Sahte Motor Yağı

Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,544
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Bir çok insanın güzel konuşmayı becerdiğini görürüz. Düzgün iş yapanı ise mumla ararız. İğneden ipliğe her şeyde olduğu gibi motor yağlarının da sahtesi gırla. Castrol motor yağı aldım. Kontrol etmek için üzerindeki QR kodu okuttum. "P00F004-02" şeklinde bir kod yazdı.
Kontrol etmek için kutunun üzerine baktım. Yok. Web sayfasına baktım. Müşteriyi aydınlatacak bilgi yok. Bir firma sahte ürünleri yakalamak için neden kılını kıpırdatmaz. Firmaları araştırırken Petrol Ofisi'nin sahibi Hollandalı Vitol Group hakkında yazılanları okudum. Yerli-milli şirketimizin yabancılara satılmasına daha çok üzüldüm.

https://www.dunya.com/kose-yazisi/dunyanin-petrolunu-yoneten-gizli-el-vitol/16025?ysclid=l3ijcc6fsm

https://tr.spantip.com/wiki/Vitol.html

Yine sorunu çözmek vatandaşa düşmüş.

https://www.youtube.com/watch?v=-h3vW9bIh-c
 
Son düzenleme:

yec

Katılım
20 Tem 2020
Mesajlar
1,039
Motosikleti
Joymax Z+ 250
20-30 lira fazla verip yetkili bayilerden veya direk distribütörden almak en mantıklısı bence.
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,758
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
Castrol en fazla sahtesi olan yağ. shell, putoline, liqui moly gibi yağların sahtesi yok gibi. tercihi bunlardan yana kullanmak lazım.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Haz 2020
Mesajlar
937
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bayii veya distributorden almak en iyisi.yag firmalarinin bayii ve distributor isimleri websitelerinde oluyor
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,627
Motosikleti
Ns200 15"
Bir keresinde arabaya koyulan yağı elimde sıvıştırdığımda sanki küçük tortular varmış gibi hissettiriyordu, diğer marka yağlarda hiç bunu yaşamamıştım. Yağın markadı şampiyon diye piyasada rastlamadığım bir yağdı (20w50).
 
Katılım
23 Tem 2019
Mesajlar
736
Motosikleti
CB650R
Bu konuda tüketiciye yardımcı olmaya çalışan firmalar da var. Örneğin Mobil;
https://www.youtube.com/watch?v=8MdBcbQbyJk

Bir markanın bak benim ürünümün sahtesi dolanıyormuş ortalıkta dikkat et diye video çekmesini garipsedim açıkcası

Bu video yerine internet pazar yerlerinde sahte ürünün satışını yapan firma/kişilere yaptırım uygulamak amacıyla
Araştırma birimi kursa ve satışı yapanlara dava açsa veyahut buna benzer bir şey yapsa harbi harbi tüketiciyi düşündüğünü düşünürüm ama
Video çekelim sahte aldıysa da bir bardak soğuk su demişler resmen
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Aslında firmalar ürünlerinin üzerine bir qr kod bassalar, tüketici ürünü alırken telefona bu qr kodu okutsa, ürün orijinal mi sahte mi belli olur. Acilen böyle bir yönteme geçilmeli. Kapak kısmına da sağlam bir kelepçe koyacaklar. Mis gibi olur.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,544
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Bir markanın bak benim ürünümün sahtesi dolanıyormuş ortalıkta dikkat et diye video çekmesini garipsedim açıkcası

Bu video yerine internet pazar yerlerinde sahte ürünün satışını yapan firma/kişilere yaptırım uygulamak amacıyla
Araştırma birimi kursa ve satışı yapanlara dava açsa veyahut buna benzer bir şey yapsa harbi harbi tüketiciyi düşündüğünü düşünürüm ama
Video çekelim sahte aldıysa da bir bardak soğuk su demişler resmen

Firma demek maliyet-kar hesabı demek. Türkiye'deki sözünü ettiğiniz araştırma birimi için personel, yönetici, hukuçu vs. 50-60 kişilik bir departman mı daha ucuza gelir? Yoksa tüketiciyi uyandıracak bilgiler yayınlamak mı? :)

Aracımı korumak adına verecekleri bilgileri öğrenmek benim de işime gelir. Piyasada sahte ürünler cirit atarken bir üreticinin önlemleri yoksa o zaman aklıma kötü şeyler gelir. Ambalaj vs bir kaç detayı farklı yaparak bozuk bir üretim partisini veya sahte vs. ürünü doğrudan üreticinin kendisi el altından piyasaya sürüp farklılıkları öne sürerek sorumluluktan yırtamaz mı? Sorumluluk konusu da çok dert değil ülkemizde. Sahte gıda üreticilerinin bile önemli bir sıkıntı yaşadıklarını sanmıyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
1,442
yağın sahte olup olmaması üreticinin umurunda dahi değil.
örneğin; geçen gün otomobilime ateşleme bobini almam gerekti. önümde 3 seçenek var: 1 orijinal, 2 oem, 3 yan sanayi.
yan sanayiyi sevmem. kaldı oem ve orijinal.
orijinal kutudan bosch marka çıkıyor. fiyat 650 tl
oem ürün ise tabiki bosch marka fiyat 400 tl.
getir evladım bosch markayı dedim. kutuda kazı kazan var. kod numarasını protect.bosch.com adresinden sorguladım. mal orijinal. aldım hemen.

çok sevdiğiniz yağ üreticisi böyle bir yola gidebilir. ama kimi koruyor bilinmez.
mesela yağımı 3-5 fazla veriyorum shell istasyondan alıyorum. kafam rahat.
 
Katılım
23 Tem 2019
Mesajlar
736
Motosikleti
CB650R
Firma demek maliyet-kar hesabı demek. Türkiye'deki sözünü ettiğiniz araştırma birimi için personel, yönetici, hukuçu vs. 50-60 kişilik bir departman mı daha ucuza gelir? Yoksa tüketiciyi uyandıracak bilgiler yayınlamak mı? :)

Aracımı korumak adına verecekleri bilgileri öğrenmek benim de işime gelir. Piyasada sahte ürünler cirit atarken bir üreticinin önlemleri yoksa o zaman aklıma kötü şeyler gelir. Ambalaj vs bir kaç detayı farklı yaparak bozuk bir üretim partisini veya sahte vs. ürünü doğrudan üreticinin kendisi el altından piyasaya sürüp farklılıkları öne sürerek sorumluluktan yırtamaz mı? Sorumluluk konusu da çok dert değil ülkemizde. Sahte gıda üreticilerinin bile önemli bir sıkıntı yaşadıklarını sanmıyorum.

Böyle bir departman kurmak elbette zordur, ama beklenen bu olmalı bence
Aa video yayınlamış iyi bari tüketiciyi düşünüyor demek benim açımdan yetersiz

Ayrıca vallahi hocam
Türkiye'de bir ürünün ambalajı yeter ki kopyalanmak istesin
Kopyalanır. Kopyalarlar.
Üretici istediği kadar çift kapak tahliyede ekstra kapak ıvır zıvır koysun,
Yeter ki paradan haber verin sahte ürünü piyasaya sürecek adama
Firma sahte ürünün peşini araştırmıyorsa o ürünü kopyalarlar.

Ne ilginçtir ki Türkiye'de en çok sahtesi üretilen yağ markası Castrol, Mobil ve Motul
Hepsi de tercih edilen ve çok satan markalar.
Takip edilmesini de zor kılıyor bu iki durum 10 lira ucuza alıcam diyip kazıklanma potansiyeli olan araştırmayan kitleye hitap ediyor
Bakın şu video da ambalaj için gayet güzel açıklama yapmışlar Video Linki

Daha bu videolar internet alemindeki resimler konular hep eski 2-3 senelikler
Teknoloji acayip ilerledi QR kodu kopyalıyorlar, baskı sistemleri gelişti konuşulacak bir dünya şey var sahte ürün hakkında

Şöyle bir örnek ile bitireyim bilenler bilir Ankara'da Olgunlar diye bir yer var
Bandrolsüz kitap satışı yapılıyor. Toplam 10-15 tane esnaf anca vardır.
Istanbul baskı dedikleri kitabın 1e1 aynı matbaa'dan çıkmış hali
Gidin Kidega'dan D&R'dan alın yan yana koyun bandrol harici 1 fark bile yok.
Adamlar açık açık diyor ki bir yayın evi/matbaa kitabın (sallıyorum) 88. baskısını 100bin adet yapacaksa
Bi 25bin adeti de bandrolsüz basıyor, Istanbul'da Ankara'da satılıyor ondan sonra
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Haz 2020
Mesajlar
937
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yukarida yazdim.castrol websitesinde online satis yerleri,distribitorler falan tum satis yerlerini yaziyor.motul da aynen o sekilde.burlardan alicaksiniz basit
 
Katılım
15 Mar 2018
Mesajlar
823
Liqui Moly gibi, özel bidonu (kendinden dolum çubuklu) olan yağları pek taklit etmiyorlar. Çünkü öyle bir bidonun taklidini yapmak epey maliyetli. Genelde sıradan basit aç-kapat bidonlu yağlar taklit edilebiliyor, yağ fiyatları da malum artık çok daha dikkatli olmak lazım. Üstelik çok özel yağlar dışında piyasadaki açık ara en iyi yağ bana göre tartışmasız Alman Liqui Moly.
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
Castrol alıcaksanız BP den alın.. gerisi tamamen risk.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,544
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Yukarida yazdim.castrol websitesinde online satis yerleri,distribitorler falan tum satis yerlerini yaziyor.motul da aynen o sekilde.burlardan alicaksiniz basit

Ben mi göremiyorum acaba? Online satış noktası aradım. Castrol sitesinde N11'i yazmışlar. O zaman yine başa döndük.

Otomobil için düşünülebilir. Castrol servis noktalarına baktım. Onda da hizmet verilen markalar adı altında bir kaç marka yazılmış. Yağ değişimini bir kaç markaya mı yapıyorlar acaba?

Güvenli online satış noktalarının linklerini incelemek isterdim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst