Test yazısı yazılabilir.Herkez 1000-5000 km aralığında yazıyor bizim fatih 32-33 bin yaptı salcano ile.Yazsında okuyak

eksik yerleride biz tamamlarık.Bir salcano kullanıcısı olarak çok memnunum motorumdan.Bunuda dipnot ekliyeyim
meriç msn de gaza getirdin yazdık ama bu biraz benim hayatım gibi oldu ama olsun
salcano wolf 125 test yazısı kendimce ;
s.a. arkadaşlar yoğun istek üzerine salcano wolf 125 hakkında test yazısı yazmaya karar verdim motorum 2009 model 32 binde gelelim bu serüvenin nasıl başladığınına ben motor araştırması yapıyordum o sıralar kubanın kh125-12d modeli çıkmıştı piyasaya Honda wuyang şirketi yapıyor şu bu dediler alanyada sordum fiyat internetde yazandan az fazla geldi bende diğer ilçelere sorayım dedim satan bayileri aradım antalyadan bir bayi elimde yok ancak salcano wolf125 var dedi ybr motoru var üzerinde flan ben o zamana kadar salcanodan
haberim yoktu neyse araştırdım baktım tipide baya hoşuma gitti motor aksamı da dediği gibi ybr 125 inkine benziyor satan yerleri baktım alanyada vardı ancak Serik ilçesinde daha hesaplı buldum gidip ora ile konuştum yarısı peşin yarı taksit plaka dahil olacak şekilde anlaştık aldım. O zamanlar rodaj flandan anlamıyordum pek ancak ilk km lerde yavaş gitmeye çalıştım ama işte o zamanın gençliğide var arada apaçhelikte yaptım deli gibi inişlerde kesiciye sokmalar mı dersiniz ne ararsanız sebebi motor açılsın diye işte cahillik sebebi 100 km yi geçmiyordu ? iyi kötü el becerim vardı gittim siboblara ayar çektim bir yerlerde okumuştum sibob ayarı iyi olursa motor iyi gider flan tabi duyarda yapmazmıyız hemen faaliyete geçirdim tabi tam takım yok gurbacık dediğimiz ayarlı anahtar var onla sibobları sıktım tabi iyi sıkamamışım yine böyle kesiciye sokarken motordan aşırı sesler çıkmaya başladı derken şakırdamaya başladı motor ve 4-5 bini geçmemeye başladı iyi kötü vardım eve akşam saatiydi sabah söktüm sibob kapaklarını birde ne göreyim emme sibobundaki somun civata çıkmış yerinden alacam derken motorun içine gitmesin mi ustaya götürdüm ittirerek dedi bana sana demedim mi kurcalama deye motoru neyse saydı bana çıkaramassak motoru açmamız gerek üst silindiri flan flan dedi 100-150 tl masraf çıkabilir yuh dedim yandık Allahtan debriyaj kısmını açmış sadece yağın oraya inmiş civatası ve almış ancak somun yok piyasada onu çıkaramamış onunda tahmini sıkıştığı yeri biliyorum orada hala duruyor neyse yine ben durur muyum motor gitmiyor ya bir yer de daha okudum meme büyürse motor gider e fatih sıra meme de değil mi kurcalamasana gittim deli gibi söktüm karbüratörü çıkardım memesini bir cinslikte bu motorun karbüratörünün memesi değiştirmeli değil yani bir büyük bir küçük takayım diyemiyorsun tek tip bozuldu mu at çöpe bilmeyen için neyse ben büyüttüm memeyi çivi iğne yardımıyla kafama göre tabi aşırı fazla büyütmüşüm motor bu sefer 6 bin deviri geçmiyor oldu 10 bin devir yapan motor boğuluyor yandık düzelmezde şimdi o kafayla ne edeceğim yapacak bir şey yok yeni karbüratör alcaz gittim almışken ybr125 in 2004 modellerinin karbüratörünü aldım yan sanayi tabi taktık iyi çalışıyor ama istediğim randumanda değil ısınıca stop ediyor fazla yakıyor iyi kötü öğle sürdüm aklıma orjinalini yapmak geldi piyasadaki cg125 lerin tamir takımından aldım internetden başka şeylerde almışken yanında onun içini benimkine uydurdum orjinalin ve ufak tefek eksikler olsada randuman aldım çalıştı şuan o karbüratörü babamın scooterine taktım iyi oldu tek marşla alıyor benim ybr125 karbüratörüne gelirsekte memesini ufalttım hava ayarı yaptım flan şuan çok güzel oldu yakıt çok iyi gidişi de iyi şükür sibob ayarı içinde takım takravat aldım 9 numara anahtar ve sibob civatasını ayar yapmada kullanılan aparat ve sentil çakısı en sonda onu ayarladım ve son ayarda duruyor 15 bin km oldu yapalım sıkıntı yok şuan kusura bakmayın içimdekileri döktüm bu olanlarda motorun hiç suçu yok olanların tek
sebebi benim o garipte benim işkencelerime katlandı ne yapsın tabi birde 2 sefer kaza geçirdim onlar da ayrı Allahtan şasesi sağlammış sonuç da 2004 ybr şasesi var ön düzen amortisörleri her yeri ybr ile aynı sadece kaportası farklı
gelelim motorun eksilerine ve artılarına ;
+ artıları ;
- selesi geniş ybr den daha büyük yumuşak
- deposu büyük 17 litre ve motoru baya kalıplı gösteriyor.Motorun kalıplı durması yolda insana güven veriyor.
- amortisörleri 2004 ybr ile aynı rahat yumuşak
- 2004 ybr gibi direksiyonu iki tarafada kilitleniyor benim için iyi bir şey motoru park ederken baya işe yarıyor
- Sinyalleri çok sağlam depo yamultacak kadar
- Aydınlatması çok güzel.Tüm ampulleri Philips.
- Boyası gayet güzel solma kalkma yapmıyor.
- Depo kapağı SS makinalarınki gibi.
Gelelim – (eksi) yönlerine ;
- ön teker diske sürtüyor dönerken az sıkı gibi ancak oda ön teker milinden kaynaklı değişse düzelir bence ben mili ufak ufak çevirerek teker döndürüyorum nerde çok az sıkıyosa orada bırakıyorum ve hala öğle sürüyorum sıkıntı yok
- zincir dişli takımı çok adi çabuk uzuyor
- orijinal lastikleri beş para etmez bence çok aşırı kayıyor zaten bu konuda diğer commuter motorlarda da aynı orijinal lastikler nedense pek iyi çıkmıyor
sonuç ;
şuanki fiyatı 3 bin tl civarı olan bir motordan gidipte 4500 tl değerindeki ybr 125 kalitesini bekleyemessiniz sonuçda fiyatda bile fark var 1,5 kat ancak şunu derim ybr 10 üzerinde 10 alırsa salcano da 8 alır kim ne derse desin o yüzden de uzun süre süreceksem yine gider salcano alırım ybr almam sonuçda 1500 tl fark var o parayla 15.000 km gezerim ? şu aralar salcano mu alsam şunu mu alsam diyen arkadaşlara özelikle diyorum ben sakin kullanırım hızla işim olmaz derseniz işinizi fazlasıyla gören bir motordur uzun yolda 80-90 km hızlarla Türkiye yi dolaşın
selesi rahat ve konforludur