak karışan yağın deposunu hesaba katmazsak, şanzumanı dışında ayrıca bir yerine yağ konmaz. Yani senin motorunun da motor yağı ile şanzuman yağı ayrı ayrı değildir.

arkadaşlar. jinlun 150 marauder'in;

* sübaplarını değiştirsem,
* yağ keçelerini, sekmanlarını değiştirsem,
* ateşleme bobinini değiştirsem bana ne kadara mal olur...

Kafaya koydum, bunlar değişecek. Bilgili olanlar, veya tamiratla yakından ilgisi olan arkadaşlar bana yardımcı olursa sevinirim. bn üniversite öğrencisiyim. buna göre bir bütçe hazırlamam gerekiyor...


:bounce:
Fiyatlar konusunda benim pek bilgim yok dostum, kusura bakma. Ama mutlaka bilenler bu soruna cevap olarak yaklaşık değerler bildireceklerdir.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst