Sahibinden'de verdiğim ilandan sonra gelen whatsapp mesajı...

Katılım
29 May 2016
Mesajlar
714
Ülkemizde Gittigidiyor, n11, hepsiburada gibi online alışveriş siteleri varken neden sahibinden kullanılıyor aklım almıyor. Sahibinden,dolandırıcıların en sevdiği site. Araba ve ev dışında önce para sonra kargo ya da duruma göre önce kargo sonra para gibi garip garip işlere girmeyin patlarsınız.
 
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
899
Nijeryalı demesinin hatrına ufaktan inanırdım ben. Geçen dükkanı kapatmak üzereyken bi nijeryalı abla girdi içeri 2 saat ürünler hakkında bilgi aldı. Sohbetin sonunda nakit 5k doları masaya bırakıp nijerya adresi verdi gitti. Akşama amerikaya uçuyorum istediğim fiyatı vermezsen oradan alıcam ürünleri dedi. O güne kadar amerikadaki güvenlik kamerası fiyatlarını araştırmadığım için kendime çok kızıp istediği iskontoyu vermek zorunda kaldım. O gün bugündür nijerlere zaafım var :)
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
sahibinden gibi ikinci el siteleri herzaman riskdir ama aynı risk normal hayatının içindede var.. elindeki ürünü sahibindene koymasan nette nereye koyucaksın yada satan site sana ne tür bir garanti verbilir dolandırılmaman için.. gazeteye ilan versen onun bile riski var sonuçda.. ancak get üstünden satış yaparsan garantisi olur sahibinden çünkü sizin ticaretinize kefil oluyor aracı oluyor.. para direk karşı tarafa gitmiyor ürüne onay geldimi yönlendiriliyor o zamana kadar paran sahibindenin havuzunda kalıyor..

Getden aldın ürün gelmedi satışı iptal ettinmi paran geri yatıyor yada getten aldın başka bir ürün geldi iade sürecine geçiyorsun paran gene hesabına yatıyor..

bunun dışı hepimiz için bir risk , riski azaltmak için mümkün mertebe yüz yüze insanların çok kalabalık oldukları yerlerde yanınızıda en az bir iki arkadaşınızı alarak satış yapın derim.. ufak minik bir şey ise sallıyorum 30 tl - 40 tl adamda başka bir şehirdeyse o zamanda risk alıcaksın ama riski azaltmak içinde ilk adamın üyelik tarihine bakın eski üyeyse riski az olur kimse eski üyeliğini ateşe atmaz 30-40 tl için , dükkanı varmı olumlu yorumları varmı eski alışverişlerinden bunlara bakın derim.. artık 30-40 tl de gider üstüne bir bardak soğuk su ..
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Ocak 2017
Mesajlar
3,076
İkinci el alışveriş işi tamamen şans işi.
İstanbul'dan bir abiden ikinci el egzoz aldım parayı arkadaşın hesabına yatırdım hemen arkasından egzozu kargoya verdi. Sonuçta İstanbul'dan Antalya'ya gönderiyor o an engelleyip 250 liraya konabilirdi ama konmadi sağolsun.
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
Ülkemizde Gittigidiyor, n11, hepsiburada gibi online alışveriş siteleri varken neden sahibinden kullanılıyor aklım almıyor. Sahibinden,dolandırıcıların en sevdiği site. Araba ve ev dışında önce para sonra kargo ya da duruma göre önce kargo sonra para gibi garip garip işlere girmeyin patlarsınız.
2.el ürünü nasıl alıp satmayı düşünüyorsun? n11 veya kazıkçı hepsiburada gibi mi?

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:58 ----------

sahibinden gibi ikinci el siteleri herzaman riskdir ama aynı risk normal hayatının içindede var.. elindeki ürünü sahibindene koymasan nette nereye koyucaksın yada satan site sana ne tür bir garanti verbilir dolandırılmaman için.. gazeteye ilan versen onun bile riski var sonuçda.. ancak get üstünden satış yaparsan garantisi olur sahibinden çünkü sizin ticaretinize kefil oluyor aracı oluyor.. para direk karşı tarafa gitmiyor ürüne onay geldimi yönlendiriliyor o zamana kadar paran sahibindenin havuzunda kalıyor..

Getden aldın ürün gelmedi satışı iptal ettinmi paran geri yatıyor yada getten aldın başka bir ürün geldi iade sürecine geçiyorsun paran gene hesabına yatıyor..

bunun dışı hepimiz için bir risk , riski azaltmak için mümkün mertebe yüz yüze insanların çok kalabalık oldukları yerlerde yanınızıda en az bir iki arkadaşınızı alarak satış yapın derim.. ufak minik bir şey ise sallıyorum 30 tl - 40 tl adamda başka bir şehirdeyse o zamanda risk alıcaksın ama riski azaltmak içinde ilk adamın üyelik tarihine bakın eski üyeyse riski az olur kimse eski üyeliğini ateşe atmaz 30-40 tl için , dükkanı varmı olumlu yorumları varmı eski alışverişlerinden bunlara bakın derim.. artık 30-40 tl de gider üstüne bir bardak soğuk su ..

haklısın. yüz yüze almak iyidir.
Bir keresinde İzmir kiraz da bi laptop satışı vardı. İstanbuldaki arkadaş, izmir Gaziemir den çıkmadan önce satıcıyı aradık. tarif etti yolu. gittik. kiraza vardık. adamı arıyoruz açmıyor. 1 saat boyunca aradık. açmadı.

yani anlam veremedik lan satmıyorsan neden bize gel dedin? böyle mallar da var. olan bizim 300 km ye oldu.
 

sdt

Katılım
13 Şub 2010
Mesajlar
270
Aslında bu tür satış işlemleri artık letgo diye bir uygulama var.
Kendi çevrende sana yakın kişilerin ulaşması daha kolay.
Fakat satış işi çok alengirli işlerdir.
Bu yüzden daha fazla kişinin sana ulaşması için sahibinden, gittigidiyor, vs. sitelere ilan vermenin artıları oluyor.
Mesela biri yanında ve ürünü görmek istiyor. O an ilan numarasını veriyorsun hemen ulaşıp bilgilere bakıyorlar.
Yani aslında nasıl kullanacağını da bilmek lazım.
Tabii dolandırıcılara da bir ekmek kapısı açılmış oluyor.
İşte bu noktada dikkat etmek lazım.
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
Aslında bu tür satış işlemleri artık letgo diye bir uygulama var.
Kendi çevrende sana yakın kişilerin ulaşması daha kolay.
Fakat satış işi çok alengirli işlerdir.
Bu yüzden daha fazla kişinin sana ulaşması için sahibinden, gittigidiyor, vs. sitelere ilan vermenin artıları oluyor.
Mesela biri yanında ve ürünü görmek istiyor. O an ilan numarasını veriyorsun hemen ulaşıp bilgilere bakıyorlar.
Yani aslında nasıl kullanacağını da bilmek lazım.
Tabii dolandırıcılara da bir ekmek kapısı açılmış oluyor.
İşte bu noktada dikkat etmek lazım.

valla kusura bakma da letgo kadar saçma bir uygulama yok.
doğru düzgün arama yapamıyorsun. ilan kategorileri çok az. port bagaj aratıyorum, valiz çıkıyor. fiat panda aratıyorum oyuncak ayı çıkıyor.
hele ki konum bazlı araması da saçmalığın daniskası. yani tamam ufak şeylerde kendi çevrende olsun gidip elden alırsın diye düşünmüşler. am aben araba alacam motor alacam. izmirde yok ama istediğim araba ankarada varsa, onu göremiyorum. her şehir için tek tek konum git arat birde kategorileri çok dandik olduğu için saçma sapan ilanlarla karşılan. 1 kişi aynı arabanın 10 tane ilanını verir.

şu ana kadar kullandığım en gereksiz uygulama. umarım geliştirirler.
 

sdt

Katılım
13 Şub 2010
Mesajlar
270
valla kusura bakma da letgo kadar saçma bir uygulama yok.
doğru düzgün arama yapamıyorsun. ilan kategorileri çok az. port bagaj aratıyorum, valiz çıkıyor. fiat panda aratıyorum oyuncak ayı çıkıyor.
hele ki konum bazlı araması da saçmalığın daniskası. yani tamam ufak şeylerde kendi çevrende olsun gidip elden alırsın diye düşünmüşler. am aben araba alacam motor alacam. izmirde yok ama istediğim araba ankarada varsa, onu göremiyorum. her şehir için tek tek konum git arat birde kategorileri çok dandik olduğu için saçma sapan ilanlarla karşılan. 1 kişi aynı arabanın 10 tane ilanını verir.

şu ana kadar kullandığım en gereksiz uygulama. umarım geliştirirler.

Bildiğim kadarı ile arama konusundaki mesafeyi sen seçebiliyorsun.
Tabi sadece mobil uygulama olarak çalışıyor. Geliştirilmesi gerektiği konusuna katılıyorum.
1 kişiye ait tekrar tekrar çıkan ilanlar da sanırım öne çıkarma numaralarından biridir.
Yani para harcayıp, ilanını öne çıkarıyor. Bu sebepten de senin karşına birden fazla sayıda çıkabiliyor.
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
letgo nun zaten olayı o ayak üstü satış formatı , sahibinden gibi global detaylı bir ikinci el mantığı değilde yakınında fastfood ayak üstü hızlı al sat tarzı bir satış olayı.. zaten reklamlarını izleyin hepsi o formatta.. biri foto çekiyor hemen en yakınındaki biri iki dakkada görüp alıp gidiyor..
 
Katılım
31 Ocak 2017
Mesajlar
23
Dolandırıcı dostum hiç uğraşma ben fotoğraf makinemi satarken banada gelmişti böyle bir mesaj hemde 2 kişi birden atmıştı cevap bile vermedim.
 
Katılım
19 Ağu 2018
Mesajlar
240
o dolandırıcı da sen de az değilsin ha. macbook pro yu 1500 dolara itelemeye çalışmışsın :)
 

sdt

Katılım
13 Şub 2010
Mesajlar
270
o dolandırıcı da sen de az değilsin ha. macbook pro yu 1500 dolara itelemeye çalışmışsın :)

İyi de kardeşim sıfırı şu an 13.000 tl. Yani ilândaki rakama da en yakın fiyatı verdim.
Yani pek de itelemeye çalışmamışım. :cherry:
 
Katılım
1 Nis 2009
Mesajlar
150
Ben de 2.el Mac arıyordum, neye niyet neye kısmet. Bilahare görüşelim.
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
Arkadaşlar selamlar;
Sahibinden verdiğim ilan sonrası whatsapp'tan mesaj aldım.
Açıkçası şüpheli bir durum.
Yazışmaları yüklemeye çalışacağım. Ama neresinden kaçırdığımı bilemiyorum. Sizin de fikrinizi almak istiyorum.
Bu satış gerçekleşir mi yoksa hiç gerçekleşmemeli mi?
Sizlerin de başınıza böyle bir iş geldi mi daha önce?
[url=https://hizliresim.com/BzqAJL][url]https://i.hizliresim.com/BzqAJL.jpg[/url][/url]

[url=https://hizliresim.com/lZMWoQ][url]https://i.hizliresim.com/lZMWoQ.jpg[/url][/url]


Konuyu hortlatayım.. Seninkine benzer olay. Bunlar işi çömüş bizim keriz türkler hemen atlar diye bize saldırıyorlar :) ya tutarsa


http://www.hurriyet.com.tr/gundem/gaziye-abdli-asker-gorunumlu-dolandiricilik-tuzagi-41212273
 
Katılım
9 Tem 2018
Mesajlar
717
Motosikleti
Honda CBF 250
Birde bunların Bulgaristan dan Türkiyeye gelmek isteyen parasız kız versiyonları vardı :D
 
Katılım
15 Ara 2014
Mesajlar
1,570
If it's too good to be true, it probably is.

[Teklif] Gerçek olamayacak kadar fazla iyiyse, muhtemelen öyledir.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst