Sağlık sorunu Kabızlık 1 hafta :@ Bekunis

Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
Vay arkadaş konuya bak. :mrgreen::mrgreen:

Acı biber fena yapıyor. Dönercilerdeki turşular var ya. Ama oda biraz ızdıraplı olabilir.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
11 Kas 2014
Mesajlar
3,435
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ne kötü insanlarsınız hasta değilmişim çok kuru yiyormuşum şimdi iyiyim

birde hareketsiz kalıyormuşum
 
Katılım
10 Mar 2015
Mesajlar
213
antibiyotikler ishal yapıyor diyorlar bolca iç. Yiyecek içecek önerenler neyse de doktora gitmek yerine ilaç önerenlerin dediğini yapıyorsanız Allah akıl fikir versin.
 
Katılım
30 Tem 2014
Mesajlar
181
Son yapılan ciddi araştırmalar bağırsaklardaki baketerilerin, bir duyu organı gibi çalıştığını ortaya çıkardı ve bazı hastane -doktorlar tarafından yeni bir organ gibi kabul ediliyorlar.

Psikolojik olarak sağlıklıysan ve sorun fizyolojikse öncelikle gıda intolerans testi yaptırmanda büyük fayda var. Bu test ile birlikte,
bu işin sebebini öğrenebilirsin.
 
Katılım
3 Tem 2017
Mesajlar
160
antibiyotikler ishal yapıyor diyorlar bolca iç. Yiyecek içecek önerenler neyse de doktora gitmek yerine ilaç önerenlerin dediğini yapıyorsanız Allah akıl fikir versin.

Antibiyotik iç derken ciddi değildiniz değil mi? Gereksiz antibiyotik kullanımını doktorlar hiç tavsiye etmiyor, çok zorda kalmadıkça yazmıyorlar bile. Gereksiz ilaç kullanımı tiroidin sistemini bile bozuyor.
 
Katılım
10 Mar 2015
Mesajlar
213
Antibiyotik iç derken ciddi değildiniz değil mi? Gereksiz antibiyotik kullanımını doktorlar hiç tavsiye etmiyor, çok zorda kalmadıkça yazmıyorlar bile. Gereksiz ilaç kullanımı tiroidin sistemini bile bozuyor.
Tabiki ciddi değilim. Sonunda bağırsak kanseri bile çıkabilecek bir sorunu bok problemi diye küçümseyip forumda tartışmak saçma geldi ironi yaptım. Özellikle ilaç tavsiye eden arkadaşlara bi nebze farkındalık oluşturur diye.
Not: Antibiyotikler bazen ishal yapabiliyor ama bağırsaktaki doğal bakteri florasını bozarak.
 
Katılım
12 Mar 2010
Mesajlar
311
öncelikle bir uzmana gitmende fayda var ama şunlara dikkat etmen gerekiyor
düzenli sıvı tüketimi
besinlerin iyi çiğnenmesi
akşamları yoğurtla probiyotik (maxbiotik şase) olabilir
ve yürüyüş
bekunis bağırsaklarını anlık çalıştıracaktır ve bu tip ilaçla bu işlemi yaptığın için bağırsakların daha çok tembelleşecektir kabızlıktan dolayı hemoraid gibi bazı hastalıklarda ortaya çıkacaktır
 
Katılım
22 Eyl 2016
Mesajlar
829
Bir hemşire olarak tavsiyem,uzmana danışmadan ilaçlar almamalısın.

Beslenmene dikkat etmelisin.
Kayısı
Ezilmiş veya süzgeçten geçirilmiş kuru erik
Bezelye-fasulye
Zeytinyağlı salata
Lif açısından zengin gıdalar yiyebilirsin.

Bunlar anlık çözüm,sürekli devam ederse beslenme alışkanlıklarını değiştirmelisin.
Kuru besinler,pide,pilav,patates,muz,kabız yapabilir.
Sıvı besinleri artırmalısın.
Günlük 2.5-3 litre su yada sıvı
Ayran,çay,çorba,cacık,komposto alternatiftir.

Egzersiz ve yürüyüşler.
Yemekleri iyi çiğnemek.
Uyku düzeni,sigara alkolü bırakmak

Ünlü düşünürler bağırsakların vücudun 2. Beyni olduğunu söyler.Bazı insanda stres sindirim şikayeti olarak dönüş yapabilir.

Uzar gider.

Yemek yağları,şeker,un,pirinçte marka değişikliği yapın,denemeye değer.
 
Katılım
31 Eki 2016
Mesajlar
2,422
Abi siz beni bu gun güldürdünüz Allahta sizi güldürsün...

13-14 yaşlarında 3 gün acıdan hüngür hüngür ağlamıştım.
En son adını yanlış yazıyorsam kusura bakmayın "Lağma" denilen bi krem tarzı sıvıyı şırınga yardımı ile kötü yoldan enjekte ettmisti doktor amcamız, ve bana koş tuvalete demişti.

Tam "Niye koşayım ?" diyecektim ki içimden bir ses bana bağırdı "Geliyorum !"
Devlet hastanesi koridorunda şortla tuvalete depar atmak nedir bana sorun.
Hayatimda "mutluluğu" en çok tattığım anlardan biridir.

Dağlara taşlara resmen.
Alaturka tuvaletin ici hariç her yere...

Hocam çok boktan bir muhabbet oldu ya.
 
Katılım
22 Eyl 2016
Mesajlar
829
Mrmud seni yönetime insanları gülme krizine sokup,çevresindekilere aptal görünmesine sebebiyet vermekten şikayet edicem :)

O bahsettiğin şeye hastane dilinde lavman denilir:)

.......bir muhabbet demişsin ama sonuçta maslowun ihtiyaçlar hiyerarşisinde birinci sırada sindirim var:)

Özgürce münaşaka edebilirsiniz.
 
Katılım
28 Nis 2009
Mesajlar
2,248
Acil ve sikintili bir durum ise lavman, ha yok ben daha beklerim dersen sıcak suyla bal şerbeti kabızlıktan kurtulmanı sağlar. Soğuk suyla yapilan bal serbeti ise ishali keser. Bu da dip not olarak dursun burda
 
Katılım
1 Mar 2013
Mesajlar
1,066
eczaneden ingiliz karbonatı al. bir su bardağının 3/4'üne kaynar su koy bu suyun içine 2 çay kaşığı (tepeleme) ingiliz karbonatı at karıştır kalan 1/4'lük kısma oda sıcaklığında su ekle iç onu. 15 dk'ya koşa koşa tuvalete gidersin.
 
Katılım
9 Haz 2016
Mesajlar
1,836
koca karı ilaçlarını boş ver.

eczaneye gidiyosun magnezyum tozu alıyosun. suya karıştırıp içiyosun 1 saat içinde bağırsaklar tertemiz oluyor.
 
Katılım
31 Eki 2016
Mesajlar
2,422
Mrmud seni yönetime insanları gülme krizine sokup,çevresindekilere aptal görünmesine sebebiyet vermekten şikayet edicem :)

O bahsettiğin şeye hastane dilinde lavman denilir:)

.......bir muhabbet demişsin ama sonuçta maslowun ihtiyaçlar hiyerarşisinde birinci sırada sindirim var:)

Özgürce münaşaka edebilirsiniz.

Nicki mi değiştirip Lav-Man yapicam marvel şirketine başvuruda bulunurum.
İsmin anlamı nedir derlerse Lav Adam (Volkanik gibi lav)

Özel gücümü sorarlarsa , 14 yaşında geçirdiği bir hastalıktan dolayı volkanik patlamalara eş değer "Atış" yapabiliyorum derim...

" Düşmanlarının ağzına sıçr'a'r !"
Slogan efsane...
 
Katılım
6 Eyl 2016
Mesajlar
415
Vay bee efsane olduğunu sanıyordum meğerse gerçekmiş :cyclopsan Ben ömrü hayatımı ishal olarak geçirdiğim ve normal olduğu zamanları iki elin parmağını geçmeyen kısa dönemler olarak yaşayan biri olarak, kabızlık sorununu şehir efsanesi sanırdım. Herkes ben gibidir diye düşünüyordum :sunny: :) Tüm bu öneride bulunan arkadaşlardan tam tersi durum içinde öneri alabilirim umarım :mrgreen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst